Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Efter snart et helt år med masser af rygter og historier omkring Formel 1-køreren Fernando Alonsos cykelholdsprojekt, så har hans manager nu ansøgt UCI om en World Tour-licens for næste sæson. Men ryttere kigger de stadig langt efter.
Annonce
Under sidste års Vuelta a Espana kom det frem, at den spanske racerkører Fernando Alonso ville starte et cykelhold. Dengang gik rygterne, at Alonso og hans team ville overtage Euskaltels ledige licens.
Det blev ikke til noget, og siden har der været utallige historier om mulige ryttere, og andre hold de muligvis kunne overtage. Hovedpersonerne selv har dog været ganske stille om sagen, men nu har Alonsos manager Luis García Abad åbnet lidt op for posen.
I et interview med biciciclismo.com siger han, at han har ansøgt UCI om en World Tour-licens, men om ønsket bliver opfyldt, er helt og aldeles op til cykelunionen.
Hvem skal køre?
”Jeg må officielt ikke kontakte nogle ryttere før første oktober,” svarer Abad på det uundgåelige spørgsmål om, hvilke ryttere der kunne være interessante for holdet.
Om holdet får tildelt World Tour-licens, eller må nøjes med at starte som Pro-Kontinentalhold afhænger af, hvor mange point deres ryttere tager med fra denne sæson. For at opfylde UCIs World Tour-krav skal de altså have fat i dyre og eftertragtede ryttere med mange point.
Det bliver selvfølgelig forholdsvis vanskeligt, når UCIs regler tilskriver at de først må kontakte ryttere efter første oktober, hvor de fleste store ryttere for længst har skrevet kontrakt for næste år.
Nogle vil kalde det en ”klassisk UCI” at stille selvmodsigende krav op for folk der frivilligt vil investere deres penge i cykelsporten, men Abad tager det hele oppefra og ned og koncentrerer sig bare om at overholde reglerne, og han beskriver situationen med en fornem motorsportsmetafor.
”En formel 1-bil har fire hjul. Ingen hold kører med seks hjul, for det er ulovligt. Reglerne er perfekte, for der er ikke andre,” siger han.
Hvad der så sker bag kulisserne, det kan man more sig med at gætte på de næste fem uger.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce