Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere

Optakt: 1. etape af Tour de France
01. juli 2017 15:16 af Emil AxelgaardFoto: Sirotti

Efter et årti med et meget anstrengt forhold er der lagt op til den helt store genforening mellem et af sportens store nationer og verdens største cykelløb, når 2017-udgaven af Tour de France skydes i gang med et brag en enkeltstart i den tyske by, Düsseldorf. Mens klassementsrytterne allerede vil gå efter at skabe de første forskelle på løbets første etape, drømmer alle tyskere om, at den lokale helt Tony Martin vil ende dagen med den gule trøje efter en etape, der er som skræddersyet til den store tysker, men desværre truer regnvejr med at gøre den med spænding imødesete åbningsetape til lidt af et lotteri.

Ruten

Tidligere var Tour de France-arrangørerne klart de mest konservative blandt folkene bag de tre grand tours. Hvor der var en del variation i åbningsetapen for både Giroen og Vueltaen startede Touren under Jean-Marie Leblancs ledelse altid med en prolog. Det har i de senere år ændret sig mærkbart, og i dag fremstår ASO næsten som de mest innovative, hvad angår designet af åbningsetapen. Således har man i de senere år givet sprintere, puncheurs og enkelstartsspecialister mulighed for at gå efter den gule trøje, og på det seneste har det faktisk snarere været undtagelse, at det er sidstnævnte, der har haft chancen.

 

Derfor slikkede de sig også ekstra om munden, da det blev afsløret, at årets udgave af Touren vil blive indledt med en tidskørsel, når Touren forsøger at genskabe det nære forhold til Tyskland ved for første gang siden de værste dopingskandaler at besøge det store naboland, der ellers havde vendt ryggen til cykelsporten. Nu er der i den grad tale om en optøning af forholdet, og det har ikke blot har det givet anledning til, at man nu har to WorldTour-hold. Næste er Deutschland Tour tilbage på programmet, og i år indledes verdens største cykelløb med et brag af en enkeltstart i Düsseldorfs gader, hvor de første tidsforskelle i klassementet allerede vil blive skabt, og hvor Tony Martin drømmer om endelig at vinde en indledende tidskørsel i Touren - og så endda på hjemmebane.

 

I alt skal der tilbagelægges 14 km i Düsseldorf, en distance, der er længere, end man typisk ser for indledende enkeltstarter i grand tours. Starten går foran Messe Düsseldorf, hvorfra man ruller ned til bredden af Rhinen, som man følger de første 4 km, der er helt flade. Herefter venter dagens første lille bakke, når man skal over Oberkasseler Brücker, der fører rytterne over på vestsiden af floden, hvorfra man fortsætter mod syd og sydøst frem til Rheinkniebrücke, der udgør dagens anden lille bakke og fører tilbage til den ”rigtige” side af floden.

 

Det sydligste punkt nås efter 7 km, hvorfra man forsætter mod øst og dernæst mod nord i en mere teknisk fase, hvor der er flere skarpe sving umiddelbart efter hinanden. Mellemtiden tages, når der resterer knap 6 km, hvorefter man fortsætter igennem flere sving videre mod nord, indtil man igen når samme vej langs floden, som blev benyttet først på etapen. Den helt flade allé følges nu tilbage til Messe Düsseldorf, og derfor byder de sidste 4 km ikke på ét eneste sving. Den sidste bløde kurve kommer med 400 m til stegen på den 6 m brede opløbsstrækning.

 

Düsseldorf var sidst mål for et stort cykelløb i 2005, hvor man lagde asfalt til prologen i Deutschland Tour. Her vandt Vladimir Gusev foran Linus Gerdemann og Sebastian Lang.

SÆT DIT MANAGERHOLD TIL TOUR DE FRANCE

 

 

 

 

Vejret

I de seneste dage har et af de helt store samtaleemner vejret vejrudsigten. Desværre tyder meget på, at våde veje kan få en afgørende indflydelse på udfaldet af åbningsetapen, idet der er varslet regnvejr. Således ventes der i løbet af lørdagen at falde hele 8 mm nedbør, mens der er chance for en opklaring sidst på eftermiddagen og først på aftenen. Temperaturen vil være beskedne 19 grader, og der vil være en jævn til frisk vind fra vest, hvilket først giver sidemedvind, dernæst primært sidevind og til slut sidemodvind.

 

Favoritterne

Lige siden det blev annonceret, at årets Tour de France vil starte med en næsten helt flad enkeltstart i Düsseldorf, har Tony Martin haft et stort kryds i kalenderen. Ved designet havde tyskerne gode muligheder for at favorisere egne ryttere, og valget stod mellem at lægge ud med en sprinteretape, der naturligt ville have Marcel Kittel og André Greipel som to af topfavoritterne, og en enkeltstart, der ville gøre Martin til manden, der skal slås. I sidste ende blev det sidstnævnte, der vandt den interne tyske kamp om chancen for at erobre den eftertragtede trikot efter førstedagen, og dermed får han sin blot tredje chance, siden han i 2011 erobrede sin første VM-titel og for alvor satte sig på enkeltstartstronen. Hidtil er han fejlet i sine tidligere forsøg, og med flere store enkeltstartstalenter på vej frem vil der være ufatteligt meget på spil for tyskeren lørdag efter middag. Ganske vist har han efter sin overraskende etapesejr i 2015 nu båret den gule trøje, men hvis han vil vinde den efter en enkeltstart, er 2017 måske sidste chance - som endda finder sted på hjemmebane.

 

Det er tydeligt, at de lokale arrangører har skævet til Martin i deres design af ruten. Faktisk kunne de næppe have tilgodeset den lokale helt mere, når nu man naturligvis var tvunget til at holde distancen relativt kort. Først og fremmest har man med undtagelse af de to broer, der undervejs skal krydses, holdt sig til helt flade veje, og man har søgt at minimere antallet af sving. Det er således kun midtvejs, at der venter lidt tekniske udfordringer. Langt det meste af tiden handler det alene om at træde mange watt og holde en aerodynamisk position - præcis som Martin kan lide det. Dertil kommer, at man har gjort enkeltstarten så lang, som ASO vel tillod det, og dermed øget chancerne for en dieselmotor som Martin og reduceret mulighederne for de mere eksplosive prologspecialister.

 

Desværre kan etapen ende med at blive ødelagt af regnvejret. Selvom ruten ikke er teknisk, vil det være en kolossal fordel at køre på tørre veje, og hvis nedbøren falder i form af byger, kan det meget vel udvikle sig til lidt af et lotteri. Meget tyder på, at der vil melde sig en opklaring, og at det derfor vil være en fordel at starte så sent som muligt. I denne type uforudsigelige vejr kan ingen imidlertid vide sig sikker, og som bekendt har regnvejr på enkeltstarter ofte givet meget overraskende udfald. Det kan ske igen denne gang, hvis forholdene er meget varierende i løbet af dagen. Vi baserer derfor denne optakt på den antagelse, at de alle vil have ensartede forhold, men det er en etape, der - hvis regnen rammer favoritterne sidst på etapen - kan give et overraskende udfald.

 

Havde dette været 2011, 2012, 2013 eller 2014 havde vi ikke tøvet med at gøre Martin til løbets store favorit. Havde han i den første del af været i stand til at følge op på sin formidable præstation ved sidste års VM, havde der næppe været megen diskussion om, at tyskeren ville ende med at vinde denne etape. Nu forholder det sig imidlertid anderledes. Et mildest talt elendigt forår, hvor han er blevet sat til vægs i samtlige enkeltstarter, indtil han tog en kneben sejr med bare 15 sekunder ved de tyske mesterskaber i sidste uge - en begivenhed, han som regel vinder med mindst et minut - har givet grundlag for at rejse betydelige spørgsmål ved hans muligheder. Heldigvis kan han glæde sig over, at Rohan Dennis, verdens i særklasse bedste på korte, flade enkeltstarter, ikke er til start, men et stærkt felt truer alligevel ed at spolere dagen for tyskerne.

SÆT DIT MANAGERHOLD TIL TOUR DE FRANCE

 

I stedet vil vi pege på Primoz Roglic som vores favorit til at løbe med sejren. Sloveneren har gjort en imponerende lynkarriere som temporytter, der i år har etableret ham som den dominerende enkeltstartsskikkelse. Egentlig var han kendt som ren klatrer, da han forud for 2016-sæsonen skrev sin første WorldTour-kontrakt, og han havde aldrig arbejdet struktureret med sin tempokørsel - specielt ikke fordi han efter sin skihopkarriere først sent startede med at cykle. Derfor kom det som et chok for alle, også Roglic selv og hans LottoNL-mandskab, da han var mindre end et sekund fra at slå Tom Dumoulin på 1. etape af sidste års Giro, der var meget sammenlignelig med det, der venter denne lørdag. Et par dage senere vandt han den lange enkeltstart, og siden da er det gået med stormskridt.

 

Efter solide præstationer sidste efterår har Roglic for alvor imponeret i år. Han var i en klasse for sig på enkeltstarterne i Baskerlandet og Romandiet, hvor han efter at have tabt tid til klassementsrytterne på de indledende stigninger, kørte alle sønder og sammen i de flade afslutninger. Også på de flade tonserruter i Algarve og Tirreno var han med helt fremme, og senest vandt han klart den flade prolog i Ster ZLM Toer.

 

Roglics speciale er ganske vist kuperede enkeltstarter, men specielt hans præstation i sidste års Giro vidner om, at han også kan begå sig på ruter som denne. Modsat tidligere i år har han denne gang fokuseret helt entydigt på at køre stærkt på denne etape, og derfor kan vi vente, at han vil være bedre, end han var på tilsvarende ruter i Algarve og Tirreno. Præstationen i Ster ZLM Toer, hvor han også var den stærkeste på kongeetapen - her var det holdet, der forhindrede ham i at vinde - vidner om, at formen er absolut i top. Det bliver ikke nemt at slå en motiveret Martin, men vi tror, at Roglic vil være i stand til gøre det.

 

Naturligvis er hans største rival Tony Martin. Vi er meget i tvivl om, hvad vi skal mene om tyskerens chancer. I 2015 og 2016 kørte han rædselsfulde enkeltstarter, og han nåede endda til et punkt, hvor han spurgte sig selv, om han overhovedet var at betragte som en af feltets specialister. En tilbagevenden til sin tidligere position på cyklen efter den kolossale OL-fiasko gav imidlertid med det samme resultater, og han slog Dennis og Dumoulin i Tour of Britain, inden han ved VM leverede en magtdemonstration, der var at sammenligne med det, han præsterede i sin storhedstid.

 

Desværre har han ikke været i stand til at følge på de lovende tendenser i år. I Algarve blev han slået af Jonathan Castroviejo, hvilket ikke er nogen skam, og enkeltstarten i Paris-Nice passede ham ikke. Det forhold, at selv klatrerne kørte fra ham på den flade del var dog urovækkende, og da han kørte en skidt enkeltstart i Belgium Tour blev det klart, at tingene ikke er, som de skal være. I Dauphiné blev han slået af Richie Porte på en rute, som han burde mestre til perfektion, og ved de tyske mesterskaber slog han altså Sütterlin med bare 15 sekunder. Efterfølgende indrømmede han, at afstanden gav anledning til bekymring, men han har hele tiden insisteret på, at han tal er præcis, hvor de skal være.

 

Det er netop de udtalelser, der vækker tvivl. På den ene side tyder præstationerne på, at Martin ikke har ramt topformen. På den anden side insisterer han på, at han er på rette spor, og i en disciplin, hvor meget handler om watt og power, er det relativt forudsigeligt, hvor stærkt man vil køre. Derfor må Martin have en grund til at være relativt fortrøstningsfuld, og det kan betyde, at han reelt er i stand til at køre som ved sidste års VM. Er han det, kommer ingen i nærheden af ham, og derfor kan han meget vel ende med at realisere sin store drøm.

 

Stefan Küng har i mange år været at betragte som sportens måske største enkeltstartstalent, men en kombination af skader og sygdom har betydet, at han kun sjældent har kunnet give prøver på formatet. Andenpladsen bag Bradley Wiggins i De Panne i 2014 var dog en solid indikation på evnerne, og i år er han så for alvor slået igennem, både i klassikerne og som temporytter. Senest kørte han formidabelt ved Schweiz Rundt, hvor det kun var suveræne Rohan Dennis, der var stærkere, mens Küng var i en liga for sig som feltets nummer 2, både på prologen og den lange enkeltstart. Derefter smadrede han rivalerne ved de nationale mesterskaber, og ingen kan derfor være i tvivl om, at formen er perfekt.

 

Som Martin er Küng bedre på lange enkeltstarter, men denne rute er både lang nok og kræver tilstrækkeligt med power til, at han kan gøre brug af sin store motor. Derfor kunne heller ikke han have designet etapen meget bedre, og i lyset af den gode form gør det ham til en oplagt vinderkandidat. BMC lod Dennis blive hjemme i tillid til, at Küng kunne levere varen, og det er bestemt ikke utænkeligt, at schweizeren ender i gult.

 

Jos van Emden var i mange år en solid enkeltstartsrytter, men siden 2015 har han etableret sig som en af verdens absolut bedste på korte, flade ruter. Det markerede han blandt andet ved at vinde en meget stærkt besat enkeltstart i Eneco Tour, og sidste år bekræftede han formatet gennem det meste af sæsonen, specielt i det samme hollandsk-belgiske etapeløb og ved VM, hvor han endelig fik sit gennembrud også på længere distancer. I år viste han igen klassen ved at vinde den helt flade powerenkeltstart på sidste etape af Giroen, der var meget lig denne etape, hvis kortere distance egentlig passer ham endnu bedre.

 

Havde van Emden været i topform, ville han måske have været vores topfavorit, men nu har vi visse betænkeligheder. Det skyldes, at han har holdt en lang pause siden Giroen og kørte meget skuffende ved de hollandske mesterskaber. Efterfølgende indrømmede han, at det ikke kom som nogen overraskelse, idet formen ikke var til mere, og det er urovækkende så tæt på Touren. På den anden side må LottoNL-Jumbo have en viden om et rimeligt niveau, siden de har udtaget ham til verdens hårdeste løb. Van Emden er en af de få, der på papiret har poweren til at vinde, og derfor skal han regnes som en af favoritterne trods usikkerheden om formen.

 

Efter et par år, hvor han gik lidt i stå, har Jonathan Castroviejo siden efteråret 2014 for alvor etableret sig som en af verdens allerbedste enkeltstartsryttere. En fjerdeplads ved VM i 2015 og OL i 2016 blev endelig fulgt op af den forløsende bronzemedalje ved sidste års flade VM i Qatar. Specielt de to VM-præstationer er opløftende med tanke på denne etape, idet de vidner om, at han i kraft af sin fabelagtige aerodynamik også kan begå sig på flade ruter, der ellers ikke er hans favoritterræn. I år har der imidlertid været problematiske indikationer. Han har klatret bedre end nogensinde tidligere, men igennem hele foråret var han langt fra sit bedste niveau på enkeltstarterne, og det var kun i Algarve, han leverede et resultat efter vanlig standard. Det har givet anledning til en teori om, at han har tabt power i takt med, at han er blevet bedre på stigningerne, men nu tyder det på, at han er tilbage. Efter en fin sjetteplads på prologen i Schweiz Rundt vandt han suverænt det spanske mesterskab, også selvom han kører rundt med et brækket ribben efter et styrt i det schweiziske løb. Netop den skade rejser visse spørgsmålstegn ved hans muligheder, men sejren i Spanien vidner om, at det ikke har sat ham voldsomt tilbage.

 

Marcel Kittel er kendt som verdens bedste sprinter, men han startede faktisk sin karriere som enkeltstartsspecialist. De evner har han ikke helt glemt, og han er derfor stadig en af verdens bedste prologryttere. Det viste han senest med sin andenplads bag Roglic på prologen i Ster ZLM Toer, hvor han i øvrigt bekræftede det, han generelt har vist i 2017: at han er stærkere og mere powerfuld end nogensinde tidligere. Det vidner om, at han er i storform forud for denne etape, og han vil være topmotiveret for på hjemmebane at holde sig så langt fremme, at han søndag kan erobre den gule trøje. Egentlig ville man antage, at ruten er for lang og med for få tekniske udfordringer til, at han kan begå sig, men sidste år i Giroen viste han på 1. etape, at han sagtens kan være med på en rute som denne. Dengang blev han nummer 5 på en etape, der kun var marginalt kortere, og der er al mulig grund til at antage, at han er endnu bedre forberedt denne gang. Derfor kan Kittel meget vel ende med at køre med om sejren.

 

Trods en status som en af feltets mest lovende temporyttere havde Jasha Sütterlin det svært i starten af sin professionelle karriere. Nu er der imidlertid kommet hul igennem. Det hele startede med den fremragende tredjeplads ved enkeltstarten i Eneco Tour, og siden da har han kørt fremragende enkeltstarter. Han blev nummer 6 på tidskørslen i Dauphiné, og senest imponerede han stort ved de tyske mesterskaber, hvor han bare var 15 sekunder langsommere end Martin - som han endda slog på den sidste del. Rutens mange powerstykker er perfekte for den talentfulde tysker, der står foran sit helt store gennembrud, og han vil være topmotiveret til at levere på hjemmebane. Også han foretrækker længere distancer, men han bør kunne gøre sig gældende på denne rute også.

 

Det samme kan Michal Kwiatkowski måske. Efter et par sæsonener, der blev ødelagt af overtræning, har den tidligere verdensmester i år været tilbage på sit absolutte topniveau. Han har egentlig ikke imponeret voldsomt på enkeltstarterne og skuffede specielt i Dauphiné, men der er alligevel en formodning om, at han måske kan levere et stort resultat i Düsseldorf. Det skyldes den suveræne sejr ved de polske mesterskaber, hvor han endda hævdede, at han havde haft sit livs måske bedste dag på cyklen. Det siger ikke så lidt, om den form, han tilsyneladende har ramt, og det gør ham til en god kandidat til et topresultat. Desværre er ruten nok lidt for flad og med for få tekniske udfordringer til, at han for alvor kan køre med om sejren.

 

Efter at han havde misset hele foråret som følge af et slemt styrt i Vuelta al Pais Vasco, var der ingen forventninger til Stephen Cummings ved de britiske mesterskaber. Han endte imidlertid med at vinde både linjeløb og enkeltstart, og dermed kan det konstateres, at han er tilbage på sit topniveau. Specielt var det lovende, at han slog Alex Dowsett, der i år har kørt fremragende enkeltstarter, på tidskørslen, og det gør ham til en klar kandidat til sejren på denne etape. Cummings har tidligere kørt nogle fremragende enkeltstarter på korte, flade ruter - eksempelvis i Dubai og Beijing - og han kunne næppe have designet en bedre rute.

 

Michael Matthews er kendt som sprinter, men han er også en fremragende enkeltstartsrytter. Han har vundet prologen i Paris-Nice og den korte flade enkeltstart i Slovenien Rundt, og i år leverede han en mindre sensation på den meget hårde enkeltstart i Paris-Nice, hvor gearproblemer fratog ham et absolut topresultat. Senest blev han nummer 4 på prologen i Schweiz, og også han vil være topmotiveret til at holde sig så tæt som muligt på den gule trøje med en lignende præstation her. Etapen er nok lidt for lang og ikke teknisk nok til, at han kan vinde, men han bør være med langt fremme.

 

Egentlig burde Maciej Bodnar være en af etapens topfavoritter. I de seneste sæsoner har han været en af verdens allerbedste enkeltstartsryttere, specielt på flade ruter, og det er ikke uden grund, at han sidste år blev nummer 4 ved VM. I år har han imidlertid kørt rædselsfulde enkeltstarter, senest i Schweiz Rundt, hvor han var langt fra vanlig styrke, og ved de polske mesterskaber, hvor Kwiatkowski kørte ham sønder og sammen. Derfor har vi egentlig ikke den store tiltro til Bodnar, der næppe slutter i top 10. På den anden side er han en af de førende specialister og dermed en af de få, der faktisk kan køre med om den gule trøje - hvis han altså kan genfinde fordums styrke.

 

En anden mand med usikker form er Geraint Thomas. Han er en af de få, der har kunnet forbedre sin klatring uden at miste power på enkeltstarterne, hvilket han i år har vist med nogle fremragende tidskørsler i Tirreno og specielt i Giroen, hvor han på den lange enkeltstart blev nummer 2 bag Dumoulin. Han er måske ikke helt så stærk på en powerrute som denne, som han var, da han var tungere, men han er stadig en af de stærkeste. Det store spørgsmålstegn er hans form, som han selv er meget i tvivl om. Han indrømmer, at han ikke har sit Giro-niveau, men forventer alligevel at være stærk. Lørdag får vi den første reelle indikation.

 

Normalt vil denne etape være alt, alt for kort til Vasil Kiryienka, der som regel skal bruge mindst 30 km for at få motoren i gang. I år kørte han imidlertid en overraskende god prolog i Romandiet, og han har også tidligere i Tirreno vist, at han af og til kan præstere på kortere distancer også. Når man ser bort fra distancen, passer denne rute ham ganske fremragende, og derfor er det ikke umuligt, at han leverer et superresultat. Hans form er usikker, da han ikke har kørt siden Giroen, men når Sky har udtaget ham på bekostning af så mange supernavne, må han være meget tæt på sit topniveau.

 

Også Sylvain Chavanel fortjener at blive nemt. Både distance og terræn er perfekt for franskmanden, der tidligere var eb af verdens allerbedste på netop denne type enkeltstarter. Han er ikke længere så stærk som tidligere, men af og til er han stadig i stand til at brage en forrygende enkeltstart af. Det skete eksempelvis i De Panne tidligere i år, hvor han var meget tæt på at løbe med sejren. Til gengæld skuffede han på begge tidskørsler i Schweiz og ved de franske mesterskaber. Det mest sandsynlige er, at han igen vil skuffe, men han er en af de ryttere, der kan overraske.

SÆT DIT MANAGERHOLD TIL TOUR DE FRANCE

 

Blandt klassementsrytterne er der grund til at fremhæve Richie Porte og Chris Froome, der begge er i stand til at køre i top 10. Ruten er imidlertid for flad og kort til, at de kan køre med om sejren. Derudover er der grund til at holde øje med Peter Sagan, Taylor Phinney, Fabio Felline, Luke Durbridge, Ion Izagirre, Nikias Arndt, Nils Politt, Edvald Boasson Hagen, Arnaud Demare, Alexander Kristoff og Patrick Bevin, der alle på en god dag kan køre i top 10, men er uden reelle vinderchancer.

 

BEMÆRK: Lad os igen understrege, at udsigten til regnbyger kan gøre enkeltstarten til lidt af et lotteri, som kan ende med et overraskende udfald. Hvis der fortsat er udsigt til en opklaring sidst på dagen, vil chancerne være størst for de sent startende. Derfor er det en god ide at tjekke startlisten, der ventes at ligge klar sidst på eftermiddagen fredag.

 

Feltet.dks vinderbud: Primoz Roglic

Øvrige vinderkandidater: Tony Martin, Stefan Küng

Outsidere: Jos van Emden, Jonathan Castroviejo, Marcel Kittel, Jasha Sütterlin

Jokers: Michal Kwiatkowski, Stephen Cummings, Michael Matthews, Maciej Bodnar, Geraint Thomas, Vasil Kiryienka, Sylvain Chavanel

HVER DAG UNDER TOUREN GIVER UNIBET DIG MULIGHED FOR AT VINDE 50.000 KRONER - ENDDA GRATIS! UNIBET KALDER DET BETTIME, ALT MAN SKAL GØRE ER AT GIVE SIT BUD PÅ VINDERTIDEN PÅ EN ETAPE. HOS FELTET.DK GÆTTER VI MED OG TROR, AT VINDERTIDEN BLIVER: 00.18.57. LÆS MERE OM KONKURRENCEN OG DELTAG I UNIBETS BETTIME!
 

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cannondale-Drapac Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

ORICA-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Lotto NL - Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek - Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »