Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: 1. etape af Giro d’Italia
03. maj 2018 17:29 af Emil AxelgaardFoto: Sirotti

Der bliver skrevet historie denne fredag, når en grand tour for første gang indledes uden for Europas grænser. Det sker med en yderst spektakulær og ganske kuperet og teknisk enkeltstart i Jerusalems smalle gader allerede på første dag vil give klassementsrytterne mulighed for at vinde de første sekunder, og dermed er der lagt op til forrygende indledning, hvor politiske og sikkerhedsmæssige kontroverser for en stund vil glide i baggrunden, mens der kæmpes om at blive den første rytter til nogensinde at bære en grand tour-førertrøje uden for europæisk territorium.

SÆT DIT MANAGERHOLD TIL GIROEN

Ruten

Mens Tour de France varierer mellem en enkeltstart og en linjeløbsetape, og Vuelta a Espana stort set altid lægger ud med en holdtidskørsel (dog ikke i år), har man langt større opfindsomhed i RCS Sport, der står for Giro d’Italia. Ganske vist synes holdtidskørsler at være den foretrukne indledning, men enkeltstarter og flade etaper har også været brugt i de senere år. Tempospecialisterne fik senest chancen i 2016, da Tom Dumoulin tog en populær hollandsk hjemmebanesejr i Apeldoorn, og efter bare et års venten vil det igen være de kraftfulde maskiner, der skal slås om løbets første førertrøje. Det sker, når der i 2018 skrives historie med den første ikke-europæiske start på en grand tour. Beslutningen om at starte i Jerusalem er politisk og sikkerhedsmæssig kontroversiel, men de mange kontroverser vil for en stund træde i baggrunden, når årets Giro-felt allerede på førstedagen skal slås om de første små tidsgevinster på en meget teknisk og alt andet en flad enkeltstart i Jerusalems gader.

 

I alt skal der tilbagelægges 9,7 km på åbningsetapen, der har både start og mål i hjertet af Vestjerusalem. Fra start slår man en lille sløjfe mod syd via en lille bakke, inden man vender rundt for at køre tilbage mod nord via en nedkørsel. Herefter venter en 1300 m lang bakke, der fører mod vest, inden en nedkørsel og et kortere fladt stykke ad en bugtende vej fører frem til det vestligste punkt, hvor mellemtiden tages efter 5,1 km.

 

Efter tidstjekket vender man rundt, og i en ganske teknisk fase slår man en lille sløjfe mod syd på et let stigende stykke, inden man rammer en lige vej, der fører tilbage mod øst, sydøst og til slut nordøst, stadig via en let stigende vej. Med 3 km igen venter en lille nedkørsel, inden en lille 1 km lang bakke stiger med 3,4%. Herfra falder det let ned mod den afsluttende 300 m lange rampe, der stiger med 4,6% i snit og når et maksimum på 9% over de sidste 100 m. Der er et sidste sving med 750 m igen, inden man når den 6,5 km brede opløbsstrækning.

 

Etapen har i alt 155 højdemeter.

 

Jerusalem har aldrig tidligere været vært for et stort cykelløb.

 

 

 

 

 

Vejret

I tiden op til Giro-starten har det helt store tema været den voldsomme hede, der har mødt rytterne på israelsk territorium. Der ventes lidt køligere forhold i weekenden, men starten vil blive hård med kun enkelte skyer og en temperatur på 32 grader. Der vil blot være en svag til let vind fra vest, hvilket primært giver modvind på første halvdel af etapen og medvind på anden halvdel

 

Favoritterne

Det er bestemt ikke usædvanligt for en grand tour at blive indledt med en kort enkeltstart på knap 10 km, men denne er dog ganske speciel. Den tekniske karakter kan ingenlunde komme bag på nogen, da det er velkendt karakteristikum for sådanne flade indledende etaper, men det er ganske usædvanligt, at en grand tour indledes med en tidskørsel, der er så kuperet. Vi har set det mange gange tidligere på prologer i andre løb, særligt i Romandiet, Schweiz Rundt og Criterium du Dauphiné, men i grand tour-sammenhæng er det usædvanligt. Faktisk skal vi vel tilbage til Tour-starten i Monaco i 2009 for at finde en lignende udfordrende indledende enkeltstart.

 

Det betyder også, at det er en etape, der er ganske svær at læse, og at den vil kunne bruges til at skabe ganske betydelige forskelle. Når regnskabet gøres op om tre uger i Rom, vil de tabte og vundne sekunder i Jerusalem næppe spille den helt store rolle, men især ud fra et mentalt synspunkt er det afgørende ikke at komme skidt fra start. Tom Dumoulin og Chris Froome kan meget vel vinde helt op til et minut på nogle af deres rivaler fredag, og en skidt start vil sidde i baghovedet i de kommende dage.

 

Ganske vist er der ingenlunde tale om voldsomt svært terræn, men ruten for den indledende enkeltstart byder stort set ikke på én meter flad vej. Tværtimod går det op eller ned hele vejen på en strækning, der tillige er ganske teknisk. Den byder derfor på et utal af rytmeskift og meget lidt plads til, at motorerne kan finde ind i en rytme. Det ændrer dog ikke på, at det alligevel er specialisterne, der skal slås om sejren og den første førertrøje, men skal man trække den lyserøde trøje over hovedet i Jerusalem skal man også besidde gode tekniske evner samt en vis accelerationsstyrke. Samtidig betyder den kuperede natur, at vi formentlig vil se klassementsrytterne relativt langt fremme.

 

Feltet byder på en ganske pæn samling af specialister, men Rohan Dennis og Tom Dumoulin skiller sig ud som de to helt oplagte favoritter. Begge er de ganske gode på kuperede enkeltstarter, og begge har de vundet tidskørsler over denne distance. Ingen af dem har ganske vist forberedt sig specifikt på denne etape, der er et delmål på vej mod et fint klassement, men begge har de givet udtryk for, at de vil gøre alt for at erobre den første maglia rosa.

 

Vejret kan ofte ødelægge en enkeltstart, men det vil formentlig ikke spille den helt store rolle fredag, hvor alle kan ventes at have nogenlunde ens vilkår. Dennis starter ellers ganske tidligt, allerede kl. 13.31 dansk tid, mens Dumoulin som forsvarende mester ruller ned ad rampen kl. 15.45. Vi formoder dog, at det ikke vil gøre en forskel.

 

Efter nogen overvejelse og med del tøven peger vi på Rohan Dennis som vores favorit. I den senere år har australieren været i en klasse for sig på korte enkeltstarter, hvor han siden sejren på 1. etape i Touren i 2015 har været næsten umulig at slå. Det er vel kun på enkeltstarten i Tour of Britain i 2016, at han siden er blevet besejret på denne type enkeltstart - lige indtil hans stime for nylig blev brudt med en lidt skuffende tredjeplads på prologen i Romandiet Rundt.

 

Netop præstationen i Romandiet viser, at det er på tekniske, mere eksplosive ruter, at Dennis er mest sårbar. Havde der været tale om 10 km powerenkeltstart på flad vej, ville Dennis have været kolossal favorit, men på denne rute er det hele langt mere jævnbyrdigt. Da han blev slået i England for to år siden, var det ligeledes på en halvkuperet rute med mange tekniske udfordringer.

 

Alligevel må Dennis være manden, der skal slås. Australieren er nemlig ganske eksplosiv og særdeles god på korte bakker, hvilket han har vist i utallige sammenhænge i puncheurfinaler. Derfor passer dette terræn ham ikke dårligt, og han er teknisk ganske glimrende. På de fladere strækninger han normalt i en klasse for sig, og den kombination gør, at han burde kunne fortsætte successtimen ved at sejre i Jerusalem. Vi tror, at Dennis efter en tæt duel vil iføre sig den lyserøde trøje.

 

Skal Tom Dumoulin slå Dennis på en kort enkeltstart, skal det imidlertid være på en rute som denne. Hollænderen er ikke superspecialist på korte enkeltstarter, men har dog tidligere vundet blandt andet den indledende etape i dette løb samt flere prologer i sin karriere. I de senere år har det måske knebet en anelse, men i Abu Dhabi i år viste han, at han bestemt ikke skal undervurderes på kortere ruter. Her havde han nemlig på en flad powerenkeltstart bedre mellemtid end Dennis, men desværre betød en efterfølgende punktering til Dumoulin, at vi aldrig fik afsluttet duellen på fair vis.

 

Hvor han måske havde foretrukket en længere distance, passer enkeltstartens karakter til gengæld Dumoulin perfekt. Han har aldrig lagt skjul på, at han foretrækker tekniske, kuperede enkeltstarter md mange rytmeskift. Det er præcis det, der venter i Jerusalem, og skulle han designe en 10 km lang enkeltstart, ville han formentlig være kommet op med noget i denne retning. Dumoulin er normalt et niveau under Dennis på denne type etaper, men netop på denne rute har han sit livs chance for at vinde.

 

Lige siden det blev offentliggjort, at løbet ville starte med en enkeltstart i Jerusalem, har etapen været et stort mål for Victor Campenaerts. Europamesteren har lagt hele sin sæson til rette på at toppe på fredag, og alt tyder på, at han er på rette vej. I hvert fald kørte en ganske fin prolog i Romandiet, hvor ruten var alt for teknisk og eksplosiv til at passe ham optimalt, og senere spillede han en nøglerolle i forbindelse med Thomas De Gendts etapesejr. Der er derfor ikke megen tvivl om, at Campenaerts er perfekt forberedt.

 

I de senere år har Campenaerts udviklet sig til en af verdens allerbedste temporyttere, hvilket han senest dokumenterede i Algarve, hvor kun en formstærk Geraint Thomas slog ham, samt i sidste års Tour of Britain. Desværre er hans speciale længere enkeltstarter, og denne etape er utvivlsomt både for kort og teknisk til at passe ham optimalt. Til gengæld passer den kuperede natur ham glimrende, hvilket han dokumenterede med sejren i Ruta del Sol sidste år. Den etape var også kun 12 km lang, og det vidner om, at Campenaerts sagtens kan begå sig over kortere distancer. Det bliver svært at true de to favoritter, men Campenaerts har en chance.

 

Jos Van Emden er en af verdens suverænt bedste på korte enkeltstarter. Det har han dokumenteret med en sejr i Eneco Tour samt ikke mindst med de mange andenpladser bag Rohan Dennis, bl.a. i de seneste to års udgave af Tirreno-Adriatico. Hans speciale er imidlertid hans kolossale power, og det er derfor på flade enkeltstarter, at han for alvor excellerer. Tekniske enkeltstarter passer ham ikke dårligt - det viste han sidste år i BinckBank Tour, hvor kun en fejl i sidste sving kostede ham etapesejren - men problemet er den kuperede natur. Selvom han ikke klatrer dårligt på småbakker, er Van Emden langt tungere end de tre ovennævnte ryttere. Det betyder, at han har et handicap, der kan gøre det svært at vinde på denne rute. Det ændrer dog ikke på, at Van Emden er absolut specialist på denne type enkeltstarter og naturligvis en af favoritterne.

 

Vasil Kiryienka har siden 2012 været blandt verdens allerbedste temporyttere, men mens han har brilleret over længere distancer, har det knebet betydeligt mere på de korte etaper. I de seneste to år har han dog forbedret sig ganske betydeligt, hvilket han i 2016 viste med en 3. plads i Tour of Britain, en 7. plads på prologen i Romandiet og ikke mindst hans fremragende 3. plads på 1. etape i Touren. Også i år har han kørt fornuftige enkeltstarter, bl.a. med en 3. plads i Baskerlandet, og han burde være i absolut topform til dette løb. Den kuperede natur er slet ikke dårlig for Kiryienka, der som bekendt er en glimrende klatrer, men den tekniske natur kan være et problem. Hviderusseren er nemlig lidt af en dieselmotor, og de mange rytmeskift kan blive lidt for meget af det gode til, at han kan vinde. Sidste års Tour-enkeltstart viser dog, at vi kan vente, at alle Sky-rytterne kommer flyvende ind til løbet, og det vil Kiryienka formentlig også gøre.

 

Netop derfor er der også grund til at fremhæve Chris Froome. Briten er bestemt ikke specialist på korte enkeltstarter, men skulle han designe en indledende tidskørsel, er dette slet ikke noget dårligt bud for løbets store favorit. Den er nemlig tilstrækkeligt kuperet til, at Froome vil kunne drage fordel af sine klatreevner og gode punch på bakker, ligesom distancen er tilstrækkelig til, at det ikke bliver alt for eksplosivt. Hans 6. plads mod de langt tungere specialister på 1. etape i Touren sidste år, viser, at han kører glimrende enkeltstarter over denne type distance, når han er i topform, og vi må formode, at han atter har timet formen så fint, at han nærmere sig 100%. Froome vinder næppe etapen, men han kan sagtens ende på podiet.

 

En af de allermest spændende ryttere er talentfulde Maximilan Schachmann. Den unge tysker var som U23-rytter en af de førende temporyttere og fik blandt andet sølv ved VM i 2016. Som professionel bekræftede han sidste år potentialet med 4. pladsen i Romandiet, der netop fandt sted på en kort, teknisk rute. Siden da har han imponeret med sine klatreevner, da han blev nr. 7 samlet i Algarve og især med sit fabelagtige Fleche Wallonne, hvor han var meget tæt på at snyde alle favoritter og endte som nr. 8 på Mur de Huy, selvom han blev hentet halvvejs oppe af stigningen. Formen er helt sikkert sublim, og al logik tilsiger, at en kuperet, teknisk rute er som skabt til Schachmann. Den unge tysker har allerede én gang været tæt på en sensation, og han er formentlig det bedste bud på en rytter, der kan skabe en denne fredag.

 

For nogle år siden ville Tony Martin have været storfavorit i enhver enkeltstart, men det er efterhånden længe siden. Faktisk har tyskeren siden sin VM-titel i 2016 - der endda kom efter en lang, lang tørke - kun vundet det tyske mesterskab, og han har længe været en pauver skygge af sit gamle jeg. 4. pladsen på 1. etape i Touren sidste år viser, at han stadig er en glimrende temporytter, men hans 6. plads i Algarve og 22. plads i Tirreno i år er blot det seneste vidnesbyrd om, at han slet ikke længere er blandt de allerbedste. Dertil kommer, at denne rute er alt, alt for teknisk og har alt for mange rytmeskift til den tyske dieselmotor, der også foretrækker længere enkeltstarter. Etapen er et stort mål, og det vil derfor være en overraskelse, hvis ikke Martin ender langt fremme, men en sejr vil være en lige så stor overraskelse.

 

De danske øjne vil alle være rettet mod Mads Pedersen, og det er bestemt ikke uden grund. Siden choksejren i Poitou-Charentes sidste år har danskeren udviklet sig lidt af en specialist - en evne, han senest dokumenterede med den frmeragende enkeltstart i Tirreno. Her blev han ganske vist i høj grad hjulpet af de ændrede vejrbetingelser, men det ændrer ikke på, at han slog flere specialister, der havde samme vilkår som ham. Samtidig var han ikke i topform ved det løb, men det må han formodes at være nu, hvor han har Giroen som et af de store mål. Han lugter en hvid trøje og vil være topmotiveret. Han har vist evner både over korte distancer og i kuperet terræn med småbakker som disse, og derfor burde ruten være skræddersyet til danskeren. Vi kan måske have en dansker i hvidt fredag eftermiddag, hvis Pedersen kan få ram på Schachmann, Cavagna, Mullen, Bouwman og Grossschartner.

 

Quick-Step har ud over Schachmann endnu en specialist i Remi Cavagna. Franskmanden har blandt andet i San Juan og Belgium Tour sidste år vist sine evner som temporytter, og selvom han i år har skuffet lidt på sine tidskørsler, er han blevet langt stærkere. Samtidig har han i Belgium Tour og i Tour of Guangxi vist ganske gode klatreevner, og derfor burde disse bakker slet ikke være så dårlige for franskmanden. Han havde formentlig været bedre stillet på en flad rute, men han burde kunne gøre det godt.

 

En spændende rytter er Tim Wellens. Belgieren er ingenlunde specialist, men skulle han designe en enkeltstart, ville han formentlig komme op med noget i denne retning. Han elsker korte bakker, hvor han kan bruge sit punch, ligesom han er ekspert på tekniske ruter. Han er absolut ikke den mest kraftfulde på flad vej, men alle hans karakteristika passer fint til denne rute, der ikke handler meget om power. Han siger selv, at han vil mangle lidt løbsrytme i den første uge, men med tanke på det fremragende forår han har haft, kan han sagtens ende med at overgå egne forventninger.

 

Ryan Mullen er et af de allerstørste rene tempotalenter, og også han har haft denne etape som et stort mål. Desværre er han nok blevet skuffet over den kuperede natur. I forvejen er etapen for kort til at passe ham optimalt, og han foretrækker samtidig færre rytmeskift og dermed bedre muligheder for at bruge sin store power. Derfor er denne rute alt andet end optimal for den halvtunge irer, og det bliver svært at vinde. Alligevel burde han naturligvis være med fremme.

 

Alex Dowsett er en anden tung specialist, der formentlig vil komme lidt til kort på denne kuperede rute. Den tekniske natur passer ham egentlig fint - det viste han blandt andet på prologen i Romandiet sidste år - men bakkerne bliver lidt for meget for briten, der bestemt ikke er nogen klatrer. Det så vi senest på prologen i Romandiet, hvor han var ganske langt efter. Samtidig har han kørt et hav af skuffende enkeltstarter på det seneste, og derfor er det formentlig kun en top 10-placering, han kan have som mål.

 

Som sagt regner vi med, at Sky-rytterne vil være flyvende, og det betyder, at man også skal holde et øje på Wout Poels og David De La Cruz. Ingen af dem har ganske vist vist topform på det seneste - Poels som følge af et brækket kraveben - men det vil ligne Sky dårligt, hvis ikke de er klar. Begge har de forbedret deres tempoevner kolossalt siden skiftet til det britiske hold, hvilket Poels viste med sejren på den kuperede enkeltstart i Paris-Nice og De La Cruz med sejren i Ruta del Sol. Derfor burde denne kuperede rute passe dem begge ganske glimrende.

 

En anden meget spændende joker er Alexandre Geniez. Franskmanden har forbedret sig kolossalt på korte enkeltstarter, hvilket et tidligere topresultat i Tirreno og ikke mindst hans sejre på prologer i Tour de l’Ain og Tour La Provence vidner om. Samtidig elsker han tekniske ruter med korte bakker, og derfor burde denne etape passe ham helt perfekt. Det kan godt være, at han har haft en tendens til at skuffe på enkeltstarter på WorldTouren, men fredag har han virkelig mulighederne for noget stort.

 

Efter et helt forrygende forår er Luis Leon Sanchez fyldt med selvtillid. Desværre har det blandt den lange række af succeser kun knebet ét sted: på enkeltstarterne. Både i Paris-Nice og Andalusien skuffede spanieren nemlig i kampen mod uret, og det er efterhånden længe siden, at han har kørt en god enkeltstart. Alligevel kan man ikke afskrive ham på en kuperet og teknisk rute, der på alle måder burde passe den spanske specialist.

 

Koen Bouwman har ikke lagt skjul på, at han har blikket stift rettet mod at erobre den hvide trøje, inden han fra lørdag bliver hjælperytter for George Bennett. Han har altid været en solid temporytter, dog uden at være decideret specialist, og en kuperet rute burde være perfekt for den klatrestærke LottoNL-rytter. Samtidig har han i år forbedret sig helt kolossalt, og havde det ikke været for et styrt, kunne han endda have vundet i Coppi e Bartali. Senest viste han fremragende form i Tour of the Alps, og han kunne derfor meget vel skulle slås med Scachmann, Cavagna, Grossschartner, Pedersen og Mullen om den hvide trøje.

 

Endelig vil vi pege på Thibaut Pinot. Franskmanden udviklede sig for et par år siden til decideret specialist og vandt blandt andet en enkeltstart i Criterium International på en kort, kuperet rute, der ikke er ulig denne. Siden da har han dog slet ikke været på samme niveau og har indrømmet at have negligeret tempoarbejdet lidt. Nu skulle han imidlertid atter have arbejdet målrettet på disciplinen, og det gør ham til lidt af en dark horse på denne etape. Sejren i Romandiet i 2016, hvor han slog Dumoulin, viser potentialet på kuperede ruter, men denne etape er dog nok alligevel lidt for kort og teknisk for den franske dieselmotor.

 

Andre ryttere med potentiale til at gøre det godt inkluderer Chad Haga, Victor De La Parte, Jose Goncalves, David De La Cruz, Alexey Lutsenko, George Bennett, Felix Grosssschartner, Matej Mohoric, Anthony Roux, Georg Preidler, Jarlinson Pantano og Diego Ulissi.


SÆT DIT MANAGERHOLD TIL GIROEN - PRÆMIER TIL DE 75 BEDSTE
 

Feltet.dks vinderbud: Rohan Dennis

Øvrige vinderkandidater: Tom Dumoulin, Victor Campenaerts

Outsidere: Jos Van Emden, Vasil Kiryienka, Chris Froome, Maximilian Schachmann, Tony Martin

Jokers: Mads Pedersen, Remi Cavagna, Tim Wellens, Ryan Mullen, Alex Dowsett, Wout Poels, Alexandre Geniez, David De La Cruz, Luis Leon Sanchez, Koen Bouwman, Thibaut Pinot

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Skoda-Tour de Luxembourg(2.HC) 30/05-03/06

Winston Salem Cycling Cla...(1.1) 28/05

Peace race(2.1) 29/05-03/06

Tour de Korea(2.1) 30/05-03/06

Peace race(2.1) 29/05-03/06

Skoda-Tour de Luxembourg(2.HC) 30/05-03/06

Tour de Korea(2.1) 30/05-03/06

Boucles de la Mayenne(2.1) 31/05-03/06

Szlakiem Walk Majora Hubala(2.1) 31/05-03/06

Grand Prix Priessnitz spa(2.NCUP) 31/05-03/06

Hammer Sportzone Limburg(2.1) 01/06-03/06

Carrefour Market Heistse ...(1.1) 02/06

La Classique des Alpes Ju...(1.1) 02/06

Critérium du Dauphiné(2.UWT) 03/06-10/06

Gran Premio Città di Lugano(1.HC ) 03/06

Independence Cycling Classic(1.1) 03/06

GP du canton d'Argovie(1.HC ) 07/06

Trofeo Karlsberg(2.NCUP) 07/06-10/06

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First-Drapac

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team LottoNL-Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »