ClausJensen
"Vil lige tjekke om jeg måske selv kan skifte gearkablet jeg har knækket også."
Det kan du! - når du har fjernet det gamle kabel aktivérer du tommelskifteren til den ikke har flere klik i sig. Har du grebsgummiet rullet lidt fremover grebet kan du let følge med i hvad der sker når du gør dette.
Den del af som bevæger sig er en såkaldet "racket ring" og ser således ud;
https://racingdepot.no/Media/Cache/Images/2/9/WEB_Image%20CAMPA%20H%C3%98YRE%20INDEX%20SKIVE%2010S%20EC-RE161%20-2041996914.Jpeg
Det du kan se under dit greb er tænderne yderst - resten ligger inde i grebet. Der hvor der er stemplet 10 (denne er til 10s) skal kablet igennem og gearwireniplen falder på plads i hullet.
Du sætter kablet i nedefra og fra ydersiden af grebet, så slider det lige på plads op igennem grebet, hvor det meget gerne skulle fange yderkablet (forudsat det sidder rigtigt) og så er det på plads....