Danskebjerge
He he, så hænger vi nok på Lasse Norman som reserve. OGSÅ på landevejen.
I øvrigt er det noget sært noget, at man skal udtage rytterne så tidligt til OL. Netop i en sport som cykling, hvor dagsformen er ekstremt afgørende, burde man kunne vente til 10-12 dage før.
Skulle jeg udtage holdet i dag, ville jeg sige:
Mads P., Skjelmose, Vingegaard, Fuglsang (sidstnævnte som vej-kaptajn - han er i noget bedre form end Mørkøv og har også vist sit værd som vejkaptajn). Man kunne også have overvejet Cort, for han er i god form. MEN han kører jo som regel dårligt i mesterskabsløb, såååååå....jeg siger nej alligevel. Selvom jeg må indrømme, at ruten faktisk passer ham fint. Rimeligt kuperet rute, uden deciderede bjerge og ekstreme stigninger.
Muligt at ruten ikke passer Vingegaard, men fordi han simpelthen er den danske rytter, der er i bedst form, ville jeg have taget ham med alligevel. Og i øvrigt er ruten heller ikke helt flad (har vist ca. 2800 højdemeter over 273 km, ikke ligefrem et bjergløb, men bestemt heller ikke et selvskrevent sprinterløb). Jeg ville dog stadig have taget Mads P. og Skjelmose med, fordi de stadig er dem, som ruten passer bedst til af danskerne. Og de har begge et meget højt topniveau. Fuglsang ville jeg tage med i stedet for Mørkøv. Jeg ville ikke engang udtage Mørkøv til banen, da jeg synes han har virket meget lidt i form på det sidste. Jeg ved godt, at han forleden udtalte, at "jeg er i mit livs form". Men jeg kan godt gennemskue, at han bare siger DET fordi han prøver at promovere sig selv, så han bliver udtaget til parløbet, netop nu, hvor der fair nok stilles spørgsmålstegn ved hans form ovenpå en dårlig tour.