Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Valg af ny sadel

Valg af ny sadel
18. maj 2017 kl. 19:07
Jeg har i år fået problemer på min racer. Jeg har cyklet i 5 år, og i år gør det vanvittig ondt i venstre knogle ved lår/skridt. Jeg overvejer at købe ny sadel, men hvilken skal jeg vælge? Jeg kører i dag med en damesadel specialiced oura, jeg har været glad for den i de sidste 3 år, men i år fungere det ikke. Jeg sidder mere op end andre da jeg har piskesmæld, og ved at den sadel jeg har nu, er god til dem som ligger meget ned. Håber der er nogen eksperter til stede som kan anbefale hvad jeg skal kigge efter.
Kh Pia
18. maj 2017 kl. 20:47
Mit bedste bud er at besøge de lokale forhandlere... Hør dem ad om de ved hvad "siddebredde" er, og om de ved hvordan man måler denne. Herefter skal du finde en sadel der passer. Lad dig ikke spise af med "prøv denne her" uden at du fornemmer at der er forståelse for temaet. Siddebredden skal passe til dine siddeben, dvs. de knogler der skal sidde PÅ sadlen, og ikke NED OM den. Det lader til at de fleste ikke har problemer med de "normale" sadler, men jeg har i hvert fald søgt længe fordi jeg åbenbart har bredere siddeben end de fleste.

Se eventuelt denne video: YouTube
Læs om det her: SQlab

Jeg siger ikke at det 100% sikkert er dit problem, men det er godt at være sikker, og det koster i første omgang ikke noget. Bemærk specielt den med at en sadels bredde ikke nødvendigvis er lig med siddebredde, og hvordan man selv kan se hvad siddebredden på sadlen er. Hvis din sadel er smallere end dine siddeben kan det være årsagen.
18. maj 2017 kl. 20:57
Ved oprejst siddestilling tænker jeg på en touringsadel, og en Brooks B17 S (women) er en touringklassiker. Men hvordan den liiige virker på en racer, det ved jeg ikke...
[www.brooksengland.com]
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind