Ret skal være ret. O´Connor HAR kørt en flot Vuelta, selvom jeg stadig vil argumentere for, at hvis han ikke havde fået nogle minutters forspring, var han nok endt omkring en 4. plads. Da jeg tror, at Mas og også Carapaz reelt var en anelse stærkere end ham. Men han tog sin chance og udnyttede sig momentum og derfor er andenpladsen jo i sidste ende fuldt fortjent. Også fordi han forsvarede sig glimrende på enkeltstarten.
Jeg læser nu, at Michael Rasmussen mener, at SKjelmose bør satse på Giro´en, da han mener, at Skjelmose viser svaghedstegn ved ekstrem varme. Og på grund af kalenderplaceringen er Giro´en som regel køligere end Vuelta´en, da det italienske forår i sagens natur er knapt så hedt som Spanien i august. Er der noget om denne snak? Jeg husker nu også, at han har vist svaghedstegn i ekstrem kulde, så jeg ved nu ikke, om han er så meget dårligere i varmen end så mange andre. Mon ikke man skal være spanier eller i hvert fald fra ret sydlige himmelstrøg for at nyde at cykle i 40 graders varme?!