Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Trek Zektor 3 - hænder sover ved turer over 20 km

Trek Zektor 3 - hænder sover ved turer over 20 km
15. maj 2017 kl. 17:24
Jeg er i forbindelse med udflytning af København til "landet" begyndt at cykle en del igen. Jeg er desværre stødt ind i det problem, at mine hænder begynder at "sove".

Jeg har læst en masse tråde herinde, og er kommet frem til, at det nok er min håndstilling, den er gal med. Dog tænker jeg om dette skyldes styret, da det er lige ? Jeg er bekendt med, at det ikke er en racercykel, men man skal starte et sted 😉

Jeg tænker, om jeg kan gøre noget ved styret, eller om jeg skal købe et andet styr?
15. maj 2017 kl. 18:11
Du kan da starte med at sætte bar-ends på, det giver lidt flere muligheder for håndstillinger, og er billigere end en ny cykelSmiler

https://www.google.dk/search?q=bar-ends&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi5x8C7pPLTAhUFFiwKHfO1B4UQ_AUIBigB&biw=1366&bih=638
15. maj 2017 kl. 18:20
Det vil jeg give er forsøg - cyklen har jeg tænkt mig at beholde, da den ikke er mere end 1 år😉
15. maj 2017 kl. 18:29
Ergonomiske håndtag er en dejlig tingSmiler.
[www.bike-discount.de]
16. maj 2017 kl. 09:21
Min kone have tidligere en Trek Zektor. Som jeg husker den var det en relativ agressiv/foroverbøjet geometri, så problemet kan være at du har lidt for meget vægt på hænderne. Så hvis der er mulighed for det, kan du prøve at få styret højere op ved at vende frempinden eller sætte spacere under den (hvis det er muligt).

Desuden kan bremsernes vinkel også spille en rolle. Hvis man sidder og "knækker" for meget i håndledet kan det også gøre det ubehageligt. Så du kan prøve at vinkle bremsegrebene en smule mere nedad.
16. maj 2017 kl. 18:16
Jeg har monteret nogle SQ-labs inner barends på min citybike,
de giver fin mulighed for at ændre håndstilling, og de fylder ikke meget.

SQ-labs inner barends

Test på youtube

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 16/05-17 kl. 18:20 af jetk. (se ændringerne)
17. maj 2017 kl. 15:22
Så er der blevet bestilt et par ergonomiske med bar-ends Thumps down Mange tak for hjælpen!
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind