Krise eller ej, så skal de følge med tiden og tilpasse sig kundernes behov.
Nogle gange er jeg villig til at betale overpris i en butik for at få rådgivning og undgå timers surfing på nettet for at finde "det rette produkt", men hvis jeg så får fuldstændig ligegyldig og hjælpeløs betjening, så kan butikken være ligegyldig, for så skal jeg bare hjem og surfe i timer bagefter alligevel. Det har jeg endda oplevet i den lokale og højt agtede lokale specialbutik. Så går der altså lige lidt ekstra tid før jeg sætter mine fødder hos dem igen, selvom familien efterhånden har fået flere cykler derfra. Omvendt har de også været super hjælpsomme og fornuftige i andre handler.
Det værste jeg har oplevet er så, at jeg har fundet stumper på en butiks hjemmeside til en god pris og så tænkte jeg, at dem snupper jeg bare lige med på vej hjem fra arbejde, men i butikken var prisen en anden og højere . Ja så stopper besøget i butikken jo ret hurtigt.
Noget jeg dog hader i alle former for butikker er dem der ikke engang har de mest solgte/gængse varer på lager, men altid kommer med kommentaren: "Nej, men vi kan skaffe dem og så kan du hente dem i næste uge...". ????? Hvorfor skulle jeg besvære mig hen i butikken endnu en gang? Jeg kan gå hjem og bestille på nettet og have varen i morgen? Hvori får jeg lige den bedre service fra butikken, som retfærdiggør en nogle gange noget højere pris?
Langt de fleste forbrugsvarer til cyklen kommer fra nettet og ofte også fra foretrukne butiks hjemmeside. Hvis jeg er mere ude i "hvad kan man få"-agtige ting, så skal butikken besøges.