@Hr.cykel#488732 Jeg tror ikke det er helt galt, at det er den vej det går - Jeg tror dog stadig at man vil se fælgbremser på udvalgte dage (bjerge), ud fra præference og vægthensyn i nogen år endnu - Men det kommer nok også meget an på hvad producenter/sponsorerne vil.
Det er vel stadig et forholdsvist kontroversielt emne, hvad man så syntes om det - Men for nu bare at svare på spørgsmålet, er dette hvad jeg ved (med forbehold for at jeg kan huske forkert - Så må andre rette mig )
Der er en del hold, som i år har udtalt at de i 2020 kommer til at køre udelukkende på skivebremser:
EF (Cannondale)
Movistar (ifb. med skiftet til SRAM i år)
Astana (ifb. med skiftet til Willier i år)
Mitchelton-Scott (ifb. med skiftet til Scott Addict RC over 2019)
Israel Start-up Nation (ifb. med skiftet til Factor i år, både "One" og "O2 VAM").
Bahrain McLaren (Merida disc only)
Lotto Soudal (Ridley disc only)
Så er der nogen der har/bruger begge dele, alt efter dagen:
Deceunic-Quickstep + Bora-hansgrohe (venge disc only, Roubaix disc only, tarmac mix)
FDJ (Lapierre - har ikke så godt styr på disse cykler, men har set dem køre begge dele i 2019)
Sunweb (S5 disc only, R5 fælg)
CCC (Giant TCR mix, Propel disc only - Overvejende Disc, syntes jeg efterhånden?)
NTT (BMC TeamMachine (Mix), TimeMachine Road (disc only) – Ovevejende Disc, syntes jeg efterhånden?)
Trek-Segafredo (Trek mix - Ovevejende Disc, syntes jeg efterhånden?)
UAE Team Emirates (Colnago mix)
AG2R (Eddy Merckx mix)
Cofidis (De Rosa – Har ikke styr på dem ærlig talt – Men så Skiver i brug i Australien i går).
Der er to hold som primært benytter fælgbremser tilbage:
Jumbo-Visma (Bianchi)
Ineos (Pinerello)
Jeg mener at have set begge hold teste skivebremser på både Pinerello F10, F12 og Bianchi Oltre XR4 i løbet af slut 2018 og 2019 - Men det er indtil videre ret sjællent, at se dem bruge skivebremser i løb, og de har ikke udtalt noget ang. et skift i år - Vi må se