Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Bull horn styr på MBK

Bull horn styr på MBK
26. juli 2009 kl. 09:50
Har kigget lidt efter ny cykel og er nok kommet frem til det skal være en MBK frem for en Avenue - ville dertil hører om det er muligt at få sat et bullhorn styr på citybiken i stedet for det almindelige flade styr?
Mht bremser, gear osv - eller om det kun virker på Singlespeed cykler?
Er ikke så meget inde i alt det der, så ville hører om det kunne lade sig gøre, da jeg kun kan finde singlespeed cykler med bullhorn styr.
26. juli 2009 kl. 16:41
26. juli 2009 kl. 18:29
Jeg tror (KUN TROR) at han mener et racerstyr Tnker
26. juli 2009 kl. 21:48
[www.copenhagen-bikes.dk]

Sådan et styr - det kaldes et Bullhorn styr :)
26. juli 2009 kl. 23:43
Det er jo et halvt enkeltstartsstyr Griner
27. juli 2009 kl. 02:54
Way back var det faktisk et helt Griner

Mosers cykel fra 1984:

[farm3.static.flickr.com]

Noget tilsvarende kan nemt laves af et regulært gedebukkestyr,som man vender og saver af et passende sted.

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 27/07-09 kl. 02:56 af Niels H. (se ændringerne)
27. juli 2009 kl. 12:05
Med fare for at få ørerne i maskinen:
Jeg købte en Black/White Concept BC24 fra MBK for et par år siden og jeg har bittert fortrudt købet. Eller; det har jeg sådan set ikke, men jeg fik bare i meget høj grad det, jeg betalte for hos MBK og har i hvert fald fortrudt, at jeg ikke lige brugte 1000-1500 kr. mere på ny cykel, end jeg gjorde. Nu har cyklen være brugt i et par år til daglig transport, hvor den har stået under et halvtag hjemme og ofte ude i fri luft andre steder. Almindelig behandling for en transportcykel, skulle jeg mene. Det der generer mig mest ved cyklen er, at det er helt tydeligt på mængden af rust rundt omkring, at mange skiver og skruer er alm. jern og ikke fx. rustfrit stål og at stellet flexet helt enormt, når jeg træder igennem. Også langt mere end de andre dagligdagscykler, jeg har haft tidligere. Til gengæld fungere skivebremser og gearskift udmærket.
Det skal selvfølgelig ikke afholde dig fra at købe en MBK, men hvis jeg skulle købe cykel idag, ville jeg helt klart have valgt et andet og dyrere mærke. Du nævnte selv Avenue og så vidt jeg kan se, får man faktisk mindre rust der for det man betaler ekstra ift. MBK. Avenue-stellets stivhed kender jeg ikke noget til.
27. juli 2009 kl. 17:52
[www.heino-cykler.dk]

Styret fås til en ret billig penge og derfor jeg ville hører om det var muligt at flytte alt med over på sådan et styr? Dog nye bremse greb osv skal også købes, men primært gear'erne.....
10. august 2009 kl. 13:05
du har så ikke fået det svar du søgte ser det ud tilTnker men jo flyt du bare alt over på dét gjorde jeg på min og det virker perfekt alt sidder som det skal og styret er lettere og dét at man ik skal montere bar ends er lækkert da styret ser bedre ud plus at evt styr håndtag/bånd kan sidde korrekt hele vejen igennem på styret istedet for at sku brydes ved bar-end da man herved ikke kan låse det i enden af styret...
og jeg har nye greb monteret lavet specielt til bullhorn eller barends så man kan bremse optimalt hvorend man holder...Smiler
11. august 2009 kl. 21:20
Mange tak - min nye cykel blev dog en Avenue pga en bedre pris. Men det må vel gøre sig gældende ved denne cykel også?
Og hvad med gear, hvordan sidder de så på et bullhorn styr?
11. august 2009 kl. 21:38
på mit styr sidder de integreret i bremsegrebbet, men sku jeg køre med to greb bremse/gearskift ville det ikke blive et problem der er stadig plads til både speedo og lygte endnu..Smiler
12. august 2009 kl. 12:51
Er det ikke et problem at få gearne som på en rigtig racer, når det er et andet system på en Sportscykel som Avenue?
16. august 2009 kl. 23:59
gearene fra racer til mbk er jo næsten identiske de kører begge med cassette og derailier bagpå, og derailier foran, forskellen er størrelsen på de enkelte ting men gearskiftet kan vel være det samme??
istedet for at dreje en gearvælger ned klikker man eller pumper med tomlen...?
jeg kan ik se der sku være noget galt for at det ville virke?
der er enten enkelt arm´s klik, dobbelt arm´s klik eller drejeklik skift på mbk, og man kan jo også få grib-shiftere fra S-Ram til enkeltstarts styr, sådan et sæt har jeg og det virker fuldstændig som drejeklik fra mbk´ere....
17. august 2009 kl. 08:03
Det er jo så lige MBK der laver Avenue Blinker
18. august 2009 kl. 22:33
MBK er forkortelse af MountainBiKe....?
derfor jeg skriver mbk
lige som ATB All Terrain Bike...
så jeg refererede ik til et bestemt mærke Griner
19. august 2009 kl. 20:31
så er det MTB, MBK er et specifikt mærke Smiler

Er det rammen, eller knæene, der knirker?
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind