Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: De to første halvetaper af Settimana Internazionale Coppi e Bartali
21. marts 2018 20:11 af Emil AxelgaardFoto: Sirotti

Som det har været tradition i det senere år, indledes det i år så stærkt besatte italienske etapeløb med en dag, der er vigtig både for sprinterne og klassementsrytterne. Om formiddagen bydes der nemlig på en let kuperet etape, der trods en lille stigning undervejs traditionelt er endt i en reduceret massespurt, inden de første afgørende sekunder skal vindes i eftermiddagens holdtidskørsel, der byder på en flad rute skabt til de store specialister.

ETAPE 1A

Ruten

Som vanligt starter løbet med en første halvetape omkring byen Gatteo, hvor de hårdføre sprintere som regel har skulle slås om sejren. Etapen bød imidlertid sidste år på en overraskelse, da Laurent Pichon og Lilian Calmejane sneg sig væk, og da de øvrige hold havde et halvt øje på eftermiddagens holdløb, lykkedes det dem at holde hjem. Denne gang vil de hurtige folk imidlertid være opmærksomme og håbe på, at de skal spurte om sejren.

 

Sidste år blev der indført en ny, lidt lettere rute, og i år er der tale om en tro kopi. I alt skal rytterne tilbagelægge 97,8 km med både start og mål i Gatteo. Efter starten kører man først to omgange på en helt flad 19 km lang rundstrækning nordøst for byen, inden man efter anden passage af målstregen bevæger sig ud i bakkerne, der ligger mod sydvest. Her kører man tre omgange på en 14,3 km lang rundstrækning, der indeholder Longiano-stigningen (1400 m, 7,1%) med sine passager på helt op til 18%, som således skal passeres i alt tre gange, sidste gang med blot 17,1 km til mål. Herefter kører feltet tilbage til Gatteo, hvor etapen afsluttes med en omgang på en flad 8,7 km lang rundstrækning i centrum af byen. I finalen følger rytterne en lige vej frem til et højresving 250 m fra stregen.

 

Den gamle rute var meget selektiv, men den nye, der første gang blev benyttet i 2016, viste sig at være nemmere for sprinterne. Selv folk som Matteo Pelucchi- og Mattia Gavazzi kom med over stigningen, inden de begge blev slået af Manuel Belletti. Dermed ved sprinterne, at de sagtens kan være på denne etape, og derfor bør det ende i en massespurt. Sidste år så vi imidlertid, hvordan Pichon og Calemejane snød feltet, og er de store hold lidt for fokuserede på holdløbet, kan man ikke udelukke endnu en overraskelse.

 

Sidste år lykkedes det Calmejane og Pichon at snyde feltet med et angreb, inden sidstnævnte spurtede sig til sin anden sejr på bare få dage, mens Manuel Belletti vandt en massespurt, da denne rute første gang blev benyttet i 2016. Forud for det vandt Belletti, Ben Swift, Fabio Felline og Elia Viviani reducerede massespurter på den gamle, hårdere rute.

 

 

 

Vejret

Rytterne kan se frem til flot, men kølig start på løbet. Torsdag formiddag byder på høj solskin, men en temperatur på bare 4 grader. Samtidig vil det være blæsende med en frisk til hård vind fra nord. Det giver primært mod- og medvind på første rundstrækning og primært sidevind på rundstrækningen med stigningen, herunder på selve bakken. Derefter vil der primært være modvind på turen tilbage til Gatteo. På den afsluttende rundstrækning vil der først være modvind, så sidevind og til slut sidemodvind frem til de sidste sving, der atter leder ind i modvind

 

Favoritterne

 

Som sagt er der tale om en relativt ny rute til den indledende halvetape, og det er blot tredje gang, at den benyttes. Den gamle rute var meget selektiv, men den nye, der første gang blev benyttet i 2016, viste sig at være nemmere for sprinterne. Selv folk som Matteo Pelucchi og Mattia Gavazzi kom med over stigningen, inden de begge blev slået af Manuel Belletti. Dermed ved sprinterne, at de sagtens kan være på denne etape, og det vil anspore dem til at tro på det trods tilstedeværelsen af den ganske stejle stigning. Sidste år så vi imidlertid, hvordan Pichon og Calemejane snød feltet, og er de store hold lidt for fokuserede på holdløbet, kan man ikke udelukke endnu en overraskelse.

 

Det store spørgsmål er, hvilken indvirkning to forhold vil have. For det første er der det langt stærkere felt, der umiddelbart vil mindske risikoen for, at vi ser en gentagelse af sidste års udbrudssejr. Selvom de store hold vil spare så meget som muligt på kræfterne til holdløbet, vil de tage færre chancer, ikke mindst efter sidste års løb. Der vil være flere hold til at kontrollere og holde et vist greb om løbet, og der vil derfor være mindre plads til aggression.

 

Den anden væsentlige faktor er den kraftige vind. Netop vinden spiller ellers sjældent en rolle i Italien, men vi så sidste år, ganske vist på den flade 3. etape, at det i dette løb faktisk kan lade sig gøre at splitte feltet. Det vil de store hold alle være opmærksomme på, og derfor vil der formentlig være tale om meget nervøs kørsel.

 

I den indledende fase vil der primært være med- og modvind, og derfor vil vi formentlig se et udbrud blive etableret efter en del angreb forårsaget af det forhold, at udbruddet sidste år holdt hjem. Derefter er det interessant at se, hvem der tager ansvar. Tror sprinterne, at de kan overleve? Og hvem vil spare sig til eftermiddagens etape?

 

Der er ikke mange sprintere til start, men man må forvente, at i hvert fald fire hold vil tage kontrol. Det er en svær finale for Jakub Mareczko, men Wilier er næsten nødt til at gå efter sejren alligevel, når de er til start med en af deres største navne. Sangemini har den meget formstærke Paolo Toto, og er de ikke i udbrud, vil de formentlig arbejde for ham. Israel Cycling Academy må lure på en mulighed med enten Sondre Holst Enger eller Edwin Avila. Vigtigst er dog Nippo, der helt sikkert går efter sejren med Marco Canola.

 

Netop Nippo vil være nøgleholdet. Det har brug for et hårdt løb for at komme af med specielt Mareczko. Derfor venter vi, at de vil give den alt på stigningerne. Samtidig vil vinden være en væsentlig faktor, der vil skabe nervøsitet og muligvis også splittelse. Samlet set tror vi derfor, at etapen bliver betydeligt hårdere end i 2016 og 2017, og vi venter os derfor, at det hele skal afgøres i en reduceret massespurt uden deltagelse af specielt Mareczko.

 

Det får os til at pege på Chris Lawless som vores favorit. Den unge brite er et stort sprintertalent, der sidste år viste sig frem med etapesejr i Tour de l’Avenir og topresultater mod WorldTour-ryttere i Tour de Yorkshire, Tour of Britain og Volta ao Altentejo. Hidtil har han arbejdet som hjælper på Sky, men her burde han få sin chance. Han er som klassikerspecialist ganske hårdfør og var faktisk ikke langt fra at komme med de bedste hjem i Cadel Evans Great Ocean Road Race, der som bekendt er et stort WorldTour-løb. Derfor burde han kunne klare på stigninger og sidevind, og i finalen vil han formentlig fortsat have støtte af Luke Rowe og Leonardo Basso. Det er vigtigt i en finale, der byder på et sent sving, og da han samtidig meget vel kan være hurtigste mand i det reducerede felt, tror vi, at han tager sin første professionelle sejr.

 

En hård rival bliver Marco Canola. Nippo vil som sagt formentlig gøre alt for at vinde denne etape, og de vil derfor skabe udskilning. Canola kan ikke få løbet hårdt nok, og selvom han ikke er ren sprinter og foretrækker at spurte på en stigning, er han ganske hurtig i en flad finale. Det viste han senest med en top 10 i sidste massespurt i Tirreno, og i det hele taget har han ofte været helt fremme også i rene sprinterløb. Hans største fordel er dog, at han med Juan Jose Lobato, Nicola Bagioli og Simone Ponzi har tre hårdfre lead-out-folk, der alle kan sidde med i en finale som denne. Dermed har han måske det bedste tog, hvilket er vigtigt på en etape med et sent sving. Derfor har han fremragende vindermuligheder.

 

Michael Albasini har ofte vundet endda ret store massespurter i Tour de Romanie og vandt så sent som i efteråret Coppa Agostoni i en spurt i en ganske stor gruppe. På papiret ligner han derfor en af de helt store favoritter og er formentlig også hurtigere end Canola. Problemet er, at han netop er vendt tilbage efter sygdom, og han er primært til start for at komme i gang igen. Det er derfor usikkert, om han overhovedet vil blande sig, men sidder han med hjem, vil det være dumt ikke at tage chancen. Han har i Christopher Juul god støtte til sidst og er fremragende til at positionere sig.

 

Den store joker er Sondre Holst Enger. Den unge nordmand kom efter et sygdomsramt 2017 lovende fra start med en andenplads bag Degenkolb på Mallorca og senere et flot udbrud i bjergene. Siden da er det imidlertid gået galt, og han har ikke kørt løb, siden han måtte forlade Kuurne-Bruxelles-Kuurne før tid. Det har ikke været muligt at finde en forklaring på hans problemer, og der er derfor stor usikkerhed om hans form. I teorien er han imidlertid en meget holdbar sprinter og en af de hurtigste i dette felt med gode positioneringsevner, og selvom han ikke er i topform, burde han have gode chancer for at sidde med hjem på en ret kort etape uden store stigninger. Hvis ikke, vil Israel Cycling Academy satse på formstærke Edwin Avila, der netop har taget holdets første sejr i Taiwan, hvor han også blev nr. 4 samlet. Han er yderst holdbar, men det er tvivlsomt, om  han uden megen støtte kan vinde en flad spurt som denne.

 

En virkelig spændende kandidat er Paolo Toto, der imponerede stort ved at blive nr. 2 i det knaldhårde Trofeo Laigueglia, hvor han sad med fremme ved alle klassikerspecialisterne. En uge senere tog han en solosejr i GP Laguna Porec og var siden langt fremme i det kuperede GP Industria. Et løb som dette passer ham derfor perfekt, og han bør i teorien være en af de hurtigste efter et hårdt løb. Samtidig har han i Nicolas Gaffurini en hårdfør lead-out man til at hjælpe ham frem mod svinget.

 

Trek har to bud i Alex Frame og Fabio Felline. Førstnævnte er en ren sprintertype, der imidlertid er meget lidt holdbar, og vi tror ikke, at han kommer med hjem. Det vil åbne døren for Felline, der efter sin sygdom sidste efterår langsomt er ved at finde formen. Han viste lovende takter i Tirreno og Sanremo og må have mod på at gå efter et par bonussekunder her. Han elsker en teknisk finale og har i Baskerlandet vist, at han er hurtig nok til at vinde reducerede massespurter.

 

En joker er Jakub Mareczko, den på papiret hurtigste mand i løbet. Desværre er han meget lidt holdbar, og selvom han ikke længere er helt så tung som tidligere, vil sidevinden og stigningen formentlig være for hård. Skulle han endelig komme med hjem, er det sidste sving samtidig ikke en gave for den positioneringssvage italiener. Med Filippo Pozzato som lead-out man og i et ret svagt sprinterfelt vil han dog alligevel have en chance for at gøre brug af sin hurtighed, hvis han mod forventning kommer med hjem. Hvis ikke, vil Pozzato sikkert blande sig, men det er efterhånden længe siden, at han har vist noget i en spurt.

 

Androni har to hurtige folk i Francesco Gavazzi og Davide Ballerini, der ikke kan få løbet hårdt nok. Begge vil de helt sikkert sidde med hjem, og de vil sikkert begge køre spurten. Desværre er de næppe hurtige nok til at vinde en flad spurt.

 

Det samme kan siges om Enrico Battaglin. Italieneren viste god form med et angreb i Sanremo og skal håbe på et hårdt løb. En flad spurt er ikke ideel, og han får svært ved at vinde, men det sene sving giver ham trods alt en større chance, da han er ganske positioneringsstærk.

 

Fortuneo stiller med en stærk trio i Romain Hardy, Bram Welten og Michael Carbel. Welten er holdets hurtigste og viste med en 5. plads i det hårde GP Denain god form. Desværre er han meget tung og overlver næppe stigningen. Carbel har en større chance, men også han får det svært. Hardy vil helt sikkert være med hjem, men løbet skal være temmelig hårdt for, at han har en chance.

 

Vi vil også pege på Leonardo Basso, Emils Liepins og Nelson Soto. Basso skal formentlig køre for Lawless, men falder briten fra, vil han være manden, Sky satser på. Det er dog tvivlsomt, om han er hurtig nok til at vinde. Det er det lovende talent Soto, men han kan næppe overleve stigningen, specielt da han måtte skippe Catalonien som følge af sygdom. Hurtige Liepins er næppe heller holdbar nok.

 

Jerome Baugnies, Nicolas Tivani, Logan Owen, Karol Domagalski, Federico Zurlo, Jonas Koch, Jan Tratnik, Mauro Finetto og Casper Pedersen kan alle blande sig i en reduceret massespurt, men vil få svært ved at vinde. Etapen bliver formentlig for hård for de rene sprintere Nicolas Marini, Marco Maronese, Manuel Penalver og Davide Gabburo.

 

Feltet.dks vinderbud: Chris Lawless

Øvrige vinderkandidater: Marco Canola, Michael Albasini

Outsidere: Sondre Holst Enger, Paolo Toto, Fabio Felline, Edwin Avila

Jokers: Jakub Mareczko, Filippo Pozzato, Francesco Gavazzi, Davide Ballerini, Logan Owen, Enrico Battaglin, Leonardo Basso, Alex Frame, Romain Hardy, Bram Welten, Michael Carbel, Nelson Soto, Emils Liepins.

 

Gabburo, Bogdanovics, Gvaazzi, Ballerini, Pedersen, Kreder,Maronese, Soto, Koch, Tratnik, Finetto, Avila, Enger, Albasini, Marini, ZurloCanola, Lobato, Liepins, Domagalski, FAGGURINI, Toto, Owen, Hardy, Carbel, Welten, Battaglin, Lawless, Felline, Frame, Penalver, Tivani, Baugnies, Mareczko, Pozzato

 

ETAPE 1B

Ruten

Det første klassementsslag kommer på den 13,3 km lange holdtidskørsel i Gatteo, der vil blive afviklet på samme rute som i 2014, 2015. 2016 og 2017. I tidligere udgaver har man som sagt haft særlige regler, hvor holdene er blevet delt i to, men denne gang afvikles det som et klassisk holdløb. På så kort en rute er forskellene altid ganske små, men i et løb, der som regel afgøres med små marginer, er det en helt afgørende etape for klassementet.

 

Etapen er i alt 13,3 km og har både start og mål i Gatteo. Efter en meget teknisk start ved havnefronten, hvor der venter et hav af sving bevæger man sig gennem fladt terræn mod sydvest. Langsomt aftager antallet af sving, mens man fortsætter mod syd ind mod en mere kuperet del af området. Derfor begynder det efter 6 km at stige ganske svagt, men da man kun bevæger sig fra havniveau til 23 m over havet, er der reelt tale om en flad rute, hvis profil snyder. Den sidste del byder ikke på mange tekniske udfordringer, mens man gradvist drejer mod vest frem mod et sidste skarpt sving bare få hundrede meter fra stregen.

 

I et løb, der ofte afgøres med små tidsforskelle, kan afstandene i holdtidskørslen som sagt være meget vigtige. Da den er stort set helt flad, er den skabt til de store specialister, men den tekniske natur betyder, at der er svært at holde sammen på tropperne, og det bliver ikke lettere af, at man denne gang skal køre med fuldt hold. Overordnet set er det dog en etape, der vil blive domineret af de mest kraftfulde hold fra WorldTouren

 

Sidste år vandt CCC lidt overraskende med 2 sekunder ned til favoritterne fra Sky. I 2016 vandt Gazprom-Rusvelo 12 sekunder foran Rally, mens CCC også var bedst i 2015. Sky var hurtigst i 2014, Katusha vandt i 2013 og NetApp i 2012.

 

 

 

 

Vejret

Rytterne kan se frem til flot, men kølig start på løbet. Torsdag eftermiddag byder på høj solskin, men en temperatur på bare 6 grader. Samtidig vil det være blæsende med en frisk til hård vind fra nord, hvilket hovedsageligt giver med- og sidemedvind hele vejen.

 

Favoritterne

Etapen er som sagt kendt fra de seneste mange udgaver, hvor den ofte har budt på overraskelser. Det skyldes formentlig det gamle format, hvor man holdene blev delt i to firemandshold, der kørte hver for sig. Denne gang er der tale om en traditionel holdkørsel, og disse domineres altid af WorldTour-holdene, der i kraft af materiel og erfaring har en kæmpe fordel i denne disciplin. Derfor ligner det et opgør mellem de seks hold fra højeste niveau med CCC som en farlig outsider.

 

Etapen er helt flad, men ganske teknisk i starten. Det gør det vanskeligt at holde sammen på tropperne i den første del, hvor erfaring derfor spiller en stor rolle. Sidenhen bliver det en rute for specialister, og overordnet er det derfor en perfekt etape for hold, der normalt gør det godt i disciplinen. Det er dog vær at bemærke, at ingen af holdene kommer med mange tempospecialiser, og at hele tre af de seks hold fra WorldTouren stiller med færre end syd mand, hvilket er en stor ulempe. Det gør det til en temmelig åben etape, hvor alle de seks hold fra højeste niveau samt CCC reelt kan løbe med sejren.

 

Vi vil alligevel pege på Trek som vores favoritter. Holdet har i banerytteren Alex Frame en fremragende motor til en flad etape som denne, ligesom Fabio Felline også er enkeltstartsspecialist. Derudover har Greg Daniel før kørt gode enkeltstarter, ligesom Bauke Mollema har forbedret sig en del. Den øvrige del af holdet er knap så stærkt, men de er umiddelbart det mandskab, der har den stærkeste kerne af temporyttere. Da de samtidig har syv mand, tror vi på sejr til amerikanerne.

 

LottoNL-Jumbo stiller med et ungt hold, der både kan overraske og skuffe. De har dog et ganske homogent mandskab med en stor motor i Talentet Neilson Powless og den solide temporytter Koen Bouwmann. Derudover består holdet af gode folk som Paul Martens, Pascal Eenkhoorn og Enrico Battagln i tillæg til to klatrere. Det er ikke et hold, der nogensinde vil vinde et stort holdløb, men i dette felt har de en glimrende chance.

 

Egentlig var det naturligt at gøre Sky til favoritter. Med specialister Jon Dibben som motor og stærke folk som Chris Lawless og Luke Rowe samt de to klassementsryttere Pavel Sivakov og Diego Rosa, der begge er solide temporyttere, har de nemlig en ganske stærk kerne. De har dog kun én decideret specialist og er til start med kun seks mand. Netop manglen på en 7. rytter kan koste dem sejren. Under alle omstændigheder vil de dog være blandt de bedste.

 

Mitchelton-Scott har på papiret det bedste tempohold til en flad rute som denne med de store motorer Svein Tuft, Sam Bewley og Christoffer Juul samt en stærk mand som Michael Albasini. Derfor burde de i virkeligheden være soleklare favoritter, men de er til start med bare fem mand. At mangle to ryttere vil formentlig være en anelse for meget, og derfor bliver det nok svært for australierne at vinde.

 

Heller ikke EF Education er i fuld opstilling og stiller med bare seks mand. De hører normalt ikke til blandt de store specialister i denne disciplin, men med Lawson Craddock og William Clarke som motorer har de faktisk et ganske fint mandskab. Desværre er resten af holdet nok for svagt til, at sejren er realistisk.

 

CCC har som sagt vundet denne etape to gange tidligere, og de har en chance igjen. Jan Tratnik har udviklet sig til en fremragende temporytter - bare se på VM og Giroen sidste år - og også Kamil Gradek, Adrian Kurek og Mateusz  Taciak er solide motorer. I et stort løb mod specialisterne ville de få bøllebank, men i dette felt med begrænset styrke blandt WorldTour-holdene har de bestemt en chance, specielt fordi de har arbejdet målrettet på denne disciplin.

 

Movistar er som bekendt blandt de bedste til at køre holdløb, men de får svært ved at vinde her. De har ganske vist syv mand til start, men holdet består hovedsageligt af klatrere. Victor De La Parte og Eduardo Sepulveda ganske vist gode temporyttere, og Jaime Roson har forbedret sig en del, men resten af holdet består af lette folk, der ikke vil være glade for denne rute. De vil stadig være blandt de bedste, men næppe vindere af etapen.

 

Endelig vil vi pege på Fortuneo-Samsic. Franskmændene vinder helt sikkert ikke, men de kan sikkert gøre det hæderligt. I Maxime Bouet har de en solid temporytter, ligesom Arnaud Gerard, Michael Carbel og Bram Welten har stor power på flad vej. De kunne meget vel ende som det næstbedste prokontinentalhold.

 

Feltet.dks vinderbud: Trek

Øvrige vinderkandidater: LottoNL-Jumbo, Sky

Outsidere: Mitchelton-Scott, EF Education, CCC

Jokers: Movistar, Fortuneo-Samsic

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Søg på tværs af +50 webshops og få det største udvalg. 500.000 cykelprodukter samlet ét sted.

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Ladies Tour of Norway(2.WWT) 16/08-19/08

Arctic Race of Norway(2.HC) 16/08-20/08

Colorado Classic(2.HC) 16/08-19/08

Tour de Hongrie(2.1) 14/08-19/08

Tour du Limousin(2.1) 15/08-18/08

Tour du Limousin(2.1) 15/08-18/08

Ladies Tour of Norway(2.WWT) 16/08-19/08

Arctic Race of Norway(2.HC) 16/08-20/08

Colorado Classic(2.HC) 16/08-19/08

Tour de l'Avenir(2.NCUP) 17/08-26/08

Cyclassics Hamburg(1.UWT) 19/08

Omloop der Vlaamse Gewesten(1.1) 19/08

GP Stad Zottegem(1.1) 21/08

Tour du Poitou Charentes(2.1) 21/08-24/08

Veenendaal-Veenendaal Cla...(1.1) 22/08

Deutschland Tour(2.1) 23/08-26/08

Great War Remembrance Race(1.1) 24/08

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First-Drapac

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team LottoNL-Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »