Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere

Test: Vittoria Diamante Pro Radiale dæk
17. april 2012 08:30 af Alexander Bojsen

Gode løbsdæk med lav rullemodstand og vægt  - uden at der gås på kompromis med antallet af TPI. Men man skal dog leve med, at dækkene er glatte i vådt føre.

Produktets navn:

Vittoria Diamante Pro Radiale
 

Venligst stillet til rådighed af:

Egedesø – Bikers Best

 

Generel info om produktet:

“Diamante Pro er et konkurrence dæk med Vittorias avancerede, lette og fleksible 220 TPI Nylon Plus karkasse. Med et moderne design, meget lav vægt, fremragende punkterings-beskyttelse og et sikkert greb, sætter Diamante Pro Radiale standarden for højkvalitets foldedæk. Under 200 g i 22 mm. Hurtig rullende slick mønster med ekstra greb på skuldrene af dækket, 220 TPI nylon karkasse giver komfort ved op til 10 bar.
Dæk til konkurrence såvel som træning.”

 

Vejl. pris:. 349,-
 

Vægt opgivet/vægt målt:
Under 200 gram pr. dæk/200 gram pr. dæk.

 

Introduktion:

Vittoria har i januar lanceret deres nye dæk, der hedder Vittoria Diamante Pro Radiale – med 220 TPI og primært beregnet som løbsdæk. De fås både i 22 mm og 24 mm bredde.

Vi har testet 22 mm dækket.  

 

Test:

Det helt nye og fancy ved Vittoria Diamante Pro Radiale er deres radiale vinkel af trådene i dækket på 85 grader. Et normalt dæk har en vinkel mellem 30 og 60 grader.  Det skulle derfor mindske rullemodstanden ved disse dæk fra Vittoria og samtidig gøre dem mere komfortable. Dækket er med 220 TPI, der er antallet af tråde, der er flettet per kvadrattomme. Alt dette lyder selvfølgelig helt fantastisk, men hjælper det?

 

De 22 millimeter dæk har en rigtig lav rullemodstand og ruller, for at sige det ligeud, rigtig godt. Hvad enten man kører i rulletempo eller kører en spurt, ruller de derudaf uden nogen problemer. Vittoria har endnu engang formået at lave et dæk, der har en lav vægt uden at gå på kompromis med antallet af TPI. På cirka 2.000 kilometers træning i blandt andet det barske danske forår, men også i Sydspanien, punkterede jeg blot en gang, hvilket må være siges at være meget acceptabelt.

 

Den radiale vinkel af trådene i dækket virker dog ikke bedre end dæk med normal vinkel efter min mening. Jeg oplevede faktisk, at man, som ved brug af ethvert andet 22 millimeter løbsdæk, mærker buler og andre forhindringer i vejen forholdsvis meget. Dækkene er altså ikke mere komfortable end andre dæk. Enkelte gange oplevede jeg, at baghjulet skred lidt i høj fart i svingene, når vejene var våde.

Det gjorde mig heller ikke mere tryg, at jeg oplevede, de gav en svag pivelyd i svingene på nedkørsler i svingene. Det var så også på en hastighed godt over 50 kilometer i timen. Men i tørt føre er der ikke problemer med dæk, der skrider.

 

Efter at have brugt dækkene i hele marts måned, oplevede jeg også til sidst at ydersiden af dække begyndte at forfalde. Det yderste lag af dækket var simpelthen ved at blive slidt af. Taget i betragtning af, at det er løbsdæk, må dette imidlertid siges at være i orden.


Konklusion:
Disse dæk er gode, hvis du vil have nogle løbsdæk, der ruller rigtig godt og har en lav vægt uden at gå på kompromis med antallet af TPI. Man skal dog leve med, de er lidt glatte i vådt føre, laver en svag pivelyd i svingene ved høj fart, og at dækket bliver slidt efter et par tusinde kilometer.

 

Det bed vi særligt mærke i:

+ Lav rullemodstand, ekstra lag formindsker risikoen for punktering, lav vægt

- Glatte, svag pivelyd i svingene ved høj fart, bliver slidt efter meget brug

 

Køb disse dæk hvis: Du vil have et godt dæk med lav rulle modstand, der er bedst i tørt føre. 
 

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cannondale-Drapac Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

ORICA-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Lotto NL - Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek - Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »