Goddag-goddag, jeg synes godtnok det er nogle seriøst 1. World-issues der tages op her - og at I/vi selv ligger som I har redt.
Var det ikke Corfitz Ulfeldt der sagde noget i retning af at verden er en scene og folk vil tages ved næsen, og jeg mener lidt at rigtig-rigtig mange lader sig mosle rundt af fremragende lobbyarbejde fra producenternes side, fx. fik jeg forleden at vide af en bekendt (der ellers har cyket i mange-mange år) at man ikke kan decente bjergene med rim brakes.
HALLO!!!
Jeg synes ellers det er gået fint nok igennem 100+ år og tror ikke at fx. den kære Casartelli's død ville have været undgået om han så havde kørt med 4 x disk bremser.
Det samme med alle jeres indbyggede wattmålere og hvad ved jeg, hvad er det I skal med den slags ud over at uploade data til skyen og så ellers sidde derhjemme og pille med regneark (istedet for at cykle)? Tror da at de fleste amatørryttere (incl. mig selv) har en meget god formodning om hvorhenne vi ligger formmæssigt, er det virkelig nødvendigt med et 10.000,- kroners kranksæt for at få at vide hvor ens grænse ligger.
Men branchen er jo en milliardindustri og hvis de kan få alle til at opdatere cykler ved at gøre det til en sandhed at man ikke kan decente med rimbrakes, ja, så gir de sku nok en lille en.
Et andet eksempel er det sindsyge stykke lobbyarbejde hjelmproducenterne er sluppet afsted med på ski-fronten, i bjergene blir man jo nærmest nedstirret og frosset ud hvis man kører uden hjelm (YAY) - og ja-ja, jeg er bevist om Schumacher og så videre, men helt ærligt....
Anyways, Jeg har jo selv lige taget skridtet ind i den elektriske carbon-alder (efter 14 år på min vidunderlige De Rosa med 10 speed Record) jeg jeg skal da indrømme at hold kæft hvor er det fedt men det skete jo kun fordi fordi jeg fik en stort set ubrugt c60’er med Super Record eps til næsten ren foræringspris.
Og så lad os lige skifte til 3. verden, jeg tager De Rosaen med til smukke, stakkels Rwanda (dobbelt land-locked og ingen infrastruktur) når der i ’25 er vm og lader den blive dernede når jeg tar hjem, for derhenne kan de sagtens drømme om verdensherredømme på 10 speed alu rammer med rim brakes uden wattmålere ;-)
Og jeg sværgen, ham den fine fætter her kørte 60+ da vi overhalede ham på vej ud til Ruhengeri ;-)