Van der Poel fandt tiden og stedet at sætte et afgørende ryk ind, men jeg synes ikke det stod skrevet i manuskriptet, at det kun var ham, der kunne vinde den dag. Nok var det en fortjent sejr, men det følger ikke deraf, at hollænderen så også er verdens bedste rytter. Det kunne ligeså godt have været en anden, der havde haft kræfterne og modet til at sætte sit hug ind, måske omgangen før (læs van Aert). Eller Mads P. der havde brugt Skjelmose til at vogte på alt, vdP foretog sig, så det forblev samlet, og så havde været frisk nok til at køre sin berygtede lange spurt, som vdP, belært af tidligere erfaringer, frygtede. Hvordan det gik til at Pogacar sad med, ved jeg ikke, for jeg bemærkede dårlig nok, at han var det. Egentlig tror jeg, at han den dag prøvede en anden måde at køre cykelløb end den man ellers ser ham i hvor han agerer proaktivt. Han beherskede den bare ikke endnu, men det kan da komme. Jeg ville ikke være fortørnet, hvis jeg i en alder af 25 kun havde en bronzemedalje. Det er sket at yngre ryttere har vundet VM, f.eks. Armstrong, der muligv is ikke var særlig krudtet dengang, og Mads P. var også en ukendt opkomling, da han vandt, men ellers er det oftere meget mere erfarne ryttere, der vinder. Så pogacar har god tid til at vinde VM en dag og behøver ikke at være desperat, endnu.