Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: Torsdagens etaper i Holland, Frankrig og Slovenien

Optakt: Torsdagens etaper i Holland, Frankrig og Slovenien

15. juni 2017 13:43Foto: Iri Greco / BrakeThrough Media

Den kommende uge er kendetegnet ved et meget travlt program, hvor der afvikles hele fire store etapeløb, der traditionelt bruges som opvarmning til Tour de France. Udover det store WorldTour-løb Tour de Suisse gælder det Ster ZLM Toer, hvor André Greipel og Marcel Kittel tester Tour-formen, og Søren Kragh og Mads Würtz ventes at køre med om den samlede sejr, Tour de Slovenie, hvor Rafal Majka og Mark Cavendish gør sig klar til juli, og det bjergrige Route du Sud, hvor Sky kommer med det tunge kavaleri i form af Geraint Thomas, Sergio Henao og Wout Poels. Hver dag vil vi have optakter til etaperne i de tre sidste løb i en samlet artikel, mens du kan finde selvstændige optakter til etaperne i Schweiz Rundt.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Torsdag gælder det 2. etape i Ster ZLM Toer samt 1. etape Tour de Slovenie og Route du Sud.

 

Du kan læse overordnede optakter til Ster ZLM Toer, Tour de Slovenie og Route du Sud.

 

Ster ZLM Toer - 2. etape

Ruten

Den første linjeløbsetape har næste altid været helt flad, og selvom man i år har fundet sig en helt ny rute, ændres der ikke på det forhold i år. Etapen har imidlertid ofte været truet af sidevind, og da den i år foregår helt ude ved den frygtede hollandske kyst, er det naturligvis igen en risiko.

 

Læs også
Optakt: 1. etape af Tour de Romandie

 

I alt skal der tilbagelægges 186,8 km mellem Tholen og Hoogerheide, og etapen er helt flad som en pandekage. Først kører man en lille omgang på den ø, hvor startbyen er placeret, inden man via en meget lang bro efter 64 km kører tilbage til fastlandet. Her kører man mod vest frem mod Hoogerheide, men i stedet for at køre direkte til mål slår man en stor sløjfe i området nord for byen. Efter 138,3 km krydser man målstregen for første gang - og kører i den forbindelse om point i den første pointspurt - og herefter afsluttes etapen md tre omgange på en 16,7 km lang rundstrækning, der har en del sving midtvejs. Det sidste kommer imidlertid med 3 km og derefter er det helt lige og fladt frem til stregen. Den anden pointspurt kommer med 15,8 km til mål.

 

Hoogerheide lagde sidst asfalt til et stort cykelløb i 2015, hvor Jos Van Emden slog Wilco Kelderman og Adriano Malori på enkeltstarten i Eneco Tour.

 

 

Vejret

Som altid er det vinden, der frygtes i dette område, og den kan i den grad komme i spil. På en varm dag med høj solskin, en 25-50% risiko for en tordenbyge og en temperatur på 28 grader vil der være en frisk vind fra vest. Der giver sidevind næsten hele dagen, også på hovedparten af rundstrækningen. Der vil dog være medvind på den lange opløbsstrækning.

 

Favoritterne

Vores tre topfavoritter til prologen levede op til forventningerne og placerede sig på de tre første pladser. Primoz Roglic er naturligvis nu i pole posiiton, men han er kommet under pres fra specielt Marcel Kittel og Søren Kragh. Kittel kan score et utal af bonussekunder på de flade etaper, og Kragh er med sin gode form måske den store favorit til kongeetape, hvor der venter 10 sekunders bonus. Heller ikke Lotto er ude af kampen, idet de har både Moreno Hofland, der før har vundet kongeetapen, samt André Greipel, der har vundet samlet, helt fremme, og dermed har de også kort at spille. Roglic er ikke selv specielt hurtig, og kan derfor ikke gøre meget andet end at holde sig til og udnytte sit gode hold til at stjæle sekunder fra rivalerne. Dermed er der lagt op til fire intense og meget spændende dage.

 

Allerede torsdagens etape kan komme i spil. Sidevinden har før skabt kaos på 2. etape, og den nye rute foregår i et område, hvor det sagtens kan ske igen. Vinden bliver ganske kraftig, og der vil derfor utvivlsomt blive tale om en ekstremt nervøs dag, hvor der helt sikkert vil været forsøg på at splitte tingene. I et felt med kun få WorldTour-hold tror vi, at det vil lykkes. Derfor har et udbrud heller ikke nogen chance, og vi tror, at det ender i en spurt i en lille gruppe bland de folk, der har holdt sig til.

 

På forhånd er der lagt op til dyst mellem de tre topsprintere Marcel Kittel, André Greipel og Dylan Groenewegen, der samtidig kører på de tre bedste hold og derfor har gode muligheder for at overleve i vinden. Efter den flotte prolog i dag tror vi mest på Marcel Kittel. Tyskeren er på papiret den hurtigste, og han synes at have ramt topformen frem mod Touren. Det er klart, at han er mindre holdbar end Greipel og Groenewegen, men han er ikke dårlig i sidevind, og hans hold er som bekendt fremragende. Han mister ofte lidt af topfarten, når løbet har været hårdt, men med den nuværende form vil han formentlig alligevel være i stand til at afslutte efter en gang sidevindstons. Hans problem er altid positionering, specielt i et løb, hvor hans tog ikke er det bedste. Et mindre felt vil dog gøre det mindre hektisk, og den lange opløbsstrækning med medvind er som skabt til ham. Derfor tror vi på Kittel.

 

Hans værste rival må være Dylan Groenewegen. Den hollandske mester viste sidste år - bl.a. i dette løb - at han kan slå giganterne, og det har han flere gange antydet i år også. Han har fundet gang i sejrsrytmen efter sejr i Yorkshire og Norge og er i topform forud for Touren. Han er ganske god i sidevind og har et stærkt hold til disse betingelser. LottoNL-toget bliver bedre og bedre, og i dette løb er de sammen med Lotto de stærkeste. Kan de aflevere Groenewegen perfekt, er han i stand til at slå de store navne.

 

Det store spørgsmål er, hvordan Lotto griber etapen an. De har antydet, at André Greipel kunne finde på at arbejde for holdkammeraterne, og efter den gode prolog fra Moreno Hofland tror vi faktisk, at de går efter den samlede sejr med hollænderen. Derfor er det meget sandsynligt, at de vil køre spurten for Hofland. På den anden side har de også sagt, at de mindst én gang vil lave et rigtigt lead-out for Greipel, og da han også ligger til i klassementet, vil det være oplagt at gøre det allerede nu. Holdet er stærkt i sidevinden, og begge er gode til at afslutte efter en hård dag. Samtidig har holdet det bedste tog. Skal de vinde etapen, er Greipel klart det bedste kort, men Hofland kan måske klare sig med et perfekt lead-out og en hård dag i vinden.

 

Læs også
Van Aert tilbage på cyklen - Visma teaser for flere nyheder

 

Sunweb stiller med Max Walscheid , der i dag kørte en god prolog. Han blev sidste år nummer 2 bag Greipel og foran Kittel ved de tyske mesterskaber og har dermed vist sin høje topfart over for de allerbedste. Han kørte en god prolog og synes at være i form, men han er ikke specielt holdbar. Derfor kan det blive et problem at holde sig til i sidevinden.

 

Kenny Dehaes har før vundet sidevindsløb, og når han er i form, er han ikke dårlig i svære betingelser. Efter et svært forår viste han i Limburg i weekenden, at formen er ved at være der, og da han har Danilo Napolitano som lead-out man, er han ikke dårligt stillet. Han er en af de få, der har topfarten til at slå de store. Napolitano kan selv afslutte som en plan B.

 

Det samme har Tiimothy Dupont, der efter sin rædselsfulde start på sæsonen i Luxembourg viste fremgang. Han er normalt en meget holdbar sprinter, der drager fordel af et hårdt løb, og i Luxembourg viste han, at formen forud for målet ved de belgiske mesterskaber er ved at være der. Er han endelig tilbage på sit højeste niveau, er han hurtig nok til at vinde.

 

Roompot stiller med Coen Vermeltfoort, der i år har forbedret sig markant i spurterne og også er ganske holdbar. Egentlig er Raymond Kreder på papiret hurtigere, men han har haft en meget skidt sæson. Bert Van Lerberghe fra Sport Vlaanderen er også en kandidat, hvis løbet bliver hårdt, men han mangler nok topfarten til at vinde. Cofidis stiller med Hugo Hofstetter og Michael van Staeyen, men heller ikke de er sandsynligvis stærke nok til at slå stjernerne.

 

Også Kevin Ista, Viacheslav Kuznetsov, Jasper De Laat, Arvid De Kleijn og Marco Zanotti vil blande sig, hvis de er med feltet hjem, men de vinder næppe.

 

Feltet.dks vinderbud: Marcel Kittel

Øvrige vinderkandidater: Dylan Groenewegen, André Greipel

Outsidere: Moreno Hofland, Max Walcheid, Kenny Dehaes, Timothy Dupont

Jokers: Coen Vermeltfoort, Danilo Napolitano, Raymond Kreder, Bert Van Lerberghe, Michael van Staeyen, Hugo Hofstetter

 

Route du Sud - 1. etape

Ruten

Det har været en næsten ubrydelig tradition, at løbet er startet med en sprinteretape, men det bliver der lavet om på i 2017. I en afvigelse fra det klassiske manuskript vil man denne gang berøre udkanten af Pyrenæerne allerede mod slutningen af en ellers flad første etape, og med hele tre relativt store stigninger i sidste halvdel vil der derfor blive skabt en første grovsortering i klassementet straks fra start.

 

I alt skal der tilbagelægges 176,6 km mellem Villeveyrac og Saint-Pons-de-Thomieres, og de kan i høj grad inddeles i to dele. Starten går i et fladt område, og derfor går det i starten igennem fladt terræn mod vest frem til dagens første spurt, der kommer efter 46,2 km. Herfra begiver man sig mod nord frem mod et mere kuperet område, og derfor ender det flade terræn ved den anden spurt efter 86 km.

 

Etapen ændrer karakter, når man rammer bunden af kategori 2-stigningen Col de l’Espinouse (23,7 km, 3,9%), der i 1100 m har top efter 109,7 km. Her bliver man oppe på et plateau, mens man fortsætter igennem let faldende terræn mod sydvest frem til kategori 2-stigningen Col de la Bane (3,6 km, 6,0%), der har top med 45 km. Herfra fører en længere nedkørsel videre ned til målbyen, men i stedet for at køre til stregen kører man en lille runde i området vest for Saint-Pons-de-Thomieres. Det betyder, at man skal over kategori 3-stigningen Col de Sainte-Colombe (4,2 km, 4,9%), der har top med 11,8 km. Herfra går det nedad stort set hele vejen til stregen, idet kun de sidste ca. 3 km er relativt flade.

 

Læs også
Visma-rytter gik imod strømmen: Forstår godt de andres valg

 

Saint-Pons-de-Thomieres har ikke været målby for et stort cykelløb i dette årtusinde.

 

 

 

Vejret

Løbet er kendt for sin brutal hede, og den vil igen blive et tema torsdag. Således vil der være sol fra en skyfri himmel og en temperatur på hele 32 grader. Det vil samtidig være meget blæsende med en frisk vind fra nordvest. Det giver sidemodvind på først del af etapen og dernæst modvind, indtil man på toppen af første stigning drejer ind i sidevind. Der vil være sidemedvind på sidste stigning og sidevind på nedkørslen.

 

Favoritterne

Det er helt atypisk, at sprinterne ikke får det første ord i løbet, og det gør etapen enormt farlig. Der er således tale om en af de ruter, der er vanskelige at fortolke, og det betyder, at der ikke er nogen oplagt favorit. Derfor ser man ofte, at udbrud kører hjem på denne slags etaper, og det kan potentielt være en risiko for, at klassementet kan glide ud af hænderne på favoritterne.

 

Problemet er, at det er svært at forudsige, hvor hård etapen reelt er. Dataene på de enkelte stigninger er ikke i sig selv skræmmende, men meldingen fra Hubert Dupont og Julien Loubet, der begge har kørt finalen, er, at det er ganske hårdt terræn. Sprinterne tror næppe på, at de kan overleve, og da der ikke er nogen Sagan- eller Valverde-typer, de virkelig kan satse på en reduceret massespurt, er det uafklaret, hvem der skal kontrollere.

 

Vi tror imidlertid, at Sky vil gøre løbet hårdt. Briterne har måske ikke en oplagt favorit til etapen, men de er her for at træne hårdt frem mod Touren. Derfor vil det være oplagt at udnytte det hårde terræn til at teste rivalerne og måske køre lidt offensivt, og da de samtidig gerne vil vinde samlet, må de have en interesse i at sikre sig, at et udbrud ikke kører hjem.

 

Derfor tror vi også, at det bliver en ganske hård etape, hvor også sidevinden vil bidrage til at gøre det svært. Derfor tror vi heller ikke, at sprinterne kan overleve, men vi tror heller ikke, at det er muligt at køre væk på sidste stigning, der ikke er specielt stejl. Med andre ord tror vi, at det ender en spurt i en ganske lille gruppe.

 

Det får os til at pege på Jose Joaquin Rojas som favorit. Den spanske mester vinder sjældent, fordi han nu om dage mest arbejder for sit hold, men i dette løb må han kunne få lidt frihed. Hans klatreevner bliver bare bedre og bedre, og han kan efterhånden overleve det meste. Det gælder også stigningerne på i dette løb, specielt fordi han efterhånden må nærme sig Tour-formen. Ganske vist vinder han sjældent de spurter, han burde, men her har han virkelig en oplagt chance. Vi tror, at det endelig vil lykkes Rojas at bryde sin tørke.

 

Læs også
Verdensmesteren dropper Tour de France

 

Fortuneo er til start md Laurent Pichon, der i 2017 i en meget fremskreden alder har fået sit gennembrud og er blevet lidt af en vindermaskine. Han har ganske vist ikke samme form, som han havde i starten af året, men han synes igen at være i fremgang. Han er bedst på kortere stigninger, men han burde kunne overleve i dette terræn, og hvis han kan afslutte som hidtil i år, vil han være en af de hurtigste.

 

Mauro Finetto har i mange år været specialist i at spurte i en lille gruppe, også selvom det sjældent er blevet til sejre. Han har haft en svær periode, men viste i Dauphiné, at han igen er ved at være tilbage på sporet. Terrænet her burde være håndterbart for ham, og han kunne meget vel vise sig som hurtigste mand i en lille gruppe, der skal spurte om sejren.

 

Cofidis har Dunkerque-vinderen Clement Venturini, der bliver ved med at overraske og vise, at han er meget mere end en sprinter. Umiddelbart tror vi, at terrænet bliver for hårdt, men han har efterhånden overrasket så mange gange, at intet kan udelukkes. Overlever han, vil han være den store favorit. Alternativt kan holdet satse på formstærke Anthony Perez, der netop har slået Van Avermaet på kongeetapen i Luxembourg.

 

Sky har ikke den mest oplagte vinderkandidat, men hvis ikke han skal arbejde tidligt på etapen, vil Gianni Moscon sikkert forsøge sig i spurten. Efter sin racismekarantæne er hans form ganske vist usikker, men normalt burde han kunne begå sig i en spurt i en mindre gruppe, specielt hvis løbet har været hårdt. Også Geraint Thomas kan spurte, men etapen er nok for let for ham.

 

Bryan Coquard er en af feltets topsprintere. Hvis han klatrede på sit højeste niveau, ville han formentlig kunne overleve, men det gjorde han ikke i Dauphiné. Derfor tror vi, at det bliver for hårdt for ham, men hvis han klarer den, vil han være svær at slå. Også Jempy Drucker har en lille chance for at overleve, hvis løbet viser sig at blive mindre selektivt. Hans holdkammerat Silvan Dillier bør kunne klare den, men han er næppe hurtig nok til at vinde.

 

Hvis det bliver for hårdt for Rojas, vil Movistar kunne satse på Daniel Moreno, der med stor sandsynlighed vil være den hurtigste, hvis det ender som en duel mellem klassementsrytterne. Hvis det til gengæld er knap så hårdt, kan Daniele Bennati til gengæld måske overleve og spurte i stedet for Rojas, idet italieneren er hurtigere end sin holdkammerat.

 

Endelig vil vi pege på Cannondale og Astana, der har brug for et meget hårdt løb for at have en chance. Hvis klassementsrytterne skal spurte, har Rigoberto Uran en chance. Bliver det en lidt større gruppe, il Tom Jelte Slagter være et bud, men hans form har været meget skidt hele året. Astana kan satse på Michael Valgen eller Sergey Chenetckii, der begge er hurtige i en lille gruppe

 

Feltet.dks vinderbud: Jose Joaquin Rojas

Øvrige vinderkandidater: Laurent Pichon, Mauro Finetto

Outsidere: Clement Venturini, Gianni Moscon Bryan Coquard, Daniel Moreno, Rigoberto Uran

Jokers: Geraint Thomas, Silvan Dillier, Tom-Jelte Slagter Anthony Perez, Daniele Bennati, Jempy Drucker, Michael Valgren, Sergei Chernetckii

 

Tour de Slovenie - 1. etape

Ruten

I mange år lagde man næsten altid ud med en kort, flad enkeltstart, men i år er der slet ikke nogen tidskørsel. Som det var tilfældet sidst år starter man i stedet med en kuperet etape, men modsat det typiske scenarium på disse etaper i Slovenien kommer de værste udfordringer denne gang så tidligt, at det kunne se ud til, at sprinterne skal til fadet fra start.

 

Læs også
Optakt: 4. etape af Presidential Tour of Türkiye

 

I alt skal der tilbagelægges bare 159,4 km mellem Koper og Kocevje. Fra starten ved vestkysten bevæger man sig kortvarigt igennem fladt terræn mod øst, inden man sætter kursen mod nordøst for at køre op ad kategori 2-stigningen Crni Kal (8 km, 4,8%), der har top efter 18 km. Den leder op til et fladt plateau, hvor man vil tilbringe resten af dagen. Ganske vist er der nogle småbakker undervejs, mens man bevæger sig mod nordøst, siden øst og til sidst sydøst mod Kocevje, men ingen af dem er svære. Højdepunkterne er i stedet de to pointspurter efter 45,3 og 134,7 km. De sidste 45 km er stort set helt flade, og det hele slutter med en omgang på en 4m9 km lang ikke specielt teknisk kompliceret og helt flad rundstrækning. Der er to skarpe sving omkring 2 km-mærket og derefter et sidste sving og en rundkørsel lige efter den røde flamme.

 

Kocevje var sidst målby i 2015, hvor Sonny Colbelli slog Michael Matthews og Grega Bole i en reduceret massespurt, og i 2014, hvor Pierpaolo De Negri var hurtigere end Antonino Parrinello og Simone Ponzi en lignende afgørelse.

 

 

 

Vejret

Man kunne ikke ønske sig en bedre start. Torsdag byder på en skyfri himmel, en temperatur på 27 grader samt kun en svag til let vind fra øst. Det giver modvind og sidemodvind stort set hele dagen. På rundstrækningen vil der primært være sidemedvind på første del og sidemodvind i de sidste 1800 m.

 

Favoritterne

Traditionen om, at den første linjeløbsetape i Tour de Slovenie er for de hårdføre sprinter, bliver brugt i år. Ganske vist venter der en ganske svær stigning fra start, hvor de lokale mandskaber vil angribe som vanvittige i et forsøg på at sikre sig noget tid i rampelyset, men derefter er etapen meget nem. Derfor burde vi få en helt klassisk sprinteretape, hvor et tidligt udbrud holdes i snor af Bora-hansgrohe, Bahrain-Merida og Wilier Triestina, inden det hele bliver samlet til en massespurt.

 

Selve rundstrækningen ser på kortet ikke voldsomt kompliceret ud, men ofte snyder disse finaler i de slovenske byer. De kan være ganske tricky, og derfor vil det være vigtigt at have en godt lead-out en god positioneringsevne. Selve spurten er imidlertid flad, og vi formoder, at sprinterne ankommer relativt friske til finalen.

 

Sam Bennett havde fortjent at få en etapesejr i Giroen, hvor han atter viste, at hans fart gør ham konkurrencedygtig med selv de allerhurtigste. Mest imponerende var det dog, at Bora-hansgrohe var det stærkeste hold i finalerne af de sidste sprinteretaper, og de dominerede totalt de ellers stærke mandskaber fra Orica og Quick-Step. Det er tydeligt, at de er ved at opbygge en gruppe omkring ireren, og de er næsten alle til start i dette løb også. Det gælder specielt de to nøgleryttere Lukas Pöstlberger og Rudiger Selig, der var Bennetts to vigtigste folk, og her har han også de hurtig Erik Baska og Matteo Pelucchi til sin rådighed samt stærke Aleksejs Saramotins. Derfor tror vi, at Bora igen vil dominere finalen. Da Bennett sammen med Cavendish og Mareczko også er feltets hurtigste i en flad spurt som denne, er han vores favorit til at tage sejren.

 

En rigtig massespurt er egentlig ikke det rigtige for Sonny Colbrelli. Han har imidlertid i Paris-Nice vist, at han er konkurrencedygtig også i den type finaler, specielt hvis spurten kommer efter en hård dag. Det gør den ganske vist næppe denne gang, men det ændrer ikke på, at Colbrelli på papiret er en af de hurtigste i dette felt. Vigtigst er det dog, at han er fremragende til at positionere sig, og det kan blive afgørende i denne finale. Han har Borut Bozic og Luka Pibernik til at køre sig frem, og kan de gøre t godt job, kan Colbrelli vinde igen i det løb, hvor han tog sin første sejr.

 

Læs også
Tour de Romandie-analyse: Cancellaras store dag

 

Efter mange år, hvor han har været udråbt som det store sprintertalent, fik Jakub Mareczko i Giroen endelig vist, at han kan blande sig med de allerbedste. Topfarten har altid været blandt de højeste, men hans elendige positioneringsevne har altid kostet ham dyrt. Det kan sagtens vise sig igen at være tilfældet i denne finale, der ikke er helt nem, og derfor kan det sagtens ende med, at han igen slutter helt uden for top 10. Denne gang kan han imidlertid regne med både Filippo Pozzato og Manuel Belletti, og kan de køre ham frem, har han farten til at vinde.

 

Det store spørgsmål er naturligvis, hvad vi skal forvente af Mark Cavendish , der gør comeback efter sin lange sygdomspause. Han har et fremragende tog til sin rådighed, og det er vigtigt i en finale som denne. Derfor kan han med et godt lead-out sagtens vinde, også selvom han endnu ikke er i form. Han må formodes at skulle teste formen før eller siden i dette løb, men det kan være, at han skal bruge et par dage til at finde benene. Det kan give chancen til Ryan Gibbons og Kristian Sbaragli, der begge gjorde det godt i Giroen. De er begge fremragende til at positionere sig og har et godt hold. Vi tvivler på, at Sbaragli er hurtig nok i en flad spurt som denne, men Gibbons viste stort potentiale i Giroen.

 

Dette er en sjælden chance for Luka Mezgec til at spurte, endda på hjemmebane. Sloveneren var engang i stand til at vinde spurter på dette niveau, men det synes ikke længere at være tilfældet. Alligevel kan man ikke afskrive ham i en finale, hvor positionering betyder meget. Således har han med Mitchell Docker, Michael Hepburn, Alexander Edmondon og Roger Kluge et tog, der måske kan sætte Bora til vægs, og det kan give ham muligheden for at tage en sejr.

 

Efter at Andrea Guardini har brækket ribbenet er Roberto Ferrari nu UAEs sprinter i løbet. Italieneren har ikke længere mange muligheder, men da Modolo manglede formen, fik han et par chancer i Giroen. Her viste han, at han stadig er en meget hurtig herre, og han endte endda på podiet undervejs. Samtidig er han en mester i positionskampen, hvilket er vigtigt her. Han har støtte Oliveiro Troia, Filippo Ganna og Federico Zurlo og er derfor ikke alnei finalen.

 

Første sæson hos Gazprom-Rusvelo har været præget af helbedsproblemer for Alexander Porsev, og derfor har han ikke kunnet følge op på de gode takter fra sidste års Giro. Nu skulle han imidlertid være i bedring og klar til dette løb. Hvis han kan genfinde sidste års takter, er han en af de hurtigste her, og han er samtidig fremragende til at positionere sig.

 

I sine år på kontinentalniveau viste Andrea Palini sig i stand til at blande sig med de bedste WorldTour-sprintere, specielt fordi han positionerer sig som få. Hans år hos Androni har dog været en katastrofe, og han har stort set ingen resultater. Derfor er der ikke grund til den store optimisme, men hvis han kan genfinde sit niveau, er han i stand til at vinde her. Marco Benfatto er holdets plan B, men han er ikke hurtig nok til at vinde.

 

Det er til gengæld Filippo Fortin, der møder op med hele fire sejre siden begyndelsen af maj, senest i fredags i Østrig. Fortin er helt ren sprinter og ikke specielt holdbar, men denne etape burde passe ham fint. Han er ivrig efter at komme tilbage på højeste niveau, og det vil være perfekt for ham med en sejr her.

 

Det er også værd at holde øje med de lokale sprintere Gaspar Katrasnik, Rok Korosec, Robert Jenko samt halvhurtige Matej Mugerli. Også Marco Canola, Alois Kankovski og Paolo Toto kan tænkes at blande sig i spurten

 

Feltet.dks vinderbud: Sam Bennett

Øvrige vinderkandidater: Sonny Colbrelli, Jakub Mareczko

Outsidere: Mark Cavendish, Ryan Gibbons, Luka Mezgec, Roberto Ferrari

Jokers: Alexander Porsev, Kristian Sbaragli, Andrea Palini, Filippo Fortin

DEL
INFO
Ster ZLM Tour
Nyheder Profil Resultater
Optakter
Nyheder
La Route d'Occitanie
Nyheder Profil Resultater
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?