Tak for de mange svar.
Jeg har det lidt ligesom Kafka. Jeg elsker at cykle, men hader reparationer. Og er også elendig til at reparere cykler. Så jeg får det mest gjort ved cykelhandleren.
Derfor kører jeg ligesom Kafka mest i cirkler omkring mit hjem. Maks 7-8 km. hjemmefra, så det altid er fysisk muligt for mig at gå hele vejen. Gider ikke gå mere end 7-8 km. nemlig.
Da jeg boede i Kbh., var det intet problem. Derovre er der jo S-tog overalt og du har aldrig længere end et par km. til S-tog, så længe du holder dig indenfor Hovedstadsområdet. Så flyttede jeg til Aalborg og her er jeg virkelig i problemer, hvis jeg får defekt langt hjemmefra. Der er ingen offentlig transport her i byen, hvor jeg kan medbringe min cykel. Letbanen blev jo desværre skrottet! Og det er så dumt, at man ikke kan få lov at tage en cykle med i en bus her i byen. Det er ikke meget service, der er hos NT (Nordjyllands Trafikselskab). Jeg forstår ikke, at de ikke skaber lidt plads i deres busser, så folk med defekt har mulighed for mod ekstra betaling at slæbe cyklen med bussen! Det er fint nok med al deres bæredygtighedsagenda. Men hvis folk skal bruge offentlig transport, må de give folk lidt mere service der. Ellers er det da klart, at folk hellere tager privatbilen, når busserne ikke yder nogen ekstra service.
Jeg er så ringe til at reparere cykel, at jeg alligevel skal bruge mindst en halv time eller tre kvarter på det. Og så kan jeg lige så godt trække, da det typisk tager samme tid...
Dog har jeg altid en cykelpumpe med, så er hullet lille, kan jeg ofte pumpe cyklen op, så den kan køre et par km. Og så er det over til cykelhandleren bagefter.