EddieZero Hee he ja bøllebob(-bob) :-) jeg synes det er genialt og du synes det kun kan bruges til motorkøretøjer, så nu er jeg stensikker på at Cancellara kører med tubeless :-D nej spøg til side.
Jeg vil give dig ret i at der er ingen vægt fordel er og kan være lidt besværlige at få på, men du kan køre med lavt dæktryk hvilket gør det meget behageligt at køre med jeg kører selv med et dæktryk på 85 psi og vejer lige under 60 kg og det gør at jeg føler at jeg kan køre
hurtigere gennem sving fordi jeg føler jeg hænger bedre fast.
I det område jeg bor er der en del brosten og jeg kan køre betydeligt hurtigere pga. det lave dæktryk hvilket igen kan overføres til at på
dårlige og hullede veje har man en fordel fordi man køre hurtigere plus man ikke behøves at være bange for at få et snakebite hvis man ryger ned i et hul.
Og latexens fordele dem er der jo snakket lidt om
Og til Eddie Zero jeg har et par Campagnolo shamal jeg kører med og jeg har et par gamle Campagnolo Nucleon jeg har lavet til tubeless
og et par Mavic Open Pro fungerer glimrende og ja jeg har faktisk lidt erfaring med et par Fulcrum til en kammerat jeg lavede det for,
men jeg var nødt til at sætte fælgbånd på nemlig No Tubes yellow rimstrip på fordi der der var et lille hul i både for og bag fælgen,
men jeg satte kun lidt over en omgang på, startede små 10 cm før hullet og så en omgang og det samme forbi hullet så der kom 2 lag
over hullet man skal normalt have 2 hele omgange når der er nippel huller.
Jeg har kørt med Hutchinson Fusion 2 og Hutchinson Atom, på min kammerats Fulcrum kom der Hutchinson Fusion 3.
Jeg synes ikke du skal købe Atom, de vejer godt lidt mindre men det er så lidt så det er nok lidt bob bob :-) men de er lidt mere besværlige
at få på eller rettere sagt noget sværere at få luft i så de lukker tæt så det synes jeg skal være Fusion 3 det er ihvertifald dem jeg vil tage
næste gang ikke flere atomer til mig.
Og ja, jeg har været ude for punktering en enkelt hvor jeg ikke opdagede det før jeg en dag tjekkede dækket og et stort hul som jeg blev gjordt opmærksom på af en af mine medkonkurrenter at der sprøjtede latex ud af dækket, det skete ca. 70 km før mål men det kunne ikke
lukke hullet helt, men det kunne holde helt til mål der var godt nok ikke så meget luft i til sidst men jeg fik mig en top 10 placering og det
havde ikke kunnet lade sig med dæk/slange eller en lukket ring og det var sågu "genialt" D-)
Så på en skala på 1 til 10 er det godt.