Feltet.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart.
ACCEPTÈR COOKIES » LÆS MERE »

Foto: Iri Greco / BrakeThrough Media

Optakt til en travl cykelonsdag med fire store etapeløb

Del på Twitter
Del på Facebook
Udskriv artikel

01.02.2017 kl. 10:42 af Emil Axelgaard.

Den første uge af februar er som vanligt en af de travleste i professionel cykelsport. Således går sæsonforberedelserne for alvor i gang, når der i løbet af ugen afvikles etapeløb i Australien, Dubai, Spanien og Frankrig. I stedet for at lave vores sædvanlige detaljerede optakter, vil vi hver aften lave en samlet optakt, hvor vi ser frem mod, hvad der venter dagen efter i de fire løb.

Onsdag gælder det prologen i Herald Sun Tour, 2. etape i Dubai Tour samt 1. etape i både Volta a la Comunitat Valenciana og Etoile de Besseges.

 

Husk, at du fra klokken 10.15 kan følge Dubai Tour og fra klokken 14.45 Volta a la Comunitat Valenciana på www.feltet.dk/live.

 

Herald Sun Tour - prolog

Ruten:

Det er efterhånden blevet en klassiker, at løbet indledes med den velkendte 2,1 km lange prolog langs Yarra River i Melbourne, og det vil også være tilfældet i 2017. Straks fra start er der en lille stigning, når rytterne skal over broen, der leder henover floden, men derefter flader det ud, mens rytterne passerer gennem Alexandra Gardens. Efter 1,5 km venter der imidlertid endnu en mindre stigning. Etapen har relativt mange sving og er derfor en ganske teknisk affære.

 

 

Vejret:

Efter en skyet dag kommer solen frem forud for aftenens prolog, hvor rytterne vil have en temperatur på knap 20 grader. Der vil være en jævn vind fra syd, hvorved rytterne hovedsageligt vil have mod- og sidevind. Da den aftager svagt, vil de sene startere have en lille fordel.

 

Favoritterne:

En så kort prolog passer vanligvis sprinterne bedre end de kraftfulde enkeltstartsspecialister, og på denne rute er der brug for en kombination af power og accelerationsevne. Dermed kan vi forvente at se en blanding af disse to ryttertyper i fornt, som det har været tilfældet i de senere år. I de seneste to udgaver har prologspecialisten William Clarke begge gange slået Caleb Ewan med bare et sekund, og hvert år har sprinterne domineret top 10. I 2014 vandt Jack Bauer foran Tom Scully og Clarke.

 

Feltet byder umiddelbart på en god blanding af sprintere og specialister, men der ingen, der decideret specialiserer sig i prologer, som det er tilfældet for William Clarke, der har vundet de to seneste udgaver. Hverken Clarke eller Ewan er i år til start, og det gør det til en ganske åben affære.

 

Den korte distance betyder, at sprinterne bør have en fordel, og vi sætter vores penge på Danny Van Poppel, der tidligere har udmærket sig på prologer. I 2014 vandt han således den meget eksplosive prolog i Luxembourg Rundt, der også er kendt for sine korte stigninger. Han er tillige blevet nummer 5 på prologen i Ster ZLM Toer. Denne rute burde passe hans eksplosivitet godt, og da han viste god form i Tour Down Under, må han være klar til at gå efter sejren.

 

En anden sprinter er Brenton Jones, der i 2015 blev nummer tre på samme rute. Han har bestemt ikke Van Poppels power over længere distancer, men han har vist, at hans eksplosivitet passer godt til denne rute. Han viste god form ved de nationale gadeløbsmesterskaber og Mitchelton Bay Classic, og da dette er hans højdepunkt i den australske sommer, er prologen et stort mål.

 

Michael Hepburn er en af de får deciderede specialister. Han blev nummer 4 på samme rute i 2015, men i år ser han ud til at være stærkere. Han var flyvende i Mitchelton Bay Cycling Classic, hvor han vandt det hårdeste løb, og så også fin ud i Cadel Evans Great Ocean Road Race. Med sin banebaggrund er han vant til den relativt korte distance.

 

Leigh Howard er en anden af feltets sprintere, og han har tilmed en fortid på banen, der bør gøre ham konkurrencedygtig her. Han har før vist, at han kan køre prologer, og han har store vinderchancer. Det store spørgsmål er hans form efter en dårlig præstation ved Cadel Evans Great Ocean Road Race.

 

Sam Bewley har ikke haft de store resultater på enkeltstarter, men hans fortid på banen har givet ham henholdsvis en fjerde- og en sjetteplads på denne etape. I år er konkurrencen ikke helt så hård, og dermed er han klar til at gå efter sejren efter at have vist god form med en jætte indsats i Cadel Evans Great Ocean Road Race.

 

Joe Cooper er en af de få klassementsryttere, der kan blande sig. Sidste år blev han nummer fem, men efter sin imponerende præstation i New Zealand Cycle Classic synes han at være i endnu bedre form. Han vil være opsat på at vinde sekunder straks fra start.

 

Blandt de bedste sprinter i feltet er Jesse Kerrison, og også han bør være med helt fremme. Han blev nummer 11 sidste år, men er i dag langt stærkere. Travis McCabe og Ivan Savitskiy er andre af feltets sprintere, men de har ikke vist det store på prologer hidtil i sin karriere. Det har Greg Henderson til gengæld, men det store spørgsmål er om newzealænderen stadig har den krævede eksplosivitet.

 

På papiret burde Cameron Meyer kunne gøre det godt, men han imponerede ikke for to år siden, hvor han ellers vandt samlet. Han mangler muligvis den sidste eksplosivitet, men efter Cadel Evans Great Ocean Road Race kan ingen betvivle hans form. Blandt klassementsrytterne kan man også forvente gode præstationer fra Michael Storer, der dog næppe er eksplosiv nok, samt den meget formstærke Nathan Earle, der synes at have det rette punch.

 

Endelig vil vi pege på den hurtige Anthony Giacoppo, der på papiret burde kunne gøre det fremragende, selvom han ikke har gjort det tidligere, Robbie Hucker, der sidste år blev nummer 4, samt Simon Gerrans, der også burde have det rette punch til en kort affære som denne.

 

Feltet.dks vinderbud: Danny Van Poppel

Andre vinderkandidater: Brenton Jones, Michael Hepburn

Outsidere: Leigh Howard, Sam Bewley, Joe Cooper, Jesse Kerrisson

Jokers: Ivan Savitskiy, Travis McCabe, Greg Henderson, Cameron Meyer, Nathan Earle, Anthony Giacoppo, Robbie Hucker, Simon Gerrans, Michael Storer

 

Dubai Tour - 2. etape

Ruten:

Hvis man som sprinter fejlede på førstedagen, får man straks en chance for at tage revanche på 2. etape, der er løbets nyskabelse. Således er det helt en ny rute, der udfordrer rytterne på andendagen, men den er nøjagtig lige så flad som tre af de øvrige fire. Det meste af etapen foregår imidlertid langs kysten, og det kan åbne mulighed for lidt sidevind.

 

Med sine 186 km er etapen, der går under navnet The Ras al Khaimah stage, også relativt lang efter vanlig Dubai-standard. Som de øvrige starter den foran Dubai International Marine Club i bykernen, hvorfra rytterne straks bevæger sig ud ad byen mod nordøst ad store, brede veje. Her når de ørkenen, hvor de tilbringer et par kilometer, inden de kortvarigt bevæger sig tilbage mod byen, hvor de dyster om point i den første indlagte spurt i Dubais designdistrikt efter 19,8 km. Herefter går det tilbage til ørkenen, hvor rytterne følger lange, lige veje, og derefter drejer de mod kysten. Den når de efter 94,8 km i byerne Sharjah og Ajman, hvor den anden indlagte spurt er placeret. Herfra går det af den lang, lige kystvej mod målet i Ras Al Khaimah. Undervejs passerer de Marjan Island, som de kort besøger ved at tilbagelægge en 13 km lang rundstrækning.

 

Målbyen nås med ca. 5 km igen, og 1500 m senere forlader feltet kystvejen i en blød højrekurve. Herefter kommer der et skarpt sving med 1500 m til mål, hvorefter et par bløde sving leder frem til den 300 m lange og 7,5 m brede opløbsstrækning, der som resten af etape er helt flad.

 

Ras Al Khaimah har aldrig tidligere været vært for løbet.

 

 

Vejret:

Med en temperatur på 27 grader bliver det en smule varmere på andendagen, hvor der igen vil være fuld sol på menuen. Det vil være den sidste dag uden vind, idet torsdag og specielt fredag vil være meget blæsende. Onsdag vil der være en svag til let vind fra nord, hvilket give sidemodvind det meste af dagen. Det gælder også i finalen, indtil rytterne kortvarigt kører ind i sidevind med 3700 m til mål. Efter det sidste sving er der igen modvind.

 

Favoritterne:

Onsdagens etape er lige så flad som dagens indledning, og det bør derfor være en stort set identisk affære. Ganske vist skal feltet ud i ørkenen og køre langs kysten, men på en stille dag, hvor der oven i købet er modvind, bør det ikke skabe nervøsitet. Derfor kan vi igen vente os et tidligt udbrud, der vil blive stramt kontrolleret af Quick-Step og Dimension Data. Sky vil nok tage sig en slapper efter dagens fiasko, men til gengæld vil LottoNL-Jumbo måske give en hånd.

 

Den første spurt kommer meget tidligt, og det er ikke utænkeligt, at Quick-Step eller Dimension Data vil forsøge at holde det samlet for at sikre et par bonussekunder til henholdsvis Kittel og Cavendish. Den anden spurt kommer midt på etapen og bør blive vundet af udbrydere. Da der er færre sekunder at spurte om, er det mindre sandsynligt, at vi vil se samme scenarium som i dag, hvor klassementsrytteren Silvan Dillier klogeligt gik i udbrud for at sikre sig noget bonus. Det kan dog ikke udelukkes, idet det er sidste chance for et sådant forehavende, da torsdagen skal bruges til at spare kræfter forud for fredagen.

 

Der er således udsigt til endnu en massespurt, og efter dagens opvisning er det vanskeligt ikke at have Marcel Kittel som den store favorit. Tyskeren var i en klasse for sig og skulle nærmest ikke træde for at slå et stort hul til konkurrenterne. Dermed blev det igen understreget, at Kittel er verdens klart bedste i rene massespurter som disse, hvor spurten kommer efter en hurtig, let dag.

 

Samtidig viste etapen, at Quick-Step har det bedste tog, og Julian Alaphilippe, Davide Martinelli, Matteo Trentin og Fabio Sabatini afleverede Kittel helt perfekt. Det vil de sikkert gøre igen, og så bliver tyskeren nærmest umulig at slå. Finalen er teknisk ukompliceret og derfor perfekt for Kittel, der er vores bud på en etapevinder.

 

Mark Cavendish punkterede med 4 km til mål på dagens etape, og vi fik dermed aldrig chance for at se, om han kunne tage kampen om mod Kittel. Han er ikke så hurtig som tyskeren, men viste i Touren, at han sagtens kan slå sin ærkerival, hvis spurten bliver mere kaotisk. Han viste igen sin fantastiske positioneringsevne ved at få Kittels hjul i finalen, og det vidner om form, at han kan blive nummer tre med et fladt baghjul. Spurten måtte gerne have været mere teknisk, men modvinden giver ham en chance for at udnytte sin aerodynamik til at slå den mere kraftfulde Kittel.

 

LottoNL-Jumbos lead-out kiksede helt, men alligevel fik Tom Leezer anbragt Dylan Groenewegen lige bag Kittel og Cavendish. Han kom forbi briten, men var slet ikke tæt på at true Kittel. Etapen viser, at han har farten til at være konkurrencedygtig, og at han er en af de allerhurtigste. For at vinde skal LottoNL-Jumbo imidlertid have toget til at fungere, så han ikke skal forsøge at passere Kittel i finalen.

 

Intet fungerede for Sky og Elia Viviani, der måtte lave en tidlig spurt på hjulet af holdkammeraten Jon Dibben. Det kostede for mange kræfter, og da den reelle sprint startede, var han død. Det var ikke den store overraskelse, da Sky slet ikke har deres bedste tog til start. Det er imidlertid for tidligt at afskrive Viviani, der på papiret er en af de få, der kan vinde en etape som denne.

 

John Degenkolb er ikke ren sprinter, men han kørte en fantastisk flot spurt på dagens etape. Han kom således meget hurtigt mod slutningen, men som så ofte før missede han et topresultat på grund af dårlig placeringsevne. Trek har ikke kræfterne til at matche de bedste, og Degenkolb har ikke farten til at vinde, men han kan bestemt slutte på podiet.

 

Det var positivt at se UAE Abu Dhabi aflevere Sacha Modolo så flot. Nyprofessionelle Simon Consonni gjorde et fremragende job som lead-out man i positionen bag Roberto Ferrari og Matej Mohoric. Det lover godt for Modolo, der havde store problemer i 2016, men nu igen har et bedre tog. Han er imidlertid ikke hurtig nok til at vinde.

 

Som ventet var Jempy Drucker langt fremme uden at kunne matche de bedste. I Daniel Oss har han imidlertid et godt lead-out, og han er fantastisk til at positionere sig. Dermed kan han sagtens komme i top 5.

 

Samme positioneringsevne har Jakub Mareczko bestemt ikke. Han er notorisk kendt for altid at være ude af position. Til gengæld er han forrygende hurtig, så kan han for en gangs skyld ramme rigtigt, har han muligheder for at sikre sig et topresultat.

 

Endelig vil vi pege på Daniele Bennati og Paolo Simion, der slet ikke fik det til at fungere i dag, men på papiret er blandt de sprintere, der har farten til at komme i top 5.

 

Feltet.dks vinderbud: Marcel Kittel

Andre vinderkandidater: Mark Cavendish, Dylan Groenewegen

Outsidere: Elia Viviani, John Degenkolb, Sacha Modolo

Jokers: Jempy Drucker, Jakub Mareczko, Daniele Bennati, Paolo Simion

 

For nemheds skyld bringer vi her en oversigt over de ryttere, der ventes at blive støttet i en massespurt:

Quick-Step: Marcel Kittel

Aqua Blue Sport: Adam Blythe

Astana: Riccardo Minali eller Ruslan Tleubayev

Bahrain-Merida: Sonny Colbrelli eller Grega Bole

Bardiani CSF: Paolo Simion

BMC: Jempy Drucker

Movistar: Daniele Bennati eller Carlos Barbero

ONE: Steele Von Hoff

Dimension Data: Mark Cavendish

LottoNL-Jumbo: Dylan Groenewegen

Novo Nordisk: Quentin Valognes

Sky: Elia Viviani

Trek: John Degenkolb

UAE Abu Dhabi: Sacha Modolo

Landholdet fra De Forenede Arabiske Emirater: Ingen sprinter

Wilier Triestina: Jakub Mareczko

 

Volta a la Comunitat Valenciana - 1. etape

Ruten:

Løbet blev sidste år indledt med en enkeltstart, men i år har man foretrukket at lægge ud med en kuperet holdtidskørsel. Den starter i kystbyen Orihuela og slutter i en anden by lidt længere inde i landet, der pudsigt nok har samme navn. Med sine 37,9 km er der tale om en ganske lang sag, og ruten er alt andet end flad. Således stiger det jævnt i de første 11 km, hvor man bevæger sig væk fra kysten op til toppen af en kategori 3-stigning, der officielt er 4,9 km lang og har en gennemsnitlig stigningsprocent på 2,5%. Efter en nedkørsel følger yderligere to mindre stigninger, der er afskilt af et længere fladt stykke. De sidste 12 km er hovedsageligt faldende, men der er undervejs endnu en mindre stigning til at bryde rytmen. Etapen er ikke særlig teknisk og består mest af lange, lige veje.

 

 

 

Vejret:

Onsdag byder på masser af solskin og en temperatur på 22 grader. Der vil være en svag til let vind fra sydvest, og rytterne vil således have sidemedvind på det meste af etapen. Vinden vil være relativt konstant, og der er således ens betingelser for alle hold.

 

Favoritterne:

Det er efterhånden sjældent, at det professionelle felt testes på så lange holdtidskørsler, og selv i de store grand tours er arrangørerne meget bevidste om ikke at gøre de kollektive kampe mod uret for lange for at undgå alt for store tidsforskelle. Derfor kan det synes overraskende, at man har valgt en så lang holdtidskørsel til et fem dage langt etapeløb, og da ruten samtidig er ganske kuperet vil der blive skabt ganske store afstande. Dermed kan etapen vise sig at være helt afgørende for det endelige klassement, og det er derfor vigtigt at være klar fra start.

 

Den kuperede rute gør, at etapen ikke er skræddersyet til de store maskiner, og umiddelbart passer etapen bedst til et homogent hold med mange etapeløbsryttere, der både kan klatre og køre enkeltstart, og det gør det vanskeligt at sammensætte den rette trup. Således har de fleste hold ladet deres mest powerfulde ryttere blive hjemme, og stedet er feltet fyldt med mere alsidige enkeltstartsspecialister. Det gør det samtidig sværere at vurdere det indbyrdes styrkeforhold.

 

Vi sætter imidlertid vores penge på LottoNL-Jumbo. Holdet har forbedret sig kolossalt i kampen mod uret og har her samlet en stjerneparade ad specialister. Jos Van Emden, Martijn Keizer, Stef Clement, Victor Campenaerts, Jurgen Van Den Broeck, Primoz Roglic og til dels Steven Kruijswijk er alle fremragende enkeltstartsryttere, og med undtagelse af førstnævnte klatrer de alle godt. De har ikke samme gode historik som nogle af de andre hold, men må papiret har de klart det mest powerfulde mandskab, og derfor er de vores bud på en etapevinder.

 

Deres værste konkurrenter må være de tidligere verdensmestre fra BMC. Selvom de er uden flere af deres største maskiner, har de stadig specialister som Tom Bohli og Stefan Küng. Dertil skal lægges stærke folk som Alessandro De Marchi, Ben Hermans, Nicolas Roche, Michael Schär og Greg Van Avermaet, der alle drager fordel af den kuperede rute. Desværre mistede de Manuel Quinziato i sidste øjeblik, og da han erstattes af de spinkle klatrer Manuel Senni, er det en mærkbar svækkelse. De mangler måske den store motor til at gøre den afgørende forskel, men de bør bestemt være blandt de bedste.

 

Movistar er altid blandt de bedste på holdtidskørsler og har her tre store motorer i Jonathan Castroviejo, Jesus Herrada og Andrey Amador. Da de alle tre samtidig er fremragende klatrere, er de skræddersyet til denne rute. Også Nairo Quintana og Victor de la Parte bør være stærke, men desværre udgøres resten af holdet af spinkle klatrere, og det kan koste sejren.

 

Sky føres an af specialisterne Vasil Kiryienka og Michal Kwiatkowski, og førstnævnte viste på Mallorca, at han er i fremragende form. Desværre er Kwiatkowski bevidst ikke på 100% endnu, og det kan måske koste etapesejren. Til gengæld er den forsvarende vinder Wout Poels helt sikkert flyvende, og han trives på en rute som denne. Holdet har også stærke folk som Lukasz Wisniowski og Salvatore Puccio, og de bør derfor være med i kampen om sejren.

 

Katusha har sjældent været blandt de bedste på holdtidskørsler, men det vil ændre sig i 2017. Med Tony Martin på holdet har de en af de allerbedste i disciplinen, og U23-verdensmesteren Marco Mathis kan også yde sit bidrag. Ilnur Zakarin er en fremragende enkeltstartsrytter på kuperede ruter, og dermed har de et stærkt motorrum. Spørgsmålet er, om resten af holdet er stærkt nok til køre med om sejren.

 

Normalt er Quick-Step blandt de stærkeste, men her er de uden deres største specialister, og selvom de har stærke folk som Niki Terpstra, Yves Lampaert og Philippe Gilbert er de denne gang kun outsidere.

FDJ var tidligere blandt de svageste i denne disciplin, men det har i den grad ændret sig. I 2016 blev de nummer 3 på holdtidskørslen i Tirreno-Adriatico med et stort set identisk hold, der endda er blevet styrket med Tobias Ludvigsson. Thibaut Pinot er nu decideret specialist på kuperede ruter som denne og viste i Marseille fremragende form. Også Jeremy Roy er stærk i denne disciplin, og selvom resten a holdet på papiret ikke er imponerende, har de vist, at de er god for en overraskelse.

 

Feltet.dks vinderbud: LottoNL-Jumbo

Øvrige vinderkandidater: BMC, Movistar

Outsidere: Sky, Katusha

Jokers: Quick-Step, FDJ

 

Etoile de Besseges - 1. etape

Ruten:

Løbet indledes med den helt klassiske etape, der har været benyttet hvert år siden 2013. Den fører feltet over 158,4 km fra Bellegarde til den nærliggende by Beaucaire efter en større rundtur i området nord for de to byer. Efter en indledende rundstrækning på 33,4 km, tager man hul på en større runde, der er 62,4 km lang. Den inkluderer kategori 2-stigningen Cote de la Tour-stigning efter 35,8 km. Derefter køres til målbyen Beaucaire, idet man undervejs passerer stigningen igen - denne gang ved 98,2 km-mærket. Målstregen krydses første gang efter 132,6 km, og derefter afsluttes etapen med 3 omgange på en flad 8,6 km lang rundstrækning, hvor der igen væsentlige sving er i finalen.

 

Da etapen har været benyttet flere gange tidligere, er den velkendt af de fleste, og den ender stort set altid i en massespurt. Sidste år vandt Bryan Coquard, mens Kris Boeckmans og Michael van Staeyen var hurtigst i henholdsvis 2013 og 2015. I 2014 lykkedes det imidlertid et udbrud at holde hjem og Sander Helven at tage sejren.

 

 

 

Vejret:

Regn ventes senere på ugen, men starten bliver flot med solskin og 15 grader, inden der kommer lidt flere skyer mod slutningen. Der vil være en svag til let vind fra syd, og dermed vil der mest være med- eller modvind. På den sidste rundstrækning, vil der være modvind i den sidste del, indtil rytterne får sidevind på opløbsstrækningen.

 

Favoritterne:

Historien viser, at denne etape altid slutter i en massespurt, og det eneste, der reelt kan forhindre et sådant scenarium er risikoen for sidevind. Onsdag bliver imidlertid en stille dag, og dermed bør vi få en meget simpel sprinteretape. Katusha, FDJ og Fortuneo-Vital Concept vil tage ansvar i feltet og sikre, at der bliver samling i tide, og dermed er scenen sat til et slag mellem de hurtige afsluttere.

 

I fraværet af de allerhurtigste sprintere er der lagt op til et åbent slag, men vi sætter vores penge på Alexander Kristoff. I de senere år har nordmanden været flyvende fra sæsonstart, hvor han har været den dominerende rytter i Tour of Qatar, og der er ingen grund til, at det skulle være anderledes i år. På papiret er han en af de hurtigste i løbet, og hvis han tilmed er i topform, er han svær at slå.

 

Det store spørgsmål er hans lead-out. Han har i år mistet Jacopo Guarnieri, der er en af verdens allerbedste lead-out men. Han har imidlertid stadig Marco Hallr hos sig, og også Rick Zabel kan spille en rolle i toget. Det er ikke det bedste hold, og de kan næppe dominere finalen, men de er stærke nok til at placere Kristoff, der selv er fremragende i positionskampen. Med en forventelig god form bør det være nok til at tage sejren.

 

Det er FDJ, der har stålet Guarneri, og derfor kan det franske hold præsentere et fantastisk tog for Arnaud Demare. I tillæg til Guarnieri kan han regne med støtte fra nyerhvervelsen Davide Cimolai og de trofaste følgesvende Marc Sarreau og Mickael Delage. På papiret er det klart det stærkeste tog, og Demare er ikke meget langsommere end Kristoff. Hans store problem har altid været positionering, men i år har han alle muligheder for at undgå de vanlige problemer. Hvis han får det perfekte lead-out, bliver han svær at slå.

 

Også Lotto Soudal kommer med et meget stærkt sprintertog. Det er uklart, om de kører for Jens Debusschere eller Kris Boeckmans, mens normalt er førstnævnte hurtigst. Han er ikke helt lige så hurtig som Kristoff og Demare, mn hvis Boeckmans, Jasper De Buyst og Tony Gallopin kan sætte toget rigtigt op, kan han bestemt slå sine to rivaler.

 

Daniel McLay møder op med masser af selvtillid efter sejren på Mallorca, hvor Fortuneo viste, at deres lead-out er blevet kraftigt forbedret. Her mangler han sidstemanden Boris Vallee, men han har stadig Armindo Fonseca og Maxime Daniel til at støtte sig. McLay er helt sikkert en af allerhurtigste, men han har det svært i positionskampen. Det er usikkert, om hans tog her er stærkt nok til at bringe ham i vinderposition.

 

Timothy Dupont var en sand vindermaskine i 2016, og nu er han klar til at gå efter mere succes. Han har imidlertid ikke noget stærkt tog og skal klare det meste på egen hånd. Det er han en mester i, men han viste ikke sin bedste form i Marseille. Derfor er det usikkert, om han har konditionen til at blande sig med de allerbedste hold.

 

2016 var et svært år for Roy Jans, men han sluttede godt med en sejr i sit allersidste løb. Han er en af d hurtigste i feltet, men mangler den sidste fart til, at det er realistisk at tage sejren. Derudover er han i år på et nyt hold, og det gør det vanskeligere.

 

Som sagt kan Lotto Soudal også køre for Kris Boeckmans, der i givet fald vil have et af de bedste tog. Han er altid god tidligt på sæsonen, men han har stadig ikke fordums styrke.

 

Rudy Barbier er en af de mest stabile sprintere i franske løb og har mere støtte på sit nye hold, Ag2r. Han er imidlertid næppe hurtig nok til at vinde en flad spurt som denne. Det samme kan siges om Christophe Laporte, der er god til at positionere i kraft af sin vanlige rolle som lead-out man. Endelig har Yannis Yssaad og Emiel Vermeulen også farten til at blande sig.

 

Blandt de øvrige sprintere er Romain Feillu, Andrea Pasqualon, Yoann Gene, Benjamin Giraud, Bert Van Lerberghe, Edward Planckaert, Robin Stenuit, Dylan Page, Anthony Maldonado og Joeri Stallaert, men de kan næppe håbe på mere end en placering i top 10.

 

Feltet.dks vinderbud: Alexander Kristoff

Andre vinderkandidater: Arnaud Demare, Jens Debusschere

Outsidere: Daniel McLay, Timothy Dupont, Roy Jans

Jokers: Kris Boeckmans, Rudy Barbier, Christophe Laporte, Yannis Yssaad, 

SENESTE

Vis valgte

TIRSDAG

Vis valgte

MANDAG

Vis valgte

SENESTE: OPTAKTER

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: GIRO D'ITALIA

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: FELTET.DK HOLDNINGER

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: TOUR DE FRANCE

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: VUELTA A ESPAÑA

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: NYT OM DE DANSKE KONTI-HOLD

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: NYT OM WORLD TOUR HOLD

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: MATERIALE OG UDSTYR

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: NYT OM DE DANSKE PROFFER

Vis valgte | Se hele artikelarkivet

SENESTE: FORÅRSKLASSIKERNE

Vis valgte | Se hele artikelarkivet




 

Der er pt. ingen aktive salgsannoncer i vores brugtmarked.

Feltet.dk

Åsvinget 5

9800 Hjørring

Tlf. 5155 8966

info@feltet.dk