JanPeterson
Dit tryktab er nok nærmere det der fes ud indtil den lukkede (måske flere gange) end en langsom siver efterfølgende. 4 bar lyder meget rigtigt for en fornuftig sealant. (lyder dog mærkeligt at den stadig skulle piple, så burde der være ~ingen luft tilbage efter en time)
Er man først kommet hjem, så lapper man ordentligt, med en alm lap på indersiden - de sidder vældigt fint med alm solution på de der coatede overflader, og har man en kompressor er reseating intet problem (specielt ikke på et dæk der lige har siddet). Hvad har du brugt af plug?
Min erfaring i år er knapt så godt som de første 2 sæsoner (nok et spørgsmål om hvor heldig/uheldig man er). Jeg måtte have fat i "servicebilen" for et par uger siden (var næsten hjemme) da SAMME sten skar begge dæk op (det ene måtte kasseres) - så hjælper det ikke kun at have én slange med - man er med andre ord mindre selvhjulpen hvis det går rigtigt galt. Og i går kørte jeg ~80km med hul i forhjulet og begrænset tryk - der var magic milk high fibre i, og det holder altså ikke til ret meget (men er lige til at vaske af indersiden når den tid kommer) - orange seal er bedre. I sidste ende fik den lidt for svært ved at holde (lidt min egen skyld), men det sjove var at da den så var kommet hjem med MAX 2 bar i og havde fået lov at stå stille i et par timer, så holdt det faktisk rigtigt godt og skulle pumpes helt op omkring 7 bar før den sprang op. Jeg kunne have sat slange i, men i hvert fald med mine (giant) hjul og dæk kan den simpelthen ikke "seate" rigtigt med en slange i, så det bliver noget bumperi at køre på.
Jeg har ikke prøvet med slugs (eller dynaplugs) - synes også hullerne virker for små til det, men min erfaring (med de opdagede huller..) er at man måske endda kan køre uden at opdage punkteringen, men når man så får pumpet op til fuldt tryk igen, ja så springer sealant op før eller siden, så der skal lappes for at være permanent.
Larz
Jeg tænker den primære forskel ift offroad er dæktrykket, altså at sealant kan holde til det og naturligvis større risiko for pinch flats med det lave tryk. Men jeg synes nu også jeg før pinchflattede et par gange årligt med ~7 bar i - det er en sten på vejen man ikke ser med høj hastighed..