Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Pendlercykel til studerende

Pendlercykel til studerende
04. januar 2017 kl. 18:23
Hej
Min gamle centurion basic free er ved at stille træskoene efter mange kilometers pendling.
I den forbindelse er jeg på udgik efter et januars-udsalg.
Mit budget ligger på 3,5-5 k.
Jeg pendler 20 km dagligt i fladt terræn på asfalt og en enkelt grussti.
Krav til cyklen :
8-24 Udvendige gear ( og helst ikke den værste geargruppe)
Foroverbøjet kørestilling - jeg vil forbliver den hurtigste på cykelstien.
Har i noget input til, hvor jeg skal kigge/hvad jeg skal kigge efter?

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 04/01-17 kl. 18:24 af Jonas6701. (se ændringerne)
bj
07. januar 2017 kl. 23:59
Du må kigge efter brugte cykler i diverse facebook-grupper og andre steder der bliver solgt brugte ting.

Når du så har fundet nogle cykler i din størrelse, kan du jo prøve at linke til dem her og folk kan skrive deres mening.

Nye cykler til 3,5K vil du nok ende op med den værste geargruppe. Men du skal nok ikke søge cykler med 8-speed idet det efterhånden er svært ikke kun at finde mtb-kassetter.
08. januar 2017 kl. 04:19
[www.wiggle.co.uk]
Den her med et sæt skærme, lås og lygter
08. januar 2017 kl. 10:26
Jeg var lige at foreslå det samme. Virker som et godt bud.
08. januar 2017 kl. 13:54
Tak for svarene.
Som udgangspunkt ønsker jeg heller ikke "drop-bars".
Hvad er jeres erfaringer ved køb fra udlandet vedr. transport og told osv.?

[www.bike-discount.de]

Hvad siger i til den her?
bj
08. januar 2017 kl. 22:14
Er sikkert et udemærket valg hvis str. 59 passer dig. Hjulene har nok åbne lejer som shimano normalt har. Så efter hver vintersæson ville jeg måske smøre lejerne. Hvordan det gøres kan findes på fx youtube.

Indenfor eu er der ikke told eller moms. Du kan roligt handle med Bike-discount er min erfaring. Men prisen bliver nok højere når du vælger Danmark, idet der afregnes dansk moms og ikke tysk moms, fordi bike-discount sender mange pakker der overstiger en samlet værdi til Danmark, således at lovgivningen siger, at de skal afregne dansk moms.
10. januar 2017 kl. 11:07
Jonas6701 skrev:
-------------------------------------------------------

> 8-24 Udvendige gear ( og helst ikke den værste
> geargruppe)
> ...

Min personlige erfaring fortæller mig, at inden for Shimano er grupper fra Tiagra og op allesammen respektable, holdbare og velfungerende ...
11. januar 2017 kl. 12:41
Hej.

Jeg har efterhånden, desværre, købt en del cykler til at pendle på.
Både fra danske forhandlere og britiske internet forhandlere.

Da jeg har fået stjålet så mange cykler at min forsikring blev træt af mig, har jeg skruet budgettet ned.

Jeg kører nu på en wiggle som den følgende:
[www.wiggle.co.uk]

Det er så absolut den laveste geargruppe som cyklen er installeret med, og cyklen føles da heller ikke som en fuldblods racer.
Men det fungerer altså fornuftigt. Alle gear kræver vedligehold, og hvis man lige bruger 10 minutter på youtube er det intet problem at holde gearet fint kørende. Og hvis man ikke lige får vasket cyklen så ofte som man burde i saltnings perioderne, så er det færre penge man ser ruste fast.
Jeg kan bestemt anbefale cyklen! Det er med race styr, og skiftere herefter, hvis du kan leve med det...

Synes man wiggle cyklen er grim, har Evans et tilsvarende tilbud - her kommer der dog omkring 500 kr fragt oveni.
[www.evanscycles.com]
Min bror har denne cykel. Igen får man meget værdi for pengene.

Men jeg ville ikke blinke ift. at bestille en cykel fra udlandet (EU), så længe det er fra en af de større forhandlere. Jeg har i hvertfald gode erfaringer - også med deres kundeservice.
12. januar 2017 kl. 11:30
Jeg har i den seneste tid overvejet at købe da jeg skal til tandlægen og røves i næste uge - budgettet har taget et slag.
[www.bike-discount.de]
i stedet.
Er der en mærkbar forskel på levetiden mellem claris og tiagra? Mærker man det i det daglige?
bj
12. januar 2017 kl. 15:32
Der er nok først og fremmest holdbarheden til forskel. Claris er nok ikke så glad for regn og grus/sand.

Husk at cyklernes pris er uden pedaler.
13. januar 2017 kl. 15:05
Hey

Hvis du er villig til at gå lidt over det budget du har nævnt, vil jeg mene at det her er et rigtig godt tilbud.

https://www.cykelshoppen.dk/herrecykler/7709-trek-zektor-3-herre-shimano-105-20-speed-2016.html

Nogen skal nok rette mig hvis jeg tager fejl.
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind