Velkommen! Log ind Nyeste indlæg Opret en ny profil Regler

Avanceret

Re: Tubeless startup

Tubeless startup
20. april 2017 kl. 08:26
Fuck Asier!

Skulle til det igen forleden. I min iver for at pumpe dæk kom jeg til at knække en ventil = ny slange. Ved den lejlighed satte jeg også nyt schwalbe durano plus 25 mm dæk på. Altså efter at have klemt 1 latexslange og 1 tilsvarende buthyl ihjel, da duranoerne er nogle genstridige sataner. Og det er det samme problem for mig hver gang jeg skal rode med mine duranoer. de er umulige at få sat på uden et par "civilian cassualties" aka klemte slanger.

Der var derfor ikke langt til computeren, hvor velmenende mennesker på youtube fortæller om, hvor let og genialt (to meget tillokkende ting) tubeless i virkeligheden er. Derfor:

Jeg leder efter dæk med høj holdbarhed (pendler hver dag 32 hver vej i alt vejr) - nogen forslag?

Jeg kører pt med Campagnolo Scirocco fælge, og skal bruge et par tilsvarende til tubeless projektet - hvad skal jeg vælge? og kan jeg evt bruge (Sci)Roccoerne?

Dækket skal passe på en Bianchi Impulso. 25mm ingen problemer. 28mm tror jeg også går, men ikke større end det.

Alt det bedste
Cas

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 20/04-17 kl. 08:33 af casual. (se ændringerne)
20. april 2017 kl. 10:05
I den størrelse vil jeg bare gå efter Schwalbe Pro One. Har kørt med mine i et års tid (ca. 3000 km). Er punkteret to gange. Første gang var et 1 cm. langt snit i sidevæggen der ville have ødelagt ethvert dæk. Anden gang var med 10 km. til mål i Grejsdalsløbet (og med krampe i begge ben) og der lukkede hullet sig selv da dækket nåede ned omkring 3-4 bar og jeg kunne køre i mål uden overhovedet at stoppe. Dagen efter pumpede jeg dækket op igen uden problemer og har kørt med det siden.

Angående fælge så ville jeg ikke turde køre tubeless på landevej med en fælg der ikke var beregnet til det (pga. det høje tryk i dækket). Kender ikke det hjulsæt du har, men f.eks. Fulcrums Racings hjulsæt kan så vidt jeg fås som tubeless ready i alle modeller, så det er muligt dit også er det.
20. april 2017 kl. 19:10
Jeg kører også med Shwalbes Pro One tubeless, og har virkelig gode erfaringer med det dæk. èt er, at det ikke er en kamp at få på som så mange andre tubeless dæk kan være. de kan være værre end Durano plus, men Pro One er nemt. Det er i hvert fald det jeg har oplevet. jeg kører med et Ultegra 6800 hjulsæt som er designet med tubeless i mente.
jeg kører med 28mm. hvis du har plads til 28, så tag 28ere på. det er virkelig lækkert.
21. april 2017 kl. 14:12
@holmertz tak for svaret. Fulcrum er noteret.

@linddal88 28'eren er skrevet bag øret. Tak for svaret.
21. april 2017 kl. 16:57
Fulcrum tager efter min mening en solid merpris for deres 'Tubeless ready' varianter. DT Swiss hjulsæt er f.eks alle født 'Ready' ...
21. april 2017 kl. 22:25
casual skrev:
-------------------------------------------------------
> .... Asier!

Smager godt på leverpostejmad.

> Jeg leder efter dæk med høj holdbarhed (pendler
> hver dag 32 hver vej i alt vejr) - nogen forslag?

[road.cc]
Beklager, kun registrerede brugere må skrive i dette forum.

Klik her for at logge ind