ras90
Jeg tror at kæden og klingen bliver mest slidt på en fixie. Der er ikke anderledes end på en racer. Det, du får af ekstra vedligeholdelse på en racer, er selvfølgelig smøring af kabler og lejlighedsvis rensning af kassette og for/bagskifter.
Med 18 km hver vej ville jeg også gå efter noget med gear. Kører nu på 5. vinter 2 x 20 km 3 - 4 gange ugentligt på arbejde på en gammel Python med Ultegra 6600. (Super Record krank lejeskåle og et Fulcrum compact kranksæt)
Mine egne erfaringer siger, at SRAM PC 1031 og 1051 ruster hurtigere end noget andet, jeg har kørt med. KMC X10EL er forniklet og holder sig pæn væsentlig længere.
Smør dine lejer i tide, hold kæden og dine gear vasket og smurt, og så er jeg sikker på du bliver gladest for en racer med gear og skærme.
Da pendling for mit vedkommende er en ensom affære ud over landet, satte jeg i starten af 2018 et Vision tri-styr på vinter-pendler-cyklen og skød det gamle racerstyr af i den blå. Det har jeg ikke fortrudt ét sekund! Fedt at mærke hvordan man får mere ud af sine watt, når man kommer lidt længere ned at ligge.
Bare mine 2 cents.....