Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Et af de varmeste bud på en sejr i søndagens Flandern Rundt hedder John Degenkolb. Den eksplosive og råstærke tysker vandt forleden Milano-Sanremo, men har ikke fået en helt optimal opladning til årets første brostensmonument.
Annonce
Selvom Paris-Roubaix unægtelig ligger bedre til Giant Alpecin-stjernen John Degenkolb end Flandern Rundt, hvilket han beviste med sidste års andenplads i brostensklassikeren over dem alle, så er det flamske løb på ingen måde uopnåeligt for tyskeren.
Sidste år blev han nummer 15, efter at have vundet Gent-Wevelgem søndagen forinden, og året før blev han nummer ni. Med sejren i dette års Milano-Sanremo har Degenkolb bevist, at han er både i storform og i stand til at vinde de helt store monumenter. Hvorfor han også regnes som en af favoritterne til både Flandern Rundt nu på søndag og til Paris-Roubaix ugen efter.
Men opladningen til de to løb har ikke forløbet som planlagt. Et titelforsvar i Gent-Wevelgem kom ikke på tale, da han styrtede i fredagens E3 Harelbeke og ganske vist gennemførte på en 25. plads, men også havde slået sig og var medtaget til søndagens løb. Her var han uheldig og udgik i sidste ende.
Årets Gent-Wevelgem var præget af voldsom vind, og faktisk undrer det tyskeren en smule, at man lader løb afvikle under sådanne forhold. Forhold, som kostede mange ryttere styrt og skader. Og som fik ham selv til at køre meget forsigtigt.
”Løbet kunne være blevet neutraliseret, i hvert fald på de mest åbne stykker, hvor vinden var kraftigst,” skriver Degenkolb på sin personlige hjemmeside. ”Forrest lå en gruppe på 30 eller ryttere, og 25 af dem styrtede,” fortsætter han og afviser, at han er ude på at finde på undskyldninger for, hvorfor han ikke selv sad med helt fremme.
Det skyldte i højere grad de skrammer, han havde pådraget sig på knæ og hoften - samt at han "ganske enkelt heller ikke ønskede at risikere at styrte igen": "Jeg endte med at køre mere ud i vinden, da jeg ikke ville have nogen omkring mig, og til sidst var tanken tom,” skriver Giant Alpecin-kaptajnen til de kommende to monumenter.
I sidste ende var det dog en punktering på baghjulet kort før Kemmelberg, som satte en stopper for Degenkolbs deltagelse i Gent-Wevelgem.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce