Rowland Det lyder som om som der er en eller anden misforståelse.
Hvis du vil se om hjulet roterer frit, tar du hjulet af, og quickreleasen ud så du
kan holde på akselenderne mens hjulet roterer.
På mine er der i den ene ende af akslen hul til en unbraco nøgle, så man kan
holde akslen fast mens man løsner skiven med hullerne.
Omkring akslen udenpå skiven sidder en prop, den tar du af, eller den følger med
når du skruer skiven helt ud.
Når skiven er kommet af, kan akslen tages ud, og du er inde ved lejerne.
Tør lige af med en klud omkring lejerne, og saml hele molevitten igen, men
når skiven med hullerne spændes, skal den kun lige spændes ganske løst
mod lejet. Resten skal spændes med hjulet isat, og quickreleasen spændt.
Dette gælder for forhjulet, baghjulet er lidt anderledes fordi friløbsnavet
sidder udenpå hjulet.
Når hjulene er spændt rigtigt sammen løber de utroligt godt.