Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil

Avanceret

Re: Forsikring af cykel

Forsikring af cykel
13. januar 2010 kl. 17:08
Hej alle eksperter

Af skade bliver man klog, min racer er netop stjålet under et indbrud og efter mange og lange samtlaer med mit forsikringsselskab (Tryg) er beskeden DESVÆRRE intet stelnummer - ingen dækning.

hvad gør i med jeres cykler??

Kan man få graveret et stelnummer ind hos politiet, selv oplyser politiet at de kan banke et nummer ind hvis det er en stålkrank, men det er der vel ingen som har mere.....

Skal man bare tage chancen og håbe man ikke får indbrud igen ??

ideer modtages med "kyshånd" Blinker
13. januar 2010 kl. 17:17
Hvilken cykel er det og hvor har du købt den?
13. januar 2010 kl. 17:24
Lige nu er det underordnet hvilken cykel, den er væk og jeg lidt fattigereGræder

Vil bare inden jeg køber en ny, lige sondere hvilke muligheder der er.

Er alu bedre, for at få et stelnummer i `?

Er carbon totalt umulig mht. stelnummer ?

Er der andre løsninger ?

Af skade bliver man klog - men fattig Smiler

Leif
13. januar 2010 kl. 17:54
Topdanmatk har i deres inboforsikring både tyveri og kaskoforsikring af cyklen.

Hvis du kun vil have en forsikring, så kontakt Verny Krog på dette link Forsikring, han har lavet noget du sikkert kan bruge fremover.
13. januar 2010 kl. 18:05
13. januar 2010 kl. 18:26
Takker for rådene.....Thumps down

Men for lige at skære det ud i pap, man er ikke sikret medminde man køber dansk....

Hvis man importerer selv, er man stadig i farezonen, og det er så helt op til forsikringsselskabet om man vil dække eller ej.

efter adskellige samtaler med mit selskab, kan jeg få dækket stereo,Tv,DVD, indbo etc etc men ikke cykel selvom den står samme sted som alt det andet og selvom den er aflåst indenfor.

Tak for link, selvom der ikke vr noget konklusivt mht carbon og hjemmesiden for cykelforsikringen vikrer ikke.....

men igen, tak for besvarelserne, jeg vil kontakte politiet igen, og høre om man kan indgravere ganske let i et alu stel, og se om det kan lade sig gøre.
13. januar 2010 kl. 21:32
Du kan godt få stelnumre på alu-stel. Det er kun carbon, man ikke lige banker stelnummer i.

Jeg har dog set stelnumre banket i geardrop/ gaffelender (baggaflen) på carbonstel. Det bliver vist også godtaget?
13. januar 2010 kl. 21:46
Var der ikke engang et produktions nr. indgraveret i stellet? Jeg har selv Tryg, og fik desværre lige stjålet min Radon cykel (tysk). Der var intet stel-nr. men et produktions nr indgraveret i stellet. Dette var fint for Tryg

-------------------
Mvh. Dan Stærk
-------------------
14. januar 2010 kl. 00:00
Hej Dan

det lyder interessant, da det netop er en Radon som er neglet , men kan ikke se dette nummer på de papirer jeg har, så slaget er nok tabt, men jeg er da blevet klogere og skal nok sørge for at få en eller anden dokumentation på min næste cykel

Leif
14. januar 2010 kl. 00:27
Hej Dan

Desværre er det for sent at kigge efter et nummer, men af ren nysgerrighed, hvordan har du dette nummer dokumenteret??

Når jeg ser på min regning, som er eneste dokument, så står der intet om dette, der står noget de kalder Beleg-Nr og Auftrag-Nr, men det har intet med sådan et serienummer at gøre.

det er bare ren nysgerrighed, da jeg har opgivet at få dækket noget som helst, men bare for at gardere mig i fremtiden.

Leif
03. februar 2010 kl. 16:53
hej Leif

Undskyld det lidt sene svar.

Nummeret var ikke opgivet på fakturaen ved mig. Du skal jo også have sat en godkendt lås på cyklen, for at den er dækket. Til den godkendte lås, medfølger der er et låsebevis, hvor du skriver produktionsnummeret på. Dermed er det dokumenteret.

-------------------
Mvh. Dan Stærk
-------------------
07. februar 2010 kl. 23:48
Hvis cyklen er stjålet ved indbrud, er det vel ikke nødvendigt at have lås på for at få cyklen dækket af forsikringen!
09. februar 2010 kl. 22:10
Jo, det tror jeg faktisk nogle forsikringsselskaber vil have. Mener jeg læste et sted, at en havde fået stjålet en cykel som stod i huset, som ikke var låst. Han fik ingen penge...

-------------------
Mvh. Dan Stærk
-------------------
10. februar 2010 kl. 12:50
Jo, de forklarede ( Tryg Tjm forsikring) at en cykel er en cykel, og den skal overholde det som alle andre cykler skal...godkendt lås og stelnummer......

Jeg tror faktisk mange herinde ikke helt er klar over hvad deres forsikring dækker før uheldet er ude, og med de priser Forvirret kunne det være en god ide at få kontrolleret det Blinker

Selv troede jeg at jeg havde mit på det tørrre jf. en samtale jeg havde med dem, år tilbage, men havde intet på skrift.......når uheldet sker, er det kun de tørre facts som står i policen dr gælder...alle andere "syge" forklaringer kan du roligt glemme....

Men det korte af det lange, har bestilt en ny med aluramme, og får det mærket hos politiet samt købt lås, skal så til at undersøge om den må være "løst" monteret på cyklen i mit hjem.....for der er vel ingen som kører med racercykel med fastmonteret lås !!!!!( eller ringeklokke for den sags skyldSej )..

Leif ( som iøvrigt fandt sin "gamle" profil...)

Materiellet gør ingen til verdensmester Blinker
br
10. februar 2010 kl. 13:10
Du kan købe en bøjlelås der er godkendt. Her er en [shop.dcf.dk]
11. februar 2010 kl. 10:58
Danster Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo, det tror jeg faktisk nogle
> forsikringsselskaber vil have.

Der er forskel fra selskab til selskab.

Jeg bruger Danske Forsikring, hvor cyklen er dækket, hvis den står i forsvarligt aflåst rum. Forsvarligt aflåst rum betyder iflg. en opringning til Danske Forsikring, at der minimum skal være en rukolås på dørene -- og ikke kun en hængelås, som nogen har på skurdøren.

Med venlig hilsen
Peder G
04. marts 2010 kl. 16:51
Hejsa

Lige en lille opdatering mht. forsikring / stlnummer på cykel, hvis nogen en dag skulle finde på at bruge søgefunktionenBlinker

Jeg har nu købt en ny cykel og fået den leveret, så langt så godt..

Cyklen er forsynet med et indgraveret rammenummer med bogstaver og tal, MEN...

Mht til forsikring, så vil Tryg gerne acceptere dette nummer, MEN det skal kunne meldes til politiet....og der duer det altså ikke.....

Det danske stelnummersystem kan ikke håndtere det, det skal være med et W for importeret, til en start......så er nu tilbage til scratch igen....

Var hos politiet i dag og forespurgte mht. til et dansk stelnummer, det skulle de lige undersøge da det ikke var hver dag de fik sådan en forespørgsel...

Så jer som har en cykel fra udlandet, gør jer en tjeneste at få det undersøgt, og PÅ SKRIFT, ellers kan i stå med r.... i vandskorpen en skønne dag...

ELLER køb hos en dansk forhandler, det virker som hele systemet ikke er gearet til vores dage, loven om stelnummer er oprindelig fra 1948 og er ændret en lille smule i 2001, man har ikke fundet ud af den frie handel / samt intetnettet er opfundet......

Leif

04. marts 2010 kl. 17:07
Hvem har fortalt dig, at det skal starte med et W? Så vidt jeg ved er systemet ligeglad med hvilke tal, der indtastes. Men det kan være lavet om...

Politiet bestiller et stelnummer til dig, hvis du møder op på stationen med cyklen og bekræfter dit ejerskab af cyklen. Når det er sket, skal det indgraveres i cyklen - i Storkøbenhavn sker det på Slotsherrensvej hos KTC. Det var det svar, jeg fik, da jeg kontaktede Vestegnens Politi.
04. marts 2010 kl. 18:35
Det virker mere som ingen egentlig ved hvad der skal til......

Det vikrer iøvrigt totalt åndsvagt at når der allerede er et unikt nummer bestående at tal og bogstaver graveret under kranken...men det er den besked jeg har fået...af vestegnens politi.....!

Nu afventer jeg så hvad de finder ud af....Ubeslutsom

Leif

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 04/03-10 kl. 18:36 af Leif_P. (se ændringerne)
04. marts 2010 kl. 20:43
man kan også få sin cykel forsikret ved forsikring fyn
Og ved Danske Forsikring
05. marts 2010 kl. 08:48
Nu er Danske Forsikring også kommet med en Hjemforsikring (indbo), hvor mansom tillæg kan tegne ekstra dækning for kasko på cykel. Pris ca. 900 kr. årligt for en dækning på ca. 61 tkr.

Med venlig hilsen
Peder G
Re: Og ved Danske Forsikring
05. marts 2010 kl. 10:58
Kanon oplysning, har lige ringet og fået opdateret min indboforsikring, takThumps down
04. marts 2010 kl. 20:21
Nu kan jeg ikke lige huske, hvad der præcis står i deres krav, men mener at Max Levig kan forsikre din cykel selvom den ikke har en lås monteret. Hvis den står låst inde eller er under opsyn - fx til et cykelløb. Så dækker forsikringen.

Jeg oplyst hvad der var af udstyr og forsikringprisen sættes efter cyklens værdi.
De ved præcis hvad der er på af udstyr og har godkendt det.

Den dækker dog ikke mod styrt i et organiseret cykelløb.

Rabaek
Billeder fra cykelløb: [www.rabaek.dk]
min bike [rudemtb.dk]
05. marts 2010 kl. 11:23
Hej

Så fik jeg besked fra politiet, det rammenummer / stelnummer som er på min cykel er godt nok, hvis det er graveret ind i stellet, den besked har jeg lige fået fra politiet.

Så status er, at min forsikring (Tryg Tjm) dækker min cykel, op til 12.900 Kr, og hvis den står i hjemmet, behøver jeg ingen lås, det er nok den er låst inde herhjemme.

Så skulle den ged vist være barberet Thumps down

Leif

Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind