Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Sammenklæbet latex og dæk

Sammenklæbet latex og dæk
18. april 2017 kl. 22:44
Da jeg skulle have dæk og slange over på et nyt hjul, havde jeg mine problemer. Det var ret svært at få dækket vredet af, og årsagen viste sig at være, at slange (vittoria latex) og dæk (schwalbe one) nærmest var groet sammen.

Nu har de heller ikke været skilt ad i ca. 2 år (ingen punkteringer!), men er det normalt?
ERL
19. april 2017 kl. 06:50
Ups, ved ikke, om det er normalt, men vil godt høre hvad du gør. Jeg har selv aldrig oplevet det. Måske fordi jeg pudrer latex slangen med talkum, når jeg monterer den, og jævnligt ser efter, om der er brug for mere.
19. april 2017 kl. 10:54
Jeg fik med stort besvær adskilt de to, men den normale afmontering af dækket uden at bruge dækjern kom slet ikke på tale. Slangen hang også delvist fast i fælgbåndet ...

Oprindeligt var slangerne godt talkumpudrede, men det er selvfølgelig forsvundet med tiden.

Jeg tænker selv, at ekstrem varme (sommer, Italien, sol) kunne være årsagen?

Fremover vil jeg nok bruge din procedure, @ERL ...
19. april 2017 kl. 22:51
Ups, lader til at man skal have pudder-dåsen frem til sine latex slanger. Er dette et almindeligt problem - synes ikke jeg har hørt om det før.
20. april 2017 kl. 15:23
Jeg har også oplevet at latexslanger har en tendens til at klæbe på dækket. Derfor giver jeg dem et ordentlig skud talkum inden montering.

Med venlig hilsen
Peder G
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind