Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Geardrop til Rivette MTB - kan ikke længere skaffes?

Geardrop til Rivette MTB - kan ikke længere skaffes?
09. januar 2017 kl. 16:53
Jeg har været så uheldig at knække geardroppet på min Rivette MTB - og nu er det så jeg opdager at de slet ikke kan skaffes længere.

Den eneste webbutik, som Google finder har udsolgt og de tog i øvrigt 537 kr for det (!):
[www.cykel-fix.dk]

Jeg har også kontaktet et par andre butikker som skriver at de kan skaffe geardrops til alle cykler - men desværre ikke lige til Rivette...

Er der mon nogen her som kender en hemmelig leverandør? - eller har et geardrop til salg?

Alternativt har jeg undersøgt hvad det vil koste at få produceret et nyt geardrop. Jeg har fået en pris på ca. 3500 kr for at lave 15 stk - men det kræver at jeg kan finde 14 andre Rivette ejere der kunne tænke sig at have en ekstra liggende.

Redigeret 2 gang(e). Sidst redigeret 09/01-17 kl. 16:58 af lavdal. (se ændringerne)
10. januar 2017 kl. 10:33
Prøv at søg på Schaltauge - det giver nogel resultater. Der findes et par tyske hjemmesider, der ligger inde med rigtig mange geardrops:

[schaltaugen-shop.de]
[www.bike-discount.de]

I øvrigt dukkede der også en op på DBA;

[www.dba.dk]

Med venlig hilsen
Peder G
10. januar 2017 kl. 12:07
Ja, jeg har haft kontakt med ham på DBA, men han kan ikke finde den lige nu. Ved ikke hvorfor han ikke har fjernet annoncen.

Jeg har også bladret igennem hundredevis af billeder af geardrops fra diverse websider, men har ikke fundet nogen der ligner (har også lige tjekket de to du nævner igen, men stadigvæk ingenting).

Mvh
Hans
10. januar 2017 kl. 13:54
Kan du bruke noe sånt da: [www.sjscycles.co.uk]
10. januar 2017 kl. 18:08
>> Kan du bruke noe sånt da: [www.sjscycles.co.uk]

God idé, ja det kunne være en "fallback" løsning, selvom bagskifteren nok ikke sidder ligeså stabilt som med en original del.

>> Prøv at skrive til de 2 tyske hjemmesider og vedhæft et foto af dit geardrop.

Jeg prøver at skrive til dem og hvis der ikke er nogen løsning derfra, må jeg prøve om jeg kan samle nok Rivette ejere, som kunne tænke sig at have et ekstra liggende.
10. januar 2017 kl. 14:36
Prøv at skrive til de 2 tyske hjemmesider og vedhæft et foto af dit geardrop. De er meget behjælpelige - specielt dem på schaltaugen shop.

Der er også mange her, men dem har du måske også tjekket selv?

[www.evanscycles.com]

[gearmechhanger.com]

Med venlig hilsen
Peder G
10. januar 2017 kl. 19:52
Jeg prøver at skrive til dem og hvis der ikke er nogen løsning derfra, må jeg prøve om jeg kan samle nok Rivette ejere, som kunne tænke sig at have et ekstra liggende.
11. januar 2017 kl. 20:40
Det er da også vanvittigt, at man ikke kan enes om et begrænset antal standarder vedr. geardrop.
Har man først én gang været på geardropjagt, erkender man hvor surrealistisk det er ... :(
12. januar 2017 kl. 20:53
Fysikeren skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er da også vanvittigt, at man ikke kan enes
> om et begrænset antal standarder vedr. geardrop.
> Har man først én gang været på geardropjagt,
> erkender man hvor surrealistisk det er ... :(

Ja det er tosset , at en dims til relativt få kroner, kan gøre en dyr cykel komplet ubrugelig...Moralen er ..: Køb altid et par ekstra drops samtidigt med cyklen....
24. januar 2017 kl. 16:39
Jeg står i nøjagtig samme situation. Leder forgæves efter et forbandet Rivette geardrop, men forgæves. Jeg vil derfor gerne betale for at få lavet geardrops der passer. Men for at det ikke bliver for dyrt skal vi nok være nogle flere!
Mvh
Hans Jørgen
08. februar 2017 kl. 11:54
Jeg har en håndfuld Rivette geardrop liggende !

Mvh
Thomas
08. februar 2017 kl. 16:47
Det lyder næsten for utroligt til at være sandt Blinker Har du en cykelbutik?

Vil du sælge en til mig? og evt. til hvilken pris?

Thomas M H skrev:
> Jeg har en håndfuld Rivette geardrop liggende !
08. februar 2017 kl. 12:01
Rivette er godt nok ikke nævnt, men mon ikke du kan være heldig at finde et drop der passer på [www.cykelpartner.dk] ?

Hvis du finder et der "ligner", kan du på hver enkelt drop printe en 1:1 ud, som du kan sammenligne med dit eksisterende drop.

Lars Bachmann - Cykelnørd
08. februar 2017 kl. 16:50
Jeg har også kigget på cykelpartner og 15 andre webbutikker som sælger geardrops. Har sammenlignet tusindvis af billeder med mit geardrop, men har ikke fundet nogen der er tæt på. Man skulle tro at det var enkelt at finde et, men det er det åbenbart ikke.

larsbachmanndk skrev:
> mon ikke du kan finde et drop der passer på
> [www.cykelpartner.dk]
> /gear-og-transmission/geardrop-gearoeje/geardrop-a
> lle-typer_9796_9797_8062_10197~c.html ?
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind