Mads P, Skjelmose og Bjerg mener jeg godt kan forsvares og er fornuftige udtagelser. Mørkøv ville jeg ikke have taget med. Jeg ved godt, at han også er udtaget, fordi han skal køre bane. Men jeg hørte også i går, at det slet ikke er sikkert, at han bliver udtaget som én af de to til parløbet. Jeg har sådan lidt på fornemmelsen, at med hans dårlige form plus Covid in mente, kunne han godt blive vraget til parløbet. Og jeg kan ærligt talt ikke se, at han kan gøre nogen nytte i linjeløbet. Han bliver vel sat efter maks 100 km. For med al respekt for hans fine karriere, så har han ikke formen p.t. til at gøre nogen forskel ved et OL.
Det kan også blive en fordel, at de tre andre udtagne ryttere ikke er med i Touren. Måske gør det dem mere friske til OL. Men det er svært at vide.
Ellers er jeg enig i, at bortset fra Vingegaard og Mads P. og delvist Skjelmose (som har skuffet lidt, men dog stadig kørt på et generelt godt niveau), har det set tyndt ud med danskerne i år. Valgren vil jeg dog også give et plus, mest fordi han er kommet sig flot efter sit frygtelige styrt. Bjerg skal vel også nævnes som én, der har holdt et godt niveau generelt i foråret. Cort har heller ikke været helt elendig, selvom han kan gøre det bedre end han har vist i år.