Baxter Du har helt ret, at i henhold til deres betingelser opfylder de hvad de har forpligtet dem til. Og det burde jeg har have læst inden jeg købte cyklen. Men det er godt nok sort for mig, at de kan tro, at et stel i anden farve (som jeg i øvrigt ikke kan lide) er en fuldgod erstatning.
Det var absolut ikke nogen billig cykel jeg købte.
Men det problem skal jeg så ikke bøvle med i og med Canyon har annuleret bestillingen. De har uden at give mig en grund slettet ordren på rammen jeg skulle have i erstatning!!!
Derudover forstår jeg ikke, at Canyon i forbindelse med sagen her ikke siger OK til, at jeg kan købe op af på en nyere cykel - kompenseret for værdien af rammen (som de i øvrigt kan sætte rimelig frit). Det er som jeg ser det en win-win for alle parter.
Desuden fremgår det af ErikJørgensen og andre beskrivelser på nettet, at Canyon (i hvert fald tidligere) har ydet en helt anden service. Som et firma der sælger online giver en sådan service også en del bedre mening, idet folk (forståeligt nok) er mindre tilbøjelig til at købe varige forbrugsgoder over nettet ubesigtet. Jeg kunne til dels forstå deres håndtering af sagen, hvis jeg havde en del af skylden i fejlen på rammen, men det har jeg på ingen måde været (med mindre forskifteren blot er til pynt).
Hele forløbet har været en rigtig dårlig oplevelse. Udover at jeg er skuffet over det "materielle" i sagen, har tonen fra Canyon været alt andet end professionel.
Jeg har brugt helt ufattelig meget energi på sagen, og gider ikke mere nu. Cyklen og Canyon er i den grad et lukket kapitel herfra.