@reippuert
1) Det er fint du ikke synes du har kaldt nogen idiot, men du har ihverfald været lovlig nedladende over for folk som kunne finde på at købe lejer i Holstebro
2) Jeg vil da gerne unskylde for at have misforstået og kaldt dig reklamemand. Men når du nu direkte skriver, at du med 14 års erfaring fra reklame branchen, forstår hvor effektiv marketing kan være. Undrer det mig altså fortsat, at du falder for Hambinis markedsføring
3) Tallene i blogindlægget fra Hambini som i henviser til kan jeg ikke finde nogen steder hos hverken FAG, NTN, SKS eller NSK. Heller ikke nogen tal der bare ligner.
4) Nej jeg forholder mig ikke til friktion fra forsegling fedt og bur udgør 95% af lejets totale friktion. Hvad lejetype og størrelse er det for? og hvordan har man målt sig frem til det? Hvis det er tal du udelukkende har fra Hambini har jeg vidst givet udtryk for hvad jeg mener om hans troværdighed.
Vi kan tilgengæld sagtens blive enige om at der er et meget lille load på et pulleyhjulsleje og at der er potentiale for et langt større tab i et krankleje. Jeg mener da også jeg selv gav udtryk for at potentialet for besparelser i pulleyhjul var forsvindende lille. =0,03 watt mellem bedste pulleyhjul og bedste pulleyhjul med stållejer.
Dans tal minder meget om nogen jeg selv har til at ligge. Så jeg tror vi har dem fra samme sted, og i så fald er det en amerikaner ved navn Jason Smith der i sin tid drev en virksomhed ved navn Friction facts. Han analyserede og målte friktionstab forskellige steder på cykler, og solgte så dataene som PDF filer. Jeg mener jeg i sin tid gav cirka 15$ for en samlet pakke med de cirka 15 anlyser han havde lavet. Deriblandt altså en på forskellige pulleyhjul. Han blev dog nogen år senere ansat hos en virksomhed i Holstebro så du vil naturligvis vælge at sige tallene er rent spin.
5) Den adresse er så en postboks hos UK Postbox Limited. Et firma specialiceret i at skjule folks sande adresse. De modtager posten, og videresender den så til den sande adresse, enten elektronisk eller gammeldags.
Muligt du synes det er meget naturligt med en webshop uden virksomhedsnummer. Hos mig er der altså alarmklokker der ringer.
6) Hvis du godt ved at Campagnolo bruger kugleleje i nederste pulley på deres bedste bagskiftere forstår jeg altså ikke du kan finde på at skrive:
“Og så er jeg slet ikke gået ind i diskusionen om hvor lille effekt et pully hjuls lejes friktion overhovedet har - campagnolo gider retteligt slet ikke sætte et kugleleje i nogen af pully hjulene på deres bagskiftere af samme årsag”
At du så nu når frem til at det ikke er for at mindske friktion men i stedet “primært af hensyn til produkt differentiering marketing” kan jeg ikke andet end ryste på hovedet af. Mon ikke Campagnolo trods alt prøver at lave deres dyreste produkter lidt bedre end de andre serier jeg tror ikke på at det primært er marketing, der er til forskel på en Chorus og en SR gruppe