Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Opgradering til 1*11

Opgradering til 1*11
11. januar 2017 kl. 07:16
Kan nogen fortælle mig hvad der skal til for at opgradere fra shimano xt 21gear, til 1*11
Cyklen er en BMC TE02 2016.

Vh Dennis
Re: Opgradering til 1*11
11. januar 2017 kl. 08:42
Har lige gjort det på min egen MTB og du vil ikke fortryde det. Går ud fra du har 2x10 nu, og vil køre 1x11 med minimum 11-42 kassette. Så det du skal bruge er:

Ny kassette - hvis du vælger Shimano burde du bare kunne skifte lige over, men hvis du vi have SRAM med deres Xdriver kræver det også en ny kassette-body. Jeg valgte Shimano da det var det nemmeste/billigste. Og valgte en 11-42, da jeg synes springet på en 11-46 blev for stort.
Ny bagskifter - ikke så meget at sige. Det er bare at skifte lige over til en ny 11-speed model.
Ny gearskifter - heller ikke så meget at sige.
Ny kæde - du skal have en decideret 11 speed kæde.
Nyt kranksæt - man kan enten skifte hele kranksættet til et dedikeret 1x11 eller blot købe en enkelt klinge der er beregnet til dit 2x10. Jeg valgte det sidste med en oval klinge fra Wolftooth og med lidt spacere (får at få rette kædelinje) fungerer det ok. Jeg har valgt en 34 tands klinge, hvilket umiddelbart passer mig fint, men det er også kun blevet testet ved lidt afslappet træning i skovene omkring København. Er lidt spændt på hvordan det fungerer når jeg skal køre løb til foråret (og især til Superbike Dolomiti som jeg skal køre til sommer).

Det kan bedst betale sig at købe et opgraderingssæt, hvor man får alle geardele i en samlet pakke. Jeg købte mit hos bike-components.de (på nær klingen som blev købt hos Bike24.com), som var de billigste jeg kunne finde. Alt i alt lavede jeg konverteringen for lige omkring 2.000.
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind