brasch
46/30 giver ingen mening og lyder dyrt.
Drop 50'eren og erstat med med en 46t så du får 46/34t eller eller drop 34t' eren til fordel for en større på 39t så du får 50/39t (lille klinge er billigere at skifte da den ikke har skifteramper).
Din beskrivelse af hvilke gear du anvender lyder 'skæv' og du bør fint kunne finde dig til rette midt på kasetten.
lille/lille:
34-12: 75,2 tommer
34-13: 69,2 tommer
De to gear har du også midt på kasetten på stor klinge:
50-17: 78,0 tommer
50-19: 69,8 tommer
stor/stor:
50-25: 57,7 tommer
50-23: 53,tommer
De to gear har du også på den lille klinge:
34-15: 60,1 tomme
34-17: 53,1 tommer
50/39-12/25 vil give dig hele det range på 39'eren:
39-13: 79,6 tommer
39-14: 73,9 tommer
39-15: 69,0 tommer
39-17: 60,9 tommer
39-19: 54,5 tommer
...på 11 speed er tandhjulne i kasetten så tætte på hinanden og kæden så sideværts fleksibel er det ikke gør noget om du krydser over i lille/lille & stor/stor - forudsat spændingen på kæden ikke er for høj (kun et issue på stor/stor med 'store' kasetter og kort geararm).