" så ruller tubeless bedre,"
Ja, ja :-)
Prøv lige at kvantificere Hvor meget bedre. Den eneste 1:1 sammenligning jeg lige kan finde er gp5000 vs gp5000 TL. Der er så 2W forskel pr dæk. De 2 af dem kan du få tilbage med lidt lettere butyl slanger. Det er i bedste fald marginalt.
Et "problem" ved TL er jo netop at det opfordrer til at køre på lette race dæk, fordi "de lapper sig selv", - lige indtil de ikke gør, fordi hullet bliver for stort eller du får et hak i siden.
Jeg benægter ikke at TL har sin plads, men jeg opfatter at der loves mere end der holdes og diverse fora er da også proppet med vidnesbyrd om folks utallige udfordringer, som jeg må indrømme at jeg sidder og ryster lidt på hovedet over, i betragtning ag at jeg ikke behøver gøre andet end at skifte slangen og pumpe, den ene gang om året jeg punkterer. Når Jan synes det er genialt at han kunne komme hjem med 4 bar i dækket, så tænker jeg, at det ville være meget bedre i køre hele turen på 6 bar og slippe for det efterfølgende bøvl?
Alt sagt i bedste mening.