Feltet.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart.
ACCEPTÈR COOKIES » LÆS MERE »

Optakt: 3. etape af BinckBank Tour
09. august 2017 14:30:00 af Emil AxelgaardFoto: Sirotti

Stefan Küng fik endelig den store enkeltstartssejr, han har været så tæt på så mange gange, og dermed har han for alvor skrevet sig ind i kampen om klassementet. Peter Sagan betalte til gengæld for de regnfulde betingelser og har derfor nu tid, der skal hentes, men det kan han meget vel begynde på allerede onsdag, hvor den klassiske og ganske tekniske finale i Ardooie ventes at være rammen om endnu en kaotisk massespurt.

Ruten

Efter den første klassementsetape er det tilbage til fladlandet og en anden mulighed for sprinterne, der kan se frem til at dyste om etapesejren på en af løbets klassikere. Igen i år vender feltet tilbage til Ardooie, hvis kringlede finale er blevet en tilbagevendende tradition. Her vil de hurtige afsluttere som vanligt være ivrige efter at gå efter endnu en mulighed, inden det mere kuperede terræn venter senere i løbet.

 

I alt skal der tilbagelægges 185 km mellem Blankenberge og Ardooie. Igen er etapen stort set helt flad og byder på meget få terrænmæssige udfordringer. Starten går ved kysten, hvorefter man kører en omgang på en 14,1 km lang rundstrækning i det flade område syd for Blankenberge. Tilbage i byen dyster man om point i dagens første Primus-spurt, inden man sætter kursen mod sydvest og bevæger sig væk fra vandet. Kort efter passagen af den store by Diksmuide drejer man mod nordøst, hvor man fortsætter forbi forplejningszonen og nord om storbyen Roeselare frem mod Ardooie. Terrænet bliver gradvist en anelse mere kuperet, men uden væsentlige udfordringer.

 

Efter at have passeret tæt forbi Ardooie kører man mod syd ned til den afsluttende 15,4 km lange rundstrækning, der rammes efter 142,3 km. Efter yderligere 8,7 km dyster man om point i den anden og sidste Primus-spurt, inden man efter 154,2 km krydser målstregen for første gang. Etapen afsluttes nu med to omgange på rundstrækningen, der er stort set rektangulær og er placeret i området øst for målbyen. Den er også helt flad, og på første omgang bydes på Den Gyldne Kilometer, der indledes når der resterer 24,9 km. Efter yderligere 9,5 km krydses målstregen for sidste gang, og derefter resterer endnu en omgang. Mange af rytterne kender allerede den tekniske finale, der byder på et skarpt sving med 3500 m igen. Herefter leder en lige vej frem til en teknisk sektion med tre sving hurtigt efter hinanden med hhv. 1300, 1050 og 950 m til mål. Herefter går det lige frem til stregen.

 

Sidste år snoede Peter Sagan sig igennem et mylder af sprintere og tog sin første sejr nogensinde i løbet ved at slå Danny Van Poppel og Nacer Bouhanni. I 2015 var Tom Boonen hurtigere end Arnaud Demare og Elia Viviani, mens Bouhanni vandt i 2014 på en etape, der mest huskes for Zdenek Stybars dramatiske spurt. I 2013 lavede Belkin et mesterstykke ved i de sidste sving at lade lead-out man Mark Renshaw få et forspring, han kunne holde hele vejen til stregen. I 2012 vandt Svein Tuft en enkeltstart i byen, efter at André Greipel havde vundet i både 2010 og 2011. Tyler Farrar var bedst i 2009, efter at Boonen havde vundet den første udgave af etapen i 2008.

 

 

 

 

Vejret

Efter en forfærdelig dag i regnvejr burde der være en chance for tørvejr på tirsdagens etape. Ganske vist er der 20% risiko for en byge, men det burde hovedsageligt være relativt solrigt. Temperaturen vil være 21 grader. Samtidig vil det være mere blæsende med en jævn vind fra sydvest. Det giver modvind og sidemodvind på første del af etapen, indtil man kort før forplejningszonen drejer ind i medvind og sidemedvind. På rundstrækningen vil der første være sidemedvind, så sidemodvind og til slut igen sidemedvind på de sidste par kilometer.

 

Analyse af 2. etape

Andenpladser på prologen i Tour de Suisse, på den lange enkeltstart i samme løb og på 1. etape af Tour de France: Stefan Küng har utallige gange været så tæt på den store triumf i kampen mod uret. Lige siden han første gang viste talentet i ungdomsrækkerne har det imidlertid været klart, at rytteren, der af mange betragtes som den nye Cancellara, har potentialet til at blive en helt dominerende skikkelse på den store scene, og det har de seneste resultater kun bekræftet. Efter Schweiz Rundt sagde Rohan Dennis endda, at det handlede om at slå Küng så meget som muligt i disse tider, inden schweizeren vil sætte sig på tronen i de kommende år. Det siger ikke så lidt om forventningerne til den talentfulde BMC-rytter, der i dag så endelig fik det gennembrud, han så længe har ventet på.

 

Sejren bliver bestemt ikke mindre af, at den kommer i netop BinckBank Tour, der er kendetegnet ved, at det ofte tiltrækker utallige specialister. Det var således også tilfældet denne gang, og selvom Küng klart drog fordel af at være startet tidligt, piller det meget lidt ved prestigen i hans sejr. Stort set alle hovedrivalerne havde nemlig som han klogelig trukket i håndbremsen på gårsdagens etape og dermed sikret sig en tidlig startposition. Derfor slog han dem under helt ens betingelser, og med en ganske klar sejr over formstærke Maciej Bodnar og Tom Dumoulin, der begge er gode på en teknisk rute, viste han, at han allerede nu skal regnes som en af giganterne.

 

Küng er imidlertid meget mere end blot enkeltstartsspecialist. Det er ikke uden grund, at han sammenlignes med Cancellara, da han også har stort potentiale i brostensklassikerne. Det viste han specielt helt tidligt på sæsonen, hvor han kørte som en motorcykel i den belgiske åbningsweekend og Strade Bianche. Desværre ramte han ikke helt formen til de helt store klassikere, men det er blot et spørgsmål om tid, inden vi får ham at se fremme i specielt Paris-Roubaix.

 

Netop de egenskaber får han brug for i de kommende dage. I vores indledende optakt skrev vi, at Küng meget vel kunne være en bedre vinderkandidat for BMC end Greg Van Avermaet, ganske enkelt fordi belgieren formentlig ville tabe for meget tid på enkeltstarten. Foreløbig har den vurdering vist sig at være korrekt, da Van Avermaet efter et styrt havde en meget skidt dag og nu får meget svært ved at vinde samlet. Som vi imidlertid også anførte, kan det meget vel ende som enten-eller med Küng. Ardenneretapen byder på nogle ganske svære stigninger, der på papiret er for vanskelige for den store schweizer. Det er en etape, hvor man ikke kan vinde løbet, men de tunge folk kan meget vel tabe det, og den ellers formstærke Küng kan her imødese sin største test. Klarer han den, burde han være ganske stærke på Flandern-etapen på søndag, og så kunne det meget vel ligne en podieplads til ham og BMC.

 

Det er dog svært at komme udenom, at Sagan stadig er løbets klare favorit, men man kan stadig diskutere, om ikke han faktisk havde været bedre stillet ved som specialisterne at have trukket i håndbremsen i går. Herved var han ganske vist gået glip af de 10 bonussekunder, men det er meget nærliggende at antage, at det dårlige vejr kostede ham mere end 10 sekunder. På en rute som denne burde han være kommet i top 10 og have tabt langt mindre til de bedste. Det er ikke altid, at det lønner sig at gå efter sejren!

 

Sagan er dog fortsat kun 15 sekunder efter Küng, og med tanke på, hvad han kan score af bonussekunder på specielt de sidste tre etaper, hvor de gyldne kilometer samt finalerne passer ham perfekt, er det svært at tro, at han ikke undervejs vil være i stand til at samle nok tid op til at gå forbi sin schweiziske rival. Også på de to flade etaper har han ganske gode muligheder, som han jo viste på 1. etape. Da han samtidig vandt tid på mange af de klassikerrivaler, der måske kan true ham på de svære etaper sidst på ugen, er slovakken stadig i en fremragende position.

 

Holdet har endda i teorien to kort at spille ud, da Maciej Bodnar igen viste, at han er tilbage på toppen efter sin svage start på sæsonen. Måske er han kendt som et tempomonster, men han er samtidig en glimrende tekniker. Af samme grund havde vi gjort ham til en af vores tre topfavoritter til etapen, og han levede til fulde op til forventningerne. Desværre ender det næppe med et topresultat, da Ardenneretapen må formodes at være for vanskelig.

 

Det er den til gengæld ikke for Tom Dumoulin. Forud for løbet havde vi gjort det til en duel mellem Sagan og Dumoulin, og efter i dag synes det stadig meget sandsynligt, at de to forhåndsfavoritter vil indtage de to øverste pladser på podiet. Dumoulin havde dog håbet at være længere foran Sagan på nuværende tidspunkt, og det er svært at se, hvordan han skal holde sin rival bag sig. Hans store chance har fra start været Ardenneretapen, hvor han må håbe, at han kan distancere verdensmesteren på Mur Saint-Roch og herefter finde ind i et samarbejde med en gruppe, der kan køre Sagan ud af klassementet. Selv hvis det mislykkes, kan han dog glæde sig over, at dagens resultat bekræfter, at hans tempoeevner er tilbage på sporet efter en lidt sløv sæsonstart, og dermed er han stadig den klare favorit til at sikre sig verdensmesterskabet i enkeltstart - i hvert fald, hvis Chris Froome ikke vælger at udfordre ham på den vanskelige rute.

 

Sunweb kan i dette løb glæde sig over, at man har fået en ekstra taktisk mulighed. Forud for løbet gjorde vi opmærksom på, at Søren Kragh er som skræddersyet til denne rute, og at hans største forhindring for et topresultat kunne være hans rolle på holdet. I går nævnte vi ham som joker til denne enkeltstart, men selvom vi havde store forventninger, havde vi ikke regnet med, at han ville kunne slå så mange specialister. Med en tid, der stort set matchede Dumoulins, bør han imidlertid have sikret sig en beskyttet status på holdet, og det vil være dumt af Sunweb ikke at holde danskeren inde i klassementet. Skal Sagan knækkes, er det en stor fordel at kunne angribe ham på skift, og den mulighed har Kragh givet det tyske mandskab. Da han samtidig vil være langt mindre markeret af rivalerne, er det slet ikke utænkeligt, at noget meget stort kan være i vente for den talentfulde dansker.

 

Mens Kragh har grund til at glæde sig, må Jos Van Emden være gul og grøn af ærgrelse. Hollænderen var på vej til at tage sin anden sejr på en enkeltstart i dette løb, indtil han missede et sving bare 150 m fra stregen. Med tanke på at han kun tabte 17 sekunder og rullede over stregen, er det nærmest utænkeligt, at det ikke kostede ham triumfen og et par dage i førertrøjen. Samtidig kostede det ham muligheden for i hvert fald at forsøge at gentage sidste års topresultat. I virkeligheden overraskede hans gode præstation os meget. Han har været meget træt efter Touren og var ikke på sit højeste niveau ved EM. Samtidig passede ruten ham umiddelbart ikke, men på baggrund af dagens resultat skal vi nok revurdere hans tekniske evner. LottoNL-Jumbo kan midt i al skuffelsen dog glæde sig over, at den tidligere vinder Lars Boom igen bekræftede, at han efter skiftet til sit gamle hold har nærmet sig sit tidligere niveau i kampen mod uret, og han ligner en mand, der i dette løb måske endelig kan begynde at vise sit format efter en decideret katastrofal start på sæsonen.

 

Van Emden var ikke den eneste, der led under de svære betingelser. Matthias Brändle styrtede under opvarmningen, og det har helt sikkert kostet ham et bedre resultat. Heldigvis er katastrofen knap så stor for Trek-rytteren, der næppe er i stand til at klare sig så godt igennem 6. etape, at han vil være i spil til den samlede sejr. Også Katusha havde en helt igennem elendig dag, da begge deres kaptajner, Tony Martin og Nils Politt, røg i asfalten og dermed mistede alle muligheder for at køre med om den samlede sejr. Holdet må nu i stedet rette blikket mod etapesejre, hvilket ikke bliver nemt med den trup, der er til start. Man må savne en formstærk Alexander Kristoff, der ville have haft adskillige muligheder gennem det meste af løbet.

 

Derudover var det overordnede tema, at klassikerrytterne som ventet tabte en del tid til specialisterne, og dermed er de nødt til at angribe på de kuperede etaper. Den store positive overraskelse var den dobbelte vinder Tim Wellens, der igen synes at have fundet formen til dette løb. Han drog fordel af en tidlig start til at sikre sig en overraskende 9. plads, men desværre er den resterende del af ruten nok for nem til, at han kan gentage sejren. Også Philippe Gilbert viste med et tab på 26 sekunder, at han er tilbage i form efter en skuffende præstation i San Sebastian, og også Niki Terpstra (25 sekunder) gjorde det bedre end ventet. Sammen med Yves Lampaert, der som ventet var med helt fremme, udgør de dermed en farlig trio for Quick-Step, der som sidste år skal vinde løbet på deres kollektive styrke.

 

Greg Van Avermaet (28 sekunder) tabte som omtalt mere tid end ventet og må nu acceptere, at Küng sandsynligvis har samme interne status som beskyttet rytter. Mere ventet var det, at Dries Devenyns (32 sekunder), Jens Keukeleire (32 sekunder), Jasper Stuyven (33 sekunder), Sep Vanmarcke (33 sekunder), Michael Valgren (37 sekunder), Jan Bakelants (39 sekunder), Oliver Naesen (42 sekunder) og Tom-Jelte Slagter (56 sekunder) alle fik sig en tidsmæssig lussing, der tvinger dem i offensiven. Helt galt gik det for Tony Gallopin, der uventet mistede hele 1.05, samt hans holdkammerat Tiesj Benoot, der efter et styrt endte sidst og tabte næsten 3 minutter. De vil nu i stedet blæse til angreb og jagte etapesejre, samtidig med at de støtter Wellens i hans jagt på endnu et topresultat.

 

Favoritterne

Inden klassikerrytterne får mulighed for at vinde noget af den tabte tid tilbage, skal de imidlertid igennem to relativt flade etaper, der sammen med åbningsetapen er årsagen til, at løbet som altid har tiltrukket et fabelagtigt sprinterfelt. Langt de fleste af topnavnene fik en meget skuffende start på løbet, og revanchelysten må derfor være enorm forud for 3. etape, der er endnu en lækkerbisken for de hurtige folk.

 

Etapen til Ardooie er en klassiker, der har været på programmet hvert år siden 2008, og selvom vinden i teorien altid er en trussel, er det altid sprinterne, der has kunnet slås om sejren i den tekniske finale. Det vil således også med stor sandsynlighed være tilfældet i år, hvor de mange topsprintere næppe vil lade muligheden gå til spilde.

 

Som vi bemærkede i optakten til 1. etape, er der altid stor frygt for sidevind i det hollandsk-belgiske løb, men meget sjældent bliver det til noget. Vinden er på denne tid af året sjældent kraftig nok til at skabe splittelse, og det er svært at erindre, at den for alvor har spillet en rolle. Onsdag vil det være mere blæsende, end det har været hidtil, og det vil helt sikkert skabe nervøsitet, når man kort efter inden forplejningszonen drejer fra sidemodvind ind i sidemedvind. I et løb, hvor feltet er udgjort af klassikerspecialister, skal der imidlertid meget til for at skabe splittelse, og det vil derfor næppe betyde andet end en mere stressende dag end det, vi var vidne til på 1. etape.

 

Det forhold, at alle ved, at det er endnu en dag for sprinterne, betyder, at vi kan regne med en gentagelse af scenariet fra mandagens etape. Straks fra start kan vi vente, at der etableres et udbrud med deltagelse af Roompot, Sport Vlaanderen og Wanty, og det er ikke noget dårligt bud, at Piet Allegaert, Mark McNallly og Elmar Reinders alle vil være med igen i deres kamp om spurttrøjen. Også Laurens De Vreese, der altid er meget aggressiv i dette løb, har indikeret sin vilje til at angribe igen, og vi kan derfor meget vel ende med et udbrud med mange gengangere.

 

BMC vil hurtigt tage kontrol, men de har ikke nogen stor interesse i en massespurt. Derfor vil vi hurtigt se Quick-Step, LottoNL-Jumbo og Bora, der alle gjorde hovedparten af arbejdet på 1. etape, komme frem. Efter det fine lead-out i mandags må André Greipel også have fået mere selvtillid, og derfor kan vi vente os, at Lotto Soudal også vil give en hånd. Da Viviani har haft tid til at komme sig efter EM, vil Sky måske også være klar, og derfor vil der være rigeligt med power til at sikre, at det hele bliver samlet til sidst. Alene frygten for sidevind vil koste udbryderne betydeligt med tid.

 

Det store spørgsmål er, om udbruddet vil være hentet inden den gyldne kilometer. I mandags var der ikke nogen, der viste interesse, og det vil næppe være anderledes denne gang. BMC har ganske vist en chance for at score bonussekunder med Greg Van Avermaet, men herved risikerer de også, at Sagan blot nærmer sig Küng yderligere. Det er de næppe interesserede i, og da de fleste hold er fokuserede på spurten, må man formode, at udbryderne stjæler sekunderne - med mindre nervøsiteten er så stor, at udbruddet automatisk bliver opslugt. Sker det, får vi en interessant dyst mellem klassementsrytterne, hvor Sagan skal vurdere, om han kan score fleste sekunder ved at gå efter nogle lette gevinster i de indlagte spurter eller ved at satse alt på, at han igen kan slå alle topsprinterne.

 

Under alle omstændigheder bør det hele blive afgjort i en massespurt, der forhåbentlig vil finde sted på tørre veje. Alle kender finalen i Ardooie, hvor det vil være vigtigt for de hurtige folk at være godt placeret forud for de sidste sving, der altid spiller en afgørende rolle i finalen. Samtidig fik vi igen på 1. etape understreget, at det i BinckBank Tour altid er enormt kaotisk i finalen. Under disse omstændigheder er det positionering, der spiller den væsentligste rolle, og topfart betyder langt mindre. Det vil endda blive endnu mere udtalt i den mere tekniske finale.

 

Det får os til at pege på Dylan Groenewegen som vores favorit. På papiret er han sammen med Kittel og Greipel den hurtigste mand i feltet, men sammenlignet med de to tyskere har han fordel af at være meget bedre i positionskampen. Det så vi allerede på 1. etape, hvor han var i en ganske god position til spurten. Hans tog er i den grad vokset med opgaven og leverede en ganske god præstation i den hektiske finale, selvom de ikke var i stand til at levere deres sprinter helt fremme. Groenewegen selv manglede også den sidste topfart efter en lille løbspause, men man må formode, at han bliver stærkere, som løbet skrider frem. Vigtigst er det dog, at han har næse for at holde sig fremme, og derfor tror vi, at den stærke hollænder igen i år vinder en etape.

 

Hans værste rival må være Peter Sagan. Ganske vist peger vi sjældent på slovakken som vinder af de helt flade finaler, men efter mandagens opvisning er det vanskeligt at komme uden om ham. Ikke blot er han selv den bedste i positionskampen, han har i Rudiger Selig også en fabelagtig lead-out man, der vel har været i stand til at aflevere sin sprinter perfekt i næsten hver eneste spurt, han har deltaget i de sidste mange måneder. I denne type finale er det af helt afgørende betydning, og Sagan har i år spurtet så godt, at han er i stand til at gøre det færdigt, hvis han har bare et lille forspring til de hurtigste. Hvis det ovenikøbet regner, vil hans chancer endda være endnu større. Sidste år vandt Sagan på akrobatisk vis denne etape, og det kan han sagtens gøre igen.

 

Også André Greipel har tidligere vundet i Ardooie, og han er klar til igen at gå efter sejren. Selvom Lotto Soudal ikke har deres bedste lead-out til start, var de i stand til at dominere 1. etape, og det var kun Greipel selv, der ødelagde det ved ikke at blive hos Marcel Sieberg og Jasper De Buyst. Det viser, at holdet har poweren til at aflevere deres kaptajn perfekt, og det er som sagt af afgørende betydning i dette løb og denne finale. Hvis de kan gentage, hvad de gjorde i mandags, er der al mulig grund til at tro, at Greipel kan gøre det færdigt og vinde denne etape for tredje gang.

 

På 1. etape var Arnaud Demare i perfekt position på hjul af Greipel, men også han betalte prisen for tyskerens tøven. Det viste ikke uventet, at hans FDJ-hold igen var i stand til at bringe deres kaptajn i en god position, også selvom de ikke tog det initiativ, de egentlig har styrken til. Det kan de gøre på onsdagens etape, og lykkes det dem igen at gøre det så flot, som de har gjort hidtil i år, vil Demare være i stand til at gøre det færdigt, også selvom hans form fortsat er usikker.

 

Naturligvis er Marcel Kittel feltets hurtigste mand, og hans udtalelser tyder på, at han også er i god form. Desværre betyder hurtighed ikke meget i disse finaler, hvis man ikke kan placere sig, og det har altid været Kittels problem. I mandags var han som så ofte før ude af stand til at følge Maximilano Richeze, og han kom aldrig frem i en position, hvor han kunne spurte. Risikoen for, at det gentager sig i en mere teknisk finale, betyder, at Kittel denne gang kun er at regne som outsider, selvom han naturligvis vil være den klart hurtigste, hvis åbningen skulle vise sig.

 

I mandags kørte Sky for Danny Van Poppel, da Elia Viviani stadig var træt efter EM. Da Van Poppel vil få chancer igen senere på ugen, må man formode, at denne flade etape handler helt om italieneren. Skys lead-out kiksede i mandags, men med Owain Doull, Jonathan Dibben og Van Poppel ved sin side har Viviani på papiret et af de bedste tog. Han har flere gange vist, at han er i forrygende form, og lykkes det ham at være i position til spurten, vil han kunne gøre det færdigt, da han på papiret er en af de hurtigste.

 

Efter sejren i Dauphiné og andenpladsen på 1. etape må man nu regne Phil Bauhaus som en reel vinderkandidat. Tyskeren har altid været meget hurtig, men efter Giroen har han hævet sit niveau yderligere. Da Sunweb i mandags samtidig gjorde det overraskende godt i finalen og fik anbragt Bauhaus på Sagans hjul, har han gode forudsætninger for at blande sig. Han mangler ganske vist erfaring i disse hektiske finaler, og det kan derfor let ende med det rene ingenting, men hans fart gør, at han må regnes som en stærk kandidat.

 

Det samme må Magnus Cort. Allerede før 1. etape fremhævede vi hans stærke tog, og de leverede virkelig varen med en fremragende præstation på førstedagen. I denne tekniske finale betyder lead-outet endda endnu mere, og Corts chancer er derfor endda endnu bedre. At han samtidig viste, at han har farten til at matche de store, betyder, at Cort har en reel chance for at tage endnu en stor sejr på WorldTouren.

 

I mandags lykkedes det helt usædvanligt ikke for Jempy Drucker at komme frem til spurten. Luxembourgeren er ellers blandt de bedste i positionskampen, men denne gang gik det galt. Det betyder dog ikke, at han ikke er klar til at forsøge igen. Normalt er han ikke hurtig nok til at slå de bedste, men i en finale, hvor positionering er altafgørende, vil han altid være farlig, specielt med den gode form han har vist på det seneste.

 

Når vi taler om lead-out, er det svært at komme uden om Trek, der har et meget stærkt tog. I mandags havde Edward Theuns brug for en pause efter EM, og derfor gav man Boy Van Poppel chancen. Nu handler det imidlertid igen om holdets hurtigste mand. Theuns har måske ikke spurtet helt optimalt siden sit styrt under Touren sidste år, men kan Trek lave det perfekte lead-out, vil det være nok til, at han kan vinde i denne finale.

 

Wouter Wippert har tabt mange spurter på grund af sin dårlige positionering, men i dette løb har han faktisk en chance. Det skyldes, at Cannondale møder til start med et godt tog, der også tæller Sep Vanmarcke og Tom Van Asbroeck. De gjorde det ganske godt på 1. etape, og med den form, Wippert har vist siden de hollandske mesterskaber, bør han være i stand til at gøre det færdigt, hvis holdet kan finpudse de sidste detaljer.

 

Også Ryan Gibbons er i besiddelse af et godt lead-out, der dog kiksede i mandags. På papiret er Dimension Data dog et af de stærkeste hold, og Gibbons viste i Giroen, at han også selv er god i positionskampen. Han har vist, at hans fart kan bringe ham ganske langt, og selvom det er usandsynligt, at han vinder, vil en god holdindsats kunne give ham et topresultat.

 

Endelig vil vi pege på Coen Vermeltfoort. Han har i år været en af de mest stabile sprintere, og det skyldes hans gode positioneringsevne. Netop den egenskab er guld værd i denne finale, og selvom han helt sikkert ikke er hurtig nok til at vinde, burde det kunne give ham et topresultat.

 

Feltet.dks vinderbud: Dylan Groenewegen

Øvrige vinderkandidater: Peter Sagan, André Greipel

Outsidere: Arnaud Demare, Marcel Kittel, Elia Viviani, Phil Bauhaus, Magnus Cort

Jokers: Jempy Drucker, Edward Theuns, Wouter Wippert, Danny Van Poppel, Ryan Gibbons, Coen Vermeltfoort

500 testryttere søges
Udstyr og test
23.08 2017
Degenkolb udgår af Vueltaen
Landevej
23.08 2017
Valverde på cyklen igen
Landevej
22.08 2017

Commonwealth Cycling Clas...(2.1) 24/08-27/08

GP de Plouay - Lorient Ag...(1.WWT) 26/08-26/08

Ötztal Pro Classic(1.1) 26/08-26/08

Omloop Mandel-Leie-Scheld...(1.1) 26/08-26/08

Trofeo comune di Vertova ...(1.1) 26/08-26/08

Bretagne Classic - Ouest-...(1.UWT) 27/08-27/08

Schaal Sels(1.1) 27/08-27/08

Trofeo Emilio Paganessi(1.1) 27/08-27/08

Boels Rental Ladies Tour(2.WWT) 29/08-03/09

Tour of Alberta(2.1) 30/08-04/09

Grand Prix Rüebliland(2.1) 01/09-03/09

Brussels Cycling Classic(1.HC ) 02/09-02/09

Memorial Rik Van Steenbergen(1.1) 02/09-02/09

Tour de DMZ 2017(2.NCUP) 02/09-05/09

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cannondale-Drapac Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

ORICA-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Lotto NL - Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek - Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »