Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Gennemsnitsfart

Hvem vinder 2 Etape?
04. august 2005 kl. 11:08
Hvem tror i vinder 2 etape (Viborg-Århus)
af Post Danmark Rundt?
Grillo
04. august 2005 kl. 11:17
Re: Grillo
04. august 2005 kl. 12:06
Sikken en uddybende begrundelse...

Jeg tror mest på den australke sprinter Graeme Brown! I går viste hans hold, at de ville køre for ham, hvilket kan tyde på gode ben, og da CSC allerede har Basso i en favorabel position inden Vejle-bakkerne i morgen, tror ejg kun de er interreseret i at holde feltet samlet!
04. august 2005 kl. 12:16
Var det Brown som Panaria kørte for? Hvordan kan du vide det når de har tre klassesprintere i Brown, Grillo og Bongiorno?

En af de tre er ikke noget tosset bud i dag! Ellers vil jeg nævne folk som Vaitkus (uheldig med punktering i går), Usov, Degano og Siedler..

Men der er mange om budet, så som Svorada, Greipel, Arvesen, Michaelsen, Horillo, Sentjens osv.
CMN
top 3
04. august 2005 kl. 12:36
1 Horillo
2 Grillo
3 Vaitkus

Re: top 3
04. august 2005 kl. 14:05
der er også en borrajo der sjovt nok også kører for panaira.
de har altså fire ryttere der alle kan blande sig i top 3.
Grillo
04. august 2005 kl. 12:08
CMN
04. august 2005 kl. 12:14
De kører for Grillo og ikke Brown, se på resultatet fra 1 etape. Horillo vinder !
04. august 2005 kl. 12:36
Hvis feltet holder sammen sammen tror jeg T-mobiles sprinter André Korff
har en chance for at vinde dagens etape.

Men hvis der er nogle der er interseret i udbrud tror jeg der er god mulighed for det
da vejene omkring Hobro er brostensbelagte og tynde, så feltet "strækker ud".

Jeg tror ikke på at et eventuelt udbrud kan holde hjem
(de for i hvert fald ikke et stort forspring, kommer selvfølgelig også
an på hvem der er i det eventuelle udbrud)
da den sidste bonusspurt kommer efter 115 km ved Hammel...
04. august 2005 kl. 12:37
Når begynne live-oppdateringen i dag?
CMN
04. august 2005 kl. 12:37
Korft er ikke med i PDR
04. august 2005 kl. 12:44
Okay, det har lige set på siden under t-mobile..
Så i første omgang at der stod at T-mobile ville satse på korff i spurterne,
så mit udgangspunkt var at han var med...

Tak for rettelsen
Gennemsnitsfart
04. august 2005 kl. 14:48
På løbets første 2 timer har gennemsnitsfarten været godt 43 km/t og det er lavt i et løb der gerne vil med i ProTouren. Det er skræmmende lavt faktisk.

Men det er godt for italienske Grillo som så er udhvilet til at sætte en kanonspurt ind.

I'm happy
Ass
Re: Gennemsnitsfart
04. august 2005 kl. 18:47
Skulle farten være udtryk for at PDR ikke kan blive et PT løb ????????
04. august 2005 kl. 19:29
Hej Ass
Det afhænger af højdemetrene.
Men på flade etaper er 43 km/t ikke nok til at fastholde interessen.

ProTouren er lavet for sponsorer og TV. På TV skal der være aktion for at fastholde seernes interesse og dermed udbytte for sponsorerne. Vi kender her fra sitet indlæg som GaaaaB og det vil TV gerne have sig frabedt.

Uden fart, ingen aktion, dårlig underholdning, ingen interesse, ingen ProTourløb.

Det er min mening, hva' me' din. Er du mere til slow.

Tamper
We see soon, good legs.
Ass
04. august 2005 kl. 19:49
Når vi ser løb på tv, så er det ikke farten der gør det spændende - da en fart på 43 eller 49 Km/t, ikke er visuelt mærkbart (kan man sige det?).
Det der gør løb spændende og underholdende er vel udbrud, ryttere der bliver sat, ryttere der forgæves forsøger, total tåbelige udbryd, ryk i feltet, stilhed i feltet, dårlig taktik, god taktik, det man siger og gør, det man siger og ikke gør osv osv.

En gennemsnitsfart er jo kun udtryk for en given fart fra A til B - og ikke nødvendigvis udtryk for hvor hårdt der er kørt. Man sagtens have en fart på 43 km/t og have kørt et hårdt løb, og have en fart på 49 km/t som mindre hårdt. Det handler vel om hvad der er sket imellem punkt A til B.
04. august 2005 kl. 19:51
Der har Ass fat i et rigtigt godt argument!
Helt enig
Re: Gennemsnitsfarten er ikke lav
04. august 2005 kl. 20:50
Skræmmende lavt???

Jeg tror lige du skal tage et kig på hvilke hastigheder der bliver kørt med i de fleste etapeløb på ProTouren. I Tour de France siger man at der altid bliver kørt en anelse hurtigere end i andre løb, og her ligger gennemsnitsfarten på de flade etaper på 46-47 km/t. Men i Giroen, hvor mange i år var imponeret over hastighederne sammenlignet med tidligere hvor ProTouren ikke eksisterede, lå gennemsnitsfarten på langt de fleste sprinteretaper betydelig lavere end hastigheden på dagens PDR etape.

Med Venlig Hilsen

Tommas
Det er lissom juleaften.....
04. august 2005 kl. 17:16
....gaverne flyder i en lind strøm til Bjarne og hans Ivan. Jamen Ivan sejrede igen igen, hvor er den mand en stor rytter.
Selv sprinterholdene og deres verdenssprintere blev overvundet af enlige Ivan, Nardello kunne ikke holde Ivans baghjul, hvilken en sportsmand. Lad os alle lovsynge ham her hvor han høster frugterne efter Touren.

I'm very very happy
basso
04. august 2005 kl. 17:17
Re: basso
04. august 2005 kl. 17:18
B.B
Re: Det er lissom juleaften.....
04. august 2005 kl. 17:23
Så vidt jeg kunne se på live tickeren, så var det en velfortjent sejr, så jeg forstår ikke helt betydningen af dit temligt sarkastiske indlæg ?

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
04. august 2005 kl. 17:25
Ceramica Panaria bommer jo helt i dag....
De havde glemt dopingen...
04. august 2005 kl. 17:28
Ja - sådan kan det jo gå engang i mellem!
B.B
Re: De havde glemt dopingen...
04. august 2005 kl. 17:32
Flot...debat på højt nivau..

Når de køre hurtigt er de dopede, når de køre langsomt er de også dopede, de har blot "glemt" det..

Sic...

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
04. august 2005 kl. 17:34
Kan ikke nyte sykkelsporten med den holdningen. Uskyldig inntil det motsatte er bevist!!!
04. august 2005 kl. 18:08
Cycprof mener du selv at det er på dette niveau at debatten skal fortsætte? Man fristes jo næsten til at skrive, at det er udtryk for en hvis afstumpethed, hvis ens meningsforståelse kun rækker til brug eller ikke brug af doping, specielt når dens påstande ikke underbygges af relevante argumenter.

Mvh.
04. august 2005 kl. 18:35
Det må De meget undskylde Hr. Rune!

Tænk at jeg kunne finde på at skrive noget så usmageligt omkring et hold der ad flere omgange har været blandet ind i sager omkring Doping!

I mit indlæg manglede der en smiley eller to, hvilket jeg ikke nåede i min hast. Det var ikke, og er stadig ikke, min intention at beskylde Panaria-holdet for doping på nogen måde.

Angående niveauet herinde; du har ret, niveauet har været dalende hvorfor jeg personligt ikke har skrevet så mange indlæg på det sidste. Derfor kan jeg godt se at mit omtalte indlæg denne gang ikke var for smart, men jeg synes lige vi skal tage det helt roligt.
04. august 2005 kl. 17:31
Det vil jeg da gerne oplyse dig om B.B

Jeg er af den opfattelse at halvdelen af det der foregår er aftalt spil, jrf Worres udtalelser under Touren 'Det forlanger Riis osv...'.

Og det bryder jeg mig ikke om, derfor sarkasmen. Men intet kan jo bevises, og så er den ene betragtningsvinkel ligeså god som den anden.

I'm happy
04. august 2005 kl. 17:34
Problemet er bare, at Basso troede det var fredag i dag. Jeg synes sgu sådan en sejr er svær at planlægge Smiler Gad vide om han kan tage alle etaper.
04. august 2005 kl. 17:39
Det får han svært ved,
for så tror han løbet slutter søndag:s
04. august 2005 kl. 17:47
En latterlig, urimelig og fuldtændig uunderbygget påstand. At påstå at det ikke kan bevises viser kun hvor lavt et niveau indlægget er skrevet. Selvfølgelig kan det bevises om der er aftalt spil, pointen er bare at det kan du ikke. At jeg ikke kan bevise, at der ikke har været aftalt spil er underordnet i den sammenhæng.

Mvh.
04. august 2005 kl. 18:09
Ok Scherbeck, selvfølgelig kan jeg ikke bevise noget og det har jeg heller ikke påstået. Men jeg har påstået aftalt spil og det står jeg da ved, det er vel ikke højesteret det her, men en udveksling af meninger om cykling.
Nu har jeg minutiøst læst de forudgående indlæg og ingen, jeg gentager ingen, har bedt dig om at bevise noget som helst. Der er noget der du har fået galt i halsen. Eller også har du selv fundet på det.

Venlig hilsen
Tamper
Der synes at Basso er en fin fyr. Især hans engelsk er dejligt.
04. august 2005 kl. 18:16
Tamper du skriver: "Men intet kan jo bevises, og så er den ene betragtningsvinkel ligeså god som den anden."

Og så er det jeg fortæller dig at man kan godt bevise aftalt spil, men det kan du ikke. Du underbygger det ikke engang. Og nej enhver betragtningsvinkel er ikke lige så god som en anden, det er det samme som at sige at vi skal acceptere hvad som helst. Derfor er din påstand latterlig, urimelig og uunderbygget - og jeg glemte vel egentlig krænkende.
04. august 2005 kl. 18:23
Det var ikke min mening at krænke dig Scherbeck. Det må du undskylde hvis du kan.

Post Danmark Rundt cirkussen er sgu nok ligeglad med hvad jeg mener.

Venlig hilsen
Tamper - som egentlig troede at du var en mere dreven og usart debattør.
B.B
04. august 2005 kl. 17:47
At Riis har været med til at planlægge ruten retfærdiggør vist ikke den nedsabling af Basso. Idag kørte han simpelthen fra de andre, det kan man ikke planlægge. Eller du tror måske at samtlige andre ryttere sad og tænkte 'Ok, det er Basso der ligger der foran, så sætter jeg lige farten lidt ned så han vinder med et par sek.'

Hvad for ændringer er det forøvrigt som i syntes favorisere Basso så meget i forhold til ruten sidste år ?

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
04. august 2005 kl. 17:57
Allerede sidste år sagde Worre at Vejle etapen var kommet for at blive. Ved samme lejlighed kritiserede Brian Nygaard enkelte forhold omkring etapen. Hvor er sammenhængen? Jeg kan ikke finde den.

Mvh.
04. august 2005 kl. 18:13
B.B
Jeg nedsabler sgu ikke Basso basta.

Ja det tror jeg at de andre ryttere sad og tænkte.

Jeg har ingen kendskab til ændringer af ruten og det rager mig en høstblomst.

Venlig hilsen
Tamper
Der ikke arbejder med geodætiske kort.
B.B
04. august 2005 kl. 18:53
Du skriver længere oppe at du mener der foregår aftalt spil jf. Worres udtalelser. Worres udtalelser omhandlede ændringer af ruten.

Nu skriver du at ruten rager dig en høstblomst. Hvad er det helt nøjagtig du stejler over..?

Du skriver yderligere:

- gaverne flyder i en lind strøm til Bjarne og hans Ivan
- Ivan sejrede igen igen, hvor er den mand en stor rytter
- blev overvundet af enlige Ivan
- hvilken en sportsmand. Lad os alle lovsynge ham

I et indlæg som du selv inddrømmer er sarkastisk. Hvis ikke det er nedsabling, så tangerer det ihvertfald ret kraftigt.

--

Nu så jeg lige afslutningen i TV og du har helt ret...alle de andre ryttere sad med hånden på bremsen så Basso kunne køre først over stregen...

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
04. august 2005 kl. 19:01
Nu er det ikke møntet på dig B.B. Men jeg synes det er en fin debat i her har gang i, der kan man rigtig se hvem der tager udtagelserne personligt op, hvem der giver sin mening om Post Danmark Rundt til kende.
Ass
04. august 2005 kl. 19:12
Jeg så mere Tampers indlæg som humoristisk end sarkastisk.
04. august 2005 kl. 19:23
Det gør jeg selv. Jeg tror han er lidt træt af at der er så megen fokus på løbet når der er en så ringe standard i feltet, og f.eks T-mobile kun sender 5 mand og de 3 i sidste øjeblik, hvor de tager 3 andre ud af startlisten, det er ikke professionelt nok. Basso kører flot, men vi må ikke gremme baggrunden.
B.B
04. august 2005 kl. 19:29
Nu skriver han jo selv at det er sarkastisk...

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
04. august 2005 kl. 19:40
Det er fordi jeg ikke vil tage diskussionen: Hvad er humor og hvad er sarkasme.

Der er især 2 deltagere i denne debat som jeg tiltror at kunne skrive op ad stolper og ned ad vægge om den sag.

Hele denne juleaften handler fra min side om, at jeg tror der er aftalt spil i noget af PDR, og længere er den ikke.

Havde jeg nu svaret dig, nej det er ikke sarkastiskt det er humoristisk, havde du så været ligeglad?

B)-
B.B
04. august 2005 kl. 19:53
Det finder vi jo nok aldrig ud af ;0)

Det der faldt mig for brystet var at man tager en udtalelse som en (1 ! ) har hørt i et interview under TdF, om at Riis havde krævet noget for at komme med Basso til DK, og laver det om til at hele løbet er aftalt på forhånd, for derefter at begynde at rakke løbet ned.

Tro du endelig hvad du vil, det skal jeg ikke gøre mig til dommer overfor, jeg mener blot det modsatte, længere er den ikke...

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
04. august 2005 kl. 19:18
Jeg tror nu ikke der er aftalt spil med i PDR,
der er jo kun 3 Pro Tour hold med...
Ass
Re: Det er lissom nytårsaften......
05. august 2005 kl. 01:50
....når vi sidder ved bordet, og ganen dyppet i diverse alkoholdrikke med højt musik samt dansende damer. Vi sidder med vores verdenstanker og fylder de tilstedeværende med vores visdom om verdensituationen. En del er højråbende, en del er alvorlige samt en del humoristiske, og tit ender samtaleemnet med person fnider og fnader, og munder ud i ingenting - men når dagen er omme og sprutten har fået hvile, så har vi alle glemt det.

Hilsen Ass som har en smule tømmermænd. Sur
Andre Greipel
04. august 2005 kl. 17:31
Noen som har Andre Greipel på laget i fantasy-spillet. Hadde vært et godt kjøp!!!!!!!!!!!
Re: Andre Greipel
04. august 2005 kl. 18:03
Du kan her se, hvilke ryttere, som der er valgt mest i Post Danmark Rundt spillet.

[www.feltet.dk]

---
Med venlig hilsen
Jesper Johannesen
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind