Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Spændende sadelnyhed fra fi’zi:k

Spændende sadelnyhed fra fi’zi:k

18. juli 2011 18:00Foto: A.S.O.

Fremover skal komforten ikke komme fra sadlens øvre del, men fra bunden og en fleksibel skal og konstruktion, som rytteren tilmed selv kan bestemme hårdheden af - i en af tre modelvarianter. Det er i korte træk konceptet bag fi’zi:k’s nye sadel.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Kurve hedder den, den nye sadel fra fi’zi:k. Men den italienske producent er faktisk ikke meget for at kalde den en ny sadel; her er tale om en ny teknologi og et helt nyt sadelkoncept, hævder de.


Ambitionerne er høje hos producenten, som gjorde sin entré på sadelmarkedet så sent som i 1996 – og hurtigt blev et foretrukket mærke hos mange. At firmaets designere og marketingsfolk ved noget om at arbejde med gennemtænkte koncepter,  det vidner deres ’Spine Concept’ om.

Den enkelte rytters smidighed i ryg og lænd bestemmer, om man er slange, kamæleon eller tyr – om man skal køre med enten Arione, Antares eller Aliante, navnene på fi’zi:k’s sadler, som har forskellig form og bredde. Og konceptets kommunikative enkelthed kommer til udtryk ved, at man blot skal bukke sig forover for at fastslå smidigheden.

En ny sadel teknologi
Den nye Kurve udbygger på dette Spine Concept, bl.a. ved at samme sadelmodel fås i de tre ’smidighedstyper’. Om man er slange, kamæleon eller tyr, findes sadlen med sin unikke teknologi i den ønskede form og bredde. Og i det samme simple og elegante design.

Så hvori består den nye teknologi? Jo, fi’zi:k ønsker med Kurve at styrke komforten og sadlens kontakt til rytterens bevægelser. Effektiv pedalering og komfort skal være én og samme sag.

Til forskel fra de ældre ’solid base’ modeller – og sadler af andre fabrikater – vil fi’zi:k nytænke sadlens opbygning ved at placere komforten i sadlens bund og ikke alene i form og sadlens skum, dvs. sadlen øverste lag. Således skal såvel skallens fleksible sider (Wing Flex), der giver et mere ubesværet tråd, den runde aluminium rail i ét stykke (Mobius Rail) og ikke mindst den tre lags base (Re:Flex), som på de tre trykfølsomme kontaktpunkter er mest eftergivende, medvirke til at støtte rytteren bedst muligt under kørsel.

En tyndt lag skum i mikrofiber beklæder sadlen.

Flere muligheder for personliggørelse
Wing Flex siderne og Mobius sadelstellet findes allerede i dag på enkelte af fi’zik:’s sadler, hvorimod Re:Flex basen, som er udført i thermoplastisk composite materiale, er en nyudvikling.

Hertil kommer endnu en ny detalje: Nose Tuner. Med til Kurve sadlen følger to muligheder for med et stykke clips-on at fastgøre rail’en på undersiden af sadlens næse, hver med forskellig evne til at give basen fasthed, dvs. en blød eller hård fleksibilitet i basen alt efter præference og type af performance. Hermed tilføre fi’zi:k endnu en grad af personliggørelse til sadlen. Om denne i fremtiden udbygges med valg af fx andre farver end sort, forlyder der endnu intet om.

De tre Kurve modeller har alle en opgivet vægt på 220 gram. Dette, vil man bemærke, er ikke i den letteste afdeling. Men komfort koster, som man også ser det hos andre sadelfabrikanter.

Kurve sadlen vil være at finde i de danske butikker i løbet af efteråret – i prislejet ca. 1.700 kr.
 

Læs også
Pogacar fremhæver Skjelmose med glimt i øjet
DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?