Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Unbraconøgle 16 mm

Unbraconøgle 16 mm
13. april 2011 kl. 16:41
Krankboksen - SRAM Force - på min cykel kræver en 16 mm unbraconøgle, en såkaldt hex på engelsk, eller en tilsvarende stor bit til min momentnøgle. Har nogen en idé om, hvor sådan en størrelse kan købes? Ingen af de steder, jeg har været, er der tale om en lagervare.
13. april 2011 kl. 18:08
Sram red den skal bruge en 8mm er du sikker på det ikke er det samme?
Du skal kigge på den inderste møtrik.

Race: Specialized Tarmac SL4 S-Works, Sram Red 2013, Fulcrum Red Wind USB. MTB: Cube Reaction, Cross: Giant.
13. april 2011 kl. 18:17
Jeg købte en i Løvbjerg Blinker
13. april 2011 kl. 20:12
Den inderste møtrik: 8 mm, det er rigtigt. Men den yderste ring er 16 mm og kræver en tilsvarende nøgle. Men i et amerikansk forum har jeg siden set, at nogle fraråder, at man piller ved denne møtrik, andre foreslår brug af en bolt med et passende mål. Jeg ønsker at åbne ind til krankboksens indre for at supplere med noget fedt, da en generende klik-lyd fra krankboksen muligvis skyldes mangel på smørelse. Men hvad ved jeg...
14. april 2011 kl. 13:17
16mm Unbrakonøgle er næsten ikke til at skaffe, en en 5/8" nøgle er standard (måler 15,875 mm) en sådan har jeg anskaffet og den er fin til Sram kranksæt.
15. april 2011 kl. 07:48
Hej
For at skille kranken ad på RED & Force skal du kun bruge en 8mm
unbrakonøgle du skal ikke skrue den 16mm af du bruger KUN din 8mm
så skruer du bare pedalarmen af.

Smiler
15. april 2011 kl. 16:16
Hej igen
Glemte lige at sige at grunden til du ikke skal løsne den 16mm
er fordi den fungerer som aftrækker så når du bruger din 8mm
nøgle trækker du pedalarmen af samtidig smart fundet på.

Smiler
17. april 2011 kl. 13:23
Det med ikke at røre 16 mm tingesten havde jeg set foreslået på et amerikansk site, men turde alligevel ikke helt stole på det, altså bare skrue 8 mm bolten ud. Nu vover jeg pelsen - tak for rådene, også det med 5/8. Jeg ville oprindelig ind til det inderste i krankboksen for at eftersmøre for at fjerne en knirkende lyd, der har irriteret næsten siden anskaffelsen af cyklen sidste sommer. I går fik klingeboltene en tud - ud og ind igen med nyt fedt overalt - og cyklen lød helt fint i starten, men knirker nu igen, på nedsat kraft ganske vist. Måske skal jeg spænde en ekstra gang med momentnøglen, i går fik boltene 9 Nm, og det er måske for beskedent. Flere gode råd?
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind