Mortensen
selv 100psi er i den høje ende.
Et godt dæk med en fleksibel karkasse kan ofte køres med relativt lavt tryk uden dækket 'vælter'.
Eks 70-80 PSI i 25mm afhængig af dæk og din system vægt.
for 10 år siden brugte jeg ca 75PSI i 25mm MIchelin Pro2Race og 25mm Veloflex.
I dag bruger jeg enten 300TPI Challenge 27mm (29mm effektivt på Open Pro fælge) med ca 60-65 PSI. Eller Rivendale Polly-Rolly (28mm) med 65PSI.
På lukkede ringe (Vittoria Pave 27mm, Corsa G 28mm, eller 25mm COntinental Competition/Sprinter Gatorskin går jeg lidt lavere. På Corsa G er jeg helt nede omkring 55-60PSI.
Købte på et tidspunkt en sæk 21mm træningsringe med butyl slanger på bomulds karkasse dem har jeg kørt på 85-90PSI.
Har kørt l'Eroica Gaiole de senere år på først 27mm Pave og nu på 28mm Corsa G lukkede ringe og starter på 55PSI, og dropper dem gerne til 50PSI når solen står op i første depot efter 40km.
Med 209km, heraf 127km på grus, sten mm taber jeg stille og roligt tryk pga latex slanger og underlag og giver dem gerne et ekstra pust for at få dem tilbage på 50 PSI lidt over midtvejs i løbet hvis jeg føler ét af dæk ikke længere er stabilt i sving på asfalt eller går i bund på grus/sten (typisk når de når ned under 45PSI) - Men her taler vi om meget specielt underlag.