Ja det er rigtig nok, at det ikke er -helt- nul pga af bremserne. Du taber de samme 12J hver gang du bremser ned fra 10m/s til 0m/s. Det skal du så gøre 14400/12= 1200(!) gange pr time for at tabe lige så meget energi som 4w ekstra rullemodstand giver, pr time.
Jeg ved godt hvad du refererer til og jeg er dybt uenig i dine betragtninger. Der er imo intet der taler for, at smalle dæk er bedre hvis de samtidig giver mere end et par watt ekstra rullemodstand.
Hvad acceleration angår, så er det som jeg skrev før, rigtig nok, at ekstra vægt kræver mere effekt hvis man vil acclerere lige hurtigt, men som jeg har vist, er det en meget beskeden mereffekt vi taler om. I omegnen af 1W til 2W. Fair nok, en watt er en watt, men hvis rullemodstanden er 2W mindre er det en nulløsning, hvis den er 4W mindre skal du træde 2W -mindre- for at accelere lige hurtigt, og igen skal vi huske, at rullemodsten giver et reelt tab, hvor imod du får det igen, som du oplagrer som kinetisk energi.