Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...

Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
20. marts 2017 kl. 22:10
Jeg er Moses i dag. Og jeg kommer ned fra bjerget med stentavler af visdom. Hårdt optjent visdom, hvor min røv og håndled har holdt for. I forreste række, udsat for 4 års ubarmhjertig pendling på butyl slanger og 23 mm dæk... Durano Schwalbe bevares, tykke dæk forstås, men stadigvæk 23 mm. Og butyl slanger. Af den type der fordærver rene mennesker, som Adam og i særdeleshed Eva.
Jeg havde egentligt godt læst om andre "frelste", der anbefalede det der latex og 25mm slanger. Religiøse tosser - Indre mission! tænkte jeg. Men jeg er blevet klogere.

Jeg gik i mørket - nu har jeg set lyset.

I was lost, and now Im found!

Og fra den guddommelige visdoms lys skinner der latexslanger og 25mm dæk, sammen med harpespillende engle og skyer og bjerge og lækker asfalt, og alt sammen noget som min røv og mine håndled mærker og sætter pris på, som balsam i håret, og som en 47'er til jul. Som amen i kirken. Og tak for det. Amen.

Kære medcyklister. Jeg melder mig i koret. Prædiker latex. Prædiker 25mm. Halleluja!
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 00:30
Du er vel også kommet af med Duranoerne, går jeg ud fra, siden du siger du har fået mere komfort. (i hvert fald hvis det er Durano Plusser du har haft på - de er hårde som sten). Hvilke dæk har du sat på i stedet for?
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 08:03
tolindby skrev:
-------------------------------------------------------
> Du er vel også kommet af med Duranoerne, går jeg
> ud fra, siden du siger du har fået mere komfort.
> (i hvert fald hvis det er Durano Plusser du har
> haft på - de er hårde som sten). Hvilke dæk har
> du sat på i stedet for?

Vigtig pointe. Man kan ikke ændre på 3 parametre (dæk, dækstørrelse og slanger),og så tilskrive de 2 af dem æren for resultatet. Durano Plus er meget hårde at køre på, også i 25 mm version og også med latexslanger.
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 08:29
@tolindby og @gask

Du har ret. man kan ikke ændre på 3 parametre og så kun tilskrive to af dem. Der har du ret. Men hvem siger, at jeg har ændret på tre parametre? I call fake newsBlinker

Jeg kører stadig durano schwalbe plus, da jeg forsager punkteringer, som frelste forsager djævlen. Bevæbnet med disse dæk, har jeg været fri for punkteringer i de 4 år jeg har pendlet (50 km hver vej og i alt slags vejr!!!). Dog har jeg oplevet et dæk, der gik op i siden, men den kunne jeg køre hjem på, uden de store problemer. Og ja. Jeg er klar over, at duranoerne er langsomme, og man smider 1-2 km/t, når man vælger dem frem for andre race dæk, men inden jeg begynder at fartoptimere cyklen, så skal jeg fartoptimere kroppen.

Summa sumarum. Er gået fra 23 mm durano schwalbe plus til ditto 25 mm og fra butyl slanger til latex slanger. Så kan det godt være, at duranoen er hård at køre på, men der er stadig mærkbar forskel mellem, de forskellige setups jeg har kørt medBlinker
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 08:35
Så prøv at sætte continitel 4 sesion på med latex og du møder også jomfruerne.
Og det hele betales måske af en årlig punktering.
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 09:24
Søren55 skrev:
-------------------------------------------------------
> Så prøv at sætte continitel 4 sesion på med
> latex og du møder også jomfruerne.
> Og det hele betales måske af en årlig
> punktering.


Næh nej!
Continental GP4000SII... SÅ taler vi køreoplevelse.
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 10:05
AKL1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Søren55 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Så prøv at sætte continitel 4 sesion på med
> > latex og du møder også jomfruerne.
> > Og det hele betales måske af en årlig
> > punktering.
>
>
> Næh nej!
> Continental GP4000SII... SÅ taler vi
> køreoplevelse.

Enig, men de punkterer trods alt en gang imellem.

Det bedste jeg har prøvet er Schwalbe Pro One Tubeless. I 23mm er de mere komfortable end 25mm GP4000 med latexslanger og de punkterer nærmest aldrig (eller det vil sige at den flydende latex lapper hullerne).

Så har man fælge der er klar til tubeless så er det bare at se lyset og høre englene synge. Amen.
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 10:26
Holmertz skrev:
-------------------------------------------------------
> AKL1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Søren55 skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Så prøv at sætte continitel 4 sesion på
> med
> > > latex og du møder også jomfruerne.
> > > Og det hele betales måske af en årlig
> > > punktering.
> >
> >
> > Næh nej!
> > Continental GP4000SII... SÅ taler vi
> > køreoplevelse.
>
> Enig, men de punkterer trods alt en gang imellem.
>
>
> Det bedste jeg har prøvet er Schwalbe Pro One
> Tubeless. I 23mm er de mere komfortable end 25mm
> GP4000 med latexslanger og de punkterer nærmest
> aldrig (eller det vil sige at den flydende latex
> lapper hullerne).
>
> Så har man fælge der er klar til tubeless så er
> det bare at se lyset og høre englene synge. Amen.

@holmertz
tubeless. men er det ikke en helt anden religion. altså der hvor der er 40 jomfruer, eller måske endda et nirvana?
Jeg har set mange videoer med tubeless. og været ganske imponeret. og jeg er draget af det, som Harald Blåtand efter at have set Poppo med jernbyrden. det dumme spørgsmål herfra er: kan man selv sætte dem på eller vil du anbefale en prof til at gøre det? hvad koster det i givet fald? er der ingen ulemper ved tubeless?
alt det bedste
Cas
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 10:36
Prisen for adgang til det forjættede land er at de er mere besværlige at montere. Det kræver næsten altid en kompressor eller en pumpe med trykkammer der kan levere et skud som får dækket til at "sætte sig". Men med lidt øvelse går det ret smertefrit - tager dog 10-15 minutter per dæk, da der også skal fyldes flydende latex på osv.

Har lige sat et par 35mm Schwalbe G-one på et sæt overskydende MTB hjul og sat dem på min pendlercykel. Den kørte før på 28mm Durano Plus. Forskellen er som at gå fra at bruge en saddel af træ og glasskår til at sidde på en pude af luft. Og så ruller de helt magisk på både asfalt og grus. Halleluja!
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 10:07
Enig, i Gp4000ii er gode. Men de er bestemt ikke regnvejrsdæk.
Når du kører med GP4000, så gælder det altså om at have friske slanger med.
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 19:24
De kloge siger michelin's nye power serie - løber også fra specialized's velanskrevne bomuldsdæk.


Jeg siger Compass Extralight - hyper let, 30tpi med uhyggelig smidig karkasse og Pannaracers mest avancerede compounds.

[www.compasscycle.com]

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

@Merlin Works CR / Chorus Revolution / Reynolds FortySix & SixtySix.
@Titanworks custom gravel / SRAMpagnolo XTR 50-34t/11-36t HY/RD/ DT180 & DT460db / Compass Bon John pass Extralight 35mm tubeless.
@Koga-Miyata Full Pro 1988 LTD(31/200) / Athena 1988 / 27mm Pavë tubs
@Cannondale Flash Alu / XTR / Black-Flag Pro
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 09:43
det må være næste gang. Tak for tippet
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
21. marts 2017 kl. 19:18
casual skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg er Moses i dag. Og jeg kommer ned fra bjerget
> med stentavler af visdom. Hårdt optjent visdom,
> hvor min røv og håndled har holdt for. I
> forreste række, udsat for 4 års ubarmhjertig
> pendling på butyl slanger og 23 mm dæk... Durano
> Schwalbe bevares, tykke dæk forstås, men
> stadigvæk 23 mm. Og butyl slanger. Af den type
> der fordærver rene mennesker, som Adam og i
> særdeleshed Eva.
> Jeg havde egentligt godt læst om andre "frelste",
> der anbefalede det der latex og 25mm slanger.
> Religiøse tosser - Indre mission! tænkte jeg.
> Men jeg er blevet klogere.
>
> Jeg gik i mørket - nu har jeg set lyset.
>
> I was lost, and now Im found!
>
> Og fra den guddommelige visdoms lys skinner der
> latexslanger og 25mm dæk, sammen med
> harpespillende engle og skyer og bjerge og lækker
> asfalt, og alt sammen noget som min røv og mine
> håndled mærker og sætter pris på, som balsam i
> håret, og som en 47'er til jul. Som amen i
> kirken. Og tak for det. Amen.
>
> Kære medcyklister. Jeg melder mig i koret.
> Prædiker latex. Prædiker 25mm. Halleluja!


Og os der i +10 år har kørt 25-27mm er allerede videre på 35mm - 293g tubeless Compass bon john pass extealight. Hvad angår rullemodstand er jeg sikker på at end ikke det svedigste 25-28mm kommer i nærheden..

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

@Merlin Works CR / Chorus Revolution / Reynolds FortySix & SixtySix.
@Titanworks custom gravel / SRAMpagnolo XTR 50-34t/11-36t HY/RD/ DT180 & DT460db / Compass Bon John pass Extralight 35mm tubeless.
@Koga-Miyata Full Pro 1988 LTD(31/200) / Athena 1988 / 27mm Pavë tubs
@Cannondale Flash Alu / XTR / Black-Flag Pro
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
22. marts 2017 kl. 09:15
Har kig på dem ift. til et CX/gravel projekt jeg regner med at lave til sommer. Hvordan er de ift. punkteringer på grusveje?
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
22. marts 2017 kl. 19:23
Holmertz skrev:
-------------------------------------------------------
> Har kig på dem ift. til et CX/gravel projekt jeg
> regner med at lave til sommer. Hvordan er de ift.
> punkteringer på grusveje?


De klarer sig fakstisk rigtig pænt - karkassen er dog tynd og skrøbelig hvis du køre på flinetstens spor eller klipper kan jeg forstile mig at jeg ville blive småbekymret pga prisen. Almindelige grusveje og stort set havd du kan byder dem herhjemme - intet problem.

Prisen er dog spå høj at det kan være ærgeligt med en flænset sidevæg - køb evt Gravelkings eller non-extralight hvs du er bange for flænger i karkasse.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

@Merlin Works CR / Chorus Revolution / Reynolds FortySix & SixtySix.
@Titanworks custom gravel / SRAMpagnolo XTR 50-34t/11-36t HY/RD/ DT180 & DT460db / Compass Bon John pass Extralight 35mm tubeless.
@Koga-Miyata Full Pro 1988 LTD(31/200) / Athena 1988 / 27mm Pavë tubs
@Cannondale Flash Alu / XTR / Black-Flag Pro
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
22. marts 2017 kl. 20:48
reippuert skrev:
-------------------------------------------------------
> ...køb evt Gravelkings eller non-extralight...

Her er GK til en ok pris...
[www.planetx.co.uk]
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
22. marts 2017 kl. 21:48
Alpha skrev:
-------------------------------------------------------
> Her er GK til en ok pris...

...eller det er måske bedre i DE med lavere forsendelse o.s.v.Smiler.
[www.bike24.de]
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
24. marts 2017 kl. 08:47
Alpha skrev:
-------------------------------------------------------
> reippuert skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...køb evt Gravelkings eller
> non-extralight...
>
> Her er GK til en ok pris...
> [www.planetx.co.uk]

Tror det er 2015-16 modeller, gå efter 16-17.

Der er bedre tubeless understøttelse og flere størrelser. Kæbte mine 40mm SKhos Merlin imuk med fri fragt

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

@Merlin Works CR / Chorus Revolution / Reynolds FortySix & SixtySix.
@Titanworks custom gravel / SRAMpagnolo XTR 50-34t/11-36t HY/RD/ DT180 & DT460db / Compass Bon John pass Extralight 35mm tubeless.
@Koga-Miyata Full Pro 1988 LTD(31/200) / Athena 1988 / 27mm Pavë tubs
@Cannondale Flash Alu / XTR / Black-Flag Pro
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
24. marts 2017 kl. 10:29
reippuert skrev:
-------------------------------------------------------
> Tror det er 2015-16 modeller, gå efter 16-17.

Det tvivler jeg på. Hvordan ser man forskel på dem? Både bike24 og Planetx har fået nye forsyninger indenfor den sidste måned.
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
22. marts 2017 kl. 10:15
> Og os der i +10 år har kørt 25-27mm er allerede
> videre på 35mm - 293g tubeless Compass bon john
> pass extealight. Hvad angår rullemodstand er jeg
> sikker på at end ikke det svedigste 25-28mm
> kommer i nærheden..

@reippuert 35mm!!! seriøst? Kan de være på en normal racercykel, og hvordan med tempoet?
"Fortæl fortæl, sagde musene til grandtræet, for de synes den fortalte så net", mao jeg er nysgerrig!!!
Re: Stentavlerne sagde latex og 25 mm ...
22. marts 2017 kl. 19:19
casual skrev:
-------------------------------------------------------
> > Og os der i +10 år har kørt 25-27mm er
> allerede
> > videre på 35mm - 293g tubeless Compass bon
> john
> > pass extealight. Hvad angår rullemodstand er
> jeg
> > sikker på at end ikke det svedigste 25-28mm
> > kommer i nærheden..
>
> @reippuert 35mm!!! seriøst? Kan de være på en
> normal racercykel

nope - har fået bygge en custom Ti ramme med skivebremser med plads til 45mm, udpræget endurance/gravel geometri - den er større, tungere, jeg sidder højere (så højt at jeg kan sidde i buknigen hele dagen), stivere (for at opføre sig pænt med 10kg til bikepacking).

> og hvordan med tempoet?

Kan ikke sammnelignes helt med min 1110g Merlin Ti ramme med Reynolds 46/66 tubs, Chorus revolution på under 7kg - hjulene på den er meget hurtigere og lettere, cyklen er ligeledes meget lettere og jeg sidder meget lavere og mere aro. Gearingen er også en helt anden 10speed 50/34-11/36 vs 11speed 50/34-11/29

bassret på rulle modstand løber compass'ene i circler med de 25mm Competition ringe og 24-27mm Pave ringe jeg har brugt siden 2013 - selv med en fed butyl slange i.

> "Fortæl fortæl, sagde musene til grandtræet,
> for de synes den fortalte så net", mao jeg er
> nysgerrig!!!

Wide er det ny sort Smiler - Jeg har også haft hjulene monteret med meget lækre Veloflex 25mm bomulds clinchers med latex slanger. Tubeless er Compassene meget lettere, bremser 10 gange bedre, ruller lettere selv med en fed butyl slange i, punkterer stort set ikke, slidtage er ligeledes mange gange mer eholdbarm comforten er ubeskrivelig
- og i en roll down down test på mine DT460db fælge på DT180 nav stopper veloflexerne med latex slanger længe før Compassene - unaset om de er sat op med en butul slange eller tubeless.

Men du skal nok op en generøs endurance/cross geometri og skivebremser for at få plads.

Compass hae også smallere dæk der ikke er til tubless og non-Extralight med alm 120tpi karkasse på programmet. Vil tro at non-extraligt'ene er 99% identiske med Pannaraces Gravelking's (slick, non-SK version) men har endnu ikke haft et par non-extralights i mellem hænderne - prisen på non-extraligt er halv pebret, extralight er seriøst pebret - men der er bestemt ikke tale om race-day-only dæk. Jeg har i sommer kørt Italien nord-syd på dem (har tidligere kørt pyreneærne og zigzagget dolumitterne på lukkede ringe).

I vinter har jeg dog haft et par Pannaracer 40mm SK'ere på - pga grip og endnu mere vide i skoven.

Rejser ti Isla la Plama i morgen og SK'erne er stadig fordi jeg har planer om at køre op i vulkanerne af små ikke asfalt stier - Extralightene er dog også med til landevej og Roque de los Muchachos (0-2423m).

[www.climbbybike.com]

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

@Merlin Works CR / Chorus Revolution / Reynolds FortySix & SixtySix.
@Titanworks custom gravel / SRAMpagnolo XTR 50-34t/11-36t HY/RD/ DT180 & DT460db / Compass Bon John pass Extralight 35mm tubeless.
@Koga-Miyata Full Pro 1988 LTD(31/200) / Athena 1988 / 27mm Pavë tubs
@Cannondale Flash Alu / XTR / Black-Flag Pro
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind