R-SUBI Jeg undre mig også lidt over 1500km på et år / opslidning af alle dele årligt.
Om det så var 15000km pr. år, burde det ikke nedslide alle dele.
Typisk er selve kranken nok det sidste man udskifter.
Kæde kan skiftes løbende.
Kassetten (gear/tandhjul bag) kan skiftes når den er slidt ned (for mit vedkommene 20000+km / 3 kæder)
Klingerne, de to, eller i dit tilfælde, tre gear/tandhjul foran kan skiftes når de er slidt ned, og påsættes den eksisterende krank.
Fælles for det hele er at det kræver specialværktøj (Specifik shimano aftrækker, kædesnog, momentnøgle mm.)
Hvis du er helt blank på cyckler, ville jeg nok tage den forbi en cykelmekaniker.
Spørg om han har et godt tilbud på shimano 105 (måske den nu erstattede 5800 version), eller en ny Tiagra eller Sora som han kan installere til en god pris (2x11 (105), 2x10 (tiagra) 2x9 (sora), istedet for 3x9)
Det er et OBS punkt at der skal være plads til andet end 9spd på baghulets nav, for at Tiagra eller 105 er en mulighed.