Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Team Saxo Bank => Team Hugo Boss?

RVV
Status - sponsorsituation Saxo Bank???
28. maj 2010 kl. 23:19
Jeg har (forhåbentligt) nok været for skeptisk og pesimistisk mht. til de optimiske meldinger fra Saxo Bank ang. sponsor, som har har været et par gange i løbet af det sidste halve år.

USA var åbenbart heller ikke stedet, hvor en ny storsponsor skulle annonceres.
Er det kun mig som "stresser"?
Hvad er status og hvad siger Bjarne ?
siw
Re: Status - sponsorsituation Saxo Bank???
28. maj 2010 kl. 23:22
Jeg stresser ikke.. Føler mig stadig meget sikker på at der nok skal komme noget.. Men kommer det ikke inden Touren presser det naturligvis på
Sponsor til touren
28. maj 2010 kl. 23:44
Jeg er 99.9% sikker på at der bliver præsenteret ny sponsor i forbindelse med touren nok lige før starten.
Re: Sponsor til touren
29. maj 2010 kl. 20:24
Hej Mohican :)

Jeg håber meget din teori holder...

har du insiter viden eller hvad går at du er så sikker :) ???
29. maj 2010 kl. 21:14
De sidste par år har der været en annoncering af en sponosor (større eller mindre) lige inden touren.
Jeg er ikke lige så sikker som Mohican, men hvis der skal anonceres en sponsor bliver det dér. Altså lige inden touren.
01. juli 2010 kl. 15:46
tik tak.
tik tak.
01. juli 2010 kl. 16:01
Ikke at jeg siger, der kommer en aftale, men aftaler har det med at trække i langdrag. Selv små detaljer kan udskyde det i månedsvis.

Og i princippet har holdet til 1. oktober, hvorefter fuglene frit kan flyve
01. juli 2010 kl. 16:03
og i oktober er rytterne billige. Man faar ogsaa hvad man betaler for.
01. juli 2010 kl. 16:56
den bakker Skrev:
-------------------------------------------------------
> og i oktober er rytterne billige. Man faar ogsaa
> hvad man betaler for.

Så kan han også nøjes med et lån hos Veko eller DER for at drive holdet videre ...

Nå seriøst så er holdet et skridt fra graven nu efter de meldinger og måden ting omkring situation blev sagt på pressemøde.
02. juli 2010 kl. 15:59
Sidder lige med avisen by og land, tv2 sporten laver 6 progarmmer med den nye køkkenbus, og der bliver reklameret for INVITA/SIEMENS så man har jo lov at håbe, bare lige en tankeSmiler
02. juli 2010 kl. 16:18
Maaske vi skulle se hvem der producerede hjulakslerne. det kunne vaere en ny sponsor.
RVV
31. maj 2010 kl. 15:36
Dagens artikel i BT (aner ikke hvordan man indsætter link..), hvor Bjarne Riis i marts angiveligt skulle ha´ forslået en fusion mellem Saxo Bank og HTC Columbia er ikke just et rygte, som styrker troen på en ny storsponsor....
31. maj 2010 kl. 15:44
02. juni 2010 kl. 10:31
Det ser ud til der måske er mere i den der Sungard historie:

Ekstrabladet - Riss: Ny sponsor på vej
B.B
sponsorsituation Saxo Bank - Update
02. juni 2010 kl. 10:24
[ekstrabladet.dk]

Jeg tog lige et hurtigt opslag og den er god nok.

17 maj blev www.team-sungard.com oprettet og som registrant står ASCIO TECHNOLOGIES som sjovt nok også står som registrant hvis du slår team-saxobank.com op.

Det som taler lidt imod det er DNS oplysningerne. Den server der svare tilbage er NS1.DAN-NETWORKS.DK og den er parkeret ved team-nethosting.dk og ikke ved wannafind som ellers er nuværende hostingløsning. Det kan selvfølgelig være en del af et større coverup for ikke at gøre det alt for let at kæde team-sunguard.com sammen med wannafind og Riis..Sej

Lad os håbe det bedste..

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 02/06-10 kl. 10:25 af B.B. (se ændringerne)
Mig
Re: sponsorsituation Saxo Bank - Update
02. juni 2010 kl. 11:45
Jeg betragter det som et kraftigt hint. Da Saxobank-adressen blev købt gik der ikke mere end et par dage før offentliggørelsen fandt sted. Det gør der nok her, da holdet selv har interesse i af vente til touren pga. omtalen. Så må vi fans vente, men sammenholdt med Bjarnes udtalelser tror jeg ikke at vi kan komme en reel garanti meget nærmere.. lækkert!
siw
02. juni 2010 kl. 12:02
Bjarne siger vel bare hvad han hele tiden har sagt.. Men jeg er nu også overbevist om at der nok skal komme en ny sponsor. Synes hele tiden man har haft det på fornemmelsen at der nok skulle komme en ny.

Sungard? Tjo Griner
02. juni 2010 kl. 12:11
Saxo Bank blev præsenteret som sponsor den 10. juni, så mon ikke denne dato er et godt bud på hvor omkring en eventuel præsentation kunne foreligge.
02. juni 2010 kl. 14:07
Det ser i hvert fald bedre ud end det har gjort før. At www.teamsungard.com er nok det bedste "bevis" der har været.

Jeg håber virkelig der er noget og at de giver en god sjat penge til holdet, det kunne være rart hvis de havde penge til at beholde alle de ryttere de ville + evt. forstærkninger.
02. juni 2010 kl. 16:31
Narh, jeg søgte selv på information omkring dette domæne, dagen efter historien var i B.T. Ved at søge på domænet, fandt jeg ud af, at det er en fyr i Århus, som købte domænet - dagen efter historien om at SunGard skulle være den nye sponsor. Så det er nok en tilfældig Cykel-fanatiker, der håber at sponsor-skiftet bliver en realitet, så han dermed kan tjene lidt ekstra penge på at sælge domænet til Riis og co.
02. juni 2010 kl. 16:56
Trist, så lad os håbe at han allerede har fået lidt håndører ud af projektetBlinker
09. juni 2010 kl. 18:31
Det er rigtigt!

Sposoratet med SaxoBank blev officielt bekendtgjort på et pressemøde den 10. juni 2008.
Prologen til TdF var dette år den 5. juli 2008.

Det må altså være ca. den tid, Riis mener, giver den optimale eksponering for en kommende sponsor.

I morgen er det den 10. juni 2010.
Prologen til TdF er i år allerede den 3. juli 2010. Overrasket

Så nu må det da vist snart være på tide, ikke? Blinker
09. juni 2010 kl. 19:48
shothot Skrev:
> Det er rigtigt!
>
> Sposoratet med SaxoBank blev officielt
> bekendtgjort på et pressemøde den 10. juni 2008.
> Prologen til TdF var dette år den 5. juli 2008.
>
> Det må altså være ca. den tid, Riis mener, giver
> den optimale eksponering for en kommende sponsor.
>
> I morgen er det den 10. juni 2010.
> Prologen til TdF er i år allerede den 3. juli
> 2010. Overrasket
>
> Så nu må det da vist snart være på tide, ikke? Blinker

Jeg kunne forestille mig, at der er et par eller flere kontrakter med ryttere, der skal forhandles på plads først.
Derfor tror jeg ikke, at man skal gå så meget op i datoer, og jeg tror sagtens, at vi måske skal vente til helt hen under touren før en ny stor-sponsor bliver præsenteret.
Det skulle heller ikke undre mig, hvis en mulig ny stor-sponsor har betinget sig af, at der skal være skrevet kontrakt med stjerne-ryttere inden aftalen kan effektureres.
Her tænkes der f.eks. på Schleck-brødrende.
09. juni 2010 kl. 20:45
Hej Garlic.

Må jeg forstå dig således, at du mener, at den kommende sponsor simpelthen er mere omhyggelig og "professionel" end SaxoBank var i 2008?
09. juni 2010 kl. 21:08
shothot Skrev:
> Hej Garlic.
>
> Må jeg forstå dig således, at du mener, at den
> kommende sponsor simpelthen er mere omhyggelig og
> "professionel" end SaxoBank var i 2008?

Hmmm - nej det var ikke den pointe, som jeg prøvede at nå frem til, men din vinkel på historien kan jeg da ikke afvise, da jeg ikke har insider viden. Blinker
Mig
09. juni 2010 kl. 20:12
Jeg mener at det blev udtalt at underskriften ikke var sat før få minutter før pressekonferencen blev annonceret - som så blev holdt hurtigt efter. Dette kunne jo tyde på at man bare har offentliggjort resultatet da det var klart.. derfor tror jeg ikke at vi kan forvente en offentliggørelse selvom det skete på dette tidspunkt sidste gang..
Max
09. juni 2010 kl. 21:44
shothot Skrev:
> Det er rigtigt!
>
> Sposoratet med SaxoBank blev officielt
> bekendtgjort på et pressemøde den 10. juni 2008.
> Prologen til TdF var dette år den 5. juli 2008.
>
> Det må altså være ca. den tid, Riis mener, giver
> den optimale eksponering for en kommende sponsor.
>
> I morgen er det den 10. juni 2010.
> Prologen til TdF er i år allerede den 3. juli
> 2010. Overrasket
>
> Så nu må det da vist snart være på tide, ikke? Blinker

Holdt de ikke også pressemøde om ny sponsor på hviledagen for nogle år siden?
10. juni 2010 kl. 01:17
hmmm for at puste lidt til ilden. Jeg så lige et indslag på tv2 news om at saxo ank under årets tur ville have deres egen lastbil udstyret med køkkengrej til deres egen kok. så rytterne kunne få deres livretter. Hvor kommer pengene til det her nu fra? eller er det mig der har misforstået noget og at de plejer at have det?
10. juni 2010 kl. 09:40
Du har ret.

Riis udtalte netop, at - blandt meget andet - det med bus med eget køkken var der ikke råd til fremover. Det udtalte han efter IT-Factory skandalen var kommet frem.

Hvordan der så pludselig kan blive råd?.....tjaaa. Måske bare almen prioritering? Riis går jo op i disse "småting".
10. juni 2010 kl. 09:49
Eller oss skal de ha' fyret det sidste af sponsorgrynene af inden året går på hæld....
10. juni 2010 kl. 13:25
Jeg husker det nu mere som Riis sagde at de måtte droppe planer om udvidelse af nye busser og økologisk køkken styret af hans kone oO De har da altid haft kok med grundet faren for dårlig køkkenhygiejne kan ødelægge rytternes chancer.

Men så længe at holdet bare får en god pengestærk sponsor der ikke blander sig for meget i rytterindkøb. :D
10. juni 2010 kl. 13:34
Tror i ikke det er pengene fra SunGard? De giver lige under co-sponsor, så det burde være nok til at opfylde nogle af de drømme Riis har.
10. juni 2010 kl. 12:14
Max skrev:

"Holdt de ikke også pressemøde om ny sponsor på hviledagen for nogle år siden?"

Jo, i 2005 blev forlængelsen med CSC offentliggjort på en pressemøde afholdt på en hviledag under TdF. Andet har jeg ikke kunnet finde.
Men er en forlængelse af en eksisterende aftale ikke også en lidt anden situation end den nuværende?

Man kan sikkert ikke udlede noget som helst af sådanne datoer, men noget skal vi jo få tiden til at gå med, mens vi venter, ikke? Smiler
Mig
Endnu en fupnyhed
08. juni 2010 kl. 12:20
[sporten.tv2.dk]

Hehe, det er måske også en kende naivt at tro at det ville blive offentliggjort på denne måde. Jeg hæfter mig dog ved at Greenwood siger "når" vi annoncerer ny hovedsponsor og ikke "hvis". Det er ikke længe siden vi fik at vide at de var langt i forhandlingerne med to parter - måske er holdets eksistens allerede sikret, mens det er forhandlinger om beløb og betingelser der forhandles om i øjeblikket. Det er lidt mit indtryk..
Re: Endnu en fupnyhed
08. juni 2010 kl. 13:33
Jeg både håber og tror, at det er tæt på.

Det undrer mig til gengæld lidt, at feltet.dk bringer denne nyhed (ved ikke om andre internetmedier gjorde det samme) inden de har gjort sig den ulejlighed, at undersøge om det er fup eller ej. Da jeg læste nyheden i morges gik jeg ind på den pågældende facebookprofil og tjekkede den tilknyttede email-adresse. Det afklarede med det samme, at der var tale om fup (emailen var riiscycling@gmail.com).

Hvorfor gjorde feltet.dk ikke det samme? Jeg synes normalt den redaktionelle linje er et stykke over dette niveau.
08. juni 2010 kl. 14:25
Ligier Skrev:
> Jeg synes
> normalt den redaktionelle linje er et stykke over
> dette niveau.

Det bliver da ikke bedre med denne her. Jeg er ikke imod lidt sjove artikler, men at udgive dem som værende "sande" er for plat i mine øjne.

Forresten er billedet af "dyret" her og blev vist af cykelmagasinet i sidste uge...

---
Martin

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 08/06-10 kl. 14:26 af MartinKN. (se ændringerne)
09. juni 2010 kl. 21:44
MartinKN Skrev:
> Ligier Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg synes
> > normalt den redaktionelle linje er et stykke
> over
> > dette niveau.
>
> Det bliver da ikke bedre med denne her. Jeg er
> ikke imod lidt sjove artikler, men at udgive dem
> som værende "sande" er for plat i mine øjne.
>
> Forresten er billedet af "dyret" her og blev vist
> af cykelmagasinet i sidste uge...
>
> [sphotos.ak.fbcdn.net].
> ash1/29227_415535518640_316155933640_4209036_22264
> 08_n.jpg

Hvis der ikke er plads til lidt humor i den ellers alvorlige diskussion om doping, mekanisk doping etc. så bliver det hele da lidt for kedeligt.. Plathed kan også være sjovt ind imellem. Hvis man ikke straks kan se at artiklen er en joke ja, så skal man da vist have sine skolepenge tilbage igenSmiler
08. juni 2010 kl. 14:30
De havde vel travlt med at kommentere tuttosports gaetterier :)
08. juni 2010 kl. 22:54
synes virkelig at den artikel med bonnens animalske doping var rigtig tigtig underholdende Griner og da jeg havde læst den sad men da med en følelse som sagde "WHAAAT" men kunne ikk lade være med at smile og grine en anelse over det Blinker

.sako
d. 12
10. juni 2010 kl. 22:08
Tror mig - det bliver den 12. juni.

Starten på Tour de Suisse er den mest oplagte lejlighed.

Husk, hvem I hørte det først fra!
Re: d. 12
10. juni 2010 kl. 22:23
det passer fint med at cancelare vinder 1 etape:)
KSH
keep on dreaming
11. juni 2010 kl. 00:11
Riis Cycling bliver lagt i graven, RIP. Riis finder desværre ingen ny sponsor og det er synd for dansk cykling.

jeg tror ikke på, at Riis har noget hold næste år, med 99% sikkerhed er det slut med et dansk Pro Tour hold fra 2011.

Hvis Riis havde fundet en ny sponsor, så havde vi hørt om det.

mvh
Re: keep on dreaming -> will do
11. juni 2010 kl. 11:03
Vi forsætter med at drømme. Riis har da et cykelhold i mange år fremover. Der er da 100% en sponsor der har lyst til at kaste penge efter et hold som i 2010 har vundet paris roubaix - Flanderen rundt + 2 Etapesejr.Ungdomstrøje og lidt tid i førertrøjen i Giroen + Etapesejr i dauphine libere + sejr i Dwars Door Vlaanderen og mere til. Udover at de 100% vil kæmpe med om sejren i Tour De France og der derfor også vil være kæmpe fokus på holdet.

Hvorfor skulle der ikke være en sponsor til dem?

Jeg er sikker på at de får den sponsor de leder efter Thumps down
Re: keep on dreaming -> will do
11. juni 2010 kl. 11:11
Det kunne skyldes, at mr. 60 % himself aldrig er blevet testet positiv for doping. Sponsorerne står nok ikke i kø af den grund.

Jeg tror nu, at de har fundet en sponsor, og hvis de ikke har, så har vi da Glud og Marstrand!
12. juni 2010 kl. 15:07
Kære Mammen.

Kunne du ikke være sød og præcisere tidspunktet lidt nærmere?

Klokken er nu 15:00 den 12. juni og jeg har siddet her bag skærmen og ventet siden kl. 6:00 i morges. Jeg har hverken fået vådt eller tørt og er begyndt at blive en smule svimmel. Min kone stikker af og til hovedet herind for at håne mig. Hun siger, at du i virkeligheden intet ved om tidspunktet for offentliggørelsen, og at du blot gætter, som alle os andre - men hun har nu også alle dage været en hård og kynisk kvinde, der altid tror det værste om andre! Skuffet

Det værste er næsten, at som timerne går, begynder en snigende mistanke også at liste sig ind på mig. Skulle Mammen kunne tage fejl??? Overrasket Jeg tror det naturligvis ikke, men alligevel...
Sådan kører det hele tiden rundt inde i mit hoved.

Det ville kort sagt berolige mig uhyre meget, om du måske blot ville løfte sløret for f.eks. det nøjagtige tidspunkt for indkaldelsen til pressekonferencen? Thumps down

(Med baggrund i tidligere dårlige erfaringer, må jeg hellere præcisere, at lidt kærlig ironi er forsøgt anvendt i ovenståenede.)
12. juni 2010 kl. 16:12
Haha... Thumps down
Et godt grin her til eksamenslæsningen...

--------------------------------------------------
Tjener, et styks staveplade...
Brorson
Pressemøde kl. 23.50
12. juni 2010 kl. 21:29
Er det måske ikke d. 12. endnu?

Jo, jeg kan godt løfte sløret for, hvornår den nye sponsor bliver offentliggjort.

I følge en sædvanligvis velorienteret kilde vil Bjarne holde pressemøde i en luderbar i det centrale Bern ti minutter i midnat.

Husk, hvor du hørte det først!
11. juni 2010 kl. 09:03
99 % sikkerhed, tjaaaa man må formode du er meget tæt på beslutningstagerne siden du er så sikker.

Mon ikke den sidste % trods alt gør det muligt at der er et dansk hold næste år også, mon ikke Riis allerede har en næsten færdig aftale på plads, men mangler at færdigforhandle med sine topryttere, inden aftalen offentliggøres.

Ingen Sponsor vil lægge x antal millioner i Riis (andre) uden de er sikker på at det er et hold med muligheder, deraf næsten færdig aftale, så Riis skal *bare* lige have nogle nye underskrifter fra primær Andy, Frank og Fabian så er det hele på plads.
11. juni 2010 kl. 09:27
Helme5 Skrev:
> så Riis skal *bare* lige have nogle nye underskrifter
> fra primær Andy, Frank og Fabian

Der måske ikke vil underskrive før sponsoraftalen er underskrevet?
Er det normalt man skal have rytterkontrakter i hus før sponsorkontrakten underskrives?

--
/Peter

Extra bike? What extra bike dear?
11. juni 2010 kl. 10:23
plykkegaard Skrev:
> Helme5 Skrev:
> -----
> > så Riis skal *bare* lige have nogle nye
> underskrifter
> > fra primær Andy, Frank og Fabian
>
> Der måske ikke vil underskrive før sponsoraftalen
> er underskrevet?
> Er det normalt man skal have rytterkontrakter i
> hus før sponsorkontrakten underskrives?

Jeg synes da, at det lyder rimeligt, at en mulig sponsor sikrer sig at alle "guldfuglene" er med i aftalen, før aftalen kan effektureres.
Jeg er overbevist om, at det er det spil, der er i gang i øjeblikket.
11. juni 2010 kl. 10:59
Ingen virksomhed vil sin fulde 5, vil lægge 50 mill eller mere (flerårig kontrakt) uden at vide at der er en god mulighed for at få noget ud af dette beløb.

Så ingen tvivl om at dette hænger sammen, uden topnavne ingen (god) kontrakt, hvorledes det rent praktisk er skruet sammen er en anden sag, her er vi over i den mere juridiske del af aftalen.

Men mon ikke aftalen er skruet sådan sammen (med henvisning at den er gældende når/hvis x og x og x er en del af holdet ) så ud fra det skriver toprytterne under før endelig sponsoraftale.

OG husk, rytterne kan skrive under med forbehold for at kontrakten med eks. *SunGard* bliver effektueret.

Ren jura, som andre nok har meget bedre forstand på end undertegende, men nok også grunden til det nogen gange tager tid !!
11. juni 2010 kl. 12:25
Jeg håber, I har ret.

Min første indskydelse var, at det ikke kan lade sig gøre at holde sådan noget hemmeligt, når så mange enkeltpersoner (ryttere mv.) er involveret i egentlige forhandlinger. Ryttere, som ikke bliver inddraget i forhåndsforhandlingerne bliver frustrerede og lufter deres nervøsitet osv. osv.

Men det lykkedes åbenbart i 2008. Hvis man går tilbage i "feltet.dk" (omkring side 78) var der tydeligtvis dengang ret udbredt overraskelse over identititen af den nye sponsor (SaxoBank) den 10. juni.

Vi håber kort sagt det bedste!
11. juni 2010 kl. 14:21
Helme5 Skrev:
> Ingen virksomhed vil sin fulde 5, vil lægge 50
> mill eller mere (flerårig kontrakt) uden at vide
> at der er en god mulighed for at få noget ud af
> dette beløb.
>
> Så ingen tvivl om at dette hænger sammen, uden
> topnavne ingen (god) kontrakt, hvorledes det rent
> praktisk er skruet sammen er en anden sag, her er
> vi over i den mere juridiske del af aftalen.
>

Og vi mener dermed det samme, eller var det et svar til mig. Blinker
> Men mon ikke aftalen er skruet sådan sammen (med
> henvisning at den er gældende når/hvis x og x og x
> er en del af holdet ) så ud fra det skriver
> toprytterne under før endelig sponsoraftale.
>
> OG husk, rytterne kan skrive under med forbehold
> for at kontrakten med eks. *SunGard* bliver
> effektueret.
>
> Ren jura, som andre nok har meget bedre forstand
> på end undertegende, men nok også grunden til det
> nogen gange tager tid !!
Bark Group
11. juni 2010 kl. 19:39
Så kom det frem hvem der har køkkentjans under TDF.

[www.marketwire.com]
Re: Bark Group
11. juni 2010 kl. 21:02
Fremragende, den uddybning må og kan da kun betyde at Riis har sikret der er penge i kassen.
Re: Bark Group
11. juni 2010 kl. 23:11
Det er de penge der er kommet fra Sungard der gør at der er råd til det..
LBL
Go fornøjelse med Bark group
11. juni 2010 kl. 23:51
Re: Go fornøjelse med Bark group
12. juni 2010 kl. 00:49
Meget skægt at artiklen også omhandler Masterseek, som jo er (eller har været, husker det ikke lige) sponsor for Riis Cycling...

--------------------------------------------------
Tjener, et styks staveplade...
Brorson
overspiller Bark Group sin rolle
15. juni 2010 kl. 20:48
Team SaxoBank har netop offentliggjort projektet på sin hjemmeside og Bark Group omtales ikke med et eneste ord, ligesom der ikke på bilen er logo for firmaet, så deres andel i projektet må være ret symbolsk
Team Saxo Bank => Team Hugo Boss?
17. juni 2010 kl. 14:34
Det nyeste rygte ifølge diverse cykelfora er, at Bjarne Riis er tæt på at sikre sig en stor kontrakt med Marzotto Group. Bag navner er Matteo Marzotto, en stor italiensk tøjkanon, og gruppen dækker over mærker som Hugo Boss. Efter sigende er er Marzotto stor fan af cykelsport.

Med i rygtet hører også, at Bjarne Riis og Riis-Cykling A/s kommer ud af samarbejdet med Specialized således at holdet kan køre De Rosa, Marzottos favoritmærke.

Denne sidste del har jeg selv svært ved at tro på - det vil blive dyrt. Ingen i diverse fora har nævnt nogen reel kilde - dernævnes at 'rygterne går' - så det er nok for tidligt at begynde at tro på sådan noget. Men omvendt ville der ikke være meget federe end et Team Saxo Bank klæde udelukkende i Hugo Boss.

[forums.roadbikereview.com]
[forum.cyclingnews.com]
17. juni 2010 kl. 14:45
Ja, bare det ikke er Noa Noa så. Blinker

10.000 Maniaxe
17. juni 2010 kl. 14:48
Tja.. Hvis de ligger mage penge er det jo bare godt. Det med at de skulle skifte cykler har jeg dog også svært ved at se. Jeg tror ikke at Riis ville love at de ville skifte til noget andet gear for at please en sponsor.

Men håber det er rigtig. Det virker dog ikke særlig velunderbygget, hvis man læser de forums du linker til.
17. juni 2010 kl. 14:56
blackjack Skrev:
> Men håber det er rigtig. Det virker dog ikke
> særlig velunderbygget, hvis man læser de forums du
> linker til.

Det har du da fuldstændig ret i, men nu hvor rygtet florerer rundt omkring på nettet så synes jeg da også den skulle bringes her. Når jeg selv vælger at bringe er det fordi Hugo Boss er et af mine favoritmærker, så det ville være lidt af en våd drøm at se et hold kun iført det i feltet fx.
17. juni 2010 kl. 15:00
Det var heller ikke dig der ikke havde underbygget det. Du havde jo links til der hvor du havde det fra. Men dem på de forums skriver det uden at fortælle hvor de har det fra.
17. juni 2010 kl. 23:24
vil da også mene at man ville kunne lave en ganske god TV-reklame ud af det Griner

fabian cancellara kommer kørende ind i haven, godt gennemsvedt efter en 6-timers trænings tur, kæresten kommer løbende ud og vil kysse ham, men da hun indsnuser den forfærdelige dunst af sved, bakker hun af igen! fabian skynder sig hurtigt om med hånden i baglommen, og op kommer en HUGO BOSS deodorant, han smider trøjen, påfører deo og kæresten bliver glad igen Overrasket

BANG.. OG SÅ ER DET BARE AT VENTE PÅ AT MILLIONERNE RULLER IND FOR DEN GLADE ITALIENSKE STOR-SPONSOR!! ellers er det mere i fodbold af verden fungere sådan

-sako
17. juni 2010 kl. 23:28
Fabian Cancellara ville garanteret elske at have dem som sponsor. Han er jo på holdet kendt for at gå meget op i sit udseende.
18. juni 2010 kl. 20:35
blackjack Skrev:
> Fabian Cancellara ville garanteret elske at have
> dem som sponsor. Han er jo på holdet kendt for at
> gå meget op i sit udseende.

netop derfor valgte jeg at bruge ham som eksempel Blinker man har vel sine baggrundsviden
18. juni 2010 kl. 10:49
@Sako

Hugo Boss er nu tysk... og så ville det jo reelt være uretfærdigt, at millionerne så skulle rulle ind til et andet firma i Italien! Blinker

Netop det at det er et tysk firma gør vel at historien er endnu mere tvivlsom.
18. juni 2010 kl. 11:01
Selv om Hugo Boss er tysk, er det jo et verdens omspændende brand, og genkedenligt for de fleste. Så en eksponering i en global tv-sport er ikke helt usandsynligt, selv om jeg tvivler på historien. Omvendt, kunne de leverer til S.S. kan de vel også klæde Riis og co på Smiler

10.000 Maniaxe
18. juni 2010 kl. 20:36
mente nu bare at jeg læste i andet indlæg at det var ejet af ham den italienske gut Blinker men når du nu siger det på den måde må jeg nok give dig ret i at det er mere tvivlsomt!
19. juni 2010 kl. 04:26
Sako du er slet ikke gal på den, du har fuldstændigt ret i at Hugo Boss ikke længere er tysk ejet men Italiensk ejet...

Et lille link til Reuters som viser det og at en ny køber evt skulle være på vej og stadig Italiensk Smiler

[www.reuters.com]

Er ny her så smider lige et hilsen til alle samtidig Smiler
19. juni 2010 kl. 09:16
Men det er stadig tysk... Blinker

Det jeg mente med, at nu det er tysk, at så virker det endnu mere tvivlsomt... var med baggrund i tyskernes lyst til at sponsorerer cykelsporten efter "Telecom historierne".
19. juni 2010 kl. 12:25
Der kan jeg ikke give dig helt ret...

Marzatto familien som ejer det og har gjort det i nogle år (siden 1991) er og bliver Italiensk, firmaet ejer også alt som kræves for at fabrikere tøjet hvilket den tidligere tyske familie/ejere ikke gjorde og i stedet købte sine textiler i udland og designede og syede selv.

Men vi er enige om at oprindeligt var Hugo Boss Tysk og mange stadig ser det sådan endnu men tvivler på at det skulle få indflydelse på et evt sponsorat da vi snakker om et verdensmærke, mener dog at netop at Hugo Boss skulle overtage efter Saxo Bank er meget tvivlsomt men hey jeg ville ikke blive sur hvis de gjorde.

Grund til at jeg mener at det tyske ikke får en indflydelse er at som start var deres tøj noget kedeligt og designet til dem som har lidt ekstra kg på og meget diskret for businessmænd men det har jo ændret sig og deres stil er gået mod det mere smarte dog stadig med et snit af det diskrete som er eftertraktet i hele verden.

Lidt om Marzatto familiens historie og virksomhedder.
19. juni 2010 kl. 12:52
Yes, og Chelsea er en russisk fodboldklub. Forvirret

Nej, jeg forstår godt hvor du vil hen... men der er tale om et tysk selskab, tysk hovedkvarter, aktierne er reg. på den tyske fondsbørs, nøglepersonerne er tyske. Mener helt klart det tyske har indflydelse og selvom der er tale om en multinational virksomhed, så tror jeg det kan give udfordringer.

Nå nok om det - det er cykling det skulle handle om.
18. juni 2010 kl. 11:42
udokumenterede rygter paa nettet. Det eneste der spreder sig hurtigere end fladlus paa roskildefestivalen.
18. juni 2010 kl. 11:49
Italienere plejer nu at gå efter Italienske hold (med mindre man vil have det bedste af det bedste).
Men hvis det skulle være korrekt, skal der jo nok en eller to (eller tre...) italienske ryttere til holdet...
18. juni 2010 kl. 12:09
den bakker Skrev:
> udokumenterede rygter paa nettet. Det eneste der
> spreder sig hurtigere end fladlus paa
> roskildefestivalen.

Nu er fladlusen ved at uddø, da mange har fundet ud af at skraberen kan bruges til andet end at barbere cykelbenene Tnker
18. juni 2010 kl. 13:23
pallehm Skrev:

>
>
> Nu er fladlusen ved at uddø, da mange har fundet
> ud af at skraberen kan bruges til andet end at
> barbere cykelbenene Tnker

Sublimt svar Blinker

mvh
leif e.
18. juni 2010 kl. 20:39
leif e. Skrev:
> pallehm Skrev:
> -----
>
> >
> >
> > Nu er fladlusen ved at uddø, da mange har
> fundet
> > ud af at skraberen kan bruges til andet end at
> > barbere cykelbenene Tnker
>
>
> Sublimt svar Blinker
>
> mvh
> leif e.

R.I.PFryser
20. juni 2010 kl. 11:57
Kære Sako,
kan du forklare for mig, hvad du egentlig mener, når du svarer "rest in peace".

Hvad jeg ved, er jeg jo ikke død (Gud forbyde det!), og "pallehm" lever også (tak for det).

Kom du til at blande dine konfirmationslæsning ind ...?

mvh
leif e.
Fladlus
20. juni 2010 kl. 12:56
Mon ikke det er fladlusen som må R.I.P.?
Re: Fladlus
20. juni 2010 kl. 17:44
Hvis det er, så undskylder jeg min irritation. Rdmer

mvh
leif e.
20. juni 2010 kl. 18:38
leif e. Skrev:
> Kære Sako,
> kan du forklare for mig, hvad du egentlig mener,
> når du svarer "rest in peace".
>
> Hvad jeg ved, er jeg jo ikke død (Gud forbyde
> det!), og "pallehm" lever også (tak for det).
>
> Kom du til at blande dine konfirmationslæsning ind
> ...?
>

den var nu ment til de stakkels fladlus som vi snart har taget livet af Griner
>
> mvh
> leif e.
19. juni 2010 kl. 12:40
Der kan jeg ikke give dig helt ret...

Marzatto familien som ejer det og har gjort det i nogle år (siden 1991) er og bliver Italiensk, firmaet ejer også alt som kræves for at fabrikere tøjet hvilket den tidligere tyske familie/ejere ikke gjorde og i stedet købte sine textiler i udland og designede og syede selv.

Men vi er enige om at oprindeligt var Hugo Boss Tysk og mange stadig ser det sådan endnu men tvivler på at det skulle få indflydelse på et evt sponsorat da vi snakker om et verdensmærke, mener dog at netop at Hugo Boss skulle overtage efter Saxo Bank er meget tvivlsomt men hey jeg ville ikke blive sur hvis de gjorde.

Grund til at jeg mener at det tyske ikke får en indflydelse er at som start var deres tøj noget kedeligt og designet til dem som har lidt ekstra kg på og meget diskret for businessmænd men det har jo ændret sig og deres stil er gået mod det mere smarte dog stadig med et snit af det diskrete som er eftertraktet i hele verden.

Lidt om Marzatto familiens historie og virksomhedder.

[www.fundinguniverse.com]

Lidt om alt det de er rodet ind i omkring sport inc cykling..

[www.marzottoelosport.marzotto.it]

Kunne af en eller anden grund ikke rette mangler i tidligere indlæg og gik sku også galt med placering .. Hehe damm at være ny i et forum Blinker

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 19/06-10 kl. 12:46 af Just. (se ændringerne)
Re: Specialized forlænger
19. juni 2010 kl. 20:20
Ifølge [www.sporten.dk] har Specialized forlænget med Riis-cycling til og med 2011.

Kunne det være et signal om at Riis har en sponsor på plads? Det er hvert fald nogle rare penge (og cykler) at have for holdet.
19. juni 2010 kl. 20:41
Så er spekulationerne om Hugo Boss/De Rosa da vist skudt ned
B.B
19. juni 2010 kl. 21:31
Hvorfor??

Der er ikke noget i artiklen som dementere rygterne..

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
19. juni 2010 kl. 22:15
Mania skrev tidligere bl.a.: Med i rygtet hører også, at Bjarne Riis og Riis-Cykling A/s kommer ud af samarbejdet med Specialized således at holdet kan køre De Rosa, Marzottos favoritmærke.

Dette er i direkte modstrid med artiklen i Berlingske/Sporten. Artiklen starter direkte med: Storsponsor forlænger aftale med Bjarne Riis' cykelhold Team Saxo Bank og slutter med, at Specialized har forlænget aftalen for 2011. (Artiklen er fra i dag og er skrevet i forlængelse af fremlæggelse af regnskabet. Artiklen fra Feltet, der andet steds henvises til, er fra 1. september 2008, Samme år som aftalen med Saxo Bank, og om Specialized har haft en klausul som Saxo Bank kan man ikke vide.) Så Hugo Boss/de Rosa må være skudt ned, men det udelukker da naturligvis ikke, at Maarzotto kan være den nye hovedsponsor, men ikke med De Rosa cykler.
Re: Specialized forlænger?
19. juni 2010 kl. 21:26
[www.feltet.dk]

Som det fremgår her er der ikke umiddelbart tegn på at der er tale om en forlængelse, men blot at man går ind i det sidste år af den oprindelige aftale.
Mig
Re: Specialized forlænger?
20. juni 2010 kl. 08:49
Det lyder bestemt sådan - også fordi forlængelsen kun er på et år

Men igen en positiv pil, på linie med investeringen i en ny madbus - ingen garantier, men der ser lysere og lysere ud synes jeg
Re: Riis Cycling årsregnskab
21. juni 2010 kl. 06:27
Riis Cycling er lige kommet ud med årsregnskab, er der nogle der ved hvor man kan finde dette henne???

Kunne være meget interessant at se hvad de skriver...

Der er ingen tvivl om at aftalen med det rullende køkken, som indebærer forskellige sponsorerer, forlængelsen med Specialized og oprettelsen af domainet team-sungard.com er yderst positivt.

Riis' optimisme i pressen og de udmeldinger som er kommmet på det sidste er også gode tegn.

Touren starter den 3.juli og så snart alle hold og verdenspressen er samlet i Rotterdam så tror jeg de offentliggøre...

Mund ikke at den kommende sponsor (SunGard) også kommer med som co-sponsor med mere dominans på trøjen samt med på holdnavn, som vi så med Team CSC-Saxobank.

PS. Fantastisk med Frank Schleck igår :) :) :)
21. juni 2010 kl. 09:13
Årsrapporter for alle selskaber kan hentes på nnerhverv.dk med et abonnement. Her ligges alle årsrapporter der indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen ind.

Jeg har lige været inde at kigge men det er endnu ikke lagt ind, så det er kun muligt at se regnskaberne fra 2008 og tidligere.

Det kommer dog nok i nærmeste fremtid.
21. juni 2010 kl. 11:35
Hvorfor ikke bare hente regnskabet direkte på CVR.dk?

[cvr.dk]
21. juni 2010 kl. 10:55
Det bliver spændende. Jeg tror også, at navnesponsoren/sponsorerne er på plads og at vi får navnene på den/de nye sponsorer snart. Jeg er derimod overbevist om, at Sungard ikke kommer til at stå som ene sponsor. Domænenavnene teamsungard og team-sungard er begge kun registreret som .com og ikke som .dk, .eu eller .net. Domænenavnene tilhører heller ikke Riis. SunGard kan være en af de nye navnesponsorer eller de kan være på trapperne med en forlængelse deres nuværende sponsorat, hvilket også vil have en væsentlig betydning for holdet næste år.
21. juni 2010 kl. 17:40
Sig tiden nærmer!!!

Jeg er glad for, at så mange herinde har is i maven og føler sig sikre på, at Riis har en ny sponsor i ærmet, som han blot venter med at afsløre.
Hvis I ikke havde følt jer så sikre, tror jeg, at jeg ville være en smule nervøs nu. Ubeslutsom

[www.feltet.dk]
21. juni 2010 kl. 17:58
Det er nok også et udtryk for at folk virkelig håber at der er en sponsor til Riis hold. Hvis han ikke kan finde en sponsor til et så godt og alsidigt hold, hvem kan så?
21. juni 2010 kl. 21:58
Helt enig.

Det jeg har svært ved at forstå er blot, at hvis en i den grad "comming man" som Fulgsang var informeret om, at arbejdsgiveren allerede havde en lukrativ sponsor i baghånden, ville han jo nok ikke gå i pressen på den måde - eller hva'?
Flere af jer har netop argumenteret med, at Riis' "trækken i langdrag" kunne skyldes nødvendig tid til forhåndsforhandlinger med centrale ryttere. Hvis ikke Fuglsang kan betegnes som sådan, ved jeg da næsten ikke, hvem der kan ?
21. juni 2010 kl. 22:02
Men nu siger han jo heldigvis at han har et møde med Bjarne. Det kan vel trods alt tyde på at han har et eller andet at tilbyde Fuglsang. Men man ved jo aldrig. Det kan også sagtens være for at gå på knæ for at bede ham vente lidt.
Mig
21. juni 2010 kl. 22:20
Jeg tror ikke at ventetiden skyldes at der skal skrives med ryttere - smider en sponsor pengene skal rytterne komme. Riis har selv sagt at forhandlingerne kører og at de tager tid.. ydermere at han HÅBER at være færdig før touren - læs; sponsoren er ikke i land og der er ingen garantier. Hvis Fuglsang insisterer på at det skal være denne uge kan fuglen flyve fra Riis. Det ville være et kæmpe tab, men hvad skal Riis gøre?
21. juni 2010 kl. 22:45
Enig, men jeg tror ikke, at Fuglsang tjener noget ved, at skrive kontrakt nu, skulle det sørgelige ske, at sponsoren springer fra/aldrig dukker op, så er jeg ret sikker på, at Andy og Frank, gerne ser ham følge dem, og den interresse, vil øge markedsværdien! Smutter han nu, tror jeg ikke, at han får det store ud af det, da det store salgsvindue plejer, at være under touren!
21. juni 2010 kl. 22:48
Det handler åbenbart meget om at han virkelig gerne vil vide hvor han skal være næste år. Hvilket jeg synes er lidt mærkeligt for han skal sgu nok finde sig et hold hvis det er..
21. juni 2010 kl. 22:59
En lille smule off-topic men er jeg den eneste der har et lidt halvskidt indtryk af Fuglsang. Eller måske mere korrekt: Et lidt dårligere indtryk af ham end de to andre danske profiler Breschel og CAS.Fordi in all fairness har han intet gjort for direkte at fortjene at man har et dårligt indytryk af ham.

Synes bare for det første det virker som om han har en lille smule stjernenykker, og for det andet så synes jeg han har håndteret sin kontrakt lidt mindre yndefuldt og loyalt end fx Breschel. Forklaringen på dette kan sagtens være at han føler sig mere usikker på hans fremtid end Breschel (hvilket er forståeligt nok, Breschel har trods alt vist mere) og at det bare er et udtryk for hans usikkerhed. Men ja, synes bare desværre at det har ødelagt mit indtryk af ham en lille smule.
21. juni 2010 kl. 23:36
Fuglsang har måske ikke deltaget så meget i de øvrige rytteres jubeludlægning af holdets "filosofi", måske ser han blot sig selv som en professionel atlet der tjener sine penge ved at køre cykelløb.

Jeg synes ikke man behøver forvente at alle rytterne oplever Team Saxobank, som det eneste sagliggørende i livet, desuden har Riis da også opført sig fjollet over for Fuglsang med hans udmelding om kontraktforlængelsen.

- Jennor
22. juni 2010 kl. 09:57
Forstår egentlig godt Fuglsang: som cykelrytter har han en begrænset årrække til at tjene sine penge, og efter TDS er hans kurs vel højere end nogensinde. Når der ikke ligger en kontrakt er det da naturligt at udnytte sin markedsværdi. Man kan så diskutere om det er en proces, der skal foregå i medierne...
22. juni 2010 kl. 10:27
Hvis han ligesom Riis forventer, at han skal have enafgørende rolle i touren, tror jeg hans værdi vil være større efter touren, og han ville intet have tabt!
22. juni 2010 kl. 11:03
Man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt, og hvis han styrter eller falder igennem i Touren er han pludselig ikke så meget værd. Omvendt, hvis han f.eks. kører i top 10 og/eller napper en etape, vil han være endnu mere værd. Under alle omstændigheder er dat altså lidt at gamble med sin økonomiske fremtid, og jeg forstår godt hvis han ønsker at sikre den hurtigst og bedst muligt...
hvornår må man skrive under med et andet hold???
22. juni 2010 kl. 11:35
Jakob Fuglsang forventer at skrive under på en ny kontrakt i løbet af en uge. Kan han det, hvis der er tale om en ny kontrakt med et nyt hold? Jeg husker kun, at man skulle frem til 1. august før interesserede hold måtte indlede forhandlinger officielt. Hvad er reglerne.
Re: hvornår må man skrive under med et andet hold???
22. juni 2010 kl. 12:52
Den historie du refererer til skrev at han gerne ville have en kontrakt på plads med SB i løbet af ugen da der blev ved at komme tilbud til ham, så JF bruger nok indkommende forslag som løftestang for god lønforhøjelse.

At han melder ud han gerne vil lave en aftale med SB tyder på han har tillid til fortsat økonomi i firmaet.
Re: hvornår må man skrive under med et andet hold???
22. juni 2010 kl. 13:05
Man skal nok være juridisk ekspert for helt at kunne besvare dette spørgsmål, for der er fere regelsæt på spil.

Som jeg forstår det, så har UCI en regel om, at der ikke kan skrives kontrakt med nye ryttere før den 1. august forud for den kommende sæson. Dette er sandsynligvis reguleret via licensreglerne for ryttere og hold. Reglen blev indført, da flere hold klagede over, at mange nye kontrakter blev offentliggjort under Tour de France, hvilket forstyrede fokuset på det sportslige.

Man skal dog være opmærksom på, at rytterne og holdene som arbejdsgivere primært er underlagt de respektive landes arbejdsretlige regler, herunder EUs regler om arbejdskraftens frie bevægelighed. Dem kender jeg af gode grunde ikke særlig indgående. Det står dog klart, at lovgivningen står over UCIs regler, herunder at man selvfølgelig kan skrive kontrakt med en ny arbejdsgiver året rundt, men selvfølgelig også, at man er forpligtet til at opfylde kontrakter man har indgået.

Det betyder i realiteten, at holdene kan skrive kontrakt med nye ryttere året rundt. UCI kan så til gengæld forhindre, at dette offentliggøres før den 1. august, formentlig via bøder eller i den sidste ende ved at fratage licensen. Holdskift kan offentliggøres tidligere, hvis alle parter er indforstået med det. Det vil sige, at den nuværende arbejdsgiver ikke forhindrer det.

Jakob fuglsang kan med andre ord meget vel underskrive en ny kontrakt i dag, som først bliver offentliggjort den 1. august.

Mvh.
22. juni 2010 kl. 11:38
Er da forståeligt nok at Fuglsang gerne vil sikre sig økonomisk, ved at få en kontrakt på plads. For nogle er det en tryghed at vide hvad de har, fremfor at gamble om hvad man kan få senere hen alt efter hvordan TDF forløber.

Håbede ellers at den stilhed der havde været omkring kontraktforlængelser, var et positivt tegn for at Riis havde fundet en hovedsponsor og i hemmelighed havde forlænget div. kontrakter. For så kørt før turen at offentliggøre den nye sponsor, samt kontraktforlængelser, da den nye sponsor på den måde ville få en stor mediedækning.

Men med de nye udmeldinger fra Fuglsang tvivler jeg på, at Riis har fundet en ny hovedsponsor. Det kan være de ikke kan blive enig om hvor meget Fuglsangs skal have i løn. Men tror nu mest på, at Riis ikke har en hoved sponser på plads endnu...
22. juni 2010 kl. 12:43
Jeg vil tro, at man har en meget god fornemmelse for, hvordan man står i forhold til andre ryttere. Så med de udmeldinger der er kommet fra Saxobanks ryttere og ledelse, om kring de store forventninger til Fuglsang, som den sidste hjælperytter, der skal sidde ved Brødrene, kan jeg ikke se, hvordan han skal falde i værdi! Tror en fremtrædende rolle, på måske tourens stærkeste hold, vægter mere, end en 3. plads i tds! Men sf, han kan floppe i touren, men tror ikke hans lønning bliver lavere af den grund, men en god indsats, vil uden tvivl hæve den!
22. juni 2010 kl. 13:41
Hmm vil nu mene at det er managernes marker fremfor rytternes marked. Hvis SaxoBank og Milram lukker efter i år. Bliver der en del gode ryttere, for de resterende hold at vælge imellem. Dette vil kunne bidrage til Fulgsangs værdi vil kunne blive mindre, så derved kunne der være en god ide at få en del af kagen, inder der er for mange som kommer hen til fadet.

Håber selv Fuglsang kører framragende i turen, men er det jo ikke en naturlov at han lever op til de høje forventninger.

Så kan godt se det fornuftige i at Fulgsang har en interesse i at få sin økonomiske fremtid på plads.
Plan B
22. juni 2010 kl. 14:46
Med Fuglsangs svada må det åbenlyst, at Riis er i problemer med en forlængelse af sponsoratet og indtil nu har det været meget enten eller omkring holdets fremtid, men det tror jeg slet ikke på.

Riis har helt sikkert en plan B - han har ved flere lejligheder udtalt, at holdet også kommer ud på landevejen i 2011. En plan B er dog bestemt ikke attraktiv set med danske cykelfan-briller. Protourstatus er fortid og vi er tilbage i muddergrøften.

Det lever vi nok også med. Det har været en fantastisk tid med specielt med Team CSC, men jeg tror desværre nu at det efter nytår bliver på et helt andet niveau.
Mig
Re: Plan B
22. juni 2010 kl. 15:04
Jeg synes det er for tidligt at opgive at fortsætte på samme nivuea før vi har nået tourens 2. hviledag uden nyheder - at Fuglsang kan flyve imens er så noget andet. Meen, jeg tror de finder ud af det - Riis ville sguda ikke have investeret i en luksus tourmadbus hvis han vidste at han ikke havde nok til at holde på Fuglsang (i så fald er han da virkelig en kegle)..
22. juni 2010 kl. 15:34
Det kan godt være du har ret, Stalingrad, - men det var bestemt ikke en sådan alternativ plan, Riis havde i tankerne i april måned:

[politiken.dk]

"Jeg regner fuldt og fast med, at jeg har et cykelhold også næste år, og ligeledes med, at jeg til den tid også råder over de stærke ryttere, jeg har nu«.
DT
22. juni 2010 kl. 15:39
Jeg tror ikke Riis har en sådan plan B i tankerne. Jeg tror i stedet han går ud fra en anden plan B:

Plan A: sponsoraftale inden Touren.
Plan B: Sponsoraftale efter Touren.
Plan C
23. juni 2010 kl. 08:04
OK - så er det plan CSmiler
22. juni 2010 kl. 15:41
For nu at gentage mig selv, og med farer for at det er mig der læser det som fanden læser biblen. Dette citat er fra artiklen:

”Jeg kigger andre steder hen, men skal have en snak med Bjarne i denne uge. Der er flere, der viser interesse og er blevet ivrige for at få fat i mig. Nu må jeg se på betingelserne og tage en beslutning ud fra det,” siger Jakob Fuglsang til DR Sporten."

Når jeg tolker på det der står så vil han primært lave an aftale med Riis i løbet af ugen, og sikre sig samtidigt lige at Riis er klar over at hans markedsværdi er stærkt forøget og at andre er klar over det, hvis Riis ikke vil betale det han ønsker, den manglende kontrakt ligner uenighed om løn og forhold. Hvorfor skulle JF melde det ud offentlig hvis han ikke troede at hans krav kunne imødekommes og specielt lige op til en tur-udtaelse.
22. juni 2010 kl. 19:21
Enig med Kafka og så skulle Fuglen jo også lige vise at han rent faktisk ikke er/var en døgnflue er jo ikke meget der er set fra ham i år skadet eller ej...

Nu har han vist noget og forhandlinger skal til Smiler

Tvivler nu ikke på at der skjuler sig noget godt i Bjarnes skæve smil når han udspørges om situationen for fremtid omkring hold ... Han skal jo også forhandle værdi ud fra rytteres resultater og derfor ikke stresser men kræver tillid mellem ryttere og ham i den situation Smiler
23. juni 2010 kl. 10:12
tja den med folkeaktier har vi jo lissom prøvet og desværre uden held. Så tror/håber BR har noget i ærmet ...
23. juni 2010 kl. 10:56
Hvis BJ skriver med JF nu så må der være en en sponsor på vej og
med den lukkethed der er omkring en ny sponsor, kunne det tyde på at det er noget
stort, Sungard er på banen, og jeg har set på, hvem der bruger deres systemer i stor målestok, og her springer det Svenske Vattenfall ind, med brugen af Sungard, front erea system, et system til risiko beregning bla. Betragt det som en oplysning til, at bevare spændingen frem til en endelig offentliggørelse.
23. juni 2010 kl. 12:44
Har I læst Jyllands-Postens papirudgave i dag?

Det er rystende læsning efter min mening.

Kim Andersen svarer f.eks. således på et spørgsmål, om han stadig er en del af holdet efter turen:
"Rkker tungeet aner jeg ikke." Jeg tror et eller andet sted, at jeg har et rimeligt godt navn i sporten. Jeg tror, at der er mange muligheder, og det er heller ingen hemmelighed, at jeg har et tæt forhold til Frank og Andy Schleck, så jeg tager det stille og roligt."

Bjarne Riis svarer på spørgsmålet: "Regner du med, at du vil være der efter Touren":
"Rkker tungeet ved jeg ikke. Det kan jeg ikke garantere. Men ingen af os kender fremtiden lige nu."

Jeg synes desværre, at den optimistiske undertone når der blev svaret på disse spørgsmål er forsvundet.

Artiklen indledes i øvrigt med spørgsmålet, om han selv vil finansiere holdet i en overgangsperiode:
"Selvfølgelig kommer det ikke på tale. Det er ingen diskussion, vi skal have, for det er utopi. Det har jeg simpelthen ikke råd til."
DT
23. juni 2010 kl. 14:34
Av ja det lyder ikke alt for godt i forhold til de tidligere udmeldinger der har været. Lad os håbe at detikke betyder at en sponsor-aftale er faldet på gulvet i 11.time
23. juni 2010 kl. 14:59
DT Skrev:
> Av ja det lyder ikke alt for godt i forhold til de
> tidligere udmeldinger der har været. Lad os håbe
> at detikke betyder at en sponsor-aftale er faldet
> på gulvet i 11.time

Tror mere på det faktum, at en egentlig Sponsor aftale aldrig har været der, og nu kan det snart ikke skjules længere.
DT
23. juni 2010 kl. 15:33
Ja det kunne også sagtens være - men ligegyldigt om det er det ene eller andet er det slående hvordan optimismen synes at ligge på at lavere sted end før. Jeg håber bare at det er JPs udlægning af sagen, men det lyder nu ikke godt.
Re: Plan A
24. juni 2010 kl. 11:47
Så nærmer tiden sig og i kan godt glæde jer :)
Re: Plan A
24. juni 2010 kl. 12:02
Kan du løfte sløret en smule mere
Re: Mohican er en spradebasse!
24. juni 2010 kl. 12:10
Der burde være strenge straffe for den slags misinformation dårligt forklædt som insider-viden!!!Thums upThums upThums up
Måtte Himlen straffe dig - især hvis du tager fejl... Hø, hø
24. juni 2010 kl. 12:44
Du kan tro hvad du vil om mine informationer Thumps down Nu ved jeg ikke om du er "Saxo Bank" fan, men hvis det skulle være tilfældet så har du jo noget at glæde dig til Smiler

Kan desværre ikke fortælle mere, men det er heller ikke nødvendigt da man burde kunne tænke sig til resten.
DT
24. juni 2010 kl. 13:03
Jeg håber inderligt at du ved noget og at du har ret! Hvis ikke så er jeg enig med shothot Blinker
25. juni 2010 kl. 19:23
Mohican skriver
Du kan tro hvad du vil om mine informationer
Nu ved jeg ikke om du er "Saxo Bank" fan,
men hvis det skulle være tilfældet
så har du jo noget at glæde dig til
Kan desværre ikke fortælle mere,
men det er heller ikke nødvendigt
da man burde kunne tænke sig til resten.

Preben skriver
Saxo bank bytter plads med Sungard og Riis er sikret i nogle år fremover, det er hvar jeg kan få ud af det indlæg
27. juni 2010 kl. 15:21
Mohican Skrev:
> Du kan tro hvad du vil om mine informationer Thumps down
> Nu ved jeg ikke om du er "Saxo Bank" fan, men hvis
> det skulle være tilfældet så har du jo noget at
> glæde dig til Smiler
>
> Kan desværre ikke fortælle mere, men det er heller
> ikke nødvendigt da man burde kunne tænke sig til
> resten.

Man kunne næsten tænke sig til, at Kim Andersen, og flere tidligere ansatte hos Riis, prøver at starte eget hold op med base i LUX. Umiddelbart noget som flere Saxobank fans havde glædet sig til.

Nå det så er sagt, så vil det ikke gøre mig noget hvis danske ryttere bliver spredt mere ud. Det betyder måske at Tv2 ikke kun fokuserer på et hold. Men lad os endeligt se Matti og Fuglsang i ledende roller hos andre hold.
B.B
01. juli 2010 kl. 14:55
Hej..

Kan du ikke, når nu vi er så tæt på, løfte sløret så vi kan se om du er en valid kilde eller om du blot er endnu en gang varm luft?

Hovedsponsorat : ja/nej?
Evt. navn ??

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
01. juli 2010 kl. 16:52
B.B.

Lad nu være med at træde i det.
Kan du ikke se, at han allerede ligger ned?Uskyldig
Flot forudset
27. juni 2010 kl. 16:12
Re: Mohican er da stadig en spradebasse!!!
27. juni 2010 kl. 16:29
Er verden da gået helt af lave?

Ikke alene har Kim Andersen netop begået det klassiske fadermord, men nu er der åbenbart nogen, der mener, at Mohican havde forudset det.
Det må da være ironisk ment, ikke?
Mohican har ikke forudset en hujende sk..! (Men I siger det også kun på skrømt, ikke??)

For at gøre dagen helt perfekt, fører Tyskland nu 1-0 over gamle England.

Hvad skal man dog gøre?
Hvad skal man dog gøre?

Jeg tror, jeg går ind og slår i dynen!
Re: Mohican er da stadig en spradebasse!!!
27. juni 2010 kl. 16:34
Nej nej, sarkasme. :D

Men jeg skal da være den.. en af de første til at undskylde hvis Mohican skulle få ret. (:
www.teamsungard.com ikke Riis' værk
25. juni 2010 kl. 12:32
[spn.dk]

Tjah, det bliver man jo ikke mindre bekymret af. Men positivt, at Riis siger: "Rkker tungeet ser fornuftigt ud, men I må lige have lidt tålmodighed endnu."

Det tolker jeg sådan, at der er mere end god sandsynlighed for at lande en aftale med en ny sponsor.
Re: www.teamsungard.com ikke Riis' værk
25. juni 2010 kl. 14:25
Jo den precis samme udtalelse siden tidligt foraar.
25. juni 2010 kl. 15:07
Så længe der ikke er kommet en negativ udmelding. så går vi ud fra at der arbejdes på sagen, Blinker ( Ellers ring til Mohican )Tnker
25. juni 2010 kl. 15:29
pointen var at forsoeg paa at fortolke den udtalelse er naesten lige saa godt som at laese i kaffegrums eller te blade.
25. juni 2010 kl. 15:43
Det er rigtigt.
Som jeg før har foreslået, bør man måske gå igang med at uddanne "Riisologer", som man under den kolde krig havde kremlologer til at fortolke og udlægge teksten, når Sovjetunionen udsendte kryptiske meddelelser.Sej
25. juni 2010 kl. 15:52
Med det kropssprog har har bliver det næppe nogen længerevarende uddannelse, han er nok ikke typen der bør overveje en pokerkarriere hvis det glipper med en sponsor. Husker stadig hans udtryk da han i sin tid sagde "Jeg er aldrig testet positiv" mens der stod "LØGN" bøjet i neon i panden af hamHemmlighedsfuld
25. juni 2010 kl. 15:54
Ikke desto mindre var der masser der koebte historien.
25. juni 2010 kl. 16:04
Ja jo, men jeg har også en tendens til at købe slik i supermarkedet og bilde mig selv ind at jeg har fortjent det. (: Er dog stadig forbandet sur på badevægten.
25. juni 2010 kl. 15:55
Sandt nok og det er sikkert også grunden til at reaktionen ved hans indrømmelse ikke var større. Vi havde "altid" kendt sandheden.

Gid der snart bliver offentliggjort en sponsor.Skuffet
team ... er Riis' værk
25. juni 2010 kl. 17:15
I Politiken i dag siger Riis bl.a.: »Jeg fryder mig over rytternes præstationer, og jeg er helt tryg ved, at der er overladt til mig at sørge for videreførelsen af holdet«, lød det lettere kryptiske svar på, hvor langt Team Saxo Banks chef er nået i det livsvigtige redningsarbejde.
Han benægter ikke noget og han offentliggør ikke noget, men det kan han heller ikke. Den dag navnet skal offentliggøres sker det da i en pressemeddelelse og ved et pressemøde. Riis siger i andre sammenhænge, at han stadig regner med at kunne præsentere en ny sponsor før TdF. Hvis den nye sponsor skal have sit navn på tøjet og ledsagebilerne må man snart være klar med dette arbejde, så jeg tror Mohican får ret, vi hører snart navnet på den/de nye sponsorer. Overskriften på artiklen var forøvrigt:
Riis: Rytterne vinder og jeg skaffer pengene
25. juni 2010 kl. 17:33
Nu skal jeg nok lade være med at træde mere i det, men lige netop denne udtalelse: "Jeg er aldrig testet positiv" er for mig et eksempel på, at vi måske har brug for uddannede Riis-fortolkere. Hø, hø..

På et plan var udtalelsen jo 100% i overensstemmelse med sandheden. På et andet plan var det en lodret løgn! Den skulle fortolkes.
På samme måde kunne kommunikationen fra Kreml aldrig tages for pålydende. Alt var kodet og sløret. Den skulle fortolkes. Betød fraværet af et partimedlem ved en 1. maj-parade i en større provinsby (forklaret med en ondartet influenza), at han var blevet forfremmet eller henrettet??? Ingen kunne vide det sikkert, - man måtte fortolke det.

Det er naturligvis det rene pjat.Griner
25. juni 2010 kl. 19:03
Man kan tænke sig frem til den nye sponsor, så brug lige kapaciteten, med den IQ der er på tråden skulle det være en smal sag. Har selv tænkt hele eftermiddagen og er præcis, lige så langt som før kl.12. .Forvirret
Re: Rygtet i Spanien om fremtidige penge
26. juni 2010 kl. 14:26
Hentede noget familie i lufthavnen forleden som havde været i Malaga, de har nogle venner der står ret højt i den spanske erhvervstop samt en enkelt inden for motorsport og de nævner til min store overraskelse noget helt andet end set her i landet...

Nemlig HYUNDAI koncernen , interessant tænker jeg men realistisk hmm hvorfor ikke (lidt optimistisk må man jo være).

Kan der være noget om det ? Er vi alle på helt gale vej når der formodes Sungard ? Hugo Boos er en skøn fantasi men realistisk ? Ikke i min verden.

[en.wikipedia.org]

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 26/06-10 kl. 14:30 af Just. (se ændringerne)
26. juni 2010 kl. 15:12
Det lyder spændende, Just.

Det kan også godt være, det er rigtigt, men er der i så fald ikke et uoverstigeligt problem med Skodas sponsorat?
Men det kan da godt være, dette også udløber med denne sæson? Jeg ved det ikke.
26. juni 2010 kl. 15:25
Du kan ha helt ret i det med Skoda og ved faktisk ikke om deres aftale slutter i år men kan jo tjekkes ud...

Skulle det blive et problem så er Hyundai jo en noget større virksomhed hvor bildelen er en af de små og den skulle være verdens største på nuværende tidspunkt så penge kan sikkert løse det problem hvis de virkelig ønsker det Smiler

Om der er noget i det er jeg ret usikker på men ikke mere end alle de andre rygter der går... Det som gjorde mig nysgerrig er personer som har sagt det samt at det ikke flyder på alverdens rygtebørse og cykelsider, proffer kan godt holde deres mund når det gælder forretninger Smiler

Har lige tjekket det ud med Saxobank og Skoda og har set at der forhandles ny aftale i året 2009 men også 2010 så noget ligner aftaler for en sason af gangen så måske ikke noget problem lige der hvis anden vil overtage det fulde sponsorrat inc biler.

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 26/06-10 kl. 15:34 af Just. (se ændringerne)
26. juni 2010 kl. 15:32
Jeg mener, at Hyundai har været sponsor for Riis for en del år siden, eller er det bare mig der husker forkert....????

Skoda's sponsorat gælder kun et år ad gangen.
26. juni 2010 kl. 15:41
Kan ikke huske om de har arbejdet sammen tidligere men ved da at Hyundai er meget aktive i Amerikansk cykling (google længe leve hehe)

Hmm spændende med deres allerede store aktivitet i mine øjne kunne det snart være det andet bedste rygte eller måske Sungard-Hyundai sammen ?
Hyundai
26. juni 2010 kl. 15:44
Jo Hyundai sposorede da i hvert fald, team home jack and jones. Om det tæller som et Riis hold er jo så spørgsmålet ...

billede
Re: Hyundai
26. juni 2010 kl. 15:57
diar Skrev:
> Jo Hyundai sposorede da i hvert fald, team home
> jack and jones. Om det tæller som et Riis hold er
> jo så spørgsmålet ...
>
> billede

I mine øjne gør det ikke... Der får jeg tanken memoycard`s ejer.
26. juni 2010 kl. 15:45
Ingen ville glæde sig mere end jeg, hvis I får ret.

Men det skal ske i al fordragelighed. Skoda er den helt store spiller på det marked, og skal behandles som sådan!!!

Prøv at se her: [new.skoda-auto.com]

De er officiel partner i Touren, Giroen m.v.
De er sponsorer for 8 Pro Tour-hold.
De er officiel partner med UCI og hovedsponser for VM. osv.

Uha, her bør tilbørlig respekt vist udvises...Overrasket
26. juni 2010 kl. 15:55
Shothot vi kan ikke være mere enige Skoda har og er en væsentlig faktor for cykelsporten på landevej og skal ha den ypperste respekt. Thumps down

Men tegner man aftaler for et år af gangen så er man også med på at de kan få modstand på det område af nye firmaer og ser du til MTB siden så er det Hyundai som er modsvaret til Skoda så begge vigtige faktorer i cyklingens fremtid som skal ha fuld respekt og tak herfra uanset om der er noget i det med Saxobank.

Jeg håber bare at holdet får en mere seriøs og værdig hovedsponsor end Saxobank som ikke har min respekt.
26. juni 2010 kl. 16:06
26. juni 2010 kl. 11:08
Shothot: Ja, du har ret det var naturligvis "SKYLD" der stod bøjet i neon, i panden på ham, han udsagn var naturligvis i overensstemmelse med sandheden, dammed- man skal vælge sine ord med omhu herinde engangimellem.

Mener nu stadig hans kropsprog er som en åben bog, og det nok var klogt af ham at have Brian Nygaard til at forestå offentlig kommunikation. Så næstegang han står og stråler som en lille sol og der ikke lige er en af hans ryttere der har vundet, så er det nok fordi han har fået penge.Smiler
Megen snak og en del byttearbejde
27. juni 2010 kl. 17:18
I den anden tråd om Schlexkernes bytte til et luxembourg baseret Kim Andersen hold, er der også snak om at Contador skulle være på vej til Bjarnes hold.

Nu er Bjarne jo i den situation at han mangler en sponsor og at Contador mangler et hold der ikke tilhøre en af hans holdkammarater.

Astana er og bliver Vinos hold og bliver nok ikke ved at køre for spanieren, så entopplads på bjanes hold ville hjælpe.

Pengene kommer i så tilfælde fra Banco Santander og Bjarne vil få en silent partner i Fernando Alonso. Nok ikke sansynligt men hvis det nu bliver sådan så vandt jeg lol.

Har i øvrigt hørt at Max Biver skulle stå bag det nye lux hold. Er det tilfældet, så holder det i 2 år. Så er hele holdet i karantæne. Han var en af folkene bag Phonak. Iøvrigt er den anden bag Phonak Andy Rhis tror jeg han hedder nu med i kredsen bag BMC.

Sjovt at vores auastralske ven lige pludselig kan angribe og være en trussel i alle løb. Nå det var vist et sidespring.

Det kunne være rigtigt sjovt hvis mit lille fantasigæt her holder stik. Så skal tusindevis af fans til at holde med manden de hader, nemlig Contador.

Kan Bjarne holde på Fuglesang og Chris Anker samt Cancellara og udvide holdet med Contador, Brajkovich (Der nok ikke bliver ved at spille 3. violin old radiohytten) et par solide bjergspanierer, så ser det helt fint ud.

Flyt ledelsen til Girona og lad det blive et spansk/dansk hold. Masser af fans og en større base til at lede efter kommende sponsorer.

Det kunne faktisk godt blive fakta, da spanske banker i masser af år har været i cykelsporten og netop nu er den sidste på vej ud.Caisse d'Esparge slutter og den spanske bankverden vil være ude.
Re: Megen snak og en del byttearbejde
27. juni 2010 kl. 18:07
Dannyboy Skrev:
> I den anden tråd om Schlexkernes bytte til et
> luxembourg baseret Kim Andersen hold, er der også
> snak om at Contador skulle være på vej til Bjarnes
> hold.
>
> Nu er Bjarne jo i den situation at han mangler en
> sponsor og at Contador mangler et hold der ikke
> tilhøre en af hans holdkammarater.
>
> Astana er og bliver Vinos hold og bliver nok ikke
> ved at køre for spanieren, så entopplads på bjanes
> hold ville hjælpe.
>
> Pengene kommer i så tilfælde fra Banco Santander
> og Bjarne vil få en silent partner i Fernando
> Alonso. Nok ikke sansynligt men hvis det nu bliver
> sådan så vandt jeg lol.
>
> Har i øvrigt hørt at Max Biver skulle stå bag det
> nye lux hold. Er det tilfældet, så holder det i 2
> år. Så er hele holdet i karantæne. Han var en af
> folkene bag Phonak. Iøvrigt er den anden bag
> Phonak Andy Rhis tror jeg han hedder nu med i
> kredsen bag BMC.
>
> Sjovt at vores auastralske ven lige pludselig kan
> angribe og være en trussel i alle løb. Nå det var
> vist et sidespring.
>
> Det kunne være rigtigt sjovt hvis mit lille
> fantasigæt her holder stik. Så skal tusindevis af
> fans til at holde med manden de hader, nemlig
> Contador.
>
> Kan Bjarne holde på Fuglesang og Chris Anker samt
> Cancellara og udvide holdet med Contador,
> Brajkovich (Der nok ikke bliver ved at spille 3.
> violin old radiohytten) et par solide
> bjergspanierer, så ser det helt fint ud.
>
> Flyt ledelsen til Girona og lad det blive et
> spansk/dansk hold. Masser af fans og en større
> base til at lede efter kommende sponsorer.
>
> Det kunne faktisk godt blive fakta, da spanske
> banker i masser af år har været i cykelsporten og
> netop nu er den sidste på vej ud.Caisse d'Esparge
> slutter og den spanske bankverden vil være ude.

Nu er dette jo så bare ikke din 'historie', disse ting har været nævnt før, men jeg finder det højst usandsynligt
Re: Megen snak og en del byttearbejde
27. juni 2010 kl. 20:23
Dannyboy Skrev:
> folkene bag Phonak. Iøvrigt er den anden bag
> Phonak Andy Rhis tror jeg han hedder nu med i
> kredsen bag BMC.

Andy Rihs var 2. generations ejer af Phonak (Schweiz's svar på Oticon) sammen med sin bror. Firmaet er nu på aktier under navnet Sonova.
Han har altid været glad for cykelsport og grundlagde vist BMC.
Bjarne Riis forhandler med ISS
27. juni 2010 kl. 20:06
http://tv2sport.dk/node/58119

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 27/06-10 kl. 20:15 af kristian18. (se ændringerne)
DT
Re: Bjarne Riis forhandler med ISS
27. juni 2010 kl. 20:29
Lyder spændende.

I øvrigt tror jeg at de de positive meldinger vi har hørt længe, men uden at der er kommet noget konkret ud af det, bunder i at en ny sponsor ville sikre sig at man fik et hold inkl. alle stjernerne. Da det nu glipper er det nok usikkert om det hele falder på gulvet eller hvad der sker.

Hvis man kan holde på Fuglsang og Matti kunne det stadig være attraktivt for en dansk sponsor (ISS). Og så skal de måske også lægge lidt færre penge på bordet end hvis Schleckerne var der.
27. juni 2010 kl. 20:45
Troede forhandlingerne med Fuglen var strandet?

Nåh, men det ligner mere og mere en fremtid som et PC hold(Har Fabian en klausul imod det?), som må håbe på wildcards til alle de store løb.
DT
27. juni 2010 kl. 20:58
Jo de er strandet, men dermed ikke sagt at de er faldet helt til jorden hvis Riis lander en sponsor og kan lokke med en chance for for at køre egen chance.

Tror nu ikke der bliver tale om et PC hold. Selv uden Schleckerne er der mange klasserytte på holdet. Og jeg tror bestemt ikke at Riis's forhandlinger med en sponsor (ISS?) har et udgangspunkt i andet en pro-touren.

Grunden til at der ikke er kommet noget i hs har jo nok været usikkerheden omkring Schleckernes fremtid. Riis har jo iflg hamselv diskuteret forlængelse men kunne se hvor det bar henad (det er nok det som har gjort ham klar over KA's projekt). Men derfor kan der stadig godt landes en ny stor sponsor (det kan sagtens være en stor sponsor selvom sponsoren smider lidt mindre end hvis Schleckerne var med i posen).
27. juni 2010 kl. 20:52
DT Skrev:
> Lyder spændende.
>
> I øvrigt tror jeg at de de positive meldinger vi
> har hørt længe, men uden at der er kommet noget
> konkret ud af det, bunder i at en ny sponsor ville
> sikre sig at man fik et hold inkl. alle
> stjernerne. Da det nu glipper er det nok usikkert
> om det hele falder på gulvet eller hvad der sker.
>
>
> Hvis man kan holde på Fuglsang og Matti kunne det
> stadig være attraktivt for en dansk sponsor
> (ISS). Og så skal de måske også lægge lidt færre
> penge på bordet end hvis Schleckerne var der.

Hvis ISS går ombord i Riis cykelprojekt (håbe, håbe), tror jeg nu ikke det er igennem en national optik et sponsorart skal ses, men muligheden for international eksponering. Det er trods alt en virksomhed med udbredelse over det meste af verden.

10.000 Maniaxe
DT
27. juni 2010 kl. 21:00
>
> Hvis ISS går ombord i Riis cykelprojekt (håbe,
> håbe), tror jeg nu ikke det er igennem en national
> optik et sponsorart skal ses, men muligheden for
> international eksponering. Det er trods alt en
> virksomhed med udbredelse over det meste af
> verden.
>
> 10.000 Maniaxe

Bestemt, men alt andet lige vil der nok stadig værre større interesse for danske ryttere end hvis det havde været en amerikansk sponsor f.eks. Men man vil da bestemt stadig have en international stamme på holdet.
27. juni 2010 kl. 21:11
DT Skrev:
> >
> > Hvis ISS går ombord i Riis cykelprojekt (håbe,
> > håbe), tror jeg nu ikke det er igennem en
> national
> > optik et sponsorart skal ses, men muligheden
> for
> > international eksponering. Det er trods alt en
> > virksomhed med udbredelse over det meste af
> > verden.
> >
> > 10.000 Maniaxe
>
> Bestemt, men alt andet lige vil der nok stadig
> værre større interesse for danske ryttere end hvis
> det havde været en amerikansk sponsor f.eks. Men
> man vil da bestemt stadig have en international
> stamme på holdet.

Helt enig. Lad os håbe at de har en spansk afdeling og de gerne vil ha' en lille bjergrytter med på rengøringsholdet Blinker

*ISS ny sponsor for fejebakken i Tour de France*

10.000 Maniaxe
27. juni 2010 kl. 21:21
en gammel klassiker hver gang der skal findes ny sponsor.
Re: Kreuziger til det danske hold 2011
27. juni 2010 kl. 22:53
DT
27. juni 2010 kl. 23:02
De gode nyheder du tidligere talte om og det "danske" hold du nu refererer til, jeg håber ikke det er Kin Andersen/Brian Nygaard projektet du mener, men derimod Riis Cycling?
27. juni 2010 kl. 23:06
Må det vel nødvendigvis være eftersom det nye hold bliver luxemburgisk(staveplade), eller hvordan?

Ville være ganske spændende med et nyt hold bygget om omkring ryttere som Cancellara, Kreuziger og evt. Brajkovic. Dog tror jeg også Riss må indse at der er behov for han selv står for træning af de vigtigste ryttere.
DT
27. juni 2010 kl. 23:11
Sandt nok, men selvom det bliver luxembourg-baseret kunne det jo anses som lidt dansk da KA og Nygaard kommer til at drive det.

Mht Kreutziger og Cancellara så lyder de bestemt spændende (schweizisk sponsor?). Kreutzier skal nok også væk fra Liquigas med Basso og Nibali some kaptajner i Tour og Giro.
27. juni 2010 kl. 23:19
Tjae, bred international satsning som ISS vel står for kunne jo godt kræve et anderledes setup.

CAS - Kaptajn Giro
Kreuziger - Kaptajn Tour de France
Brajkovic - Kaptajn Vuelta (Evt. Co kaptajn i touren).

Derudover har man Cancellara og Breschel som trumferne i Klassikerne.

Selvfølgelig er dette ønske tænkning, men tror umiddelbart også at dette hold ville kunne kører på et lidt lavere budget end det nuværende, og endda skaffe bedre hjælpere i bjergene til kaptajnerne. Det har desuden en ung og dynamisk profil. :) Håber er lysegrønt
27. juni 2010 kl. 23:30
Og hvor finder I noget om at Kreuziger skulle være på vej til Bjarne Riis' hold?
Som altid bare løst lort der kommer fra Mohican
27. juni 2010 kl. 23:55
Nu er det jo ikke noget decideret bevis på noget som helst, men mener der tidligere har været rygter om at Riss var interesseret i netop de to ryttere.

Om det så lykkedes at hente dem er jo selvfølgeligt ikke sikkert, men fakturm er vel at situationen ser helt anderledes ud hvis Riss kan tilbyde dem at blive kaptajner for så strækt et hold som hans i tour de france.
siw
28. juni 2010 kl. 00:23
Sjovt. Jeg tænkte præcis det samme, at hvis Schlecks forsvandt, så kunne Kreuziger sagtens være manden man fik hentet.

Vil formentlig gerne væk fra et Liquigas mandskab, hvor han har det svært blandt alle italienere, og passer vel ok ind i BJ profilen med en fantastisk enkeltstart. Der skal klart arbejdes i bjergene, men han er trods alt ung endnu.

Men lad os se... Som Kreuziger fan ville det jo ik gøre noget ;)
28. juni 2010 kl. 07:25
> Vil formentlig gerne væk fra et Liquigas mandskab,
> hvor han har det svært blandt alle italienere, og
> passer vel ok ind i BJ profilen med en fantastisk
> enkeltstart. Der skal klart arbejdes i bjergene,
> men han er trods alt ung endnu.
det er nu ikke enkeltstartevner der har karakteriseret Bjarnes tidligere tour navne.
28. juni 2010 kl. 07:27
Kreuziger skulle have skrevet med et andet hold som ikke er Team Saxo Bank eller ISS som det måske kommer til at hedde!
28. juni 2010 kl. 05:27
DT Skrev:

> Mht Kreutziger og Cancellara så lyder de bestemt
> spændende (schweizisk sponsor?).

Eller måske en Tjekkisk, da han angiveligt er Tjekke........Kreutziger altså Griner
DT
28. juni 2010 kl. 08:52
ah ja my bad (=;
28. juni 2010 kl. 11:26
"Kreuziger skulle have skrevet med et andet hold som ikke er Team Saxo Bank eller ISS som det måske kommer til at hedde!"

Ikke hvis du går ud og læser på hans egen side. Der omtaler han selv rygtet omkring at han skulle have underskrevet med et team, men det har han ikke.
Re: Godt nyt til bjerne endnu en dansk virksomheder bejler til Bjarne Riis
28. juni 2010 kl. 12:38
Spændende med to danske virksomheder, man kunne dog godt for Bjarne have ønsket af nyheden om Kim Andersens fyrring osv. var kommet efter tour de france og underskrift med en evt. sponsor.
28. juni 2010 kl. 14:23
Det er lidt som en valgaften og prognoser. Det går lidt den ene vej og lidt den anden vej. Nu har ISS i hvert fald udmeldt i klare venindinger, at de ikke har indgået en aftale med Riis og at de ikke kommer til det.

10.000 Maniaxe
B.B
28. juni 2010 kl. 14:33
Kan du ikke smide et link til de "klare vendinger"?? Ikke fordi jeg ikke tror på dig, vil bare gerne læse det selv..

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
28. juni 2010 kl. 14:39
B.B Skrev:
> Kan du ikke smide et link til de "klare
> vendinger"?? Ikke fordi jeg ikke tror på dig, vil
> bare gerne læse det selv..

Ups, undskyld my bad. Skulle ha' været linket med Smiler

ISS afviser Riis
DT
28. juni 2010 kl. 15:11
Så må vi håbe det bliver til noget med GN Resound. De afviser i det mindste ikke Blinker

GN ReSound er i øvrigt en stor konkurrent til Phonak på markedet for høreapparater.

Mht ISS er det bestemt ærgeligt at de er ude af billedet, men det kan både betyde noget godt eller dårligt:
1) de trækker sig pga at udmeldingerne igår
2) De er ikke længere inde i billedet, da GN ReSound aftalen nå er mere eller mindre på palds (og ønsker ikke at være co-sponsor).

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 28/06-10 kl. 15:13 af DT. (se ændringerne)
28. juni 2010 kl. 15:29
DT Skrev:
> Så må vi håbe det bliver til noget med GN Resound.
> De afviser i det mindste ikke Blinker
>
> GN ReSound er i øvrigt en stor konkurrent til
> Phonak på markedet for høreapparater.
>
> Mht ISS er det bestemt ærgeligt at de er ude af
> billedet, men det kan både betyde noget godt eller
> dårligt:
> 1) de trækker sig pga at udmeldingerne igår
> 2) De er ikke længere inde i billedet, da GN
> ReSound aftalen nå er mere eller mindre på palds
> (og ønsker ikke at være co-sponsor).

Håber meget at din optimisme bære frugt Smiler

Men lyder da godt: Team GNR' Appetite for Destruction Blinker
28. juni 2010 kl. 15:37
Læste et eller andet sted at det med ISS er en forhandling som skete for et stykke tid siden og før udmeldelsen om KA fyrring om der er hold i det kan jeg ikke sige...

Jeg håber stadig Onsdag eller Torsdag bliver dagen hvor vi alle bliver klogere omkring fremtiden for holdet Smiler

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 28/06-10 kl. 15:38 af Just. (se ændringerne)
DT
28. juni 2010 kl. 15:40
Du mener at ISS forhandlingerne gik i vasken på et tidligere tidspunkt?

Og ja jeg venter i spænding her i dagene op til Touren. Ja det er sgu nærmest mere spændende en Touren selv. Bliver på en måde i øvrigt lidt ambivalent at skulle holde med Schleckerne i år Smiler
28. juni 2010 kl. 15:55
Jo, såmænd.

Personligt vil jeg sidde og glæde mig til hårde og regnvåde nedkørsler.Tnker
28. juni 2010 kl. 15:58
Ja er det jeg forstod på det jeg læste og at vi snakker et stykke tid siden...

Men igen det er kun hva jeg har læst og ved absolut ikke om der er hold i det men blev overrasket over at se at de skulle være i forhandlinger nu da min oplevelse var at det faktisk var dem som var en af de tidligste til at vise interesse.

Jeg begynder at tro mere og mere på et evt sponsorrat mellem to hovedsponsorer hvor ene blev nævt af mig for kort tid siden i denne tråd men det skyldes kun kilde jeg fik dem fra Smiler
10. juli 2010 kl. 11:44
Ikke at jeg tror det bliver til et sponsorat, men det er IKKE GN Resound der er nævnt i tv2 linket længere oppe i tråden, men Gn NetCom.
Altså en headset producent og ikke en høreapparat producent.
pressemøde d. 1. juli klokken 15.00 for team saxobank
28. juni 2010 kl. 17:51
jeg ved at det er det årlige pressemøde inden touren, men har riis en sponser kommer der frem tidspunktet kan ikke være bedre kommer der ikke en sponser frem der ser det sort uf desværre. så jeg ser meget frem til på torsdag og håber på gode nyheder fra rottedam for der er der eller aldrig for riis med en sponser

[spn.dk]
siw
Re: pressemøde d. 1. juli klokken 15.00 for team saxobank
28. juni 2010 kl. 17:53
Tvivler. Gættede selv på den ville komme 1 juli, så håber da, meeen .. ;)
28. juni 2010 kl. 18:39
Lad os håbe TV2 transmittere pressemødet Smiler
30. juni 2010 kl. 18:30
det kan ses live på tv2news fra kl 15
KSH
Re: pressemøde d. 1. juli - ingen ny sponsor
30. juni 2010 kl. 23:19
Der kommer ingen sponsor frem nu, først efter Touren, hvis der findes en.

Fordi jeg læste på et tidspunkt, at hvis et hold viste deres nye sponsor frem her op til Touren, så ville folk begynde, at snakke og skrive om den nye sponsor og fokus på og omtale af den gamle sponsor (her Saxo Bank) ville blive mindre.

Saxo Bank vil ikke have at Riis nævner navnet på den nye sponsor nu. Da Touren er det løb, hvor man får mest omtale i pressen.

mvh
30. juni 2010 kl. 23:53
KSH Skrev:
> Der kommer ingen sponsor frem nu, først efter
> Touren, hvis der findes en.
>
> Fordi jeg læste på et tidspunkt, at hvis et hold
> viste deres nye sponsor frem her op til Touren, så
> ville folk begynde, at snakke og skrive om den nye
> sponsor og fokus på og omtale af den gamle sponsor
> (her Saxo Bank) ville blive mindre.
>
> Saxo Bank vil ikke have at Riis nævner navnet på
> den nye sponsor nu. Da Touren er det løb, hvor man
> får mest omtale i pressen.
>
>
>
> mvh

Sikke en gang sludder. Det har Saxo Bank heldigvis ingen indflydelse på, og har Bjarne fundet en ny sponsor (hvilket jeg synes alt tyder på) så bliver det helt sikkert offentliggjort i morgen, for at sikre maksimal eksponering til den nye sponsor.
01. juli 2010 kl. 00:01
hvad gjorde saxo bank sekv den gang de blev ny sponser? så vidt jeg huske var det også op til touren det blev offetlig gjort
KSH
01. juli 2010 kl. 00:12
Det var noget andet da de blev med-sponsor sammen med CSC fra og med Tour de France 2008 og året ud, hvorefter Saxo bank blev ene-sponsor.

Jeg tror, at vi får navnet på den nye sponsor (hvis der er en) lige efter Touren, eller på en af hviledagene.

mvh
01. juli 2010 kl. 01:41
Hvis den (forhåbentlig) nye sponsor først bliver iffentliggjordt efter touren mister Riis en stor del af de større ryttere (foruden Schlecks som jeg tror er væk) som eks. Fuglsang og Matti.(som begge har udtrykt ønske om en hurtig kontrakt, helst i løbet af touren)
Måske også ryttere på kontrakt som Cancellara kan have en klausul der giver ham ret til at forhandle med nye hold hvis der ikke er en sponsor i touren.

Det ville ikke just give god reklame for hverken Saxo Bank eller den nye sponsor.

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 01/07-10 kl. 01:43 af blackjack. (se ændringerne)
Positiv at riis forhandle kontrakte
30. juni 2010 kl. 10:11
Jeg ser det som et positiv tegn at riis er begyndt at forhandler kontrankter med matti og fuglsang for riis ville vel ikke forhandler kontrakte med de rytte hvis han ikke havde en ny hovde sponser på plads eller er det bare mig der ser sådan på det?
Re: Positiv at riis forhandle kontrakte
30. juni 2010 kl. 10:27
koldingif007 Skrev:
> Jeg ser det som et positiv tegn at riis er begyndt
> at forhandler kontrankter med matti og fuglsang
> for riis ville vel ikke forhandler kontrakte med
> de rytte hvis han ikke havde en ny hovde sponser
> på plads eller er det bare mig der ser sådan på
> det?

Eller så har han penge nok til at køre holdet videre på et lavere niveau, når han er sluppet af med Schleck brødrene og Kim Andersen?
30. juni 2010 kl. 10:31
ja det er rigtig men har svært ved at forstille mig riis køre videre med mindre han kan skabe et af verdens bedste hold. så tro jeg heller han ville stoppe
30. juni 2010 kl. 18:27
Jeg tror faktisk godt, at han kunne finde på, at kører med et hold, hvis han alså ikke finder en sponsor, bestående af Fabian, Matti og Jacob, plus ryttere, der er villige til, at lave rav i den i alle de løb, de får lov at køre! Og med Fabian på holdet, skulle touren være sikret, sammen med de største klassiker!
30. juni 2010 kl. 22:18
"Rav i den" eller ej, jeg tror altså ikke det er motivation nok til at køre ulønnet.
Team Jabra???
30. juni 2010 kl. 23:12
Re: Team Jabra???
01. juli 2010 kl. 00:07
Nej ikke Team Jabra
01. juli 2010 kl. 01:36
Nej man kunne håbe at navnet blev bedre end "Jabra" men en sponsor er jo en sponsor.

@Mohican: Jeg tror personligt ikke på at du har mere viden end alle os ander der kigger i den hjemmelavede krystalkugle, men hvis du har kan du så ikke komme frem med det i stedet for at skrive de der kryptiske beskeder?
DT
01. juli 2010 kl. 22:04
blackjack Skrev:

> @Mohican: Jeg tror personligt ikke på at du har
> mere viden end alle os ander der kigger i den
> hjemmelavede krystalkugle, men hvis du har kan du
> så ikke komme frem med det i stedet for at skrive
> de der kryptiske beskeder?

Jeg har det efterhånden lidt på samme måde. Tror lidt at Mohican bare synes det er lidt sjovt at piske vores forventninger eller noget i den stil. Men han må da gerne være lidt mere konkret , hvis han vil have vi skal tro ham (0:
01. juli 2010 kl. 01:37
Mohican Skrev:
> Nej ikke Team Jabra

Jo.
01. juli 2010 kl. 10:50
Team Sungard-Jabra måske?

Man kan ikke bare sige ''jo'' hehe - blir jo pisse nysgerrig nu
01. juli 2010 kl. 00:09
De skal vel heller ikke køre ulønnet? Holdet får trods alt penge resten af året..
kim anderser tro ikke der kommer en ny sponser idag
01. juli 2010 kl. 10:05
Øv øv
Prøv at læser det sidste i aktiklen. lyder ikke så godt for riis.

[www.sporten.dk]

Intet ville gøre mig gladere. Bjarne har en fantastisk evne til at komme igen, men uret tikker. Og det tikker hurtigt. Det er svært, når man tror, man har et år mere, og så ikke har det, fordi Saxo Bank trak sig. Det arbejde, vi har lavet for at give reklame, kan ikke laves bedre af noget cykelhold, så jeg håber stadig. Men der skal være sket noget i sidste øjeblik, hvis der bliver præsenteret en ny sponsor på pressemødet kl. 15, siger Kim Andersen.
Re: kim anderser tro ikke der kommer en ny sponser idag
01. juli 2010 kl. 10:49
Jeg faldt over det samme, men på den anden side kan en evt. ny sponsor have fremskyndet processen for at skabe ro om holdet. Vi kan kun håbe og vente.
Re: kim anderser tro ikke der kommer en ny sponser idag
01. juli 2010 kl. 11:41
Eller at Bjarne har kendt til Kims planer et stykke tid og Kim dermed slet ikke har nogen form for viden om reelle forhold..

Aviser skriver ofte ud fra samme betingelser som os , altså uden nogen reel viden men masser af reelle rygter og sandsynligheds beregning.
B.B
Skuffelsen lurer..
01. juli 2010 kl. 10:50
Ja, det lyder ikke godt, hvis nogen burde vide om der var penge på vej så skulle det næsten være Kim.

Mht. diskutionen om bussen så handler det nok mere om at SunGard har forhøjet deres sponsorat og købt en lidt mere fremtrædende plads, men et decideret hovedsponsorat, det tror jeg ikke på.

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
aviser kan være utroværdige - får vi svar i dag
01. juli 2010 kl. 11:14
Har fulgt debatten længe, og Bt har gang på gang vist at de er temmelig utroværdige.
Eksempelvis skriver Jyllandsposten det modsatte, men alt er gisninger, og der er nævnt flere sponsorer under vejs. Hvis der er en sponsoraftale holder riis den nok helt tæt til kroppen.
Specielt efter hvad der er sket de sidste par dage.
selvom der måske ikke bliver landet i dag, kan den meget vel lande i løbet af touren, helst inden hviledagen.
Faktum er at Riis er i dialog med flere tror jeg, og frem for alt forhandler med fuglesang.
Lad os nu også lige se hvordan det går med projektet fra luxenburg.
Udover dette er der vedvarende skriverier over hele nettet ikke kun danske sider, om at sponsoraftale er nærtforestående.
ofte er rygter flyvende - ofte skabes de jo ikke uden at der et eller andet sted er noget om snakken.

Kl. 15.00 giver et svar, men der er andre stjerner, hvis schleck drengene er væk.

Riis har mistet stjerner før, og skabt nye.

Jeg er overbevist om at det kan gøres igen

I dag får vi nok en pejling - måske et svar / måske ikke ?

så kommer det nok senere.

aviser er ikke altid særlig troværdige og er dygtige til at gradbøje rygter.

Riis burde have udtalt noget som helst, så var mange spekulationer undgået
Re: aviser kan være utroværdige - får vi svar i dag
01. juli 2010 kl. 11:17
Mener ikke have udtalt sig
Pressemøde - live?
01. juli 2010 kl. 12:45
Er der nogen, der ved en hjemmeside, hvor man kan se pressemødet kl. 15 live?
Re: Pressemøde - live?
01. juli 2010 kl. 12:54
TV2 NEWS

mener der er et par steder på nettet man kan se news gratis, du må ikke hænge mig op på det

fandt lige den her : [delicast.com] ser ud til at virke fint

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 01/07-10 kl. 12:58 af nEGOLEG. (se ændringerne)
01. juli 2010 kl. 14:22
Ellers er det dejligt man kan få mobilt tv på sin mobil nu om dage.
B.B
01. juli 2010 kl. 15:09
[www.sporten.dk]

Godt nok ikke med live billeder, men det er nok det nærmeste vi kommer (uden at skulle have pungen frem)

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
01. juli 2010 kl. 15:14
Men det ser ud til, at BR udtræder af direktionen for Team SB.
(kilde: E&S)
B.B
01. juli 2010 kl. 15:17
"Udtrådt af direktionen: Bjarne Lykkegård Riis, den 08.06.2010.", sådan lyder den korte besked fra CVR.dk, hvor regnskaber ændringer i ledelse hos landets virksomheder registreres.

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
01. juli 2010 kl. 15:16
B.B Skrev:
> [www.sporten.dk]
> -bjarne-riis
>
> Godt nok ikke med live billeder, men det er nok
> det nærmeste vi kommer (uden at skulle have pungen
> frem)

ja eller du kunne læse mit inlæg [www.feltet.dk] - [delicast.com]
B.B
01. juli 2010 kl. 15:23
Har set det, men det link virker desværre ikke hos mig.Skuffet

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
01. juli 2010 kl. 15:24
Ingen sponsor endnu, men Bjarne lyder trods alt optimistisk.
B.B
01. juli 2010 kl. 15:28
He...det pressemøde er ligesom en mavepuster når man tænker på de forventninger der var bygget op herinde..

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
Han siger jo det samme som han hele tiden har gjordt... Jeg er sgu begyndt at tvivle på om der overhovedet er nogen forhandlinger.. En sponsor ville vide at der skal ligge en aftale inden touren så man kan begynde forhandlinger med de ryttere der nu skal forhandles med (Breschel, Fuglsang)
DT
01. juli 2010 kl. 16:18
Idag ville være det ideelle tuspunkt at offentliggøre det på, så jeg tror desværre heller ikke mere på at det ligger lige for med en ny sponsor.
Tak for denne gang
01. juli 2010 kl. 16:22
Det var det. Jeg ser nu kun 2 muligheder - enten fortsætter holdet, men på et væsentlig lavere niveau med stort fokus på danske ryttere og dansk sponsor eller også står den på sidste mand lukker og slukker.

Der er vel 80 pct. chance for det sidste. Desværre.
Re: Tak for denne gang
01. juli 2010 kl. 16:27
Superoptimistisk er der vel også den chance at det er som Riis siger: at der stadig er forhandlinger igang, men eftersom disse trækker ud er der endnu ikke en sponsor, men chancerne er gode.

Det tror jeg sgu næsten mere på end at holdet træder et skridt ned af stigen. Det er ikke noget man bruger så meget, og jeg har svært ved at se Riis som leder for at continental hold.

At holdet lukker er der desværre nok en ret stor chance for. Den bliver i hvertfald større og større.
01. juli 2010 kl. 16:48
Syntes at det er træls at der ikke er større opbakning i dansk ehvervsliv til at opretholde det eneste store internationale og Danske sportsproject der er...

Er normalt en ukuelig optimist men den optimisme er der ikke længere min fornemmelse siger at holdet lukker efter 2010 med mindre der findes en udenlandsk rytter som har forbindelse til en rigtig sponsor som tilsyneladende ikke findes i Dk.

Er nu ikke fan af holdet men de giver sku noget god cykling med masser af underholdning og presser de andre gode teams til at være offensive 2010 har i mine øjne været et rigtigt underholdende cykel år ind til nu og TF lugter af ren fornøjelse for os cykelglade tilskuere.

Skulle der imod mine forventninger komme en god løsning så skal jeg være den første til at fejre det og overraskelse vil være endnu større når alle forventninger er forsvundet Smiler
01. juli 2010 kl. 21:49
Ja og det er ikke kun et tab for dansk cykling, men sporten generelt. Riis cykling er, også set uden farvede briller, det eneste sande all round hold der kan udfordre(og sætte på plads) de specialiserede hold året rundt.
siw
Re: Jeg tror ikke...
01. juli 2010 kl. 21:54
At man skal afskrive Riis endnu.. Han kunne sku godt have noget i hatten. :)
Arrividerci Bjarne
Modsat andre så oplever jeg bestemt intet optimistisk i dette pressemøde. Ingen ny sponsor nu = den kommer aldrig.. jeg støttet Henrik Juul på tv2news som sagde at hvis den ikke er der nu så er det fordi det ikke har kunnet lykkedes.

og måske derfor har Riis trukket sig ud af direktionen, selskabet lukker formodentlig ned, når det nuværende sponsorat er udløbet.
01. juli 2010 kl. 15:29
Ja, men syntes trods alt at der er noget jeg ikke rigtig kan dreje. Han siger man skal være tålmodig, og det har han helt ret i, så indtil videre holder han en(flere) evt. sponsor tæt ind til kroppen, men alle på holdet er underrettet, det hænger ikke helt sammen.

Når en *hemmelighed* deles med flere så er det svært at holde den hemmelig ret længe, sååå, men lad os nu se, lidt forbavset over at han stadig ikke har en sponsor klar.
01. juli 2010 kl. 16:04
Helme5 Skrev:
> Ja, men syntes trods alt at der er noget jeg ikke
> rigtig kan dreje. Han siger man skal være
> tålmodig, og det har han helt ret i, så indtil
> videre holder han en(flere) evt. sponsor tæt ind
> til kroppen, men alle på holdet er underrettet,
> det hænger ikke helt sammen.
>
> Når en *hemmelighed* deles med flere så er det
> svært at holde den hemmelig ret længe, sååå, men
> lad os nu se, lidt forbavset over at han stadig
> ikke har en sponsor klar.

Nu er det jo helt åben for gisninger hvad det lige nøjagtigt er, som rytterne er informeret omkring mht. sponsorsituationen. Det er jo ikke nødvendigvis, at Riis står et stenkast fra at lukke en ny sponsoraftale med den ene eller anden virksomhed. Men at der stadig forhandles på livet løs med en unavngiven potentiel sponsor - eller to. Også er situationen jo uforandret i forhold til de sidste mange måneder. Men de er informeret.

10.000 Maniaxe
01. juli 2010 kl. 16:42
Nu bliver det rigtig svært.Håber at han når det i tide!!!Ked af det
01. juli 2010 kl. 15:29
Har han ikke lydt optimistisk det sidste års tid?? Intet nyt under solen der.

www.grejsdalsloebet.dk
01. juli 2010 kl. 16:07
Jeg må indrømme at ´jeg ikke er så optimiste mere. det skulle have været idag og henrik juul tro heller ikke på at der kommer en sponser. tidspunkte havde ikke været bedre end idag desvæære. Tro det ikke lover så godt desvæære det er med et meget bløder hjerte. fordi riis sige også idag at han tro der er et hold næste år og ikke sige jeg ved der er et hold næste år. lyder ikke så godt
Riis - såret, men ikke slået
02. juli 2010 kl. 07:48
Ifgl. flere medier har Fuglesang og Matti brechel fået tilbudt kontrakt med Bjarne Riis, og har nu besluttet sig for ikke at skrive før at tour De france er overstået.
Riis er muligvis et såret dyr, men måske inden længe kommer der en ny sponsor.
Tyder på at han får travlt i bilen og udenfor i løbet af tour de france.

Jeg tror han nok klarer den på en eller anden mådeSmiler
Re: Riis - såret, men ikke slået
02. juli 2010 kl. 09:58
Det giver i hvert fald Riis til touren er færdig til at finde en sponsor. Herefter begynder Fugsang og Breschel at skifte til andre hold.

I feltets nyhed står der ikke noget om at det er pga. et tilbud fra Riis. Hvor har du set det?

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 02/07-10 kl. 10:03 af blackjack. (se ændringerne)
02. juli 2010 kl. 10:50
Kan det være denne nyhed, du ikke har set?

[www.feltet.dk]

mvh
leif e.
02. juli 2010 kl. 16:49
Nej, bl.a i dag på sporten.dk fra i dag ligger der en udtagelse fra de to herrer, samt på cyclingnews.Dit link er længere tilbage.

Her eret link[www.sporten.dk], fra i morges
03. juli 2010 kl. 02:40
Nej, bl.a i dag på sporten.dk fra i dag ligger der en udtagelse fra de to herrer, samt på cyclingnews.Dit link er længere tilbage.

Her eret link[www.sporten.dk], fra i morges
02. juli 2010 kl. 17:04
blackjack Skrev:
> Det giver i hvert fald Riis til touren er færdig
> til at finde en sponsor. Herefter begynder Fugsang
> og Breschel at skifte til andre hold.
>
> I feltets nyhed står der ikke noget om at det er
> pga. et tilbud fra Riis. Hvor har du set det?

Udmeldingen fra de to Tour debutanter, tror jeg man skal tage med et gran salt. Jeg er ikke i tvivl om, at de begge mener det, når de siger at de vil se tiden an, men spørgsmålet er hvor længe når først karavanen ruller? Kommer der ikke snart flere penge at gøre godt med for Riis, og Breschel og Fuglsang viser god form og kørsel i det franske, måske endda med en etapesejr til Breschel og stærkt kørsel i bjergene af Fuglsang. Så begynder blodhundene at luge blod. Og ja, selv om d’herrer i princippet ikke vil forholde sig til noget før efter Touren, så er det første gang de begge er med i det cirkus som Tour de France er. Og kommer der tilbud om X antal Euro millioner og måske endda garanti om at kunne kører egne chancer, samt (nok så vigtigt) sikkerhed for en arbejdsplads de næste år frem. Mon så alligevel ikke, at der bliver skævet lidt til det på hotelværelserne om aften i ly af natlampen og dynen? Jeg tror sagtens, der kan snige sig en forhåndsaftale ind eller to, hvis der ikke snart sker noget i direktions bilen hos Riis.

10.000 Maniaxe
02. juli 2010 kl. 23:52
Lidt mere omkring Nygaard og K.A. projektet.

finansfyrste kupper Riis
Status pr. 6. juli
06. juli 2010 kl. 08:58
Ifølge EB.dk har 3 potientielle sponsorer været til møde med Riis her i weekenden - Sungard (der var de igen), Ericsson og Telenor. Telenor har med det samme afvist, at have interesse i et sponsorat.

Dernæst er der rygter om, at Vestas er på vej ned til Riis for at snakke.

-------

Det burde jo være gode nyheder, men det mener jeg faktisk ikke, fordi det fortæller jo alt om, at Riis på ingen måder er langt i forhandlingerne - tværtimod. Det lyder som indledende snak.
Re: Status pr. 6. juli
06. juli 2010 kl. 09:21
Hvis det med Vestas er sandt, synes jeg det er lidt utrolig, at de først nu kaldes til, hmm, medmindre Riis måske troede han havde en sponsor på plads! Eller han først skulle være enig, med en evt. sponsor, om en co.sponsor!
06. juli 2010 kl. 09:55
Hvis man skal tolke lidt på Riis' forsatte skæve smil og ubekymrede ydre og denne nyhed, så kunne der tegne sig et billede af følgende:

Riis har et begrundet håb om, at Sungard vil forpligte sig til et hovedsponsorat - men et hovedsponsorat i den lave økonomiske ende, som kræver en co-sponsor. Måske er det med en co-sponsor ligefrem skrevet ind i aftalen.

Begrundelsen kunne være den meget nærliggende, at hellere dele et sponsorat for et verdensklassehold end være enesponsor for et hold, der skærer kraftigt ned og bliver udsat for en masse negativt presseomtale, når den ene rytter efter den anden forsvinder.
DT
06. juli 2010 kl. 09:53
Sjovt så tænkte jeg i går på Telenor, da de reklamere meget i forhold til Touren (bla pga HTC telefoner dog)
06. juli 2010 kl. 11:11
Det lyder spændende. Riis sendte sidste år holdet til Japan Cup uden for det fastlagte program og det kunne vel skyldes jagt på sposorer da han også i efteråret søgte en erstatning for IT-factory. Når der nævnes Ericsson kan der vel også menes Sony-Ericsson og det ville matche HTC´s engagement på Colombia. Der kan således have været ført samtaler i meget lang tid og et co-sponsorat mellem SunGard og SONY-Ericsson kunne være en god løsning for begge.
B.B
...and so it begins.
06. juli 2010 kl. 12:23
[ekstrabladet.dk]

Så er de første følere ude.

Der vil selvfølgelig altid være bud efter en mand som Cancellara, men situationen er en del anderledes end den plejer at være.

Hvor lang tid mon Riis har før holdet falder fra hinanden?

---------------

Mvh.
B.B.Lauritzen
DT
Re: ...and so it begins.
06. juli 2010 kl. 13:55
Læste også om det på cyclingnews for et par uger siden. Her udtalte Fabian at han har tid og kan vente (på Riis må man formode). Og BMC sagde også at de har tid til at vente.
Mig
Re: ...and so it begins.
06. juli 2010 kl. 14:26
Nu har Cance jo kontrakt for 2011 også, så her må det forventes at Riis har lidt bedre frist til at finde sponsor end med de ryttere som ikke har kontrakt for næste år endnu. Mener først det er om en måneds tid eller to managers plejer at fristille deres ryttere i tilfælde af at de ikke kan finde sponsorer
Helt nyt koncept ????
09. juli 2010 kl. 10:51
Grøn fremtid i cykelsport er det utopi eller en realistisk fremtid ??? på ernærings området er holdene så småt gået i gang , men hvorfor ikke lave et grønt koncept fra start til mål indeholdende.
Ledsager El biler med el fra vindenergi,sponsor fra energisektoren osv. at være miljø rigtig i sin fremtoning, gir en ny dimension på ekstrem sport.
Re: Helt nyt koncept ????
09. juli 2010 kl. 11:05
nu er der jo en sponsor for energisektoren allerede.
Hvis du kan finde en elbil der kan koere 260km stop and go paa et batteri ville det da vaere en mulighed.
Det er da rigtigt cykleloeb, specielt paa tour de france niveau ikke er specielt "rent"
09. juli 2010 kl. 11:24
den Bakker skrev
Hvis du kan finde en elbil
der kan koere 260km stop and go
paa et batteri ville det da vaere
en mulighed.

Preben skrev

Idag sættes der nyt batteri i bilen og vupti 160km køres igen, altså kun en udskiftning pr etape. De kan udskifte batteri som de skifter hjul på en cykel
Det er et vindue for bil industrien og miljø rigtig kørsel promoveret gennem cykelsport, at køre "RENT"
09. juli 2010 kl. 11:47
>
> Idag sættes der nyt batteri i bilen og vupti 160km
> køres igen, altså kun en udskiftning pr etape. De
> kan udskifte batteri som de skifter hjul på en
> cykel
Aha. Ved du hvor stort et batteri der kommer til at sidde i en volt, som kan koere 65km paa det? (jeg kan give et hint, der er kun 2 passagerpladser bagi). Hver celle er omkring 400gram, der er over 200 af dem og dertil kommer selve kassen omkring cellerne.
Og nej du kan ikke koere service med en ellert.

/En tesla roadster har raekkevidden i princippet men ikke hvis det skal kunne bruges som en servicevogn. Og der er saa ogsaa et halvt ton lithium batteri i den. Ikke just miljoeveneligt heller.
09. juli 2010 kl. 13:52
TOYOTA pRIUS starter på el og kører optil 50 - 60 km i timen inden den automatisk skifter til bensin ----- Det er da en begyndelse. og der bliver sendt et signalSmiler
09. juli 2010 kl. 15:03
Hvorfor snakke om El biler som absolut ikke er bæredygtige, El er jo kul og olie i store mængder og skulle der vindmøller til at dække feks Danmarks forbrug hvis alle kørte i Elbiler så ville der være en vindmølle for hver 100kvm.

Bæredygtige miljø biler må være brintbiler og findes skam og har masser af rækkevide samt fyldes op som vi hidtil har gjort med benzin/diesel.

Et eksempel på en bil [politiken.dk] BMW har også lavet.

[www.movegreen.dk]
09. juli 2010 kl. 16:33
Var slet ikke klar over at man er så langt med brint. Det er helt fint at der kommer flere vinkler på, og det var mere om der kan skrues et koncept sammen, der for alvor tænker grøn fremtid. Det må da for pokker kunne tiltrække en mega sponsor.
09. juli 2010 kl. 16:38
09. juli 2010 kl. 23:18
Just Skrev:
> Hvorfor snakke om El biler som absolut ikke er
> bæredygtige, El er jo kul og olie i store mængder
> og skulle der vindmøller til at dække feks
> Danmarks forbrug hvis alle kørte i Elbiler så
> ville der være en vindmølle for hver 100kvm.
>
> Bæredygtige miljø biler må være brintbiler og
> findes skam og har masser af rækkevide samt fyldes
> op som vi hidtil har gjort med benzin/diesel.
>
> Et eksempel på en bil
> [politiken.dk]
> ce BMW har også lavet.
>
> [www.movegreen.dk]

Her er da der mulighed for at opnå den nødvendige rækkevidde, men der er lige den detalje at brinten først skal udvindes og det kræver også energiBlinker.
Max
09. juli 2010 kl. 16:31
preben fuglsang Skrev:
> Grøn fremtid i cykelsport er det utopi eller en
> realistisk fremtid ??? på ernærings området er
> holdene så småt gået i gang , men hvorfor ikke
> lave et grønt koncept fra start til mål
> indeholdende.
> Ledsager El biler med el fra vindenergi,sponsor
> fra energisektoren osv. at være miljø rigtig i sin
> fremtoning, gir en ny dimension på ekstrem sport.

Undskyld men hvad laver dette indlæg i en tråd om Saxobanks sponsorsituation?
09. juli 2010 kl. 18:40
Hvis man ikke kan finde en sponsor med det nuværende koncept så gør det vel ikke noget at debattere et eventuelt nyt, eller skulle jeg have spurgt dig først,Skuffet
Du har helt ret Max...
09. juli 2010 kl. 18:54
Der er en underlig sammenblanding af emner her på siden, og der er næsten ingen der gider at ændre overskriften, således at man kan springe rundt i det der bliver debateret, det er jo ikke alle der gider læse om El-biler, eller levevilkårene for fladlus på Roskildefestivalen, der er nok nogle få personer, her på siden, der gerne vil debatere cykelsport.
Re:helt nyt koncept ????
09. juli 2010 kl. 19:22
HVIs jeg ændre overskriften og kommer op med et indlæg så kan jeg gøre to ting
jeg kan lade være med at svare på den Bakkers indlæg angående elbiler
for det var ikke det primære det var miljø og grøn tanke i et nyt koncept
eller lade debatten løbe ud. Hvad læseren vil reagere på er man ikke herre over
og du har ret i at selv om debatten løber af sporet, så er det samme overskrift
men der er jeg selv glemsom.
Max
Re: Re:helt nyt koncept ????
09. juli 2010 kl. 21:56
preben fuglsang Skrev:
> HVIs jeg ændre overskriften og kommer op med et
> indlæg så kan jeg gøre to ting
> jeg kan lade være med at svare på den Bakkers
> indlæg angående elbiler
> for det var ikke det primære det var miljø og grøn
> tanke i et nyt koncept
> eller lade debatten løbe ud. Hvad læseren vil
> reagere på er man ikke herre over
> og du har ret i at selv om debatten løber af
> sporet, så er det samme overskrift
> men der er jeg selv glemsom.

Men hvad har det med Saxobanks sponsorsituation at gøre?
Re: Re:helt nyt koncept ????
10. juli 2010 kl. 08:09
Tabet AF Schleck og "Saxobank" gør at Barne Riis må til lommerne for at få nye stjerner med nye penge og de penge er ikke til stede, Uden stjerner og uden en fremadrettet fællesnævner kan det blive rigtig svært. Sportslig har Riis sin egen profil "Vi arbejder for holdet" men, det går en sponsor ikke så meget op i. Det går mere på om det er en markedsføring som giver exponering, og det kunne være miliø og grøn profil,fra a til Z. Hvis man ikke kan tiltrække den fornødne kapital med resultater og stjerner?? Så må man tilføje pakken en tredie dimension og det var her jeg kom med et bud.

Hvis man konstant ligger på hjul så vinder man aldrig.Griner
12. juli 2010 kl. 12:10
DT
12. juli 2010 kl. 12:12
Uhadada - lad os håbe på det. Havde også gået og håbet på at det blev på hviledagen. Men tør ikke håbe for meget for sidste gang var medierne også sikre i deres sag Smiler

Mht Schleckerne er det ærgeligt, men ikke overraskende

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 12/07-10 kl. 12:21 af DT. (se ændringerne)
12. juli 2010 kl. 13:04
[www.sporten.dk]

Sporten.dk ved mere men bekræfter som sådan EBs historie. Om et par timer ved vi meget mere.

Sådan rent personligt er jeg lidt trist over at Schleck-brødrene forlader Riis. Omvendt er det en spændende tid, hvor Riis virkelig kan bygge et nyt mandskab op og hvor markedet ser godt ud - hold som Milram, Caisse d'Epargne osv. står jo til at lukke, ligesom der er spændende ryttere der ser ud til at blive ledige på markedet.

Lad Riis involvere sig i et nyt talent, og så skal det nok også blive stort. Men det ville da være trist, hvis Riis for anden gang må vinke farvel til en forsvarende Tour-vinder efter denne sæson - det er uden tvivl aldrig sket før, ligesom det var en særhed med Sastre.
DT
12. juli 2010 kl. 13:11
Kunne være rart med en Kreutziger i mine øjne og så give Fuglsang en fri rolle så længe han kan være med.

Men lad os nu se hvad der sker Smiler
viser på tv?
12. juli 2010 kl. 13:19
nogle der ved om de sende fra det
Re: viser på tv?
12. juli 2010 kl. 13:20
TV2 News viser hele pressemødet.
12. juli 2010 kl. 13:41
Kreuziger ville også være drømmerytteren for mig. Desværre kører han top 5 i år og bliver nok ganske ombejlet. Såvidt jeg kan snuse mig frem til udløber hans kontrakt med Liquigas efter denne sæson og med Nibali, Basso og til dels Pellizotti må det være på tide han finder et hold der vil satse på ham.
12. juli 2010 kl. 13:24
Såfremt rygterne er sande, er følgende scenarie vel ikke helt usandsynligt:

Tidligere på året var der meget vedholdende rygter om at Sungard var den nye sponsor. Det kan tænkes at aftalen mere eller mindre var på plads, men under forudsætning af at 2x Schleck var en del af holdet. Bjarne har så fundet ud af historien om det Luxembourgske hold, hvorefter aftalen er blevet sat på stand-by.

Bjarne har så måske brugt den seneste tid på at få styr på fremtiden - hvilke ryttere bliver, og hvilke nye ryttere kan vi tiltrækkke. Herefter har man kunnet fastsætte vilkårene for det fremtidige sponsorat.
12. juli 2010 kl. 13:25
tv2news har meget om historien og ifølge dem er 10 mand fra sungaar ankommet til frankrig for at bekræfte det!
12. juli 2010 kl. 13:34
kristian18 Skrev:
> tv2news har meget om historien og ifølge dem er 10
> mand fra sungaar ankommet til frankrig for at
> bekræfte det!

Der citerer de bare EB - reelt kan de 10 medarbejdere bare være på besøg, som det så ofte sker med Riis Cycling. Men vi kan kun håbe.
Stop nu lige lidt...
12. juli 2010 kl. 13:40
Det hele bygger på en historie fra Ekstra Bladet, og hvem har skrevet det, ja det har Lars Werge, kan vi stole på ham, han har ikke bevist det endnu, så jeg letter ikke før jeg ser det på TV
DT
Re: Stop nu lige lidt...
12. juli 2010 kl. 13:42
Nej jeg venter også lige og ser. Jeg blev sgu så skuffet sidst. Men håber da virkeligt at de har ret denne gang Smiler
12. juli 2010 kl. 13:54
Da Lars Werge måske nok er den der har haft mest travlt med andres trosværdighedsproblemer må man da håbe for ham der er hold i historien.
12. juli 2010 kl. 14:09
BT konkluderer det også på baggrund af egne kilder, og BT har gennem efterhånden mange år været dem der har været tættest på Bjarne Riis. Dermed ikke sagt, at lidt påpasselighed ikke er på plads før ønsker slynges ud.
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind