Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Valverde.

Valverde.
24. marts 2017 kl. 17:44
Valverde bliver ved med at imponere sæson efter sæson og det virker snart som om han bliver bedre år for år. Hvordan er det muligt at blive bedre år efter år?, selv når man når op i en alder hvor det ikke virker legitimt? og hvor alt videnskab taler for at restitutionsevnen bliver forringet, når man kommer op i alderen og man bliver udkonkurreret af de yngre ryttere.
Selvom jeg nok kommer til at træde Valverde fans på tæerne, så er Valverde ikke en gevinst for sporten, han er så åbenlyst dopet og jeg har en teori om at det spanske doping agentur holder en hånd over ham, ligesom de garanteret også holder en hånd over Alberto Contador.
Contador er dog en smule mere human og hans præstationer de seneste år har ikke været prangende, hans udvikling er en smule mere naturlig. Alderen trykker.
Tilbage til Valverde.
Der har været flere indikationer i år, hvor hans præstationer har været en smule "over the top".
Her taler jeg om etapen i dagens "Volta Ciclista a Catalunya", hvor han med en ekstrem kraftpræstation satte både Chris Froome og Alberto Contador til vægs. Der er ingen tvivl om at Valverde er en gudbenådet afslutter, men at kunne sætte to af verdens bedste etapeløbsryttere til vægs så let som ingen ting, får mine indre alarmer til at ringe. Det skal dog siges at Froome og måske også Contador er en smule fra topformen, men stadigvæk.
Det andet eksempel er fra hans første sejr i år, hvor han med et angreb langt ude fra i "Vuelta Ciclista a la Region de Murcia", (hans hjemstavn) kørte feltet i sænk. På det lange flade stykke mod mål holdt han et jagtende felt bag sig og vandt med en margin på 2:10 ned til feltet. Det der taler til hans fordel i denne sejr, var det forholdsvis svage felt der var til start i løbet og at han kendte vejene ud og ind og derfor havde en fordel på de kringlede nedkørsler før det flade stykke.
Herunder ses statistik for World tour standing år for år, hvor Valverde siden 2007 ikke er sluttet uden for top 4.
[www.procyclingstats.com]

Valverde er selvfølgelig en all-arounder og kan skrabe mange point sammen både i Ardenner klassikerne, etapesejre i GC og samlede sejre i mindre etapeløb. I Ardenner klassikerne er det også en fordel at kende afslutningerne og der har Valverde en kæmpe fordel i erfaringen og kender f.eks. Fleche Wallonne stigningen ud og ind.
Det jeg egentlig kort sagt prøver at påberåbe er hans niveau set over et år, der er på intet tidspunkt et formdyk.
men også at han ikke falder i niveau trods han høje alder.
Sidst er en statistik for hvornår rytterne topper, set udfra World-tour point. Her passer Valverde på ingen måde ind i statistikken og for den sags skyld heller ikke Chris Horner, da han i 2013 som 41 årig vandt Vueltaen, men det er en helt anden historie:)
[www.procyclingstats.com]
24. marts 2017 kl. 18:07
En gang dopet altid dopetSkuffet

Troels
24. marts 2017 kl. 19:31
Hej Nolu. Husk på at du trækker cykelsporten ned med den negative bemærkning. Det stjæler energi.
24. marts 2017 kl. 20:52
cinelli skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Nolu. Husk på at du trækker cykelsporten ned
> med den negative bemærkning. Det stjæler energi.

Hvis energi er det det stjæler? Der skal være plads til kritik - og argumenter naturligvis Tnker

PS: For ikke der skal være tvivl, så er jeg vild med ham som ryttertype, dog er jeg helt enig med trådstarter, han stinker!
24. marts 2017 kl. 21:37
God over hele sæsonen i mange år: mistænkeligt (særligt i høj alder)

God over mange dage i træk inkl. etapeløb over flere uger: nærmest umuligt uden "hjælp". Det gælder sådan set alle der ikke har synlige formdyk, men naturligvis særligt dem der er godt oppe i 30'erne.

God på enkelte dage og slår stærke ryttere i afslutninger: lige netop den del er vel absolut muligt helt op omkring 40 år?...
25. marts 2017 kl. 05:51
Gask skriver:
PS: For ikke der skal være tvivl, så er jeg vild med ham som ryttertype, dog er jeg helt enig med trådstarter, han stinker!:

Men hvem stinker ikke?

Columbiaenere, fordi de kan gemme sig i hjemlandet, Ryttere fra Astana pågrund af historiken ! Sky fordi, alle bliver verdens bedste bjergryttere på det hold! Man kunne blive ved!

Med hensyn til Valverdes form nu, så er den ikke ny, ligesom det heller ikke er nyt, at når det gælder touren, så falder han igennem. Man kan vel sige, at han ikke er bange for, at blive testet, modsat mange andre, så gemmer han sig ikke af vejen, for lige pludselig at vende tilbage, i sit livs form! En eller anden dopingexpert, sagde på et tidspunkt, at i hans øjne, var det mere mistænkeligt, at en rytter som Nibali, blev sat med 10 minutter, for næste uge at være verdens bedste, end Froome som trods alt, altid var blandt de bedste i etape løbene!(Skal dog siges, dette var fra dengang, bloddoping ikke blev sporet, og derfor var populært!)
25. marts 2017 kl. 07:00
Jeg ku' da godt li' at vide hvilken vinder af et cykelløb crimerider ikke mener er dopet?
25. marts 2017 kl. 07:44
Jeg har det altid dårligt med at pille en enkeltstående rytter ud og pege fingre af ham. Valverde er en fantastisk rytter, der har skabt megen god underholdning over årene. Det han har til fælles med de andre ryttere der køre rundt i feltet, er at systemet ikke har været i stand til at "knalde" ham, og som sådan må han være legitim.

Vi må også kigge indad. Os der har elsket cykling i maaange år, er på en eller anden måde også nødt til at acceptere præmissen, ellers bliver det meningsløst. lige nu holder de vel på med micro-doser, lidt bloddoping (ikke overdrevet), deres "legale" tue's, og måske et par medikamenter vi ikke har hørt om endnu. Det bevæger sig langsomt i den rigtige retning, men det har altid og vil sikkert også mange år ud i fremtiden være en præmis vi må leve med.

Så i min optik bør vi behandle vinderne med den respekt de fortjener indtil andet er bevist.
25. marts 2017 kl. 11:14
utroligt nok, men du får sgu denne af mig :) Thumps down
25. marts 2017 kl. 11:24
Når jeg skriver at Valverde stinker, så er det jo ikke det samme som at han er rådden. Af samme grund har jeg det også ambivalent med ham. Jeg håber at han er ren, men jeg tror ikke rigtig på det. Ingen dom herfra, men heller ikke den store respekt. Man har vel lov at være kritisk, eller har man?
25. marts 2017 kl. 17:59
Gask skrev:
> Man har vel lov at være kritisk, eller
> har man?

Det står enhver frit for at mene hvad de vilSmiler, er sgu ked af hvis mit indlæg blev gernerallisenende og moraliserende, det var ikke meningen. Bare et udtryk for at jeg ville finde det meningsløst at se cykling, hvis jeg konstant skulle lede efter hårene i suppen (også selv om det kan være svært at se suppen for hår).

Når man hænger enkelte ryttere ud handler jo ofte om sympatier eller mangel på samme. Så peger man på Froome, på østeuropæere, Horner, Valverde m.fl. Men på trods af at flere fremhæver Astana som betændte oplever vi ikke JF, Jesper Hansen, Valgren, Matti som dopere. Det til trods for at Dansk historik ikke er meget bedre end østeuropas.
26. marts 2017 kl. 21:52
Det værste doping har gjort ved sporten er, at man ikke længere bare kan nyde en rytter, der gør det specielt godt. Da Jacob Fuglsang i Paris-Nice viste rigtig god kørsel, kunne jeg ikke lade være med at tænke: Åh nej, bare det ikke viser sig, at han er dopet!
En mistanke man ikke får, når man ser Messi eller Ronaldo brillere, selvom man måske burde...

Det er drønærgerligt, og jeg tror desværre, at selv den mest entusiastiske cykelfan, ikke kan sige sig fri for at få denne mistanke om doping, hvis en rytter udmærker sig ud over det sædvanlige.
27. marts 2017 kl. 09:17
Arroway skrev:
> Det værste doping har gjort ved sporten er, at
> man ikke længere bare kan nyde en rytter, der
> gør det specielt godt. Da Jacob Fuglsang i
> Paris-Nice viste rigtig god kørsel, kunne jeg
> ikke lade være med at tænke: Åh nej, bare det
> ikke viser sig, at han er dopet!
> En mistanke man ikke får, når man ser Messi
> eller Ronaldo brillere, selvom man måske burde...
>
>
> Det er drønærgerligt, og jeg tror desværre, at
> selv den mest entusiastiske cykelfan, ikke kan
> sige sig fri for at få denne mistanke om doping,
> hvis en rytter udmærker sig ud over det
> sædvanlige.

Som du næsten kan læse af min analogi med "hårene i suppen" så mistænker jeg grundlæggende alle, men jeg lever med det da det ellers bliver meningsløst, lidt ligesom det også må være meningsløst at se en gyser og sidde og tænke "det er jo bare teaterblod det hele". Doping har altid været der og vil vedblive at være der mange år ud i tiden, det er blevet en præmis for sporten. Ingen tvivl om at det nok er blevet bedre, og at systemet er forbedret i forhold til at finde synderne, men det er en langstrakt kamp.

Jeg har valgt den pragmatiske holdning: "at hvis systemet ikke kan knalde dem, er de legitime contenders" Smiler
27. marts 2017 kl. 09:32
kafka skrev:
> Jeg har valgt den pragmatiske holdning: "at hvis
> systemet ikke kan knalde dem, er de legitime
> contenders" Smiler

Jeg har valgt den samme tilgang. Historisk set er vi da selvfølgelig blevet belært om bedre, at doping blot er forud for sin tid, men jeg gider ikke være mistænksom overfor alt og alle, så hellere bare sige "hmm, det var lige godt pokkers" når nogen bliver snuppet.

Det lader til at feltet er mere rent i dag, man kan håbe at alle har lært af det. Når det er sagt, så er der ingen tvivl om at de forsøger at finde alle de små ting der kan give lidt ekstra, og så må eftertiden vise hvor grænsen går - var det blot opfindsomt, var det ubevidst doping, eller var det så bevidst at det skal straffes. En dom på forhåndsbevilling vil jeg ikke gerne ud i, jeg håber at kontrollen er så finmasket at den fanger langt det meste.
27. marts 2017 kl. 09:28
Arroway skrev:
> Det værste doping har gjort ved sporten er, at
> man ikke længere bare kan nyde en rytter, der
> gør det specielt godt.

Min sølvhat kommer nok først rigtigt på igen hvis nogen laver en "floyd landis", dvs. den ene dag bliver smidt fuldstændigt af med mange minutter, for så at hente dem igen næste dag, plus lidt til.

Om Valverde er dopet... Svært at sige. Som allerede nævnt er han ikke main contender til de store cykelløb, han præsterer bedst over et par dage, og så ligger han flad derefter. Han er måske bare god til at fokusere på de dage/ruter der passer godt til ham. Sådan en som Armstrong var jo "god" på alle dage, det var nærmere et spørgsmål om at han ikke gjorde alt for opmærksom på sig selv (men han var jo også nærmest et pragteksemplar ud i doping).
29. marts 2017 kl. 23:03
kafka skrev:
> Jeg har det altid dårligt med at pille en
> enkeltstående rytter ud og pege fingre af ham.
> Valverde er en fantastisk rytter, der har skabt
> megen god underholdning over årene. Det han har
> til fælles med de andre ryttere der køre rundt i
> feltet, er at systemet ikke har været i stand til
> at "knalde" ham, og som sådan må han være
> legitim.
>
Det er jo egentlig noget vås. Valverde er jo blevet knaldet af det italienske system, og det kostede ham to års karantæne, under hvilken han dog stadig stod på holdets lønningstjeneste.

Men ellers er jeg enig. Han er måske lige lidt dopet som Zabel -es war nur einmalig - eller Rolf eller ligeså meget som Virenque og Pantani. Lige meget hvor dopet han evt måttet have været, har det ikke kunnet gøre ham til tourvinder, og netop deet har alledageværethans største ønske. Så hvis han er medicineret så er det med måde. Ellers havde han nok fundet en metode, der havde skaffeT trøjen.

Det er værd at iagttage er at han er et af feltets mest populære ryttere, altså dels hviner alle kvinder, når de ser ham, men nok så meget er han populær kollegialt.

Og det ville han næppe være, hvis han snød meget mere end andre....
30. marts 2017 kl. 16:06
Næh, Rico the snake, Kohl og Mr, blev hurtig upopulære, medens ryttere som Basso, Valverde og Contador virker tilgivet, både blandt supportere og ryttere.
30. marts 2017 kl. 20:23
VemrJR? skrev:
> kafka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg har det altid dårligt med at pille en
> > enkeltstående rytter ud og pege fingre af ham.
> > Valverde er en fantastisk rytter, der har skabt
> > megen god underholdning over årene. Det han
> har
> > til fælles med de andre ryttere der køre rundt
> i
> > feltet, er at systemet ikke har været i stand
> til
> > at "knalde" ham, og som sådan må han være
> > legitim.
> >
> Det er jo egentlig noget vås. Valverde er jo
> blevet knaldet af det italienske system, og det
> kostede ham to års karantæne, under hvilken han
> dog stadig stod på holdets lønningstjeneste.
>
> Men ellers er jeg enig. Han er måske lige lidt
> dopet som Zabel -es war nur einmalig - eller Rolf
> eller ligeså meget som Virenque og Pantani. Lige
> meget hvor dopet han evt måttet have været, har
> det ikke kunnet gøre ham til tourvinder, og netop
> deet har alledageværethans største ønske. Så
> hvis han er medicineret så er det med måde.
> Ellers havde han nok fundet en metode, der havde
> skaffeT trøjen.
>
> Det er værd at iagttage er at han er et af
> feltets mest populære ryttere, altså dels hviner
> alle kvinder, når de ser ham, men nok så meget
> er han populær kollegialt.
>
> Og det ville han næppe være, hvis han snød
> meget mere end andre....

Hvis kafkas indlæg er vrøvl, så bliver det svært at finde ord for ovenstående.
22. april 2017 kl. 14:09
Gask skrev:
> VemrJR? skrev:
> -----
> > kafka skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jeg har det altid dårligt med at pille en
> > > enkeltstående rytter ud og pege fingre af
> ham.
> > > Valverde er en fantastisk rytter, der har
> skabt
> > > megen god underholdning over årene. Det han
> > har
> > > til fælles med de andre ryttere der køre
> rundt
> > i
> > > feltet, er at systemet ikke har været i
> stand
> > til
> > > at "knalde" ham, og som sådan må han være
> > > legitim.
> > >
> > Det er jo egentlig noget vås. Valverde er jo
> > blevet knaldet af det italienske system, og det
> > kostede ham to års karantæne, under hvilken
> han
> > dog stadig stod på holdets lønningstjeneste.
> >
> > Men ellers er jeg enig. Han er måske lige lidt
> > dopet som Zabel -es war nur einmalig - eller
> Rolf
> > eller ligeså meget som Virenque og Pantani.
> Lige
> > meget hvor dopet han evt måttet have været,
> har
> > det ikke kunnet gøre ham til tourvinder, og
> netop
> > deet har alledageværethans største ønske.
> Så
> > hvis han er medicineret så er det med måde.
> > Ellers havde han nok fundet en metode, der
> havde
> > skaffeT trøjen.
> >
> > Det er værd at iagttage er at han er et af
> > feltets mest populære ryttere, altså dels
> hviner
> > alle kvinder, når de ser ham, men nok så
> meget
> > er han populær kollegialt.
> >
> > Og det ville han næppe være, hvis han snød
> > meget mere end andre....
>
> Hvis kafkas indlæg er vrøvl, så bliver det
> svært at finde ord for ovenstående.

Den bemærkning falder bare tilbage på dig selv, for intetsteds betegner jeg kafkas samlede indlæg som vrøvl, tværtimod erklærer jeg mig enig med ham i helheden...
31. marts 2017 kl. 08:01
VemrJR? skrev:

> Det er jo egentlig noget vås. Valverde er jo
> blevet knaldet af det italienske system, og det
> kostede ham to års karantæne, under hvilken han
> dog stadig stod på holdets lønningstjeneste.

I min optik er en rytter der har afstået sin straf ligeså legitim som det øvrige felt. Hvis man ikke anderkender den præmis må man jo nødvendigvis være uenig med systemet og gå ind for længere straffe eller livstidsudelukkelser.
26. marts 2017 kl. 13:04
1, Erfaring er i cykelløb ikke at kimse med. Det er slet ikke usædvanligt at ryttere begår sig i den aldersgruppe. Dog synes jeg, at det er noget besynderligt, at han stadig fremstår som "hurtig rytter", når sprinterne er kørt bagud.
2, Valverde er færdig som klassementshåb i de store etapeløb, i hvert fald tdf, så han kan i stedet udfolde sig i de mindre tours, sådan lidt udenfor sæsonen. Froome og Contador har jo ikke haft som ultimativt mål at vinde katalonien rundt, men blot at køre sig i form. Det har han kunne lukreere på.
3. Movistar synes stærkere end det er set i mange år. Måske ikke helt på niveau med Banestos totale dominans i slutningen af 80'erne og begyndelsen af 90'erne. Dertil mangler endnu et par superdomestikker som man havde med Bernard, Rue og Indurain for Delgado, og siden Delgado for Indurain. Men Rojas, Soler, Fernandez m.fl. er altså stærke folk, som Valverde bare kan lade gøre 90% af arbejdet. Så har han sparet så relativt meget energi, at han har meget tilbage til sine finishes.
4. Uanset hvilke midler han så har benyttet sig af, har Valverde formået kontinuerligt at udvikle sig som rytter. Engang var enkeltstarter hans akilleshæl, men nogle år senere blev han spansk mester i disciplinen. Engang måtte han slippe, når det gik stejlt opad, nu kan han køre med bjergtrøjen, også efter kongetaper. De helt store højder, som i sidste års giro, magter han dog ikke...endnu!
16. april 2017 kl. 13:33
crimerider skrev:
> Valverde bliver ved med at imponere sæson efter
> sæson og det virker snart som om han bliver bedre
> år for år. Hvordan er det muligt at blive bedre
> år efter år?, selv når man når op i en alder
> hvor det ikke virker legitimt? og hvor alt
> videnskab taler for at restitutionsevnen bliver
> forringet, når man kommer op i alderen og man
> bliver udkonkurreret af de yngre ryttere.
> Selvom jeg nok kommer til at træde Valverde fans
> på tæerne, så er Valverde ikke en gevinst for
> sporten, han er så åbenlyst dopet og jeg har en
> teori om at det spanske doping agentur holder en
> hånd over ham, ligesom de garanteret også holder
> en hånd over Alberto Contador.
> Contador er dog en smule mere human og hans
> præstationer de seneste år har ikke været
> prangende, hans udvikling er en smule mere
> naturlig. Alderen trykker.
> Tilbage til Valverde.
> Der har været flere indikationer i år, hvor hans
> præstationer har været en smule "over the top".
> Her taler jeg om etapen i dagens "Volta Ciclista a
> Catalunya", hvor han med en ekstrem
> kraftpræstation satte både Chris Froome og
> Alberto Contador til vægs. Der er ingen tvivl om
> at Valverde er en gudbenådet afslutter, men at
> kunne sætte to af verdens bedste
> etapeløbsryttere til vægs så let som ingen
> ting, får mine indre alarmer til at ringe. Det
> skal dog siges at Froome og måske også Contador
> er en smule fra topformen, men stadigvæk.
> Det andet eksempel er fra hans første sejr i år,
> hvor han med et angreb langt ude fra i "Vuelta
> Ciclista a la Region de Murcia", (hans hjemstavn)
> kørte feltet i sænk. På det lange flade stykke
> mod mål holdt han et jagtende felt bag sig og
> vandt med en margin på 2:10 ned til feltet. Det
> der taler til hans fordel i denne sejr, var det
> forholdsvis svage felt der var til start i løbet
> og at han kendte vejene ud og ind og derfor havde
> en fordel på de kringlede nedkørsler før det
> flade stykke.
> Herunder ses statistik for World tour standing år
> for år, hvor Valverde siden 2007 ikke er sluttet
> uden for top 4.
> [www.procyclingstats.com]
> &c=3&code=riderstats-standings-per-season
>
> Valverde er selvfølgelig en all-arounder og kan
> skrabe mange point sammen både i Ardenner
> klassikerne, etapesejre i GC og samlede sejre i
> mindre etapeløb. I Ardenner klassikerne er det
> også en fordel at kende afslutningerne og der har
> Valverde en kæmpe fordel i erfaringen og kender
> f.eks. Fleche Wallonne stigningen ud og ind.
> Det jeg egentlig kort sagt prøver at påberåbe
> er hans niveau set over et år, der er på intet
> tidspunkt et formdyk.
> men også at han ikke falder i niveau trods han
> høje alder.
> Sidst er en statistik for hvornår rytterne
> topper, set udfra World-tour point. Her passer
> Valverde på ingen måde ind i statistikken og for
> den sags skyld heller ikke Chris Horner, da han i
> 2013 som 41 årig vandt Vueltaen, men det er en
> helt anden historie:)
> [www.procyclingstats.com]

Jeg er nu mere overrasket over at en bruger som har været her på siden i 4år stadig ikke har fattet at denne del af forum er international cykling og IKKE doping og snyd delen, er du mistroisk eller mener folk snyder så HOLD det i den rigtige del af forum!!

Som ekstra kundeservice skal jeg linke til det rigtige sted Doping og Snyd
16. april 2017 kl. 18:10
Åh din bette stakkel.
Du er faldet over en gammel tråd og er ked af at du ikke kom med på vognen
mens tid var, og så vil du alligevel gerne her bagefter lufte din mening.
17. april 2017 kl. 12:55
Nu er det jo ikke fordi jeg søger i timevis efter gamle tråde, inden jeg starter en ny tråd, men starter en ny tråd fordi jeg har bemærket at Valverde har kørt en del over evne i år.
Just, det må du virkelig undskylde, men jeg var nok lidt distræt da jeg skrev indlægget og bemærkede ikke at jeg havde skrevet det i det forkerte forum. Håber så sandelig ikke at hele din verden ramler sammen.:)

Bemærk i øvrigt at han kun har vundet løb i Spanien i år.
Kunne det tænkes at det spanske doping agentur holder en hånd over ham, fordi han er en så populær rytter, ligesom de garanteret også holder hånden over årets evige 2'er i etapeløbene, Alberto Contador.?
Baskerlandet rundt som han lige har kørt, havde en knap så hård rute, så den lå selvfølgelig godt til Valverde, men det er måske ikke så meget rivaliseringen med Contador der er spændende, men alle de unge rytter som han smadrede, som rent biologisk og fysiologisk burde være bedre end ham. Eller er jeg helt forkert på den?:)
18. april 2017 kl. 06:37
crimerider skrev:
> Baskerlandet rundt som han lige har kørt, havde
> en knap så hård rute, så den lå selvfølgelig
> godt til Valverde, men det er måske ikke så
> meget rivaliseringen med Contador der er
> spændende, men alle de unge rytter som han
> smadrede, som rent biologisk og fysiologisk burde
> være bedre end ham. Eller er jeg helt forkert på
> den?:)

Med det vi har set i cykelsporten, kan man vil forestille sig alle tænkelige senarier og vilde konspirationer...spørgsmålet er bare om det er værd at bruge tid på...hvis du er heldig vil du om en 10 års tid få det bekræftet og hvis du ikke høre om det ige var det fordi man aldrig fandt noget...som Indurain (han står stadig som "ren" rytter)...

Man skal ikke undervurdere erfaring versus ungdom og kræfter...
20. april 2017 kl. 11:32
Just skrev:
> Jeg er nu mere overrasket over at en bruger som
> har været her på siden i 4år stadig ikke har
> fattet at denne del af forum er international
> cykling og IKKE doping og snyd delen, er du
> mistroisk eller mener folk snyder så HOLD det i
> den rigtige del af forum!!
>
> Som ekstra kundeservice skal jeg linke til det
> rigtige sted Doping og Snyd

Da der stort set ingen debat finder sted på nogen af de to omtalte fora, og "international cykling" hænger sammen med "doping og snyd" som Hans og Grethe, skulle man så ikke bare glæde sig over at noget trods alt tager initiativ til at skabe lidt debat...

Måske er det bare mig...jeg har aldrig forstået opdelingen i de to fora, da det er stort set umuligt at diskutere det ene uden at diskutere det andet...så jeg er måske forudfattet på emnet...
20. april 2017 kl. 12:51
Helt enig. Min tilgang til debatten er altid direkte fra startsiden, og sandt at sige lægger jeg kun mærke til kategorien, hvis jeg selv starter en tråd. Det vigtigste er og skal være debatten, også den der udtrykker skepsis overfor populære rytteres storslåede resultater. Af samme grund vil jeg også undlade at kommentere gårsdagens flotte vinder yderligere Tnker
22. april 2017 kl. 14:52
Jeg er helt med på, at det ikke var indlægget som helhed du betegnede som "noget vås",men når du kalder andres, eller dele af andres udsagn for vås, og så selv skriver følgende
Det er værd at iagttage er at han er et af feltets mest populære ryttere, altså dels hviner alle kvinder, når de ser ham, men nok så meget er han populær kollegialt. 

Og det ville han næppe være, hvis han snød meget mere end andre....

så er det jeg mangler ord. Tør du kill your darlings?
22. april 2017 kl. 17:46
Gask skrev:
> Jeg er helt med på, at det ikke var indlægget
> som helhed du betegnede som "noget vås",men når
> du kalder andres, eller dele af andres udsagn for
> vås, og så selv skriver følgende
>
> Det er værd at iagttage er at han er et af
> feltets mest populære ryttere, altså dels hviner
> alle kvinder, når de ser ham, men nok så meget
> er han populær kollegialt.
>
> Og det ville han næppe være, hvis han snød
> meget mere end andre....
>
>
> så er det jeg mangler ord. Tør du kill your
> darlings?

Du mangler vist bare homoristisk sans
22. april 2017 kl. 20:11
VemrJR? skrev:
> Gask skrev:
> -----
> > Jeg er helt med på, at det ikke var indlægget
> > som helhed du betegnede som "noget vås",men
> når
> > du kalder andres, eller dele af andres udsagn
> for
> > vås, og så selv skriver følgende
> >
> > Det er værd at iagttage er at han er et af
> > feltets mest populære ryttere, altså dels
> hviner
> > alle kvinder, når de ser ham, men nok så
> meget
> > er han populær kollegialt.
> >
> > Og det ville han næppe være, hvis han snød
> > meget mere end andre....
> >
> >
> > så er det jeg mangler ord. Tør du kill your
> > darlings?

> Du mangler vist bare homoristisk sans

Jahhh, eller også mangler du kritisk sans og dømmekraft Griner
28. april 2017 kl. 16:02
Gask skrev:
> VemrJR? skrev:
> -----
> > Gask skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jeg er helt med på, at det ikke var
> indlægget
> > > som helhed du betegnede som "noget vås",men
> > når
> > > du kalder andres, eller dele af andres udsagn
> > for
> > > vås, og så selv skriver følgende
> > >
> > > Det er værd at iagttage er at han er et af
> > > feltets mest populære ryttere, altså dels
> > hviner
> > > alle kvinder, når de ser ham, men nok så
> > meget
> > > er han populær kollegialt.
> > >
> > > Og det ville han næppe være, hvis han snød
> > > meget mere end andre....
> > >
> > >
> > > så er det jeg mangler ord. Tør du kill your
> > > darlings?
>
> > Du mangler vist bare homoristisk sans
>
> Jahhh, eller også mangler du kritisk sans og
> dømmekraft Griner

Eller du gør selv. I samme åndedrag som du fordømmer een rytter med dopingdom, Valverde, sidder du og hepper på en anden med samme historik, Scarponi. Længe leve Gasks dobbeltmoral!
28. april 2017 kl. 16:21
VemrJR? skrev:
> Gask skrev:
> -----
> > VemrJR? skrev:
> >
>
> > -----
> > > Gask skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Jeg er helt med på, at det ikke var
> > indlægget
> > > > som helhed du betegnede som "noget
> vås",men
> > > når
> > > > du kalder andres, eller dele af andres
> udsagn
> > > for
> > > > vås, og så selv skriver følgende
> > > >
> > > > Det er værd at iagttage er at han er et af
> > > > feltets mest populære ryttere, altså dels
> > > hviner
> > > > alle kvinder, når de ser ham, men nok så
> > > meget
> > > > er han populær kollegialt.
> > > >
> > > > Og det ville han næppe være, hvis han
> snød
> > > > meget mere end andre....
> > > >
> > > >
> > > > så er det jeg mangler ord. Tør du kill
> your
> > > > darlings?
> >
> > > Du mangler vist bare homoristisk sans
> >
> > Jahhh, eller også mangler du kritisk sans og
> > dømmekraft Griner
>
> Eller du gør selv. I samme åndedrag som du
> fordømmer een rytter med dopingdom, Valverde,
> sidder du og hepper på en anden med samme
> historik, Scarponi. Længe leve Gasks
> dobbeltmoral!

Du skriver at jeg fordømmer Valverde, hvilket er notorisk forkert. Jeg har skrevet at han stinker, men ikke at han er rådden.
Jeg er ikke bekendt med at Scarponi skulle have en problematisk historik, så der kan i hvert fald ikke være tale om dobbeltmoral. Men at du er parat til at udskamme en mand der netop er omkommet i et trafikuheld, i et forsøg på at få ret, siger vist mest om dig.
bj
29. april 2017 kl. 08:07
Operation Poerto: Michele Scarponi - admitted he is Zapatero in Fuentes' files.[29] Scarponi was suspended on 16 May 2007.[38]

Kilde: Wiki
29. april 2017 kl. 09:09
Og midlertidigt suspenderet i 2012 fordi han angiveligt fik foretaget tests hos Michele Ferrari.
29. april 2017 kl. 09:55
Larz skrev:
> Og midlertidigt suspenderet i 2012 fordi han
> angiveligt fik foretaget tests hos Michele
> Ferrari.

Ja så, det vidste jeg så ikke, men min grundlæggende skepsis overfor Valverde skyldes heller ikke hans problematiske historik, for dem findes der rigtig mange af i branchen, men alene den kendsgerning, at han, til trods af at han er næste 37, bare kører stærkere og stærkere.

Grundlæggende minder denne debat lidt om MR-debatterne, hvor mange blev vrede over mistænkeliggørelsen af MR, hvor de beskyldte de kritiske/skeptiske stemmer for at dømme, hvorefter de selv blev tavse da sagen kom for en dag.

Om Scarponi har været ren de sidste år aner jeg naturligvis ikke noget om, men hvis han i den alder havde leveret de samme resultater som Valverde, så havde jeg heller aldrig heppet på ham.

Til sidst vil jeg sige, at det naturligvis ikke tilkommer mig at dømme, for det har vi domstolene til, men jeg vil have lov til at være kritisk/skeptisk overfor ryttere som kører mistænkeligt stærkt.
29. april 2017 kl. 13:16
Omend debatten er både interessant og relevant, så er jeg enig i Gask's oprindelige indlæg.

Det ville i min optik være klædeligt om liget lige kunne nå at blive koldt, før man vender hver en sten i mandens liv for at finde dårligdomme.
30. april 2017 kl. 20:32
Gask skrev:
>Men at du er
> parat til at udskamme en mand der netop er
> omkommet i et trafikuheld, i et forsøg på at få
> ret, siger vist mest om dig.

Jeg "udskammer" ikke nogen, hverken Valverde eller Scarponi. Det er dig, der tillægger mig et motiv, jeg ikke har, ligesom det er dig, der ikke kan tåle lugten af cykelryttere, der vinder i en moden alder. Tag lige og sæt dig ind i cykelhistorien, hvor du vil finde mange flere ryttere, der vandt i den alder, ja en vandt endda et stort etapeløb efter han var fyldt fyrre.
01. maj 2017 kl. 05:48
VemrJR? skrev:
> Gask skrev:
> >Men at du er
> > parat til at udskamme en mand der netop er
> > omkommet i et trafikuheld, i et forsøg på at
> få
> > ret, siger vist mest om dig.
>
> Jeg "udskammer" ikke nogen, hverken Valverde eller
> Scarponi. Det er dig, der tillægger mig et motiv,
> jeg ikke har, ligesom det er dig, der ikke kan
> tåle lugten af cykelryttere, der vinder i en
> moden alder.

Der tager du alvorligt fejl, jeg elsker når modne ryttere vinder løb, men jeg bliver også mistænkelig når deres generelle niveau er stigende efter de er fyldt 35.

Tag lige og sæt dig ind i
> cykelhistorien, hvor du vil finde mange flere
> ryttere, der vandt i den alder, ja en vandt endda
> et stort etapeløb efter han var fyldt fyrre.

Nu skal du ikke bestemme hvad jeg skal sætte mig ind i, før jeg kan tillade mig at have en mening om bestemte ryttere, men hvis det er Chris Horner du hentyder til, så er du formentlig den eneste der tror at han var ren da han vandt Vueltaen.
30. april 2017 kl. 20:40
Gask skrev:
> VemrJR? skrev:
> -----
> > Gask skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jeg er helt med på, at det ikke var
> indlægget
> > > som helhed du betegnede som "noget vås",men
> > når
> > > du kalder andres, eller dele af andres udsagn
> > for
> > > vås, og så selv skriver følgende
> > >
> > > Det er værd at iagttage er at han er et af
> > > feltets mest populære ryttere, altså dels
> > hviner
> > > alle kvinder, når de ser ham, men nok så
> > meget
> > > er han populær kollegialt.
> > >
> > > Og det ville han næppe være, hvis han snød
> > > meget mere end andre....
> > >
> > >
> > > så er det jeg mangler ord. Tør du kill your
> > > darlings?
>
> > Du mangler vist bare homoristisk sans
>
> Jahhh, eller også mangler du kritisk sans og
> dømmekraft Griner

Brian Holm: Også som menneske er Alejandro Valverde i topklassen
01. maj 2017 kl. 12:08
Efter de sidste udgydelser mellem VemrJR og Gask ville det pynte alvorligt
hvis de ville skrive til hinanden privat.
Den slags pjat er der vist ikke mange der er interreserede i.
05. maj 2017 kl. 17:03
fiddleren skrev:
> Efter de sidste udgydelser mellem VemrJR og Gask
> ville det pynte alvorligt
> hvis de ville skrive til hinanden privat.
> Den slags pjat er der vist ikke mange der er
> interreserede i.

Du kan da bare læse udenom, filehoved. Sværere kan det da ikke være...
06. maj 2017 kl. 18:14
Jamen dog, tør nu dine øjne og vær ikke så ked af det.
Med tiden blir du jo sikkert osse så voksen, at du kan føre en sober debat 😊
bj
07. maj 2017 kl. 08:43
Og med tiden lærer du nok også at sætte dit indlæg rigtigt Blinker. Nu kom du igen til at svare trådstarten.
07. maj 2017 kl. 12:29
åh undskyld, det var ikke så godt, man blir helt rundtosset over hvem der svarer hvem. 😉
Jeg havde sgu helt glemt hvad tråden drejede sig om, og hvem der var trådstarter.
Ved lange tråde som denne , kan der nemt opstå vildskud der breder sig i alle retninger, men man gør selvfølgeligt klogt
i at læse trådstarters indlæg engang imellem for at holde sporet,i stedet for at fare ned for neden og hoppe med på vognen.
07. maj 2017 kl. 12:22
fiddleren skrev:

@BJ - Ved ikke om det er fordi jeg kører med den gamle list-visning, men hos mig står indlægget hvor det høre hjemme?

> Med tiden blir du jo sikkert osse så voksen, at
> du kan føre en sober debat 😊

Ja- Med alle de store forbilleder i verden som Trump, Le Pen, Ergodan eller herhjemme Sas-Larsen versus Sofie Carsten Nielsen, Martin Henriksen (byg selv videre på listen den er lang) så er det klart man kan forvente mere af os dødeligeGriner
14. maj 2017 kl. 19:48
fiddleren skrev:
> Jamen dog, tør nu dine øjne og vær ikke så ked
> af det.
> Med tiden blir du jo sikkert osse så voksen, at
> du kan føre en sober debat 😊

Åh, jeg kan se det nu: du er min hemmelige beundrerinde!!!

Du kan slet ikke få nok af mine meninger og kan ikke få dig selv til at læse udenom,,,
15. maj 2017 kl. 00:20
Til VemrJR. Den slags debat gider jeg ikke beskæftige mig med. Det ser ud til at du har det med at vikle dig ind
i polemikker der blir personlige, fuldstændigt ude af trit med tråden , og uinteressante for andre.
Forøvrigt ved jeg ikke hvad udtrykket læse udenom betyder. Man læser vel, eller ikke.
15. maj 2017 kl. 00:49
Håber folk fremover vil bruge "Private mail" når argumenterne ikke slår til, men
føler at man har behov for at gå efter debattøren personligt.

Det kan være underholdende for os andre, men i længden er det altså trættende!
20. maj 2017 kl. 17:12
Jeg kan atter konstatere, at du ikke kan lade mine bemærkninger stå alene...

I hele denne Valverde-tråd har du en stor håndfuld indlæg, hvoraf ikke så meget som ét eneste omhandler Valverde...

Jeg har derimod flere kommentarer om cykelrytteren, men det er ikke dit formål. Det er, i lighed med Gask, kun at rette personlige angreb.

Så tag lige at fej for egen dør, før du kaster med smuds mod andre!
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind