kafka Jeg har ikke læst mange interviews med ham, men han har da udført det arbejde man kunne forvente af ham. I San Sebastian kører han en holdkammerat frem til sejr, skønt han på et tidspunkt lå til at vinde, og - om det så er spil for galleriet er ikke til at sige - han jubler over dennes sejr. Og i touren hjælper han flere gange Froome, da det kniber - en smule - og sætter dermed de to sekunder, der ville have bragt ham på podiet.
Landa har fået løfte om at måtte køre gt som kaptajn - det løfte havde han også hos Sky (sideordnet med Thomas), men styrt stoppede den mulighed. Han kommer IKKE til at køre touren som kaptajn; den rolle har Quintana kontraktligt retten på. Han kan så "vælge" - i praksis vælger Unzue for ham - mellem de to andre, og ift Valverde, så skal man nok ikke forvente, at han har nået storformen så meget, at han er klassementshåb i giroen, så den står der Landa på.
Hvis han bliver "fri" for at køre touren (som han jo oprindeligt slet ikke skulle have kørt i år), er han frisk til at køre vueltaen 2018, og her kunne man godt forestille sig en konflikt med Valverde, og måske også Quintana, hvis han endnu engang har forfejlet målet i touren.
Jeg kunne måske godt forestille mig, at Vuelta 2018 bliver sidste gang, Valverde satser på en gt. 2019 kan blive hans sidste eller næstsidste år som rytter - man skal dog ikke udelukke endnu en kontraktforlængelse - og så er det mere logisk, at han satser på endagsløb fremfor de krafttappende etapeløb. Han har sikkert en 20-30 sejre tilbage i sig, medmindre altså at han fortsætter. Jeg ved godt, at der er mange her, der er dommedagsprofeter mht. comebackmuligheder, men jeg er ikke en af dem.
Den største fare for ham er nok snarere, at han laver en "Sanchez".