Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Køb af garmin Edge 810

Køb af garmin Edge 810
15. marts 2013 kl. 20:14
Hejsa.

Jeg går og tænker på at købe en garmin Edge 810.

Men hvor kan man købe den billigst, hvis det skal være med kadence og puls?

Og hvad er forskellen på disse to?

[www.holbaekcykelcenter.dk]

Og denne her?

[www.holbaekcykelcenter.dk]

Hilsen Kingster.
Re: Køb af garmin Edge 810
15. marts 2013 kl. 20:54
Reelt set er forskellen kun det topografiske kort...det er vist noget mtbikere godt kan lide. Det tror jeg nu ikke er nødvendigt for langt de fleste.

Forskellen på edge 810 og 800 er der reelt ikke nogen af, hvis man tænker på at opfylde daglige behov. Køb den billigste, der er nok til dine behov.

På pulsure.dk plejer der, at være nogle gode tilbud.
15. marts 2013 kl. 21:22
DC Rainmaker Review

Konklusion: Spar penge og køb en 800 på tilbud

- Peter

--
/Peter

Extra bike? What extra bike dear?
16. marts 2013 kl. 18:34
Hvad er et godt tilbud på en Garmin 800 ?

[emporiolive.com]

har i linket fundet en til 2.000kr..

Der står i teksten: "Edge® 800 leveres standard med baggrundskort over Europa og kan udvides med City Navigator detaljeret vejkort på microSD – eller topografisk kort til dit næste eventyr på mountainbiken."

-vil det sige den er køreklar til ruter i DK?
-Er City Navigator pengene værd?
-hvad er topografisk kort?

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 16/03-13 kl. 18:42 af Bamsefar. (se ændringerne)
16. marts 2013 kl. 19:06
Baggrundskortet er nærmest ubrugeligt ifølge dem jeg kender, der har kørt med garmin, da det kun er de større veje, motorveje og så videre der er på. Jeg kører selv med en 500, så jeg har ikke selv erfaringer.

Er det rammen, eller knæene, der knirker?
16. marts 2013 kl. 20:15
Efter min mening kan baggrundskortet ikke bruges til andet end at se, i hvilken retning du finder en given større by, sø eller lig. Ikke andet.

Om du så er til Garmins eget City Navigator eller et af de gratis alternativer der findes der ude må så være lidt op til dig selv.

Det topografiske kort betyder du kan bruge mindre stier mv. til at navigere på, og at du kan se de mindre stier - typisk i skoven.
Hvis du kun bruger den til landevej, så kan jeg ikke se hvad du skal bruge topografisk kort til.
Det er også noget besværligt at lægge begge kort ind samtidigt, da den ikke er designet til det. Det betyder du skal have et SD kort med hver, som du skifter imellem. Med mindre du kan få snydt den og lagt begge kort på samme SDkort.
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind