Altså SÅ meget adskiller ædeldelene fra Vicenza sig altså ikke fra hvad der bliver fremstillet andre steder.
Når du aktivere tommelskifteren giver du kabel fri mod for/bagskifter.
Det lyder lidt som om du har brugt skiftegrebene til at forsøge at få liv i en forskifter, som nok blot havde stået stille et stykke tid og så var irret en smule til - det var i så fald en meget dårlig idé. Har du prøvet at frigive kablet fra forskifteren og hevet i forskifteren for at finde ud af hvor meget den binder? Lidt tynd olie ved de bevægelige dele er normalt nok til at " live den op " igen. I alvorlige tilfælde skal den skilles ad og ir pudses af, smøres og samles igen. Det er en meget let opgave som normalt kun fordrer at man frigiver fjederspændingen og fjerner en enkelt c-clips.
Men meget kunne tyde på at kablet er sprunget ikke langt fra niplen og der så sidder rester som blokerer for tommelskifterens fri bevægelse. Prøv at rulle grebsgummiet fremad, så du kan se hvad der sker omkring tommelskifteren.