Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Gaming Edge 1000 vs 820

Gaming Edge 1000 vs 820
09. januar 2017 kl. 00:15
Hej

For et stykke tid siden researchede jeg lidt på Garmin Edge 1000 vs 820, og her et eller andet sted i forummet læste jeg at Garmin Edge 1000 ville få firmware opdateringer så den havde alt hvad 820 havde af nye og/eller forbedrede features.

Det er ikke utænkeligt at det var formuleret anderledes, jeg kan ikke lige finde den post igen.

Hvordan står det til med Garmin Edge 1000, er den opdateret 100% eller bare noget.

Hvis jeg skal vælge i dag, hvad er så forskelle på 1000 og 820?

Jeg kan få et 1000 bundle 100kr billigere end et 820 bundle i den shop jeg kiggede i, så jeg vil være glad for al den hjælp jeg kan få.
09. januar 2017 kl. 08:23
De kan stort set det samme... For 1000 taler større skærm, og muligheden for et microSD data kort , især hvis man er mere turist end vædeløber, for nu at forsimple det lidt.

"Here’s precisely what’s new on the Edge 820 (and if it’s found on other Garmin units):

– Adds in Group Tracking (stalking your friends)
– Contains full/detailed mapping/routing (like Edge 1000)
– Contains 16GB of internal storage (no micro-SD card slot though)
– Adds in phone-based audio prompts (like Garmin wearables)
– Adds in Incident/Emergency Detection/Notifications (like Edge Explore 1000)
– Adds in new Stress Score (seen on wearables)
– Has WiFi (on Edge 1000, but not Edge 520)
– Has a touch screen (like Edge 1000)
– Has a cool new ‘Battery Save mode’ (never seen before)

So are there any things not found on the Edge 820 that are on the Edge 1000? Just a few:

– Doesn’t have landscape mode (for rotating screen)
– Doesn’t have the micro-SD card slot (for more than 16GB of maps)
– Has a smaller screen than the Edge 1000"

fra nedenstående link:

[www.dcrainmaker.com]

Du kan læse om udviklingen i softwaren her :

[www8.garmin.com]

Garmin produkt sammenligner:

[buy.garmin.com]
09. januar 2017 kl. 10:16
Hey

Takker mange gange for et godt svar.

Efter hvad jeg kan se er noget af det eneste jeg misser med 1000 i forhold til 820 Virtual Racer og Audible Prompts via tlf.

Virtual racer lyder da som en god ting, er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med virtual racer? For mig lyder det som en god måde at pace sig selv på, men jeg er nok mere nørd end cykelrytter :)

Så er der self. rygtebørsen http://www.rennrad-news.de/forum/threads/garmin-edge%C2%AE-1100.143016/.
09. januar 2017 kl. 10:31
Kan ikke få lov at rette mit indlæg så det kommer her med tilføjelser, venligst ignorer ovenstående indlæg

Hey

Takker mange gange for et godt svar.

Efter hvad jeg kan se er noget af det eneste jeg misser med 1000 i forhold til 820 Virtual Racer og Audible Prompts via tlf.

Virtual racer lyder da som en god ting, er der nogen der har erfaringer gode som dårlige med virtual racer? For mig lyder det som en god måde at pace sig selv på, men jeg er nok mere nørd end cykelrytter :)

Jaja der er også crashtingen, ikke noget der flytter mit valg, ej heller stressmåleren, og efter hvad jeg kan se er batterisaving ikke altid så godt som tiltænkt.

Det eneste jeg kan frygte er at 1000 måske nok er ved at nå eol og at opdateringer måske stopper.

Så er der self. rygtebørsen http://www.rennrad-news.de/forum/threads/garmin-edge%C2%AE-1100.143016/, som også bidrager til min frygt for stop af opdateringer.

Jeg skal bruge computeren på 2 cykler og med de priser ønsker jeg selvfølgelig at jeg kan bruge dem i mange år. Jeg er på ingen måde interesseret i at Garming begynder på telefonproducenternes ræs med at smide nye ud hver 3-6 måned og droppe opdateringer til de gamle modeller for at tvinge folk til at købe nyt konstant.
09. januar 2017 kl. 13:18
Der kommer altid en ny model.... Og 1000'eren er qua sin alder nok den, der først får en afløser. Men hvis 1000'eren kan det man ønsker, er det jo sådan set ligemeget. Mange kører faktisk stadig med en 500. Personligt ville gå efter 820'eren, men det er jo en smagssag... Og du kan sagtens blive "pacet" med f.eks. Viruel Partner eller du kan sætte alarmer for puls,power og hastighed , ligesom begge også har mulighed for Strava Live Segmenter (kræver dog betalt Strava abb.) Sidst nævnte feature var grunden til, at jeg købte en 520'er til afløsning for min 800.
09. januar 2017 kl. 13:45
Hold dig væk fra Edge 820'eren:

- Touchscreen'en er helt umulig sammenlignet med Edge 1000 - dette til trods for flere firmware opdateringer.

- Min 820 virker ikke sammen med mine Stages powermetre. Noget der sikkert kan tilskrives ANT+ modulets følsomhed i 820'eren.

- Der er en eller anden bug, der gør at højdemeter-erne ikke stemmer hvis du holder pauser (og slukker enheden) undevejs.
11. januar 2017 kl. 17:32
Hey

Ville bare lige melde tilbage at valget faldt på Garming Edge 1000, bl.a pga. de problemer
som 820 har.
11. januar 2017 kl. 18:01
Jeg har haft begge og har solgt 820'eren igen. Jeg ville gerne skifte min 1000'er ud med en der var lidt mindre, men jeg endte med at sælge 800'eren igen. Ud over et hav af software fejl, som der åbenbart altid skal være på nye Garmin produkter, så fungerede touchskærmen langt bedre på 1000'eren.
11. januar 2017 kl. 19:31
VinterPendler skrev:
-------------------------------------------------------
> Ud over et hav af software fejl, som der
> åbenbart altid skal være på nye Garmin
> produkter, så fungerede touchskærmen langt bedre
> på 1000'eren.

Garmin laver fin hardware men deres softwarekvalitet stinker altså. Har selv kigget på Garmin Edge 1000 men er af princip lidt modstander af at kaste flere penge efter Garmin.

Der er dog ikke meget konkurrence til Garmin i det øvre segment som 1000'eren er.
11. januar 2017 kl. 21:27
Larz skrev:
-------------------------------------------------------
> VinterPendler skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ud over et hav af software fejl, som der
> > åbenbart altid skal være på nye Garmin
> > produkter, så fungerede touchskærmen langt
> bedre
> > på 1000'eren.
>
> Garmin laver fin hardware men deres
> softwarekvalitet stinker altså. Har selv kigget
> på Garmin Edge 1000 men er af princip lidt
> modstander af at kaste flere penge efter Garmin.
>
> Der er dog ikke meget konkurrence til Garmin i det
> øvre segment som 1000'eren er.

Nej det er der desværre ikke. Har også prøvet en Wahoo Elemnt og det er desværre ikke et bedre alternativ. De har også en del software bugs at slås med.
Jeg bruger primært min 1000'er til de daglige pendlerture på 2 x 25 km med speed og kadance målere tilsluttet. Til dette fungere den rigtigt godt og fuldstændigt uden problemer.
18. januar 2017 kl. 09:08
Til sammenligning af produkter kan du evt. bruge [www.dcrainmaker.com]
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind