Optakt: Fredagens etaper i Holland, Frankrig og Slovenien
16. juni 2017 14:09 af Emil AxelgaardFoto: Iri Greco / BrakeThrough Media

Den kommende uge er kendetegnet ved et meget travlt program, hvor der afvikles hele fire store etapeløb, der traditionelt bruges som opvarmning til Tour de France. Udover det store WorldTour-løb Tour de Suisse gælder det Ster ZLM Toer, hvor André Greipel og Marcel Kittel tester Tour-formen, og Søren Kragh og Mads Würtz ventes at køre med om den samlede sejr, Tour de Slovenie, hvor Rafal Majka og Mark Cavendish gør sig klar til juli, og det bjergrige Route du Sud, hvor Sky kommer med det tunge kavaleri i form af Geraint Thomas, Sergio Henao og Wout Poels. Hver dag vil vi have optakter til etaperne i de tre sidste løb i en samlet artikel, mens du kan finde selvstændige optakter til etaperne i Schweiz Rundt.

Fredag gælder det 3. etape i Ster ZLM Toer samt 2. etape Tour de Slovenie og Route du Sud.

 

Du kan læse overordnede optakter til Ster ZLM Toer, Tour de Slovenie og Route du Sud.

 

Ster ZLM Toer - 3. etape

Ruten

Siden 2013 har tredje etape været afviklet på en kuperet rute omkring byen Buchten i Limburg-provinsen. Det ændres der ikke på i 2017, hvor man i alt væsentligt vil gøre brug af samme rute som i de seneste år. Det betyder, at man skal igennem helt klassisk Amstel Gold Race-terræn, men trods de mange stigninger undervejs kommer de imidlertid så langt fra mål, at etapen typisk er blevet afgjort i en massespurt.

 

I år skal der tilbagelægges 209,2 km med både start og mål i Buchten, lidt mere end i de seneste år. Som vanligt bevæger man sig fra starten mod syd igennem relativt fladt terræn ned mod stigningerne kendt fra Amstel Gold Race. Her kører man en stor sløjfe i det vanskelige område øst for Maastricht, hvor man skal op over nogle af de mest kendte stigninger. Først gælder det Cauberg efter 34,7 km, og dernæst kommer Bemelerberg efter 47,1 km, Loorberg efter 70,0 km, Groeneweg eft 76,9 km, Krekelbergweg efter 98,3 km og Panoramaweg efter 110,2 km.

 

Derefter venter flere ikke-kategoriserede bakker, inden man kører ned til den første spurt med 76 km igen. Her rammer man samme vej, som blev benyttet i starten af etapen, og det falder herfra hovedsageligt, mens man kører tilbage til Buchten. Efter 193,4 km krydses stregen for første gang i forbindelse med den anden pointspurt, og etapen afsluttes nu med to omgange på en flad 7,9 km lang rundstrækning. Finalen er flad, men teknisk med to skarpe sving mellem 3 km-mærket og den røde flamme, hvorefter yderligere to sving leder frem til en bugtende 500 m lang opløbsstrækning.

 

I 2013 vandt Marcel Kittel spurten, mens André Greipel lod lead-out man Greg Henderson stikke af i de sidste sving i 2014. Greipel tog selv sejren i 2015, mens Dylan Groenewegen var hurtigst sidste år.

 

 

 

Vejret

De blæsende betingelser fortsætter op det, der vil være en overskyet fredag. Temperaturen vil bare være 21 grader, og der vil være en jævn til frisk vind fra vest. Det giver sidevind på hovedparten af etapen, også på rundstrækningen. På de sidste 2 km vil der være sidevind det meste af tiden, afbrudt af et kort modvindsstykke omkring den røde flamme.

Favoritterne

For anden dag i træk var det grund til at juble i LottoNL-lejren. I går var det Primoz Roglic, der med prolog-sejren skrev sig ind som en af favoritterne til den første gule trøje i Touren, og i dag viste Dylan Groenewegens tog, at de er kommet ufatteligt langt. De var i stand til at udfordre Quick-Step og Lotto Soudal, og efter et perfekt lead-out tog Groenewegen en helt suveræn sejr.

 

Desværre fik vi ikke den ønskede duel mellem Groenewegen og Marcel Kittel. Tyskeren var i den helt perfekte position, da han tabte kæden med 200 m til stregen, og dermed mistede han muligheden for at tage førertrøjen samt 10 vigtige bonussekunder i kampen om den samlede sejr. Han gav imidlertid efterfølgende udtryk for, at formen er god, hvilket prologen jo også vidner om.

 

Han får en chance igen fredag. 3. etape er som sagt lidt af en klassiker, og hvert år har den samme udfald. Som regel køres der meget aggressivt først på etapen, men der er god tid til at skabe samling i den relativt flade sidste halvdel. Derfor ender etapen altid i en massespurt, og det vil sikkert være tilfældet igen. 209 km i kuperet terræn betyder dog, at det altid er nogle trætte ben, der skal spurte om sejren.

 

I dag var der optræk til lidt sidevindskørsel, da feltet splittede tidligt på etapen, men det blev hurtigt samlet igen. Fredag er der mere vind på programmet, men denne gang er den knap så kraftig. Samtidig er området knap så åbent, og når vinden ikke kunne splitte feltet i dag, tvivler vi på, at det sker på 3. etape.

 

Dermed er der lagt op til massespurt i en finale, der er betydeligt mere teknisk, og hvor lead-outs spiller en stor rolle. Det er bestemt ikke til fordel for Marcel Kittel, der ikke er specielt stærk i positionskampen. Alligevel vil vi pege på tyskeren som manden, der skal slås. Hans prolog vidner om storform, og i det hele taget har han i år haft en hidtil udset holdbarhed. Det bør også styrke ham i kampen om den forreste pladser i massespurterne. Ganske vist har han i dette løb ikke det bedste tog, men i dag fik Fabio Sabatini afleveret ham fint. I morgen vil kampen være mindre hektisk, fordi folk vil være langt mere udmattede, og det taler til Kittels fordel. Det gør det til gengæld ikke, at etapen har været hård, men med den nuværende form bør det ikke være nogen stor ulempe for Kittel, der tidligere har vundet netop denne etape. Derfor tror vi, at han får revanche efter dagens defekt ved at tage både sejren og førertrøjen.

 

Hans store rival er naturligvis Dylan Groenewegen. I dag viste LottoNL som sagt stor klasse i lead-outet, og kan de gentage det fredag, har Groenewegen endnu bedre chance i en meget teknisk finale. I dag viste han, at farten i hvert fald intet fejler, og det er heller ikke nogen ulempe for ham, at løbet forinden har været hurtigere. Hvis Greipel igen vælger at droppe spurten, er det kun Kittel, der har farten til at true ham, og da tyskeren ikke har samme holdstøtte, kan det meget vel ende med endnu en hjemmesejr til Groenewegen.

 

Som forudsagt i går valgte Lotto Soudal at køre for Moreno Hofland. Man har sagt, at man én gang vil køre et fuldt lead-out for André Greipel, men det tror vi, at man gemmer til søndag. Hofland har tidligere vundet kongeetapen, og med dagens bonussekunder kom han endnu tættere på den samlede sejr. Naturligvis skal man forsøge at gå efter den, og det kræver, at man også fredag kører for hollænderen. Naturligvis er han ikke så hurtig som Kittel og Groenewegen, men på papiret har han det bedste tog. Derfor kan det måske lade sig gøre at vinde denne etape, hvis han får et godt lead-out. Vælger man at køre for Greipel, har man naturligvis endnu bedre muligheder, også selvom den tekniske finale ikke er ideel for tyskeren, der til gengæld kan drage fordel af sit hold.

 

I dag viste Max Walscheid igen, at han har stort sprinterpotentiale. Han var ikke langt efter Groenewegen og viste samtidig, at han kan positionere sig. Fredagens etape kan dog blive svær, da han er meget lidt holdbar, og bakkerne undervejs kan blive lidt af en udfordring. Til gengæld har Sunweb et stærkt hold, og er han med til stregen, er Walscheid en af de få, der kan true topsprinterne.

 

Man må tage hatten af for Coen Vermeltfoort, der i år virkelig har udviklet sig som sprinter. Han er stort set i top 10 hver eneste gang og positionerer sig bedre og bedre. Fredagens etape passer ham endda endnu bedre, da han er en ganske holdbar type. Han mangler farten til at slå de bedste, men han kan i en teknisk finale komme langt med sin positionering. Roompot har også Raymond Kreder og Andre Looij, men de synes ikke at være i stand til at blande sig med de bedste.

 

Dagens etape blev endnu en frustrerende oplevelse for Kenny Dehaes. Han viste imidlertid god form i Ronde van Limburg, og selvom den hårdere etape ikke er ideel for ham, fortjener han at blive nemt som en af favoritterne. Han er trods alt en af de få, der regelmæssigt har vundet på dette niveau, og han har i Danilo Napolitano en af de bedste lead-out men.

 

Bert Van Lerberghe har ikke topfarten til at slå de rene sprintere, men han kan drage fordel af sin gode positioneringsevne samt den hårdere etape. TimothY Dupont bør også nævnes, selvom det for 117. gang gik galt for ham i dag. Han viste dog i Luxembourg, at han stadig kan blande sig, og hvis han engang finder sit 2016-niveau, ved vi jo, at han kan vinde på dette niveau.

 

Cofidis stiller med Christophe Laporte, Michael van Staeyen og Hugo Hofstetter, men det er kun Laporte, der har farten til for alvor at blande sig. Han er netop kommet tilbage efter en skade, men kørte så fin en prolog, at han måske allerede er klar til at blande sig.

 

Endelig vil vi pege på de lokale talenter Jasper De Laat og Arvid De Kleijn, hvoraf specielt førstnævnte kan drage fordel af den hårdere etape.

 

Feltet.dks vinderbud: Marcel Kittel

Øvrige vinderkandidater: Dylan Groenewegen, Moreno Hofland

Outsidere: André Greipel, Max Walscheid, Kenny Dehaes

Jokers: Bert Van Lerberghe, Timothy Dupont, Christoph Laporte, Jasper De Laat, Arvid De Kleijn

 

Route du Sud - 2. etape

Ruten

Fredagen har typisk været helliget sprinterne, selvom man sidst år krydrede dagen ved både at have en etape for de hurtige folk og en enkeltstart. I år kan specialisterne i de hurtige finaler glæde sig over, at hele dagen er helliget dem på en etape, der synes skabt til en massespurt, og det vil være velkomment efter den usædvanligt hårde 1. etape.

 

Etapen byder på i alt 173,8 km mellem byerne Espace Loisirs sor et Agout og Saramon, og de er ikke særligt vanskelige. Fra start bevæger man sig mod vest, men slår en lille indledende sløjfe omkring startbyen for at køre op ad en ikke-kategoriseret stigning straks fra begyndelsen. Herefter kører man ned til kategori 3-stigningen Cote de Cambos-les-Lavaer, der har top efter 26,5 km, men herefter flader det ud, mens man forsætter mod vest forbi storbyen Toulouse. Den første spurt kommer efter 63,6 km, inden man efter 89,8 km sætter kursen mod sydvest. Den retning holdes frem til den sidste spurt, der kommer efter 149,8 km.

 

Finalen bliver krydret af, at man ikke kører direkte til mål, men i stedet slår en lille sløjfe i området nord for Saramon. Det betyder, at man med 25,4 km igen når toppen af den lille kategori 3-stigning Cote de Bezeril, der imidlertid ikke er nogen nævneværdig udfordring. Herefter venter lidt småbakker, inden det i de sidste 10-15 km stiger ganske svagt op mod målbyen. Mod slutningen bliver det dog stejlere med ca. 3% i finalen, og der venter derfor en spurt op ad bakke på den 150 m lange opløbsstrækning i Saramon.

 

Saramon har ikke været målby for et stort cykelløb i dette årtusinde.

 

 

 

Vejret

Rytterne kan glæde sig over, at den ekstreme varme aftager en anelse. Fredag byder ganske vist på en skyfri himmel, men denne gang vil temperaturen ”kun” være 29 grader. Der vil bare være en let vind fra nordvest. Det giver modvind på første halvdel og sidevind på anden halvdel. Der vil være sidevind i de sidste 10-15 km.

 

Favoritterne

Årets Route du Sud tog en ganske overraskende drejning på 1. etape. Løbet kan vise sig allerede at være ovre for løbets favoritter, der lod en ganske stærk gruppe køre hjem med hele 6 minutter. Sky var lidt i syv sind og valgte en mellemtaktik, hvor man holdt afstanden nogenlunde nede. Man tror tilsyneladende på, at Kenny Elissonde kan gøre det færdigt på kongeetapen, men stigningerne der er trods alt så svære, at superklatrere som Sergio Henao, Geraint Thomas og Wout Poels stadig har en mulighed, hvis franskmanden eksploderer tidligt. Det er dog en gambling af briterne at satse alt på deres lokale helt, der ikke er den mes t stabile og bestemt ikke havde den bedste Giro.

 

Han får imidlertid kamp til sin hård. Specielt stortalentet Richard Carapaz lurer som en farlig herre, og det samme gør den meget formstærke Luis Angel Mate, der desværre har været syg inden løbet efter sin ellers flotte præstation i Californien og Luxembourg. Heller ikke dagens vinder Julien Loubet kan afskrives. Den lokale stjerne er en god klatrer og blev eksempelvis nummer 10 samlet for to år siden, hvor han sidst havde en supersæson som i år.

 

Før vi får de afgørende svar gælder det imidlertid det første slag mellem sprinterne. Der er næppe tvivl om, at fredagens etape er en sag for de hurtige folk. Etapen byder ikke på terrænmæssige udfordringer af betydning, og der er så mange sprintere til start, at løbet vil blive kontrolleret hårdt. Sky, BMC og Europcar er her alle med en topsprinter, og de vil sikre, at det bliver samlet til en spurt.

 

Det er værd at bemærke, at opløbsstrækningen stiger med 3%, og det er tilstrækkeligt til, at det kan mærkes. Det betyder, at finalen tilgodeser de lidt letter typer, og der er ikke tale om en helt klassisk massespurt.

 

Alligevel vil vi pege på Elia Viviani som vores favorit. Der er ingen tvivl om, at italieneren er feltets hurtigste rytter, også selvom han i år har tabt lidt topfart. Det er sket, fordi han har udviklet sin holdbarhed, som bl.a. gjorde, at han sad med i finalen i Milano-Sanremo og vandt en hård etape i Romandiet. Det bør komme ham til gode i denne hårdere finale. Først og fremmest peger vi dog på ham, fordi han kørte helt fantastisk i Hammer Sprint, hvor han var aggressiv og i særklasse den hurtigste i spurterne. Det vidner om storform. Hvis man dertil lægger, at hans Giro-etapesejr faktisk kom i e stigende spurt om denne, og at han med Geraint Thomas og Gianni Moscon har et fint lad-out, tror vi på Viviani som vinder.

 

Hans største rival bliver Bryan Coquard. Franskmanden var sidste år suveræn i dette løb, og det er ikke uden grund. Hans speciale er nemlig at spurte op ad bakke, og den type finaler er der ofte mange af her. Det betyder også, at denne etape er skræddersyet til franskmanden, og normalt ville han også være vores favorit. Når vi alligevel ikke peger på ham som vores vinderkandidat, skyldes det, at han modsat Viviani ikke har vist topform. Han så skidt ud i Dauphiné og Tour of Belgium, selvom han vandt en etape i sidstnævnte. Samtidig er han ikke god til at positionere sig, og han er her uden sit tog. På den anden side viste han fremgang i Dauphié, og hvis han nærmer sig formen, er han normalt meget svær at slå i en finale som denne.

 

Jempy Drucker viste god form i Luxembourg, hvor han som ventet var den stærkeste sprinter. Normalt er han ikke så hurtig som Viviani og Coquard, men også han har som speciale at spurte op ad bakke. Det giver ham gode muligheder i en finale som denne, hvor han samtidig kan drage fordel af, at han har løbets måske bedste tog med Floris Gerts, Miles Scotson og Silvan Dillier. Hans fordel er samtidig, at han er en af verdens bedste i positionskampen. Han havde ønsket sig en mere teknisk finale, men han har bestemt gode muligheder i en hård afslutning som denne.

 

Dunkerque-vinder Clement Venturini imponerer igen og igen. Først var han kendt som sprinter, men i den seneste tid har han vist, at han er meget mere end det. Han er langt mere holdbar end de rene sprintere, og det betyder, at denne finale passer ham ganske godt. Også han havde foretrukket, at det var mere teknisk, men i et stigende opløb er han ikke uden chance.

 

En spurt op ad bakke betyder, at der står Carlos Barbero skrevet med fed ud over hele etapen. Dette er netop spanierens speciale, men han havde foretrukket, at det var endnu stejlere. Den nylige sejr i Vuelta a a Castilla y Leon vidner om den gode form, og samtidig har han i Jose Joaquin Rojas og Daniele Benneti fremragende lead-out men. De to sidstnævnte kan også selv tage chancen, men i en finale som denne bør Barbero være manden.

 

Cannonale er her Tom Van Asbroeck og Wouter Wippert. Finalen er nok for hård til Wippert, men den  er til gengæld god for Van Asbroeck. Efter en svær start har han på det sidste vist god form i både Norge og Belgien, og han er god til at positionere sig. Han har dog næppe topfarten til at vinde.

 

En af de få, der kan matche Vivianis topfart er Dan McLay. Desværre er briten til gengæld helt håbløs i positionskampen, og han har samtidig været lidt småsyg siden Belgien Rundt. Derfor var han heller ikke på sit bedste i Mayenne. Det største problem er dog, at finalen nok er for hård til ham.

 

FDJ mistede deres topsprinter Marc Sarreau, men heldigvis har de en plan B i Lorrenzo Manzin. Efter en svær tid har han på det seneste vist fremgang, også hvad angår holdbarhed. Han er næppe hurtig nok til at vinde, men kan drage fordel af et godt hold.

 

Endelig vil vi pege på det store talent Damien Touze, der fortsætter med at imponere og i dag vandt feltets spurt. Den hårde finale burde tiltale ham. Også hans holdkammerater Romain Feillu, Anthony Maldonado og David Menut er gode i denne type finaler. Det samme er Steven Tronet, der for et par år siden fik sit store gennembrud ved netop at vinde to spurter op ad bakke i dette løb. Efter en svær tid har der været indikationer på, at han er tilbage på sporet.

 

Feltet.dks vinderbud: Elia Viviani

Øvrige vinderkandidater: Bryan Coquard, Jempy Drucker

Outsidere: Clement Venturini, Carlos Barbero, Tom Van Asbroeck, Dan McLay,

Jokers: Daniele Bennati, Jose Joaquin Rojas, Lorrenzo Manzin, Damien Touze, Romain Feillu, Steven Tronet

 

Tour de Slovenie - 2. etape

Ruten

Årets rute er usædvanligt sprintervenlig, og det kommer til udtryk på 2. etape, hvor feltet efter et års fravær vender tilbage til hovedstaden Ljubljana, der typisk har været vært for løbets enkeltstart. I år har man imidlertid valgt at sende rytterne ud på en småkuperet rundstrækning i området omkring byen, men som på 1. etape kommer stigningerne også her så langt fra mål, at sprinterne må lugte blod.

 

I alt byder etapen på 169,9 km med både start og mål i Ljubljana, og de består i alt væsentligt af en omgang på en stor rundstrækning i området øst for storbyen, der er placeret lige syd og sydøst for landets høje bjerge. Derfor er der heller ikke mange udfordringer i det hovedsageligt flade terræn. Det stiger svagt de første 40 km, og herefter falder det jævnt ned mod dagens første forhindring, kategori 3-stigningen Slivna (2,5 km, 5.9%), der har top efter 86,3 km. Efter en nedkørsel og et kort fladt stykke venter kategori 3-stigningen Bogensperk (3,4 km, 5,8%), hvis top kommer efter 107,2 km. Herefter flader terrænet imidlertid igen ud, og kun en lille bakke kort før dagens eneste spurt, der er placeret efter 137,2 km, afbryder monotonien. Etapen slutter med en omgang på en flad, teknisk ukompliceret 4,7 km lang rundstrækning. Der er imidlertid tre sving i finalen med hhv. 1200, 800 og 400 m til ål.

 

Ljubljana har som sagt som regel lagt asfalt til enkeltstarten. Artem Ovechkin vandt i 2015, Michael Matthews i 2014, Svein Tuft i 2013, Kristijan Koren i 2012 og Robert Vrecer i 2011. Sidste linjeløbsetape i byen var i 2009, hvor Giovanni Visconti snød sprinterne og tog sejren. I 2007 vandt Stefano Garzelli en spurt i en lille gruppe, mens Aldo Ino Ilesic (2003), Filippo Pozzato (2002), Dean Podgornik (2001) og Uros Murn (2000) er de øvrige vindere i dette årtusinde.

 

 

 

Vejret

Efter den flotte start kan feltet meget vel få våde fødder fredag. Der ventes en varm og solrig formiddag med en temperatur på hele 29 grader, men om eftermiddagen er der hele 75% risiko for kraftige tordenbyger. Der vil bare være en svag vind fra nord og nordøst, hvilket primært giver modvind på første del af etapen og sidemedvind og sidevind på anden halvdel. På rundstrækningen vil der i de sidste 2 km primært være sidevind, indtil man drejer ind i medvind på opløbsstrækningen.

Favoritterne

Bora-Argon 18 levede helt op til forventningerne og dominerede totalt finalen af 1. etape. Igen viste trion med Lukas Pöstlberger, Rudiger Selig og Sam Bennett, at de har et helt fantastisk samarbejde, og at de kan udfordre alle de store sprinterhold. Det giver naturligvis mod på mere, og der er ingen tvivl om, at de går efter the double på fredagens etape.

 

Derfor er der næppe heller tvivl om, at vi får endnu en massespurt. Bora-Argon 18, Bahrain-Merida og Wilier vil som i dag kontrollere etapen, sandsynligvis med hjælp fra Dimension Data, der aldrig er bange for at arbejde, heller ikke når Cavendish ikke er på toppen. Derfor burde det blive endnu en helt enkel sprinteretape med et udbrud, der hentes tidsnok til, at sprinterne kan slås om sejren.

 

Igen venter der en kompliceret finale med mange sving på de to sidste kilometer, og det gør det til en dag, hvor positionering igen er afgørende. Det får os til igen at pege på Sam Bennett som favorit. I dag viste Bora, at de har feltets stærkeste tog, og det vil de med stor sandsynlighed have igen fredag. Det er ikke nogen tilfældighed, at de var så suveræne i Giroen, og i dette felt har de endda endnu mindre modstand. I dag understregede Bennett endda, at han også er hurtigste mand - i hvert fald så længe Cavendish ikke er i form - og derfor tror vi på endnu en sejr til ireren.

 

Hans værste rival er Sonny Colbrelli, også selvom italieneren faktisk ikke er skabt til så let en etape. Han er til gengæld i år blevet langt bedre i de rene massespurter, hvilket han også viste i dag, hvor han kørte en fremragende spurt. Hvad der virkelig gør ham til en topfavorit, er imidlertid den tekniske finale. Han er fremragende til at positionere sig, og det var ikke uden grund, at det var ham, der i dag havde Bennetts hjul. Får han det igen, eller laver Bora fejl, vil han være klar til at slå til.

 

Holdet med de bedste chancer for at udfordre Bora, er Orica-Scott, der har et fabelagtigt tog. I dag fik de det ikke helt til at fungere, men til gengæld kørte Luka Mezgec en fremragende spurt. Det viser, at han har farten til at vinde, også selvom Bennett på papiret er hurtigere. Hvis Roger Kluge kan komme først igennem sidste sving med Mezgec på hjul, er alt muligt for den lokale helt.

 

I dag blev det tydeligt, at Mark Cavendish er langt fra formen. Først kunne han ikke holde sig til sine holdkammerater, og siden manglede han fuldstændigt benene, da Mark Renshaw kørte ham frem. Alligevel kan det godt blive til sejr. Vi taler trods alt om Cavendish, og i en teknisk finale som denne er meget muligt, hvis han får et godt lead-out. Toget er på papiret fremragende, og Renshaw og Cavendish har reelt en mulighed for at komme først igennem sidste sving. Sker det, kan briten vinde. Det samme kan Ryan Gibbons, hvis holdet giver den talentfulde sydafrikaner chancen. Kristian Sbaragli er også en mulighed, men hans fart er næppe god nok.

 

Roberto Ferrari bekræftede i dag den gode form fra Giroen. Han har i år kørt nogle fremragende spurter, og det giver ham reelle muligheder for at sejre. Han mangler måske topfarten til at matche de bedste, men til gengæld er han en mester i at positionere sig i en teknisk finale som denne. Er han langt fremme i sidste sving, er sejren ikke helt umulig.

 

Efter sit gennembrud på højeste niveau i Giroen har Jakub Mareczko store forhåbninger, men i dag gik det som altid galt med positioneringen. Der er ingen tvivl om, at Mareczko har farten til at slå alle i dette felt, men som så ofte før kom han slet ikke frem. Fredagens mere tekniske finale gør det endnu sværere, og det kræver derfor lidt held, hvis det skal lykkes at køre med om sejren. Har han det, kan alt imidlertid lade sig gøre.

 

Endelig vil vi pege på Alexander Porsev samt italienerne Andrea Palini, Filippo Fortin og Marco Canola. Porsev har haft en svær sæson, men på papiret er han en af de hurtigste, han er god til at positionere sig, og hans hold så godt ud i dag. Palini viste endelig lidt form i dag, hvor Androni også gjorde det godt. Samtidig elsker han en teknisk finale. Det gør også Canola, men han mangler til gengæld topfarten. Den har så til gengæld Fortin, men om han har holdet til at komme frem i position er mere tvivlsomt.

 

Feltet.dks vinderbud: Sam Bennett

Øvrige vinderkandidater: Sonny Colbrelli, Luka Mezgec

Outsidere: Mark Cavendish, Ryan Gibbons, Roberto Ferrari, Jakub Mareczko

Jokers:  Alexander Porsev, Andrea Palini, Filippo Fortin, Marco Canola

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cannondale-Drapac Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

ORICA-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Lotto NL - Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek - Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »