-Thomas-
Smoothness og road feel: absolut karkassen er langt smidigere på et håndsyet 270-330TPI opentubular vs et vulkaniseret 60-130TPI dæk. (GP4000 er såvidt jeg husker 110TPI, Michelin'ere er vist 127TPI, Pannaracer 120TPI osv). GP4000 er ikke just er kendt for at være et smooth dæk. GP4000 er et glimrende kompromis mht rullemodstand, slitage, vægt, punkteringer og compound.
Følgende laver opentubular: Velfoflex, Challange, Vittoria - Specialized har også typen i deres sortiment og antager at de er syet hos enten Challange eller Vittoria). Eneste dæk med højt TPI fra Continental er deres Competition lukkede ringe.
Den anden extrem er Pannaracers OEM karkasse der bla bruges I Jan Heine's Compasss/Rene Herse dæk: 33 TPI i extralight versionen men her er karkassen så papir tynd at det give et lignende resultat når det bruges rigtig brede dæk.